-
Med sikte på förskolan barn i behov av stöd
Häftad bok.
Nära nyskick. Studentlitteratur. uppl.1:3. 2009. 304 s. 15,5 x 22cm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144051192
- Titel
- Med sikte på förskolan : - barn i behov av stöd
- Författare
- Sandberg. Anette
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 304 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 435 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok presenterar och beskriver det specialpedagogiska området så som det gestaltar sig i förskolan och fördjupar förståelsen och kunskapen om förskolebarn i behov av särskilt stöd. Boken behandlar olika områden som har sin utgångspunkt i studier som författarna genomfört i samverkan med lärare i förskolan, andra professionella och föräldrar. Med hjälp av tankeväckande beskrivningar sammanflätas skildringar av barnens, familjens, förskolans och andra pro-fessionella experters vardag med ett teoretiskt tänkande.
Boken inleds med en introduktion kring det specialpedagogiska fältet. Därefter följer tretton kapitel om bl.a.:
-
pedagogiskt stöd och pedagogiska metoder
-
språkutveckling och flerspråkighet
-
bokstavsbarn
-
rörelsehinder och utvecklingsstörning
-
social kompetens, engagemang och delaktighet
-
föräldrasamverkan
-
ICF-CY
Boken vänder sig till blivande lärare i förskolan, speciallärare och specialpedagoger. Den bör också läsas av alla som arbetar i förskolan och som möter barn i behov av stöd samt politiker och kommunala skoladministratörer.
9789144051192 -
Hem och förskola - samverkan i förändring
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2007. 132 sidor.
Nyskick. Förlagsny och oläst. Flera ex i lager. SKickas omgående
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147084265
- Titel
- Hem och förskola - samverkan i förändring
- Författare
- Sandberg, Anette
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 132 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 183 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad innebär egentligen samverkan mellan hem och förskola och hur upplever föräldrar och personal att samverkan fungerar? Boken riktar sig till blivande förskollärare och till personal som redan är verksam i förskolan.
Läs mer
Författarna inspirerar till både reflektion och givande diskussioner inom lärarutbildningen och till fruktbara möten mellan personal och föräldrar. Boken bygger på forskningsprojektet Samverkan förskola och hem, som har skett genom enskilda intervjuer och fokusgruppsintervjuer. Det övergripande syftet med forskningsprojektet är att belysa hur förskollärare och föräldrar ser på de samverkansformer som praktiseras i förskolan.
Om författarna
ANETTE SANDBERG är professor i pedagogik med inriktning mot förskolan.
TUULA VUORINEN är universitetsadjunkt i pedagogik.
Författarna har lång och gedigen erfarenhet av förskoleverksamhet. De är båda verksamma inom förskollärarutbildningen vid Mälardalens Högskola.
Liber 1 9789147084265 -
Förskollärarkompetens i förändring
Häftad bok. Lund : Studentlitteratur. 1 uppl. 2017. 137 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144120423
- Titel
- Förskollärarkompetens i förändring
- Författare
- Sheridan, Sonja - Sandberg, Anette - Williams, Pia
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2015
- Språk
- Svenska
Lund : Studentlitteratur 1 9789144120423 -
Miljöer för lek, lärande och samspel
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2010. 168 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144029115
- Titel
- Miljöer för lek, lärande och samspel
- Författare
- Ärlemalm-Hagsér - Sandberg, Anette - Brodin, Jane - Davidsson, Birgitta - Lindstrand, Peg - Vuorinen, Tuula - Karlsson, Rauni
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur ser miljöer för lek, lärande och samspel ut idag? Barns handlingar, upplevelser och erfarenheter är, förutom den sociala relationen till andra barn och vuxna, också sammanbundna med de inomhus- och utomhusmiljöer som de vistas i. Både fysiska och sociala miljöer utgör därför väsentliga förutsättningar för barns lek och lärande.I boken belyser författarna olika aspekter av miljöns betydelse och problematiserar värdet av en kreativ, utmanande och utvecklande miljö. Betydelsen av hemliga lekvärldar, barns perspektiv samt samlek relaterat till olika lekmiljöer lyfts fram. Platser som är av särskild betydelse för barns lek, lärande och samspel är exempelvis skogen och lekplatsen samt förskole- och skolgården.Boken vänder sig till studenter inom lärarutbildning med inriktning mot förskola och skolans tidigare år. Den kan också användas som inspirationskälla och som underlag till fördjupande diskussioner i samband med kompetensutveckling av personal inom förskola och skola.
Studentlitteratur AB 9789144029115 -
Med sikte på förskolan - barn i behov av stöd
Häftad bok.
Nyskick. Studentlitteratur, 2009, 304 s., uppl. 1:2
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144051192
- Titel
- Med sikte på förskolan : - barn i behov av stöd
- Författare
- Sandberg. Anette
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 304 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 435 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok presenterar och beskriver det specialpedagogiska området så som det gestaltar sig i förskolan och fördjupar förståelsen och kunskapen om förskolebarn i behov av särskilt stöd. Boken behandlar olika områden som har sin utgångspunkt i studier som författarna genomfört i samverkan med lärare i förskolan, andra professionella och föräldrar. Med hjälp av tankeväckande beskrivningar sammanflätas skildringar av barnens, familjens, förskolans och andra pro-fessionella experters vardag med ett teoretiskt tänkande.
Boken inleds med en introduktion kring det specialpedagogiska fältet. Därefter följer tretton kapitel om bl.a.:
-
pedagogiskt stöd och pedagogiska metoder
-
språkutveckling och flerspråkighet
-
bokstavsbarn
-
rörelsehinder och utvecklingsstörning
-
social kompetens, engagemang och delaktighet
-
föräldrasamverkan
-
ICF-CY
Boken vänder sig till blivande lärare i förskolan, speciallärare och specialpedagoger. Den bör också läsas av alla som arbetar i förskolan och som möter barn i behov av stöd samt politiker och kommunala skoladministratörer.
9789144051192 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 914403539x
- Titel
- Omvårdnad vid diabetes
- Författare
- Gunnel Viklund - Ulla-Britt Johansson - Regina Wredling - Lars Kärvestedt - Bibbi Smide - Lena Insulander - Eva Thors Adolfsson - Anette Järvi - Eva Billing - Lars Wibell - Janeth Leksell - Jan Nowak - Gun Sandberg - Birgitta Hulter
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 360 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 516 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ytterligare författare: Karin Wikblad, Pricken Granit, Peter Hjalmarsson, Christian Berne, Elisabeth Sörman, Martha Funnell, Berit Lundman, Katarina Hjelm
Studentlitteratur AB 1 914403539x -
Hem och förskola - samverkan i förändring
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2007. 132 sidor.
Mycket gott skick. Namnad och med några blyertsanteckningar i marginalen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147084265
- Titel
- Hem och förskola - samverkan i förändring
- Författare
- Sandberg, Anette
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 132 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 183 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad innebär egentligen samverkan mellan hem och förskola och hur upplever föräldrar och personal att samverkan fungerar? Boken riktar sig till blivande förskollärare och till personal som redan är verksam i förskolan.
Läs mer
Författarna inspirerar till både reflektion och givande diskussioner inom lärarutbildningen och till fruktbara möten mellan personal och föräldrar. Boken bygger på forskningsprojektet Samverkan förskola och hem, som har skett genom enskilda intervjuer och fokusgruppsintervjuer. Det övergripande syftet med forskningsprojektet är att belysa hur förskollärare och föräldrar ser på de samverkansformer som praktiseras i förskolan.
Om författarna
ANETTE SANDBERG är professor i pedagogik med inriktning mot förskolan.
TUULA VUORINEN är universitetsadjunkt i pedagogik.
Författarna har lång och gedigen erfarenhet av förskoleverksamhet. De är båda verksamma inom förskollärarutbildningen vid Mälardalens Högskola.
Liber 1 9789147084265 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147084265
- Titel
- Hem och förskola - samverkan i förändring
- Författare
- Sandberg, Anette
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 132 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 183 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad innebär egentligen samverkan mellan hem och förskola och hur upplever föräldrar och personal att samverkan fungerar? Boken riktar sig till blivande förskollärare och till personal som redan är verksam i förskolan.
Läs mer
Författarna inspirerar till både reflektion och givande diskussioner inom lärarutbildningen och till fruktbara möten mellan personal och föräldrar. Boken bygger på forskningsprojektet Samverkan förskola och hem, som har skett genom enskilda intervjuer och fokusgruppsintervjuer. Det övergripande syftet med forskningsprojektet är att belysa hur förskollärare och föräldrar ser på de samverkansformer som praktiseras i förskolan.
Om författarna
ANETTE SANDBERG är professor i pedagogik med inriktning mot förskolan.
TUULA VUORINEN är universitetsadjunkt i pedagogik.
Författarna har lång och gedigen erfarenhet av förskoleverksamhet. De är båda verksamma inom förskollärarutbildningen vid Mälardalens Högskola.
Liber 9789147084265 -
Med sikte på förskolan : - barn i behov av st...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2009. 304 sidor.
Nyskick. Disktet liten namnetikett överst på titelsidan. 22,3 x 15,6 cm. 435 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144051192
- Titel
- Med sikte på förskolan : - barn i behov av stöd
- Författare
- Sandberg. Anette
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 304 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 435 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok presenterar och beskriver det specialpedagogiska området så som det gestaltar sig i förskolan och fördjupar förståelsen och kunskapen om förskolebarn i behov av särskilt stöd. Boken behandlar olika områden som har sin utgångspunkt i studier som författarna genomfört i samverkan med lärare i förskolan, andra professionella och föräldrar. Med hjälp av tankeväckande beskrivningar sammanflätas skildringar av barnens, familjens, förskolans och andra pro-fessionella experters vardag med ett teoretiskt tänkande.
Boken inleds med en introduktion kring det specialpedagogiska fältet. Därefter följer tretton kapitel om bl.a.:
-
pedagogiskt stöd och pedagogiska metoder
-
språkutveckling och flerspråkighet
-
bokstavsbarn
-
rörelsehinder och utvecklingsstörning
-
social kompetens, engagemang och delaktighet
-
föräldrasamverkan
-
ICF-CY
Boken vänder sig till blivande lärare i förskolan, speciallärare och specialpedagoger. Den bör också läsas av alla som arbetar i förskolan och som möter barn i behov av stöd samt politiker och kommunala skoladministratörer.
Studentlitteratur AB 1 9789144051192
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn