-
Utbildningsvetenskap för förskolan
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 2 uppl. 2017. 331 sidor.
Nyskick. Inga överstrykningar eller hundöron. Inga märken eller repor i omslaget.
Den populära Utbildningsvetenskap för förskolan ges nu ut i en helt omarbetad version med flera nyskrivna kapitel. Den uppdaterade boken är ett fortsatt bidrag till att formulera läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127818767
- Titel
- Utbildningsvetenskap för förskolan
- Författare
- Riddersporre, Bim
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 331 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 230 mm Ryggbredd 27 mm
- Vikt
- 780 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den populära Utbildningsvetenskap för förskolan ges nu ut i en helt omarbetad version med flera nyskrivna kapitel. Den uppdaterade boken är ett fortsatt bidrag till att formulera förskolans egen kunskapsbas och möter behovet av pedagogisk fördjupning.
Boken följer förändringen av förskolan, från att vara en social och omsorgsinriktad verksamhet till att bli en del av utbildningssystemet. Den är indelad i tre större sektioner:
• Perspektiv på förskola och barndom
• Lärande, demokrati och ämnesdidaktik
• Förskola i dagens Sverige
Utbildningsvetenskap för förskolan är främst avsedd för studerande på förskollärarutbildningen och för fortbildning av förskollärare. Den riktar sig även till förskolechefer.
Natur & Kultur Akademisk 2 9789127818767 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:4 uppl. 2011. 318 sidor.
Mycket gott skick. *
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1:4 9789144056814 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 318 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 318 sidor.
Mycket gott skick. Enstaka markeringar och blyertsunderstrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
Att undervisa i läsförståelse
Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2009. 352 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127413184
- Titel
- Att undervisa i läsförståelse
- Författare
- Barbro Westlund
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 150 x 210 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 554 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
-
Här redovisas tre metoder som har visat dokumenterat långsiktig effekt på läsförståelse. Vidare presenteras också ett stort antal olika tillämpningsmodeller, som fungerar under hela grundskoletiden. Modellerna gynnar alla läsare, även de goda. Boken riktar sig till förskollärare, grundskollärare och lärarstuderande.
Studiehandledningen bidrar till en kompetenshöjning i hur man som lärare utvecklar sina elevers läsförståelse under hela skoltiden. Alla lärare på skolan kan delta, från förskollärare till ämneslärare.
Den andra utgåvan är uppdaterad mot Lgr 11.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127413184 -
Att undervisa i läsförståelse
Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2009. 352 sidor.
Nära nyskick. Pärmen har lätt ytslitage. I övrigt som ny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127413184
- Titel
- Att undervisa i läsförståelse
- Författare
- Barbro Westlund
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 150 x 210 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 554 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
-
Här redovisas tre metoder som har visat dokumenterat långsiktig effekt på läsförståelse. Vidare presenteras också ett stort antal olika tillämpningsmodeller, som fungerar under hela grundskoletiden. Modellerna gynnar alla läsare, även de goda. Boken riktar sig till förskollärare, grundskollärare och lärarstuderande.
Studiehandledningen bidrar till en kompetenshöjning i hur man som lärare utvecklar sina elevers läsförståelse under hela skoltiden. Alla lärare på skolan kan delta, från förskollärare till ämneslärare.
Den andra utgåvan är uppdaterad mot Lgr 11.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127413184 -
Att undervisa i läsförståelse, Andra upplagan
Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 2 uppl. 2012. 355 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127428393
- Titel
- Att undervisa i läsförståelse, Andra upplagan
- Författare
- Westlund, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 149 x 209 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 570 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att undervisa i läsförståelse ger en översikt av aktuell läsforskning och vilka insatser som kan sättas in tidigt för att utveckla en djup läsförståelse. Lärarens aktiva undervisning och vägledande roll är, redan från förskolan, avgörande för elevernas framtida läsförståelse. Genom att läraren i dialog med eleverna använder "tänka-högt-metoden" lär sig eleverna att bli aktiva, analytiska och konstruktiva läsare.
Här redovisas tre forskningsbaserade modeller (undervisningsprogram) med dokumenterat långsiktig effekt. Vidare presenteras ett stort antal olika tillämpningsmetoder, som fungerar under hela grundskoletiden. Modellerna gynnar alla läsare, även de goda.
Att hjälpa eleverna att förstå olika slags texter är en angelägen uppgift – inte bara för svenskläraren! Boken riktar sig till förskollärare, grundskollärare och lärarstudenter.
Denna andra utgåva är uppdaterad mot Lgr 11.
Natur & Kultur Akademisk 2 9789127428393 -
Bränn inte
Inbunden bok. Bokförlaget Forum. 1992. 225 sidor.
Nära nyskick. Nära nyskick, lite gulnade blad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9137101706
- Titel
- Bränn inte
- Författare
- Bronsberg, Barbro - Vestlund, Nina
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 1992
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 137 x 218 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 345 g
- Språk
- Svenska
Bokförlaget Forum 9137101706 -
Att undervisa i läsförståelse, Andra upplagan
Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 2 uppl. 2012. 355 sidor.
Nära nyskick. Verkar oläst...................// Att undervisa i läsförståelse ger en översikt av aktuell läsforskning och vilka insatser som kan sättas in tidigt för att utveckla en djup läsförståelse. Lärarens aktiva undervisning och vägledande roll är, redan från för läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127428393
- Titel
- Att undervisa i läsförståelse, Andra upplagan
- Författare
- Westlund, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 149 x 209 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 570 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att undervisa i läsförståelse ger en översikt av aktuell läsforskning och vilka insatser som kan sättas in tidigt för att utveckla en djup läsförståelse. Lärarens aktiva undervisning och vägledande roll är, redan från förskolan, avgörande för elevernas framtida läsförståelse. Genom att läraren i dialog med eleverna använder "tänka-högt-metoden" lär sig eleverna att bli aktiva, analytiska och konstruktiva läsare.
Här redovisas tre forskningsbaserade modeller (undervisningsprogram) med dokumenterat långsiktig effekt. Vidare presenteras ett stort antal olika tillämpningsmetoder, som fungerar under hela grundskoletiden. Modellerna gynnar alla läsare, även de goda.
Att hjälpa eleverna att förstå olika slags texter är en angelägen uppgift – inte bara för svenskläraren! Boken riktar sig till förskollärare, grundskollärare och lärarstudenter.
Denna andra utgåva är uppdaterad mot Lgr 11.
Natur & Kultur Akademisk 2 9789127428393 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 318 sidor.
Gott skick. Mindre fläck baktill efter prislapp
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
Att undervisa i läsförståelse lässtrategier o...
Häftad bok.
Nära nyskick. Natur & Kultur. uppl.2. 2012. 355 s. 14,5 x 21cm. Pärmen har lätt ytslitage. Perfekt inlaga.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127428393
- Titel
- Att undervisa i läsförståelse, Andra upplagan
- Författare
- Westlund, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 149 x 209 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 570 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att undervisa i läsförståelse ger en översikt av aktuell läsforskning och vilka insatser som kan sättas in tidigt för att utveckla en djup läsförståelse. Lärarens aktiva undervisning och vägledande roll är, redan från förskolan, avgörande för elevernas framtida läsförståelse. Genom att läraren i dialog med eleverna använder "tänka-högt-metoden" lär sig eleverna att bli aktiva, analytiska och konstruktiva läsare.
Här redovisas tre forskningsbaserade modeller (undervisningsprogram) med dokumenterat långsiktig effekt. Vidare presenteras ett stort antal olika tillämpningsmetoder, som fungerar under hela grundskoletiden. Modellerna gynnar alla läsare, även de goda.
Att hjälpa eleverna att förstå olika slags texter är en angelägen uppgift – inte bara för svenskläraren! Boken riktar sig till förskollärare, grundskollärare och lärarstudenter.
Denna andra utgåva är uppdaterad mot Lgr 11.
9789127428393 -
Att undervisa i läsförståelse
Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2009. 352 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127413184
- Titel
- Att undervisa i läsförståelse
- Författare
- Barbro Westlund
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 150 x 210 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 554 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
-
Här redovisas tre metoder som har visat dokumenterat långsiktig effekt på läsförståelse. Vidare presenteras också ett stort antal olika tillämpningsmodeller, som fungerar under hela grundskoletiden. Modellerna gynnar alla läsare, även de goda. Boken riktar sig till förskollärare, grundskollärare och lärarstuderande.
Studiehandledningen bidrar till en kompetenshöjning i hur man som lärare utvecklar sina elevers läsförståelse under hela skoltiden. Alla lärare på skolan kan delta, från förskollärare till ämneslärare.
Den andra utgåvan är uppdaterad mot Lgr 11.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127413184 -
Bränn inte ut dig
Pocketbok. Månpocket. 1988. 225 s. Pocket.
Gott skick. liten notering innanför omslaget. Ställer du för höga krav på dig själv? Har du svårt att säga nej? Det finns mycket du kan göra för att förbättra din tillvaro. Den här boken vill hjälpa dig en bit på väg. Det går att leva lite lättare! Båda författarna läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9176423883
- Titel
- Bränn inte ut dig!
- Författare
- Bronsberg, Barbro - Vestlund, Nina
- Förlag
- Stockholm : MånPocket
- Utgivningsår
- 1988
- Språk
- Svenska
9176423883
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn