-
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 318 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
Jerusalem i korsstygn och broderi
Inbunden bok. IPC International Publishing Co. 1973. 64 sidor.
Mycket gott skick. "18 av Jerusalems minnesplater i färg för korsstygn med beskrivning och detaljerade instruktioner". Förors Ruth Dayan. Övers. G Eivergård & F Dahlby. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKIPC International Publishing Co -
Jämställdhetsboken : från teori till praktik
Häftad bok. Norstedts Juridik ab. 2 uppl. 2005. 245 sidor.
Nyskick. Helt nytt ex
Se bild på baksidanInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789139108085
- Titel
- Jämställdhetsboken : från teori till praktik
- Författare
- Ann-Katrine Roth
- Förlag
- Norstedts Juridik ab
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 245 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 356 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är en bok som handlar om jämställdhet på arbetsmarknaden. Hur ser det egentligen ut, hur kan man arbeta med jämställdhet och varför? Boken inleder med teoretiska avsnitt, läsaren får sedan hjälp att gå från ord till handling med praktiska metoder och inspirerande argument för hur man konkret kan genomföra jämställdhetsarbete. Ann-Katrine Roth är jurist, konsult och författare och driver sedan 1993 företaget E(uro)Quality/Jämställdhetskonsult som arbetar med utbildning, organisationsutveckling och stöd i förändringsarbete i privat och offentlig verksamhet. Hon har tidigare arbetat inom finansvärlden och varit anställd på JämO. Hon undervisar på Stockholms universitet och var under 2006 progranledare för SVT:s serie Jobba Jämt.
Norstedts Juridik ab 2 9789139108085 -
De yngre barnens läroplanshistoria
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 216 sidor.
Nära nyskick. Välaktat ex.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144040592
- Titel
- De yngre barnens läroplanshistoria
- Författare
- Ann-Christine Vallberg Roth
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 216 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Samordningen av den svenska förskolan, fritidshemmet och grundskolan har i förening med det professionaliserade läraruppdraget aktualiserat ett tydligt problem hur kan de yngre barnens läroplanshistoria tydliggöras och kommuniceras?
I sammanslagningen med skolan riskerar den omfattande kunskap om de yngre barnens verksamhet och omsorg, som byggts upp utanför skolans ramar, att gå förlorad. Förskolan och fritidshemmet har tidigare inte haft en läroplan av skolans art och de yngre barnens pedagogik behöver klargöras i sitt sammanhang. Författaren speglar förskolans läroplanshistoria i skolans och fritidshemmets, vilket bidrar till att tydliggöra något av en helhet i de yngre barnens historiska läroinnehåll från mitten av 1800-talet till i dag. I boken används ett vidgat läroplansbegrepp, vilket ger möjlighet till analys och jämförelse av innehållet i olika typer av pedagogiskt riktgivande texter över tid. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144040592 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2011. 318 sidor.
Mycket gott skick. Helt och rent ex.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
America in Cross-Stitch
Inbunden bok. Prentic-Hall. 1976.
ISBN 0130241253
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Språk engelska.
Mönsterbeskrivningar och detaljerade instruktioner för korsstygnssömnad av 20 amerikanska landskap och landmärken. Utöver dessa även bårder, bokstäver och siffror med tillhörande diagram och beskrivningar.
Tidsdokument i korsstygn.
---- läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKPrentic-Hall 0130241253 -
De yngre barnens läroplanshistoria
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 216 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144040592
- Titel
- De yngre barnens läroplanshistoria
- Författare
- Ann-Christine Vallberg Roth
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 216 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Samordningen av den svenska förskolan, fritidshemmet och grundskolan har i förening med det professionaliserade läraruppdraget aktualiserat ett tydligt problem hur kan de yngre barnens läroplanshistoria tydliggöras och kommuniceras?
I sammanslagningen med skolan riskerar den omfattande kunskap om de yngre barnens verksamhet och omsorg, som byggts upp utanför skolans ramar, att gå förlorad. Förskolan och fritidshemmet har tidigare inte haft en läroplan av skolans art och de yngre barnens pedagogik behöver klargöras i sitt sammanhang. Författaren speglar förskolans läroplanshistoria i skolans och fritidshemmets, vilket bidrar till att tydliggöra något av en helhet i de yngre barnens historiska läroinnehåll från mitten av 1800-talet till i dag. I boken används ett vidgat läroplansbegrepp, vilket ger möjlighet till analys och jämförelse av innehållet i olika typer av pedagogiskt riktgivande texter över tid. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144040592 -
De yngre barnens läroplanshistoria - från 18...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Studentlitteratur, 2008, 216 s., uppl. 1:4
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144040592
- Titel
- De yngre barnens läroplanshistoria
- Författare
- Ann-Christine Vallberg Roth
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 216 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Samordningen av den svenska förskolan, fritidshemmet och grundskolan har i förening med det professionaliserade läraruppdraget aktualiserat ett tydligt problem hur kan de yngre barnens läroplanshistoria tydliggöras och kommuniceras?
I sammanslagningen med skolan riskerar den omfattande kunskap om de yngre barnens verksamhet och omsorg, som byggts upp utanför skolans ramar, att gå förlorad. Förskolan och fritidshemmet har tidigare inte haft en läroplan av skolans art och de yngre barnens pedagogik behöver klargöras i sitt sammanhang. Författaren speglar förskolans läroplanshistoria i skolans och fritidshemmets, vilket bidrar till att tydliggöra något av en helhet i de yngre barnens historiska läroinnehåll från mitten av 1800-talet till i dag. I boken används ett vidgat läroplansbegrepp, vilket ger möjlighet till analys och jämförelse av innehållet i olika typer av pedagogiskt riktgivande texter över tid. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9789144040592 -
Uppdrag Lärare : antologi om status, yrkesski...
Häftad bok. Lärarförbundets förlag. 1 uppl. 2012. 243 sidor.
Nyskick. Nyskick!
P&PFRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789197902373
- Titel
- Uppdrag Lärare : antologi om status, yrkesskicklighet och framtidsdrömmar
- Författare
- Christian Lundahl - Leif Mathiasson - Ulla Karin Nordänger - Aadu Ott - Astrid Pettersson - Bim Riddersporre - Ulla Runesson - Bengt Sandin - Lena Sjöberg - Ninni Wahlström - Ann-Christine Vallberg Roth - Folke Vernersson - Dylan William
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 243 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läraren är den viktigaste faktorn för barns och ungas lärande i förskola och skola. En erfaren och skicklig lärare kan utmana och lyfta sina barn och elever om de rätta förutsättningarna finns och läraren får möjlighet att utveckla sig i sin profession. Uppdrag Lärare är en forskningsantologi som vill bidra till att vidga och fördjupa diskussionerna om läraryrket, dess innehåll och utveckling. Texterna belyser på olika sätt lärarrollen, dess förutsättningar och möjligheter.Boken vänder sig till blivande och yrkesverksamma lärare i förskola och skola och kan användas i både lärarutbildning och fortbildning.Innehåll:Förord
MedverkandeI. Yrkesskicklighet
Att göra skillnad / Mikael Alexandersson
När något oväntat inträffar / Ulla Karin Nordänger
När skolans lärande saknar mening / Martin Hugo
Auktoritet är inte att peka med hela handen / Anneli Frelin
Konsten att slå in öppna dörrar / Leif MathiassonII. Makt och status
Den styrda läraren / Lena Sjöberg
Vem ska ha makten att beskriva läraryrket? / Bim Riddersporre
Manligt kön är en merit / Maria Hjalmarsson
Att synas och höras / Leif Mathiasson
III. Lärande
Learning study ger kollektiv kunskap / Ulla Runesson
Förståelse ger djup / Peter GärdenforsEn djungel av neuroner och synapser / Aadu Ott
Möt barnen där de är / Leif MathiassonIV. Bedömning
Bryggan mellan undervisning och lärande / Dylan Wiliam
Alla hörn och kanter räknas / Astrid Pettersson
Därför måste vi diskutera bedömning i förskolan / Ann-Christine Vallberg Roth
Den svenska bedömningskulturens framväxt / Christan Lundahl
Hur mäta det omätbara / Leif MathiassonV. Barn och unga
Idealet var ett barn som skulle växa i frihet / Bengt Sandin
Vilken bild av eleven ligger inbakad i läroplanens mål? / Åsa Beckman
Relationer och relationell pedagogik / Jonas Aspelin
Har du gått vilse? / Leif Mathiasson
VI. Styrning
Ett hungrigt monster / Lena Lindgren
Den svårfångade kvaliteten / Folke Vernersson
Den paradoxala styrningen av skolan / Christer Fritzell
Bilden av skolan / Leif Mathiasson
VII. Framtiden
Problembarn blir aldrig omoderna / Karin Johannisson
Framtidens kunskap är ingen snabbköpsvara / Sven-Eric Liedman
Den förföriska kontrollen / Joakim Landahl
Från olikhet till valfrihet / Ninni Wahlström
Den närsynta samtiden / Leif Mathiasson
Mjuka pärmar, 248 sidor
Utgiven 2012
Ytterligare designers: Hamqvist, Maria
Ytterligare designers: Liljeberg, Marianne
Ytterligare författare: Alexandersson, Mikael
Ytterligare författare: Aspelin, Jonas
Ytterligare författare: Beckman, Åsa
Ytterligare författare: Frelin, Anneli
Ytterligare författare: Fritzell, Christer
Ytterligare författare: Gärdenfors, Peter
Ytterligare författare: Hjalmarsson, Maria
Ytterligare författare: Hugo, Martin
Ytterligare författare: Johannisson, Karin
Ytterligare författare: Landahl, Joakim
Ytterligare författare: Liedman, Sven-Eric
Ytterligare författare: Lindgren, Lena
Ytterligare författare: Lundahl, Christian
Ytterligare författare: Mathiasson, Leif
Ytterligare författare: Nordänger, Ulla Karin
Ytterligare författare: Ott, Aadu
Ytterligare författare: Pettersson, Astrid
Ytterligare författare: Riddersporre, Bim
Ytterligare författare: Runesson, Ulla
Ytterligare författare: Sandin, Bengt
Ytterligare författare: Sjöberg, Lena
Ytterligare författare: Wahlström, Ninni
Ytterligare författare: Vallberg Roth, Ann-Christine
Ytterligare författare: Vernersson, Folke
Ytterligare författare: William, Dylan
Ytterligare redaktörer: Mathiasson, Leif
Lärarförbundets förlag 1 9789197902373 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 318 sidor.
Nära nyskick. Skolstämplad på insidan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:4 uppl. 2011. 318 sidor.
Mycket gott skick. *
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1:4 9789144056814 -
Uppdrag Lärare : antologi om status, yrkesski...
Häftad bok. Lärarförbundets förlag. 1 uppl. 2012. 243 sidor.
Mycket gott skick. Namn i blyerts på insidan, i övrigt inga markeringar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197902373
- Titel
- Uppdrag Lärare : antologi om status, yrkesskicklighet och framtidsdrömmar
- Författare
- Christian Lundahl - Leif Mathiasson - Ulla Karin Nordänger - Aadu Ott - Astrid Pettersson - Bim Riddersporre - Ulla Runesson - Bengt Sandin - Lena Sjöberg - Ninni Wahlström - Ann-Christine Vallberg Roth - Folke Vernersson - Dylan William
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 243 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läraren är den viktigaste faktorn för barns och ungas lärande i förskola och skola. En erfaren och skicklig lärare kan utmana och lyfta sina barn och elever om de rätta förutsättningarna finns och läraren får möjlighet att utveckla sig i sin profession. Uppdrag Lärare är en forskningsantologi som vill bidra till att vidga och fördjupa diskussionerna om läraryrket, dess innehåll och utveckling. Texterna belyser på olika sätt lärarrollen, dess förutsättningar och möjligheter.Boken vänder sig till blivande och yrkesverksamma lärare i förskola och skola och kan användas i både lärarutbildning och fortbildning.Innehåll:Förord
MedverkandeI. Yrkesskicklighet
Att göra skillnad / Mikael Alexandersson
När något oväntat inträffar / Ulla Karin Nordänger
När skolans lärande saknar mening / Martin Hugo
Auktoritet är inte att peka med hela handen / Anneli Frelin
Konsten att slå in öppna dörrar / Leif MathiassonII. Makt och status
Den styrda läraren / Lena Sjöberg
Vem ska ha makten att beskriva läraryrket? / Bim Riddersporre
Manligt kön är en merit / Maria Hjalmarsson
Att synas och höras / Leif Mathiasson
III. Lärande
Learning study ger kollektiv kunskap / Ulla Runesson
Förståelse ger djup / Peter GärdenforsEn djungel av neuroner och synapser / Aadu Ott
Möt barnen där de är / Leif MathiassonIV. Bedömning
Bryggan mellan undervisning och lärande / Dylan Wiliam
Alla hörn och kanter räknas / Astrid Pettersson
Därför måste vi diskutera bedömning i förskolan / Ann-Christine Vallberg Roth
Den svenska bedömningskulturens framväxt / Christan Lundahl
Hur mäta det omätbara / Leif MathiassonV. Barn och unga
Idealet var ett barn som skulle växa i frihet / Bengt Sandin
Vilken bild av eleven ligger inbakad i läroplanens mål? / Åsa Beckman
Relationer och relationell pedagogik / Jonas Aspelin
Har du gått vilse? / Leif Mathiasson
VI. Styrning
Ett hungrigt monster / Lena Lindgren
Den svårfångade kvaliteten / Folke Vernersson
Den paradoxala styrningen av skolan / Christer Fritzell
Bilden av skolan / Leif Mathiasson
VII. Framtiden
Problembarn blir aldrig omoderna / Karin Johannisson
Framtidens kunskap är ingen snabbköpsvara / Sven-Eric Liedman
Den förföriska kontrollen / Joakim Landahl
Från olikhet till valfrihet / Ninni Wahlström
Den närsynta samtiden / Leif Mathiasson
Mjuka pärmar, 248 sidor
Utgiven 2012
Ytterligare designers: Hamqvist, Maria
Ytterligare designers: Liljeberg, Marianne
Ytterligare författare: Alexandersson, Mikael
Ytterligare författare: Aspelin, Jonas
Ytterligare författare: Beckman, Åsa
Ytterligare författare: Frelin, Anneli
Ytterligare författare: Fritzell, Christer
Ytterligare författare: Gärdenfors, Peter
Ytterligare författare: Hjalmarsson, Maria
Ytterligare författare: Hugo, Martin
Ytterligare författare: Johannisson, Karin
Ytterligare författare: Landahl, Joakim
Ytterligare författare: Liedman, Sven-Eric
Ytterligare författare: Lindgren, Lena
Ytterligare författare: Lundahl, Christian
Ytterligare författare: Mathiasson, Leif
Ytterligare författare: Nordänger, Ulla Karin
Ytterligare författare: Ott, Aadu
Ytterligare författare: Pettersson, Astrid
Ytterligare författare: Riddersporre, Bim
Ytterligare författare: Runesson, Ulla
Ytterligare författare: Sandin, Bengt
Ytterligare författare: Sjöberg, Lena
Ytterligare författare: Wahlström, Ninni
Ytterligare författare: Vallberg Roth, Ann-Christine
Ytterligare författare: Vernersson, Folke
Ytterligare författare: William, Dylan
Ytterligare redaktörer: Mathiasson, Leif
Lärarförbundets förlag 1 9789197902373 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 318 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 318 sidor.
Mycket gott skick. Enstaka markeringar och blyertsunderstrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
Jämställdhetsboken : från teori till praktik....
Häftad bok.
Mycket gott skick. Stockholm : Norstedts juridik, 2007 2007 Häftad Utmärkt skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789139108085
- Titel
- Jämställdhetsboken : från teori till praktik
- Författare
- Ann-Katrine Roth
- Förlag
- Norstedts Juridik ab
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 245 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 356 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är en bok som handlar om jämställdhet på arbetsmarknaden. Hur ser det egentligen ut, hur kan man arbeta med jämställdhet och varför? Boken inleder med teoretiska avsnitt, läsaren får sedan hjälp att gå från ord till handling med praktiska metoder och inspirerande argument för hur man konkret kan genomföra jämställdhetsarbete. Ann-Katrine Roth är jurist, konsult och författare och driver sedan 1993 företaget E(uro)Quality/Jämställdhetskonsult som arbetar med utbildning, organisationsutveckling och stöd i förändringsarbete i privat och offentlig verksamhet. Hon har tidigare arbetat inom finansvärlden och varit anställd på JämO. Hon undervisar på Stockholms universitet och var under 2006 progranledare för SVT:s serie Jobba Jämt.
9789139108085 -
Jerusalem i korsstygn och broderi
Inbunden bok. IPC,Örebro. 1973. 63 sidor.
Nyskick. 18 av Jerusalems minnesplatser i färg för korsstygn med beskrivning och detaljerade instruktioner såsom Ryska Katedralen, Damaskusporten, Via Dolorosa m fl samt förslag till användning. Laminatband-Rikt illustrerad i färg.Format 18,7x24,5 cm. Språk: Svens läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9171281401
- Titel
- Jerusalem i korsstygn och broderi : 18 av Jerusalems minnesplatser i färg för korsstygn med beskrivning och detaljerade instruktioner
- Författare
- Roth, Ann
- Förlag
- Örebro : IPC
- Utgivningsår
- 1973
- Språk
- Svenska
IPC,Örebro 9171281401 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 318 sidor.
Gott skick. Mindre fläck baktill efter prislapp
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
Invandrat & utvandrat : Stockholms stadsmiljö...
Inbunden bok. Historiska Media. 2016. 219 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175454344
- Titel
- Invandrat & utvandrat : Stockholms stadsmiljö i ett internationellt perspektiv
- Författare
- Andersson, Monica
- Förlag
- Historiska Media
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 210 x 239 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 970 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Stockholm: världens stad. Hur har det internationella utbytet inom arkitektur och stadsplanering sett ut under olika epoker?
Svensk byggnadshistoria är inte bara svensk. Sedan Stockholm bildades i den äldsta stadskärnan Gamla stan har man tagit emot människor och intryck från världens olika hörn. Invandrat och utvandrat behandlar det internationella utbytet inom arkitektur och stadsplanering under olika epoker. Vad har vi hämtat utifrån, hur har det omtolkats här och vad har vi i vår tur bidragit med till omvärlden.
I Invandrat och utvandrat: Stockholms stadsmiljö i ett internationellt perspektiv
skriver 18 experter forskare, stadsplanerare, arkitekter, konstvetare, museiintendenter, historiker och arkeologer om hur invandrare från när och fjärran fört med sig kompetens, kontakter och kreativitet i skapandet av Stockholm under olika epoker.
Boken inleds med en exposé över näringslivet invandrade hantverkare, köpmän, konstnärer och stadsplanerare och är därefter upplagd kronologiskt, från medeltiden över 1600-talets stormaktstid, 1700-talets gustavianska epok, 1800-talets empirestad och 1900-talets modernism fram till idag år 2016.
Läs om tyska Hansan, holländska köpmän, Ostindiska Kompaniet, det kosmopolitiska Stockholm, efterkrigstidens stadsplaner och byggnader, judiskt inflytande, orientaliska mönster, new empiricism och grannskapsepoken, modernismens förgrundsgestalt Asplund, exotiska Stadshuset, Lindhagen-planen 2.0, turistattraktionen Hammarby Sjöstad, nya moskébyggen i Stockholms utkanter och mycket annat.
Samfundet S:t Erik är en ideell förening som bildades 1901 för att väcka intresse för och sprida kunskap om Stockholms historia och utveckling. Sedan 1903 ger man ut en årsbok med olika teman. Vad händer i Stockholm? Hur kan Stockholm bli en bättre stad att leva i? Vad berättar stadens historia om kultur och natur, om arkitektur och stadsplanering?
Pressröster om boken:
»Författarna lyckas mycket väl med sina ambitioner och visar på ett övertygande sätt hur Stockholm har påverkats av utbyten och impulser utifrån och hur staden i sin tur påverkat andra kulturer och länder. Genom det långa tidsperspektivet får läsaren en utomordentligt god uppfattning om olika kulturimpulser och utbyten fram till vår egen tid. Denna välskrivna och genomarbetade samt för målgruppen lättlästa bok vänder sig till en bred kulturhistoriskt intresserad allmänhet. Den är även lämplig på universitetsnivå. Det är en mycket vacker bok med en utmärkt layout och ett omfattande bildmaterial av mycket hög klass som lockar till läslust och fortsatta studier.« Bibliotekstjänst
Historiska Media 9789175454344 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9163044358
- Titel
- Jämställdhetsboken : en bok om jämställdhet i teori och praktik
- Författare
- Roth, Ann-Katrine
- Förlag
- Nacka : A.-K. Roth
- Språk
- Svenska
9163044358 -
De yngre barnens läroplanshistoria
Studentlitteratur AB. 2:2 uppl. 200 s.
Nära nyskick. Skyddsomslag finns i nära nyskick. Inga markeringar eller liknande i boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144055541
- Titel
- De yngre barnens läroplanshistoria
- Författare
- Vallberg Roth, Ann-Christine
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken ger en introduktion i de yngre barnens läroplanshistoria från mitten av 1800-talet till det första decenniet på 2000-talet. Det är dokument som styr mål och innehåll för barn i förskola som står i centrum. I denna reviderade upplaga av boken rör sig innehållet kring läroplansdidaktiska frågor från mitten av 1800-talet och framåt medan dokumentation och bedömning i förskola fokuseras i nutid. I boken används ett vidgat läroplansbegrepp som ger möjlighet för analys och speglingar av innehållet i olika typer av pedagogiskt riktgivande texter.Läroplansteoretisk och didaktisk kompetens betraktas som ett uttryck för lärarprofessionalism. Lärare behöver också få kunskap och reflexivt förhålla sig till didaktiska frågor relaterade till dokumentation och bedömning. Förändringar i utbildningssystemet medför ett vidgat professionellt läraransvar som innefattar lokal måltolkning, dokumentation, utvärdering och utveckling av verksamheten. En läroplanshistorisk studie, med inriktning på förskolan och de yngre barnen, kan bidra med empiriskt underlag, kunskap och summerande begrepp, vilka kan hjälpa oss att få syn på, kritiskt reflektera och kvalificera samtal omkring läroplansdidaktiskt arbete, dokumentation och bedömning.Boken vänder sig till studerande och verksamma lärare i förskola, förskoleklass och grundskolans årskurs 1–3. Den är också intressant för forskare, skolledare, beslutsfattare och andra med intresse för de yngre barnens läroplanshistoria.
9789144055541 -
De yngre barnens läroplanshistoria
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:9 uppl. 2002. 216 s. Häftad.
Nära nyskick. Lite kantstött längst ner på pärmens utsida, annars mycket fint skick..
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144040592
- Titel
- De yngre barnens läroplanshistoria
- Författare
- Ann-Christine Vallberg Roth
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 216 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Samordningen av den svenska förskolan, fritidshemmet och grundskolan har i förening med det professionaliserade läraruppdraget aktualiserat ett tydligt problem hur kan de yngre barnens läroplanshistoria tydliggöras och kommuniceras?
I sammanslagningen med skolan riskerar den omfattande kunskap om de yngre barnens verksamhet och omsorg, som byggts upp utanför skolans ramar, att gå förlorad. Förskolan och fritidshemmet har tidigare inte haft en läroplan av skolans art och de yngre barnens pedagogik behöver klargöras i sitt sammanhang. Författaren speglar förskolans läroplanshistoria i skolans och fritidshemmets, vilket bidrar till att tydliggöra något av en helhet i de yngre barnens historiska läroinnehåll från mitten av 1800-talet till i dag. I boken används ett vidgat läroplansbegrepp, vilket ger möjlighet till analys och jämförelse av innehållet i olika typer av pedagogiskt riktgivande texter över tid. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9789144040592 -
De yngre barnens läroplanshistoria
2002, originalomslag i rent och fint skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Jerusalem in Needlepoint and Embroidery
ISBN 0572008481
W Foulsham & Co 1973. Inbunden - klotryggband, 64 sidor, 330 gram. "Eighteen memorable sites of Jerusalem in full color for cross-stitching with descriptions and detailed instructions." Förord av Ruth Dayan. Prydlig anteckning "London 15/10 74" på pärmens läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK0572008481 -
DE YNGRE BARNENS LÄROPLANSHISTORIA.
Ou. 8:o. Hft. 216 s. Enst. ill. Studentlitteratur. Lund 2002. Fint ex. m några vikta hörn i inl. & ca 25 s. m överstrykningspenna.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144040592
- Titel
- De yngre barnens läroplanshistoria
- Författare
- Ann-Christine Vallberg Roth
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 216 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Samordningen av den svenska förskolan, fritidshemmet och grundskolan har i förening med det professionaliserade läraruppdraget aktualiserat ett tydligt problem hur kan de yngre barnens läroplanshistoria tydliggöras och kommuniceras?
I sammanslagningen med skolan riskerar den omfattande kunskap om de yngre barnens verksamhet och omsorg, som byggts upp utanför skolans ramar, att gå förlorad. Förskolan och fritidshemmet har tidigare inte haft en läroplan av skolans art och de yngre barnens pedagogik behöver klargöras i sitt sammanhang. Författaren speglar förskolans läroplanshistoria i skolans och fritidshemmets, vilket bidrar till att tydliggöra något av en helhet i de yngre barnens historiska läroinnehåll från mitten av 1800-talet till i dag. I boken används ett vidgat läroplansbegrepp, vilket ger möjlighet till analys och jämförelse av innehållet i olika typer av pedagogiskt riktgivande texter över tid. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9789144040592 -
Jämställdhetsboken. Från teori till praktik
Häftad bok. Norstedts . 2 uppl. 2007. 245 sidor.
ISBN 9139108085
Nyskick. illustrerad av Jan Berglin, Mkt fint ex
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKNorstedts 2 9139108085
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn