-
No Logo märkena, marknaden, motståndet
Pocketbok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 600 sidor.
Hyggligt skick. några sidor lösa i början av boken. Har varit biblioteksexemplar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173249130
- Titel
- No Logo märkena, marknaden, motståndet
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 600 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 109 x 178 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 285 g
- Språk
- Svenska
Ordfront Förlag 1 9173249130 -
No logo, no space, no choice
Häftad bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 563 sidor.
Gott skick. Illustrerad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173248657
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9173248657 -
No Logo märkena, marknaden, motståndet
Pocketbok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 600 sidor.
Hyggligt skick. Skada på pärmen. Syns på bilden
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173249133
- Titel
- No Logo märkena, marknaden, motståndet
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 600 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 109 x 178 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 285 g
- Språk
- Svenska
Ordfront Förlag 1 9789173249133 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789170378874
- Titel
- No logo
- Författare
- Klein, Naomi
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 601 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 113 x 179 mm Ryggbredd 39 mm
- Vikt
- 340 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Klein, Naomi
Ytterligare översättare: Ganuza Jonsson, Lillemor
Ytterligare översättare: Wennerberg, Tor
Ytterligare översättare: Sjöström, Hans O.
Ytterligare designers: Jais-Nielsen, Eva
Ordfront Förlag 1 9789170378874 -
No Logo märkena, marknaden, motståndet
Pocketbok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 600 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173249130
- Titel
- No Logo märkena, marknaden, motståndet
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 600 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 109 x 178 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 285 g
- Språk
- Svenska
Ordfront Förlag 1 9173249130 -
No Logo märkena, marknaden, motståndet
Pocketbok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 600 sidor.
Hyggligt skick. Boken är lite böjd och deformerad, vissa sidor är vikta, prislapp sitter kvar på framsidan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173249133
- Titel
- No Logo märkena, marknaden, motståndet
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 600 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 109 x 178 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 285 g
- Språk
- Svenska
Ordfront Förlag 1 9789173249133 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789170378874
- Titel
- No logo
- Författare
- Klein, Naomi
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 601 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 113 x 179 mm Ryggbredd 39 mm
- Vikt
- 340 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Klein, Naomi
Ytterligare översättare: Ganuza Jonsson, Lillemor
Ytterligare översättare: Wennerberg, Tor
Ytterligare översättare: Sjöström, Hans O.
Ytterligare designers: Jais-Nielsen, Eva
Ordfront Förlag 1 9789170378874 -
No Logo märkena, marknaden, motståndet
Pocketbok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 600 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173249133
- Titel
- No Logo märkena, marknaden, motståndet
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 600 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 109 x 178 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 285 g
- Språk
- Svenska
Ordfront Förlag 1 9789173249133 -
No Logo - Märkena, marknaden, motståndet
Pocketbok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 600 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173249133
- Titel
- No Logo märkena, marknaden, motståndet
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 600 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 109 x 178 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 285 g
- Språk
- Svenska
Ordfront Förlag 1 9789173249133 -
No logo. Märkena, marknaden, motståndet.
Häftad bok.
Gott skick. Ordfront 2002. Häftad. 565 s. Illustrerad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
No Logo märkena, marknaden, motståndet
Pocketbok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 600 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173249133
- Titel
- No Logo märkena, marknaden, motståndet
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 600 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 109 x 178 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 285 g
- Språk
- Svenska
Ordfront Förlag 1 9789173249133 -
No Logo märkena, marknaden, motståndet
Pocketbok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 600 sidor.
Nära nyskick. Dagens globaliserade storföretag säljer inte varor, utan varumärken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173249130
- Titel
- No Logo märkena, marknaden, motståndet
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 600 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 109 x 178 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 285 g
- Språk
- Svenska
Ordfront Förlag 1 9173249130 -
No Logo: Märkena, marknaden, motståndet
Häftad bok. Ordfront. 2001. 565 sidor.
Mycket gott skick. Välhållet ex.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKOrdfront -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789170378874
- Titel
- No logo
- Författare
- Klein, Naomi
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 601 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 113 x 179 mm Ryggbredd 39 mm
- Vikt
- 340 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Klein, Naomi
Ytterligare översättare: Ganuza Jonsson, Lillemor
Ytterligare översättare: Wennerberg, Tor
Ytterligare översättare: Sjöström, Hans O.
Ytterligare designers: Jais-Nielsen, Eva
Ordfront Förlag 1 9789170378874 -
No logo - Märkena Marknaden Motståndet
Häftad bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 563 sidor.
Gott skick. Lite slitage på pärmarna men inlagan i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173248655
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9789173248655 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789173248655
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9789173248655 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789170378874
- Titel
- No logo
- Författare
- Klein, Naomi
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 601 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 113 x 179 mm Ryggbredd 39 mm
- Vikt
- 340 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Klein, Naomi
Ytterligare översättare: Ganuza Jonsson, Lillemor
Ytterligare översättare: Wennerberg, Tor
Ytterligare översättare: Sjöström, Hans O.
Ytterligare designers: Jais-Nielsen, Eva
Ordfront Förlag 1 9789170378874 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 0006530400
- Titel
- No logo
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Harper Collins UK
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 400 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 129 x 198 mm Ryggbredd 1 mm
- Vikt
- 366 g
- Språk
- English
Harper Collins UK 0006530400 -
No Logo märkena, marknaden, motståndet
Pocketbok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 600 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173249130
- Titel
- No Logo märkena, marknaden, motståndet
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 600 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 109 x 178 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 285 g
- Språk
- Svenska
Ordfront Förlag 1 9173249130 -
No Logo
Pocketbok.
Mycket gott skick. Utgiven på Ordfront förlag 2002. 602 sidor. Pocketbok i format 11x18 cm vikt 300 gram exkl.emballage. I mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173249130
- Titel
- No Logo märkena, marknaden, motståndet
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 600 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 109 x 178 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 285 g
- Språk
- Svenska
9173249130 -
No Logo märkena, marknaden, motståndet
Pocketbok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 600 sidor.
Mycket gott skick. Q821
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173249130
- Titel
- No Logo märkena, marknaden, motståndet
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 600 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 109 x 178 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 285 g
- Språk
- Svenska
Ordfront Förlag 1 9173249130 -
No Logo märkena, marknaden, motståndet
Pocketbok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 600 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173249133
- Titel
- No Logo märkena, marknaden, motståndet
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 600 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 109 x 178 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 285 g
- Språk
- Svenska
Ordfront Förlag 1 9789173249133 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKHarper Collins UK 0312203438
-
No logo, no space, no choice
Häftad bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 563 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173248655
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9789173248655 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
-
No Logo märkena, marknaden, motståndet
Pocketbok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 600 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173249133
- Titel
- No Logo märkena, marknaden, motståndet
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 600 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 109 x 178 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 285 g
- Språk
- Svenska
Ordfront Förlag 1 9789173249133 -
No logo
Pocketbok. Harper Collins UK. 2001. 400 sidor.
Nära nyskick. Vid beställningar över 500 SEK är det fri frakt inrikes. Titta gärna till mina andra böcker, har över 2000 böcker i sortimentet.
The book that offers a cure for affluenza, 'No Logo' is one of those rare books that defines a generation, the most signifi läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780006530404
- Titel
- No logo
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Harper Collins UK
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 400 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 129 x 198 mm Ryggbredd 1 mm
- Vikt
- 366 g
- Språk
- English
Harper Collins UK 9780006530404 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9780007340774
- Titel
- No Logo
- Författare
- Klein, Naomi
- Förlag
- HarperCollins UK
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 502 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 127 x 197 mm Ryggbredd 32 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- 'No Logo' was a book that defined a generation when it was first published in 1999. For it's 10th anniversay Naomi Klein has updated this iconic book. By the time you're twenty-one, you'll have seen or heard a million advertisements. But you won't be happier for it. This is a book about that much-maligned, much-misunderstood generation coming up behind the slackers, who are being intelligent and active about the world in which they find themselves. It is a world in which all that is 'alternative' is sold, where any innovation or subversion is immediately adopted by un-radical, faceless corporations. But, gradually, tentatively, a new generation is beginning to fight consumerism with its own best weapons; and it is the first skirmishes in this war that this abrasively intelligent book documents brilliantly.
Harper Collins UK 10 9780007340774 -
No logo - Märkena Marknaden Motståndet - no s...
Häftad bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 563 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173248657
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9173248657 -
No Logo märkena, marknaden, motståndet
Pocketbok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 600 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173249130
- Titel
- No Logo märkena, marknaden, motståndet
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 600 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 109 x 178 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 285 g
- Språk
- Svenska
Ordfront Förlag 1 9173249130
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn