-
Om ett ord 2
Inbunden bok. Bokförlaget Forum. Första uppl. 2008. 263 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag saknas. Förlagskartonnage,namn ettikett smutsbladet, B.6
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789137132693
- Titel
- Om ett ord 2
- Författare
- Ernerot, Daniel
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 263 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Äntligen ännu mer om ett ord!Alla ord har en historia. Här berättas den.Grobian, punsch, knorrhane, helvetesmaskin, slashas, kinky, kuttersmycke och stalker. Den första boken blev en succé. Nu är författarna tillbaka med en ny bok, fullspäckad med historier om våra svenska ord.Varför säger vi som vi gör? Och varför heter det som det heter? I korta artiklar berättas här lättsamt om ordens betydelse, användning och ursprung. Flera hundra ord av dem vi använder dagligen utan att reflektera över får här sin fascinerande bakgrund beskriven, en underhållande spegling av vår historia och kultur.Visste du till exempel att ordet punsch kommer från hindis ord för fem, eftersom den ursprungliga drycken innehöll fem ingredienser? Eller att kalsong och calzone ordet för den inbakade pizzan har samma ursprung? Eller att ordet eko kommer från den grekiska mytologins Echo, som döende ropade efter sin älskade tills bara hennes stämma återstod?I mer än fyra år har författarna skickat ut ett mejl som varje dag berättar om ett ord. Mejlet skickas lagom till morgonkaffet på jobbet och har idag blivit en populär och nödvändig ritual för tiotusentals läsare runt om i landet. Deras idé är enkel. Språk är kul. Ord är kul. Och därför gäller det att göra historien bakom våra ord tillgänglig för alla.Daniel Ernerot och Emil Holmström är båda specialister på text och kommunikation. Boken Om ett ord 2 är resultatet av ytterligare två års arbete med det populära språkbrevet med samma namn.
Bokförlaget Forum Första 9789137132693 -
Om ett ord
Inbunden bok. Bokförlaget DN. Första upplagan uppl. 2006. 304 sidor.
Nyskick. Förlagets dekorerade pappband. 20,1§ x 16,9 cm. 612 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175887053
- Titel
- Om ett ord
- Författare
- Holmström, Emil
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 304 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varför säger vi som vi gör? Och varför heter det som det heter? Hokuspokus, piano, jänkare, hugsvala, banta, kvacksalvare, bärsärk! I korta artiklar berättas här lättsamt om ordens betydelse, användning och ursprung. Flera hundra ord av dem vi använder dagligen utan att reflektera över får här sin fascinerande bakgrund beskriven, en underhållande spegling av vår historia och kultur.Ur förordet: Som reklamskribenter umgås vi med ord hela dagarna. I våra egna huvuden började vi fundera. Hösten 2003 fick vi en idé. Vi började att skicka ut mejl som varje dag berättade om ett ord. Mejlet skickades lagom till morgonkaffet på jobbet, i början bara till vänner och bekanta. Brevet blev populärt. Snart gick vi från att räkna våra läsare i tiotal till hundratal till tusental och efter två år i tiotusental. Och var och en av de läsare som hörde av sig med funderingar, frågor och uppskattning gav oss en anledning att fortsätta. Vi fick bland annat veta att lärare använde våra ordberättelser i undervisningen och att vi gav bränsle åt diskussionerna kring fikabordet på många arbetsplatser runt om i landet. Vår idé var enkel. Språk är kul. Ord är kul. Och vi ville göra historien bakom våra ord lättillgänglig för alla. Flytta kunskapen från universitetskorridorer och tjocka ordböcker ut i vardagen. Men vi är inga språkforskare. Berättelserna hämtar sitt faktainnehåll från alla språkvetares oerhörda arbete. Vårt arbete handlar om research, och att göra det komplicerade enkelt. Att skriva för att intressera och att roa. I den här boken kan du läsa om nya och gamla, korta och långa, slangartade och högtravande, vanliga och ovanliga ord. Urvalet är delvis resultatet av vår egen nyfikenhet. Funderingar i morgonduschen eller när pennan har jobbat för en kund. Många av historierna har också kommit till genom våra läsares funderingar. Daniel Ernerot och Emil Holmström är båda copywriters. De driver tillsammans en mindre reklambyrå specialiserad på text och kommunikation. Boken Om ett ord är resultatet av två års arbete med det populära språkbrevet med samma namn.
Bokförlaget DN Första upplagan 9175887053 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9175887053
- Titel
- Om ett ord
- Författare
- Holmström, Emil
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 304 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varför säger vi som vi gör? Och varför heter det som det heter? Hokuspokus, piano, jänkare, hugsvala, banta, kvacksalvare, bärsärk! I korta artiklar berättas här lättsamt om ordens betydelse, användning och ursprung. Flera hundra ord av dem vi använder dagligen utan att reflektera över får här sin fascinerande bakgrund beskriven, en underhållande spegling av vår historia och kultur.Ur förordet: Som reklamskribenter umgås vi med ord hela dagarna. I våra egna huvuden började vi fundera. Hösten 2003 fick vi en idé. Vi började att skicka ut mejl som varje dag berättade om ett ord. Mejlet skickades lagom till morgonkaffet på jobbet, i början bara till vänner och bekanta. Brevet blev populärt. Snart gick vi från att räkna våra läsare i tiotal till hundratal till tusental och efter två år i tiotusental. Och var och en av de läsare som hörde av sig med funderingar, frågor och uppskattning gav oss en anledning att fortsätta. Vi fick bland annat veta att lärare använde våra ordberättelser i undervisningen och att vi gav bränsle åt diskussionerna kring fikabordet på många arbetsplatser runt om i landet. Vår idé var enkel. Språk är kul. Ord är kul. Och vi ville göra historien bakom våra ord lättillgänglig för alla. Flytta kunskapen från universitetskorridorer och tjocka ordböcker ut i vardagen. Men vi är inga språkforskare. Berättelserna hämtar sitt faktainnehåll från alla språkvetares oerhörda arbete. Vårt arbete handlar om research, och att göra det komplicerade enkelt. Att skriva för att intressera och att roa. I den här boken kan du läsa om nya och gamla, korta och långa, slangartade och högtravande, vanliga och ovanliga ord. Urvalet är delvis resultatet av vår egen nyfikenhet. Funderingar i morgonduschen eller när pennan har jobbat för en kund. Många av historierna har också kommit till genom våra läsares funderingar. Daniel Ernerot och Emil Holmström är båda copywriters. De driver tillsammans en mindre reklambyrå specialiserad på text och kommunikation. Boken Om ett ord är resultatet av två års arbete med det populära språkbrevet med samma namn.
Bokförlaget DN 9175887053 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9175887053
- Titel
- Om ett ord
- Författare
- Holmström, Emil
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 304 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varför säger vi som vi gör? Och varför heter det som det heter? Hokuspokus, piano, jänkare, hugsvala, banta, kvacksalvare, bärsärk! I korta artiklar berättas här lättsamt om ordens betydelse, användning och ursprung. Flera hundra ord av dem vi använder dagligen utan att reflektera över får här sin fascinerande bakgrund beskriven, en underhållande spegling av vår historia och kultur.Ur förordet: Som reklamskribenter umgås vi med ord hela dagarna. I våra egna huvuden började vi fundera. Hösten 2003 fick vi en idé. Vi började att skicka ut mejl som varje dag berättade om ett ord. Mejlet skickades lagom till morgonkaffet på jobbet, i början bara till vänner och bekanta. Brevet blev populärt. Snart gick vi från att räkna våra läsare i tiotal till hundratal till tusental och efter två år i tiotusental. Och var och en av de läsare som hörde av sig med funderingar, frågor och uppskattning gav oss en anledning att fortsätta. Vi fick bland annat veta att lärare använde våra ordberättelser i undervisningen och att vi gav bränsle åt diskussionerna kring fikabordet på många arbetsplatser runt om i landet. Vår idé var enkel. Språk är kul. Ord är kul. Och vi ville göra historien bakom våra ord lättillgänglig för alla. Flytta kunskapen från universitetskorridorer och tjocka ordböcker ut i vardagen. Men vi är inga språkforskare. Berättelserna hämtar sitt faktainnehåll från alla språkvetares oerhörda arbete. Vårt arbete handlar om research, och att göra det komplicerade enkelt. Att skriva för att intressera och att roa. I den här boken kan du läsa om nya och gamla, korta och långa, slangartade och högtravande, vanliga och ovanliga ord. Urvalet är delvis resultatet av vår egen nyfikenhet. Funderingar i morgonduschen eller när pennan har jobbat för en kund. Många av historierna har också kommit till genom våra läsares funderingar. Daniel Ernerot och Emil Holmström är båda copywriters. De driver tillsammans en mindre reklambyrå specialiserad på text och kommunikation. Boken Om ett ord är resultatet av två års arbete med det populära språkbrevet med samma namn.
Bokförlaget DN 9175887053 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789137132693
- Titel
- Om ett ord 2
- Författare
- Ernerot, Daniel
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 263 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Äntligen ännu mer om ett ord!Alla ord har en historia. Här berättas den.Grobian, punsch, knorrhane, helvetesmaskin, slashas, kinky, kuttersmycke och stalker. Den första boken blev en succé. Nu är författarna tillbaka med en ny bok, fullspäckad med historier om våra svenska ord.Varför säger vi som vi gör? Och varför heter det som det heter? I korta artiklar berättas här lättsamt om ordens betydelse, användning och ursprung. Flera hundra ord av dem vi använder dagligen utan att reflektera över får här sin fascinerande bakgrund beskriven, en underhållande spegling av vår historia och kultur.Visste du till exempel att ordet punsch kommer från hindis ord för fem, eftersom den ursprungliga drycken innehöll fem ingredienser? Eller att kalsong och calzone ordet för den inbakade pizzan har samma ursprung? Eller att ordet eko kommer från den grekiska mytologins Echo, som döende ropade efter sin älskade tills bara hennes stämma återstod?I mer än fyra år har författarna skickat ut ett mejl som varje dag berättar om ett ord. Mejlet skickas lagom till morgonkaffet på jobbet och har idag blivit en populär och nödvändig ritual för tiotusentals läsare runt om i landet. Deras idé är enkel. Språk är kul. Ord är kul. Och därför gäller det att göra historien bakom våra ord tillgänglig för alla.Daniel Ernerot och Emil Holmström är båda specialister på text och kommunikation. Boken Om ett ord 2 är resultatet av ytterligare två års arbete med det populära språkbrevet med samma namn.
Bokförlaget Forum 9789137132693 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9175887053
- Titel
- Om ett ord
- Författare
- Holmström, Emil
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 304 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varför säger vi som vi gör? Och varför heter det som det heter? Hokuspokus, piano, jänkare, hugsvala, banta, kvacksalvare, bärsärk! I korta artiklar berättas här lättsamt om ordens betydelse, användning och ursprung. Flera hundra ord av dem vi använder dagligen utan att reflektera över får här sin fascinerande bakgrund beskriven, en underhållande spegling av vår historia och kultur.Ur förordet: Som reklamskribenter umgås vi med ord hela dagarna. I våra egna huvuden började vi fundera. Hösten 2003 fick vi en idé. Vi började att skicka ut mejl som varje dag berättade om ett ord. Mejlet skickades lagom till morgonkaffet på jobbet, i början bara till vänner och bekanta. Brevet blev populärt. Snart gick vi från att räkna våra läsare i tiotal till hundratal till tusental och efter två år i tiotusental. Och var och en av de läsare som hörde av sig med funderingar, frågor och uppskattning gav oss en anledning att fortsätta. Vi fick bland annat veta att lärare använde våra ordberättelser i undervisningen och att vi gav bränsle åt diskussionerna kring fikabordet på många arbetsplatser runt om i landet. Vår idé var enkel. Språk är kul. Ord är kul. Och vi ville göra historien bakom våra ord lättillgänglig för alla. Flytta kunskapen från universitetskorridorer och tjocka ordböcker ut i vardagen. Men vi är inga språkforskare. Berättelserna hämtar sitt faktainnehåll från alla språkvetares oerhörda arbete. Vårt arbete handlar om research, och att göra det komplicerade enkelt. Att skriva för att intressera och att roa. I den här boken kan du läsa om nya och gamla, korta och långa, slangartade och högtravande, vanliga och ovanliga ord. Urvalet är delvis resultatet av vår egen nyfikenhet. Funderingar i morgonduschen eller när pennan har jobbat för en kund. Många av historierna har också kommit till genom våra läsares funderingar. Daniel Ernerot och Emil Holmström är båda copywriters. De driver tillsammans en mindre reklambyrå specialiserad på text och kommunikation. Boken Om ett ord är resultatet av två års arbete med det populära språkbrevet med samma namn.
Bokförlaget DN 9175887053 -
Sociala medier. En marknadsföringshandbok
Pocketbok. Redaktionen. 1 uppl. 2010. 172 s. Pocket.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197874762
- Titel
- Sociala medier : en marknadsföringshandbok
- Författare
- Emil Holmström - Erik Wikberg
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 172 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Alla pratar om sociala medier. Om hur viktigt det är att synas och finnas med som företag.
Frågan är: På vilka sätt kan sociala medier bli en guldgruva och framtida möjlighet för ditt företag? Just det får du hjälp att avgöra i den här snabba guiden. Författarna visar steg för steg hur du bär dig åt för att marknadsföra dig i sociala medier som Facebook, Twitter, Youtube och LinkedIn.
Det finns tre viktiga tankar med den här handboken:
1. Att du ska kunna avgöra om sociala medier är något för ditt företag att lägga kraft på (för de flesta är det rätt).
2. Att du ska kunna fixa det här snabbt själv (boken ger dig praktiska checklistor, smarta tips och steg för steg-guider till hur du får det att hända).
3. Att du ska kliva förbi konkurrenterna 2011.
9789197874762 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9175887053
- Titel
- Om ett ord
- Författare
- Holmström, Emil
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 304 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varför säger vi som vi gör? Och varför heter det som det heter? Hokuspokus, piano, jänkare, hugsvala, banta, kvacksalvare, bärsärk! I korta artiklar berättas här lättsamt om ordens betydelse, användning och ursprung. Flera hundra ord av dem vi använder dagligen utan att reflektera över får här sin fascinerande bakgrund beskriven, en underhållande spegling av vår historia och kultur.Ur förordet: Som reklamskribenter umgås vi med ord hela dagarna. I våra egna huvuden började vi fundera. Hösten 2003 fick vi en idé. Vi började att skicka ut mejl som varje dag berättade om ett ord. Mejlet skickades lagom till morgonkaffet på jobbet, i början bara till vänner och bekanta. Brevet blev populärt. Snart gick vi från att räkna våra läsare i tiotal till hundratal till tusental och efter två år i tiotusental. Och var och en av de läsare som hörde av sig med funderingar, frågor och uppskattning gav oss en anledning att fortsätta. Vi fick bland annat veta att lärare använde våra ordberättelser i undervisningen och att vi gav bränsle åt diskussionerna kring fikabordet på många arbetsplatser runt om i landet. Vår idé var enkel. Språk är kul. Ord är kul. Och vi ville göra historien bakom våra ord lättillgänglig för alla. Flytta kunskapen från universitetskorridorer och tjocka ordböcker ut i vardagen. Men vi är inga språkforskare. Berättelserna hämtar sitt faktainnehåll från alla språkvetares oerhörda arbete. Vårt arbete handlar om research, och att göra det komplicerade enkelt. Att skriva för att intressera och att roa. I den här boken kan du läsa om nya och gamla, korta och långa, slangartade och högtravande, vanliga och ovanliga ord. Urvalet är delvis resultatet av vår egen nyfikenhet. Funderingar i morgonduschen eller när pennan har jobbat för en kund. Många av historierna har också kommit till genom våra läsares funderingar. Daniel Ernerot och Emil Holmström är båda copywriters. De driver tillsammans en mindre reklambyrå specialiserad på text och kommunikation. Boken Om ett ord är resultatet av två års arbete med det populära språkbrevet med samma namn.
9175887053 -
Handbok i mobil marknadsföring
Häftad bok.
Nyskick. Redaktionen. 2015. 101 s. Häftad. 22x16cm. 150 gram. Slut på förlaget
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186909505
- Titel
- Handbok i mobil marknadsföring
- Författare
- Emil Holmström
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Storpocket
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken hjälper dig att:
– Arbeta långsamt med mobilen för att nå dina affärsmål.
– Skapa en effektiv dialog med dina kunder ända ner på individnivå.
– Kommunicera effektivt i ett litet format.
– Ta fram appar som hjälper dig att komma närmare dina kunder.
– Dra nytta av geografisk information för att sälja mer.
– Koppla ihop den mobilen med den fysiska verkligheten.
– Ta del av de viktigaste mobila trenderna idag.
9789186909505 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9175887053
- Titel
- Om ett ord
- Författare
- Holmström, Emil
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 304 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varför säger vi som vi gör? Och varför heter det som det heter? Hokuspokus, piano, jänkare, hugsvala, banta, kvacksalvare, bärsärk! I korta artiklar berättas här lättsamt om ordens betydelse, användning och ursprung. Flera hundra ord av dem vi använder dagligen utan att reflektera över får här sin fascinerande bakgrund beskriven, en underhållande spegling av vår historia och kultur.Ur förordet: Som reklamskribenter umgås vi med ord hela dagarna. I våra egna huvuden började vi fundera. Hösten 2003 fick vi en idé. Vi började att skicka ut mejl som varje dag berättade om ett ord. Mejlet skickades lagom till morgonkaffet på jobbet, i början bara till vänner och bekanta. Brevet blev populärt. Snart gick vi från att räkna våra läsare i tiotal till hundratal till tusental och efter två år i tiotusental. Och var och en av de läsare som hörde av sig med funderingar, frågor och uppskattning gav oss en anledning att fortsätta. Vi fick bland annat veta att lärare använde våra ordberättelser i undervisningen och att vi gav bränsle åt diskussionerna kring fikabordet på många arbetsplatser runt om i landet. Vår idé var enkel. Språk är kul. Ord är kul. Och vi ville göra historien bakom våra ord lättillgänglig för alla. Flytta kunskapen från universitetskorridorer och tjocka ordböcker ut i vardagen. Men vi är inga språkforskare. Berättelserna hämtar sitt faktainnehåll från alla språkvetares oerhörda arbete. Vårt arbete handlar om research, och att göra det komplicerade enkelt. Att skriva för att intressera och att roa. I den här boken kan du läsa om nya och gamla, korta och långa, slangartade och högtravande, vanliga och ovanliga ord. Urvalet är delvis resultatet av vår egen nyfikenhet. Funderingar i morgonduschen eller när pennan har jobbat för en kund. Många av historierna har också kommit till genom våra läsares funderingar. Daniel Ernerot och Emil Holmström är båda copywriters. De driver tillsammans en mindre reklambyrå specialiserad på text och kommunikation. Boken Om ett ord är resultatet av två års arbete med det populära språkbrevet med samma namn.
9175887053 -
-
SOCIALA MEDIER: EN MARKNADSFÖRINGSHANDBOK
Häftad bok. Redaktionen. 2010. 172 s. Häftad. 260 gram.
Mycket gott skick. Ägarsignatur. Steg för steg avslöjar författarna hur du lägger upp en strategi för att marknadsföra dig i sociala medier. Vad som krävs för att planera och genomföra en framgångsrik kampanj. Och hur du mäter framgången. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197874762
- Titel
- Sociala medier : en marknadsföringshandbok
- Författare
- Emil Holmström - Erik Wikberg
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 172 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Alla pratar om sociala medier. Om hur viktigt det är att synas och finnas med som företag.
Frågan är: På vilka sätt kan sociala medier bli en guldgruva och framtida möjlighet för ditt företag? Just det får du hjälp att avgöra i den här snabba guiden. Författarna visar steg för steg hur du bär dig åt för att marknadsföra dig i sociala medier som Facebook, Twitter, Youtube och LinkedIn.
Det finns tre viktiga tankar med den här handboken:
1. Att du ska kunna avgöra om sociala medier är något för ditt företag att lägga kraft på (för de flesta är det rätt).
2. Att du ska kunna fixa det här snabbt själv (boken ger dig praktiska checklistor, smarta tips och steg för steg-guider till hur du får det att hända).
3. Att du ska kliva förbi konkurrenterna 2011.
9789197874762 -
Om ett ord
Häftad bok. Bokförlaget DN. Andra tryckningen 3:e - 7:e tusendet uppl. 2006. 304 s. Häftad. 20x17cm. 610 gram.
Nära nyskick. Varför säger vi som vi gör? Och varför heter det som det heter? Hokuspokus, piano, jänkare, hugsvala, banta, kvacksalvare, bärsärk! I korta artiklar berättas här lättsamt och roande om ordens betydelse, användning och ursprung. Flera hundra ord av alla o läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175887053
- Titel
- Om ett ord
- Författare
- Holmström, Emil
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 304 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varför säger vi som vi gör? Och varför heter det som det heter? Hokuspokus, piano, jänkare, hugsvala, banta, kvacksalvare, bärsärk! I korta artiklar berättas här lättsamt om ordens betydelse, användning och ursprung. Flera hundra ord av dem vi använder dagligen utan att reflektera över får här sin fascinerande bakgrund beskriven, en underhållande spegling av vår historia och kultur.Ur förordet: Som reklamskribenter umgås vi med ord hela dagarna. I våra egna huvuden började vi fundera. Hösten 2003 fick vi en idé. Vi började att skicka ut mejl som varje dag berättade om ett ord. Mejlet skickades lagom till morgonkaffet på jobbet, i början bara till vänner och bekanta. Brevet blev populärt. Snart gick vi från att räkna våra läsare i tiotal till hundratal till tusental och efter två år i tiotusental. Och var och en av de läsare som hörde av sig med funderingar, frågor och uppskattning gav oss en anledning att fortsätta. Vi fick bland annat veta att lärare använde våra ordberättelser i undervisningen och att vi gav bränsle åt diskussionerna kring fikabordet på många arbetsplatser runt om i landet. Vår idé var enkel. Språk är kul. Ord är kul. Och vi ville göra historien bakom våra ord lättillgänglig för alla. Flytta kunskapen från universitetskorridorer och tjocka ordböcker ut i vardagen. Men vi är inga språkforskare. Berättelserna hämtar sitt faktainnehåll från alla språkvetares oerhörda arbete. Vårt arbete handlar om research, och att göra det komplicerade enkelt. Att skriva för att intressera och att roa. I den här boken kan du läsa om nya och gamla, korta och långa, slangartade och högtravande, vanliga och ovanliga ord. Urvalet är delvis resultatet av vår egen nyfikenhet. Funderingar i morgonduschen eller när pennan har jobbat för en kund. Många av historierna har också kommit till genom våra läsares funderingar. Daniel Ernerot och Emil Holmström är båda copywriters. De driver tillsammans en mindre reklambyrå specialiserad på text och kommunikation. Boken Om ett ord är resultatet av två års arbete med det populära språkbrevet med samma namn.
9175887053 -
Virusmarknadsföring
Inbunden bok.
Nyskick. Liber. 1 uppl. 2011. 96 s. Inbunden. 21,5x15cm. 240 gram. Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147095346
- Titel
- Virusmarknadsföring
- Författare
- Holmström, Emil
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 96 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 246 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi älskar att dela med oss. Denna enkla princip är grunden för all virusmarknadsföring. Tekniken bygger på att människor självmant väljer att sprida vidare reklambudskap. Inte för att de får betalt för det - utan för att materialet är så starkt i sig självt. Genom att väcka känslor, engagera eller uppröra har effektiva viruskampanjer möjlighet att nå en miljonpublik på rekordtid.
Men hur skapar du en viruskampanj? Vad behöver du tänka på? Hur vet du när du har lyckats? Och vad skiljer denna typ av marknadsföring från andra tekniker? Den här boken ger dig svar på alla vanliga frågor.
Steg för steg går författaren igenom byggstenarna för framgångsrik virusmarknadsföring. Med van hand lotsar han dig genom kampanjarbetets olika faser: Från den första analysen, den kreativa processen och lanseringen till genomförande och uppföljning. Läs också om verkliga viruskampanjer i en rad inspirerande case.
Om författarna
Emil Holmström är prisbelönt copywriter och författare. Han arbetar för närvarande på en reklambyrå i Stockholm, och har tidigare skrivit flera böcker om kommunikation i digitala medier. Emil är också författare till språkböckerna "Om ett ord" (Bokförlaget DN) och "Om ett ord 2" (Forum).
9789147095346 -
Sociala medier - En marknadsföringshandbok
Häftad bok.
Nyskick. Redaktionen. 1 uppl. 2010. 172 s. Häftad. 21x15,5cm. 250 gram. Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197874762
- Titel
- Sociala medier : en marknadsföringshandbok
- Författare
- Emil Holmström - Erik Wikberg
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 172 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Alla pratar om sociala medier. Om hur viktigt det är att synas och finnas med som företag.
Frågan är: På vilka sätt kan sociala medier bli en guldgruva och framtida möjlighet för ditt företag? Just det får du hjälp att avgöra i den här snabba guiden. Författarna visar steg för steg hur du bär dig åt för att marknadsföra dig i sociala medier som Facebook, Twitter, Youtube och LinkedIn.
Det finns tre viktiga tankar med den här handboken:
1. Att du ska kunna avgöra om sociala medier är något för ditt företag att lägga kraft på (för de flesta är det rätt).
2. Att du ska kunna fixa det här snabbt själv (boken ger dig praktiska checklistor, smarta tips och steg för steg-guider till hur du får det att hända).
3. Att du ska kliva förbi konkurrenterna 2011.
9789197874762
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn