-
Miljoner och my : kunskapssyn och tänkande på...
Häftad bok. Stockholm : Nordiska museet. 1996. 307 sidor.
Mycket gott skick. Nr 120 i serien "Nordiska museets handlingar".
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9171084029
- Titel
- Miljoner och my : kunskapssyn och tänkande på en verkstadsindustri
- Författare
- Fägerborg, Eva
- Förlag
- Stockholm : Nordiska museet
- Utgivningsår
- 1996
- Språk
- Svenska
Stockholm : Nordiska museet 9171084029 -
Kunskapssyn och lärande . I samhälle och arbe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2000. 182 sidor.
Nyskick. Denna bok inleds med en överblick över vetenskaps- och kunskapsteorin varefter utbildning som begrepp och fenomen behandlas ur olika pedagogiska perspektiv. Författaren belyser även vilka förutsättningar som måste uppfyllas för att ett lärande ska ske i d läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144014166
- Titel
- Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och arbetsliv
- Författare
- Curt Andersson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som får individer, grupper och organisationer att lära? Vilka faktorer och fenomen åstadkommer ett lärande? Är vetenskap, kunskap, utbildning och lärande enhetliga begrepp? Vad menar man egentligen med kompetensutveckling? Dagens föränderliga samhälle och arbetsliv ställer stora krav på medborgarna men räcker det med enbart Internet och ”kunskapslyft”?
Denna bok inleds med en överblick över vetenskaps- och kunskapsteorin varefter utbildning som begrepp och fenomen behandlas ur olika pedagogiska perspektiv. Författaren belyser även vilka förutsättningar som måste uppfyllas för att ett lärande ska ske i dagens moderna arbetsliv. Han menar vidare att lärande organisationer är en abstraktion som kan ifrågasättas. Humanioras roll och status i ett teknologiserat samhälle löper som en röd tråd genom boken och författaren granskar kritiskt kunskapens och kompetensutvecklingens roll i ett omvandlat samhälls- och arbetsliv, samt vilka kunskaps- och kompetenskrav som ställs på arbetstagarna i dagens samhälle.
Boken riktar sig främst till universitets- och högskolestuderande i arbets- och organisationspsykologi, pedagogik, sociologi samt olika utbildningsprogram med humanvetenskapliga inslag. Den är också lämplig som introduktionsbok i humanistiska ämnen som strävar mot ett gränsöverskridande kunskapsperspektiv.
Studentlitteratur AB 9789144014166 -
Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och ar...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2011. 182 sidor.
Nyskick. Studentlitteratur, 2000/2011. Häftad / Limhäftad. Finns ej i annan variant. Första upplagans åttonde tryckning. Mycket nära nyskick!
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144014166
- Titel
- Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och arbetsliv
- Författare
- Curt Andersson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som får individer, grupper och organisationer att lära? Vilka faktorer och fenomen åstadkommer ett lärande? Är vetenskap, kunskap, utbildning och lärande enhetliga begrepp? Vad menar man egentligen med kompetensutveckling? Dagens föränderliga samhälle och arbetsliv ställer stora krav på medborgarna men räcker det med enbart Internet och ”kunskapslyft”?
Denna bok inleds med en överblick över vetenskaps- och kunskapsteorin varefter utbildning som begrepp och fenomen behandlas ur olika pedagogiska perspektiv. Författaren belyser även vilka förutsättningar som måste uppfyllas för att ett lärande ska ske i dagens moderna arbetsliv. Han menar vidare att lärande organisationer är en abstraktion som kan ifrågasättas. Humanioras roll och status i ett teknologiserat samhälle löper som en röd tråd genom boken och författaren granskar kritiskt kunskapens och kompetensutvecklingens roll i ett omvandlat samhälls- och arbetsliv, samt vilka kunskaps- och kompetenskrav som ställs på arbetstagarna i dagens samhälle.
Boken riktar sig främst till universitets- och högskolestuderande i arbets- och organisationspsykologi, pedagogik, sociologi samt olika utbildningsprogram med humanvetenskapliga inslag. Den är också lämplig som introduktionsbok i humanistiska ämnen som strävar mot ett gränsöverskridande kunskapsperspektiv.
Studentlitteratur AB 1 9789144014166 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
-
Kvinnors kunskapssyn och lärandestrategier? -...
Häftad bok.
Gott skick. Örebro universitet 1999. 425 s. Limhäftad. Doktorsavhandling. Tryfferad med ett specialtryckt bokmärke med ÖUs logga, författarnamn och titel. ISBN: 91-7668-230-7. Snitten med några bleka fläckar och ett par få-mms grunda rispor. Omslag och inlaga i allt läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Miljoner och my : kunskapssyn och tänkande på...
Häftad bok. Stockholm : Nordiska museet. 1996.
Gott skick. 307 s
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9171084029
- Titel
- Miljoner och my : kunskapssyn och tänkande på en verkstadsindustri
- Författare
- Fägerborg, Eva
- Förlag
- Stockholm : Nordiska museet
- Utgivningsår
- 1996
- Språk
- Svenska
Stockholm : Nordiska museet 9171084029 -
Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och ar...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 182 sidor.
Mycket gott skick. Namnad. Markeringar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144014163
- Titel
- Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och arbetsliv
- Författare
- Curt Andersson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som får individer, grupper och organisationer att lära? Vilka faktorer och fenomen åstadkommer ett lärande? Är vetenskap, kunskap, utbildning och lärande enhetliga begrepp? Vad menar man egentligen med kompetensutveckling? Dagens föränderliga samhälle och arbetsliv ställer stora krav på medborgarna men räcker det med enbart Internet och ”kunskapslyft”?
Denna bok inleds med en överblick över vetenskaps- och kunskapsteorin varefter utbildning som begrepp och fenomen behandlas ur olika pedagogiska perspektiv. Författaren belyser även vilka förutsättningar som måste uppfyllas för att ett lärande ska ske i dagens moderna arbetsliv. Han menar vidare att lärande organisationer är en abstraktion som kan ifrågasättas. Humanioras roll och status i ett teknologiserat samhälle löper som en röd tråd genom boken och författaren granskar kritiskt kunskapens och kompetensutvecklingens roll i ett omvandlat samhälls- och arbetsliv, samt vilka kunskaps- och kompetenskrav som ställs på arbetstagarna i dagens samhälle.
Boken riktar sig främst till universitets- och högskolestuderande i arbets- och organisationspsykologi, pedagogik, sociologi samt olika utbildningsprogram med humanvetenskapliga inslag. Den är också lämplig som introduktionsbok i humanistiska ämnen som strävar mot ett gränsöverskridande kunskapsperspektiv.
Studentlitteratur AB 1 9144014163 -
Kunskapssyn och lärande - i samhälle och arbe...
Häftad bok.
Gott skick. Studentlitteratur. uppl.1:9. 2007. 182 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144014166
- Titel
- Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och arbetsliv
- Författare
- Curt Andersson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som får individer, grupper och organisationer att lära? Vilka faktorer och fenomen åstadkommer ett lärande? Är vetenskap, kunskap, utbildning och lärande enhetliga begrepp? Vad menar man egentligen med kompetensutveckling? Dagens föränderliga samhälle och arbetsliv ställer stora krav på medborgarna men räcker det med enbart Internet och ”kunskapslyft”?
Denna bok inleds med en överblick över vetenskaps- och kunskapsteorin varefter utbildning som begrepp och fenomen behandlas ur olika pedagogiska perspektiv. Författaren belyser även vilka förutsättningar som måste uppfyllas för att ett lärande ska ske i dagens moderna arbetsliv. Han menar vidare att lärande organisationer är en abstraktion som kan ifrågasättas. Humanioras roll och status i ett teknologiserat samhälle löper som en röd tråd genom boken och författaren granskar kritiskt kunskapens och kompetensutvecklingens roll i ett omvandlat samhälls- och arbetsliv, samt vilka kunskaps- och kompetenskrav som ställs på arbetstagarna i dagens samhälle.
Boken riktar sig främst till universitets- och högskolestuderande i arbets- och organisationspsykologi, pedagogik, sociologi samt olika utbildningsprogram med humanvetenskapliga inslag. Den är också lämplig som introduktionsbok i humanistiska ämnen som strävar mot ett gränsöverskridande kunskapsperspektiv.
9789144014166 -
Insikter och åsikter : Gunnar Hirdmans kunska...
Inbunden bok. Carlsson. 1 uppl. 2007. 249 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173310536
- Titel
- Insikter och åsikter : Gunnar Hirdmans kunskapssyn och bildningdiskussion
- Författare
- Lars Arvidsson
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 249 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 162 x 225 mm Ryggbredd 26 mm
- Vikt
- 568 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Gunnar Hirdman var folkbildare och verksam under åtskilliga decennier av 1900-talet, studieledare och studierektor för ABF i Stockholm 1932-1952.Han var en del av folkrörelse- och folkhems-Sverige med rötter i arbetarrörelsen. Här fanns hela tiden idékampen närvarande, grundtanken att bildningen har ett värde i sig. Boken sätter in huvudpersonen i ett större sammanhang. Vi får veta viktiga saker om Hirdmans egen bakgrund och bildningsväg. Samhällsfrågor, politiska idéer, internationella frågor med socialism, kommunism, kapitalism och nazism speglas. Kulturens värde för demokratin, läsningen och läsare, bibliotek, utbildning var annat som spelade stor roll i folkbildningens visioner.
Carlsson 1 9789173310536 -
Insikter och åsikter : Gunnar Hirdmans kunska...
Inbunden bok. Carlsson. 1 uppl. 2007. 250 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Ej namnad. Inga anteckningar eller understrykningar. Små nötningar i skyddsomslagets kanter.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173310536
- Titel
- Insikter och åsikter : Gunnar Hirdmans kunskapssyn och bildningdiskussion
- Författare
- Lars Arvidsson
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 249 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 162 x 225 mm Ryggbredd 26 mm
- Vikt
- 568 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Gunnar Hirdman var folkbildare och verksam under åtskilliga decennier av 1900-talet, studieledare och studierektor för ABF i Stockholm 1932-1952.Han var en del av folkrörelse- och folkhems-Sverige med rötter i arbetarrörelsen. Här fanns hela tiden idékampen närvarande, grundtanken att bildningen har ett värde i sig. Boken sätter in huvudpersonen i ett större sammanhang. Vi får veta viktiga saker om Hirdmans egen bakgrund och bildningsväg. Samhällsfrågor, politiska idéer, internationella frågor med socialism, kommunism, kapitalism och nazism speglas. Kulturens värde för demokratin, läsningen och läsare, bibliotek, utbildning var annat som spelade stor roll i folkbildningens visioner.
Carlsson 1 9789173310536 -
Kunskapssyn och lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 182 sidor.
Mycket gott skick. f101
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144014163
- Titel
- Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och arbetsliv
- Författare
- Curt Andersson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som får individer, grupper och organisationer att lära? Vilka faktorer och fenomen åstadkommer ett lärande? Är vetenskap, kunskap, utbildning och lärande enhetliga begrepp? Vad menar man egentligen med kompetensutveckling? Dagens föränderliga samhälle och arbetsliv ställer stora krav på medborgarna men räcker det med enbart Internet och ”kunskapslyft”?
Denna bok inleds med en överblick över vetenskaps- och kunskapsteorin varefter utbildning som begrepp och fenomen behandlas ur olika pedagogiska perspektiv. Författaren belyser även vilka förutsättningar som måste uppfyllas för att ett lärande ska ske i dagens moderna arbetsliv. Han menar vidare att lärande organisationer är en abstraktion som kan ifrågasättas. Humanioras roll och status i ett teknologiserat samhälle löper som en röd tråd genom boken och författaren granskar kritiskt kunskapens och kompetensutvecklingens roll i ett omvandlat samhälls- och arbetsliv, samt vilka kunskaps- och kompetenskrav som ställs på arbetstagarna i dagens samhälle.
Boken riktar sig främst till universitets- och högskolestuderande i arbets- och organisationspsykologi, pedagogik, sociologi samt olika utbildningsprogram med humanvetenskapliga inslag. Den är också lämplig som introduktionsbok i humanistiska ämnen som strävar mot ett gränsöverskridande kunskapsperspektiv.
Studentlitteratur AB 1 9144014163 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144014166
- Titel
- Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och arbetsliv
- Författare
- Curt Andersson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som får individer, grupper och organisationer att lära? Vilka faktorer och fenomen åstadkommer ett lärande? Är vetenskap, kunskap, utbildning och lärande enhetliga begrepp? Vad menar man egentligen med kompetensutveckling? Dagens föränderliga samhälle och arbetsliv ställer stora krav på medborgarna men räcker det med enbart Internet och ”kunskapslyft”?
Denna bok inleds med en överblick över vetenskaps- och kunskapsteorin varefter utbildning som begrepp och fenomen behandlas ur olika pedagogiska perspektiv. Författaren belyser även vilka förutsättningar som måste uppfyllas för att ett lärande ska ske i dagens moderna arbetsliv. Han menar vidare att lärande organisationer är en abstraktion som kan ifrågasättas. Humanioras roll och status i ett teknologiserat samhälle löper som en röd tråd genom boken och författaren granskar kritiskt kunskapens och kompetensutvecklingens roll i ett omvandlat samhälls- och arbetsliv, samt vilka kunskaps- och kompetenskrav som ställs på arbetstagarna i dagens samhälle.
Boken riktar sig främst till universitets- och högskolestuderande i arbets- och organisationspsykologi, pedagogik, sociologi samt olika utbildningsprogram med humanvetenskapliga inslag. Den är också lämplig som introduktionsbok i humanistiska ämnen som strävar mot ett gränsöverskridande kunskapsperspektiv.
Studentlitteratur AB 1 9789144014166 -
Från lydnad till ansvar : kunskapssyn, känslo...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2008. 133 sidor.
Nära nyskick. Ser oläst ut.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144051345
- Titel
- Från lydnad till ansvar : kunskapssyn, känslor och relationer i skolan
- Författare
- Margareta Normell
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 133 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 203 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läraren som person har stor betydelse för arbetet i skolan, inte minst nu i det tidiga 2000-talet när utvecklingen från lydnadskultur till ansvarskultur i det svenska samhället har förändrat relationen mellan lärare och elever. Goda ämneskunskaper och modern pedagogik räcker inte längre för att bli en bra lärare. Lika stor roll spelar lärarens personlighet, emotionella mognad och relationella kompetens.Lärande sker i relation och författaren visar hur nya forskningsrön inom neurologi, biologi och psykologi kan hjälpa oss att förstå både oss själva, eleverna och deras föräldrar bättre. En ny kunskapssyn behövs också som inte bara rör skolans traditionella ämnesområden utan också innefattar vad vi idag vet om människans fysiska, psykiska och sociala behov. Boken ger många exempel på hur sådan kunskap kan utveckla arbetet i skolan, förbättra kvaliteten på elevernas lärande och samtidigt minska stress och oro. Förslag på lämplighetsprövning för den som vill bli lärare diskuteras också.Boken vänder sig till studenter på lärarutbildning med inriktning mot grund- och gymnasieskola samt verksamma lärare och skolledare som vill fördjupa sina relationskompetenser i skolan.
Studentlitteratur AB 1 9789144051345 -
Kunskapssyn och lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 182 sidor.
Mycket gott skick. Utgallrat bibl.ex. - inplastat. En del blyertsunderstrykningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144014163
- Titel
- Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och arbetsliv
- Författare
- Curt Andersson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som får individer, grupper och organisationer att lära? Vilka faktorer och fenomen åstadkommer ett lärande? Är vetenskap, kunskap, utbildning och lärande enhetliga begrepp? Vad menar man egentligen med kompetensutveckling? Dagens föränderliga samhälle och arbetsliv ställer stora krav på medborgarna men räcker det med enbart Internet och ”kunskapslyft”?
Denna bok inleds med en överblick över vetenskaps- och kunskapsteorin varefter utbildning som begrepp och fenomen behandlas ur olika pedagogiska perspektiv. Författaren belyser även vilka förutsättningar som måste uppfyllas för att ett lärande ska ske i dagens moderna arbetsliv. Han menar vidare att lärande organisationer är en abstraktion som kan ifrågasättas. Humanioras roll och status i ett teknologiserat samhälle löper som en röd tråd genom boken och författaren granskar kritiskt kunskapens och kompetensutvecklingens roll i ett omvandlat samhälls- och arbetsliv, samt vilka kunskaps- och kompetenskrav som ställs på arbetstagarna i dagens samhälle.
Boken riktar sig främst till universitets- och högskolestuderande i arbets- och organisationspsykologi, pedagogik, sociologi samt olika utbildningsprogram med humanvetenskapliga inslag. Den är också lämplig som introduktionsbok i humanistiska ämnen som strävar mot ett gränsöverskridande kunskapsperspektiv.
Studentlitteratur AB 1 9144014163 -
Kunskapssyn och lärande - i samhälle och arbe...
2000, originalomslag i rakt och rent skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
KUNSKAPSSYN OCH LÄRANDE - I SAMHÄLLE OCH ARBE...
Fjärde tryckn. 8:o. Hft. 182 s. Studentlitteratur. Lund 2003. Mycket fint ex. m överstrykningar och marginalmarkeringar på ca 40 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144014163
- Titel
- Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och arbetsliv
- Författare
- Curt Andersson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som får individer, grupper och organisationer att lära? Vilka faktorer och fenomen åstadkommer ett lärande? Är vetenskap, kunskap, utbildning och lärande enhetliga begrepp? Vad menar man egentligen med kompetensutveckling? Dagens föränderliga samhälle och arbetsliv ställer stora krav på medborgarna men räcker det med enbart Internet och ”kunskapslyft”?
Denna bok inleds med en överblick över vetenskaps- och kunskapsteorin varefter utbildning som begrepp och fenomen behandlas ur olika pedagogiska perspektiv. Författaren belyser även vilka förutsättningar som måste uppfyllas för att ett lärande ska ske i dagens moderna arbetsliv. Han menar vidare att lärande organisationer är en abstraktion som kan ifrågasättas. Humanioras roll och status i ett teknologiserat samhälle löper som en röd tråd genom boken och författaren granskar kritiskt kunskapens och kompetensutvecklingens roll i ett omvandlat samhälls- och arbetsliv, samt vilka kunskaps- och kompetenskrav som ställs på arbetstagarna i dagens samhälle.
Boken riktar sig främst till universitets- och högskolestuderande i arbets- och organisationspsykologi, pedagogik, sociologi samt olika utbildningsprogram med humanvetenskapliga inslag. Den är också lämplig som introduktionsbok i humanistiska ämnen som strävar mot ett gränsöverskridande kunskapsperspektiv.
9144014163 -
Kunskapssyn och lärande - i samhälle och arbe...
Häftad. Några blad med något stukade övre ytterhörn. 2000
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144014166
- Titel
- Kunskapssyn och lärande - – i samhälle och arbetsliv
- Författare
- Curt Andersson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som får individer, grupper och organisationer att lära? Vilka faktorer och fenomen åstadkommer ett lärande? Är vetenskap, kunskap, utbildning och lärande enhetliga begrepp? Vad menar man egentligen med kompetensutveckling? Dagens föränderliga samhälle och arbetsliv ställer stora krav på medborgarna men räcker det med enbart Internet och ”kunskapslyft”?
Denna bok inleds med en överblick över vetenskaps- och kunskapsteorin varefter utbildning som begrepp och fenomen behandlas ur olika pedagogiska perspektiv. Författaren belyser även vilka förutsättningar som måste uppfyllas för att ett lärande ska ske i dagens moderna arbetsliv. Han menar vidare att lärande organisationer är en abstraktion som kan ifrågasättas. Humanioras roll och status i ett teknologiserat samhälle löper som en röd tråd genom boken och författaren granskar kritiskt kunskapens och kompetensutvecklingens roll i ett omvandlat samhälls- och arbetsliv, samt vilka kunskaps- och kompetenskrav som ställs på arbetstagarna i dagens samhälle.
Boken riktar sig främst till universitets- och högskolestuderande i arbets- och organisationspsykologi, pedagogik, sociologi samt olika utbildningsprogram med humanvetenskapliga inslag. Den är också lämplig som introduktionsbok i humanistiska ämnen som strävar mot ett gränsöverskridande kunskapsperspektiv.
9789144014166 -
Kunskapssyn och lärande
Häftad bok. 2003.
Mycket gott skick. 2003, originalomslag i presentskick, rak och ren utan namn eller slitage
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Miljoner och my : kunskapssyn och tänkande på...
1996 Stockholm : Nordiska museet. Hft. 307s. 22x21cm, 711g. Rikt fotoillustrerad. Mycket gott skick, tillskrift. ISBN 9171084029. Beskrivning: Miljoner och my är symboler för ekonomi och kvalitet, för räknande och mätande, för tänkande och handlande. Mil läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9171084029
- Titel
- Miljoner och my : kunskapssyn och tänkande på en verkstadsindustri
- Författare
- Fägerborg, Eva
- Förlag
- Stockholm : Nordiska museet
- Utgivningsår
- 1996
- Språk
- Svenska
9171084029 -
Insikter och åsikter : Gunnar Hirdmans kunska...
Carlssons, 2007. Förlagsband med skyddsomslag. Mycket gott skick/Nära nyskick, men prislapp och tuschstreck över baksidans streckkod. 249, [1] s. ISBN 978-91-7331-053-6. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173310536
- Titel
- Insikter och åsikter : Gunnar Hirdmans kunskapssyn och bildningdiskussion
- Författare
- Lars Arvidsson
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 249 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 162 x 225 mm Ryggbredd 26 mm
- Vikt
- 568 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Gunnar Hirdman var folkbildare och verksam under åtskilliga decennier av 1900-talet, studieledare och studierektor för ABF i Stockholm 1932-1952.Han var en del av folkrörelse- och folkhems-Sverige med rötter i arbetarrörelsen. Här fanns hela tiden idékampen närvarande, grundtanken att bildningen har ett värde i sig. Boken sätter in huvudpersonen i ett större sammanhang. Vi får veta viktiga saker om Hirdmans egen bakgrund och bildningsväg. Samhällsfrågor, politiska idéer, internationella frågor med socialism, kommunism, kapitalism och nazism speglas. Kulturens värde för demokratin, läsningen och läsare, bibliotek, utbildning var annat som spelade stor roll i folkbildningens visioner.
9789173310536 -
Kvinnors kunskapssyn och lärandestrategier? E...
Häftad bok. Örebro Studies 17, Örebro universitet. 1999. 425 s. Häftad. 23,8x17cm. Foto och presentation av förf på främre flik.
Nära nyskick. Skyddsomslag finns i mycket gott skick. Fläck på pärmen, c:a 3 mm i diameter. Små revor i ryggen på skyddsomslaget. Rest efter suddad blyertsnotering på smutstitelsidan. Ej namnad, inga understrykningar eller anteckningar. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9176682307
- Titel
- Kvinnors kunskapssyn och lärandestrategier? : en studie av tjugosju kvinnliga socionomstuderande
- Författare
- Hellertz, Pia
- Förlag
- Örebro : Univ
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Diss. - With an English summary. - Recension: Socialvetenskaplig tidskrift 7(2000):1/2, s. 180-190
Diss. Örebro : Univ.
9176682307 -
Miljoner och my - Kunskapssyn och tänkande på...
Häftad bok. Nordiska Museet (Handlingar 120). 1996. 308 s. Häftad. 22x21cm. 723 gram.
Gott skick. En studie om kunskapssynen i modern industri, baserad på intervjuer och observationer vid Volvo Lastvagnar i Köping.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9171084029
- Titel
- Miljoner och my : kunskapssyn och tänkande på en verkstadsindustri
- Författare
- Fägerborg, Eva
- Förlag
- Stockholm : Nordiska museet
- Utgivningsår
- 1996
- Språk
- Svenska
9171084029
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn