-
Från lydnad till ansvar : kunskapssyn, känslo...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2008. 133 sidor.
Gott skick. Prisetikett baksida bokomslag.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144051345
- Titel
- Från lydnad till ansvar : kunskapssyn, känslor och relationer i skolan
- Författare
- Margareta Normell
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 133 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 203 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läraren som person har stor betydelse för arbetet i skolan, inte minst nu i det tidiga 2000-talet när utvecklingen från lydnadskultur till ansvarskultur i det svenska samhället har förändrat relationen mellan lärare och elever. Goda ämneskunskaper och modern pedagogik räcker inte längre för att bli en bra lärare. Lika stor roll spelar lärarens personlighet, emotionella mognad och relationella kompetens.Lärande sker i relation och författaren visar hur nya forskningsrön inom neurologi, biologi och psykologi kan hjälpa oss att förstå både oss själva, eleverna och deras föräldrar bättre. En ny kunskapssyn behövs också som inte bara rör skolans traditionella ämnesområden utan också innefattar vad vi idag vet om människans fysiska, psykiska och sociala behov. Boken ger många exempel på hur sådan kunskap kan utveckla arbetet i skolan, förbättra kvaliteten på elevernas lärande och samtidigt minska stress och oro. Förslag på lämplighetsprövning för den som vill bli lärare diskuteras också.Boken vänder sig till studenter på lärarutbildning med inriktning mot grund- och gymnasieskola samt verksamma lärare och skolledare som vill fördjupa sina relationskompetenser i skolan.
Studentlitteratur AB 1 9789144051345 -
Från lydnad till ansvar : kunskapssyn, känslo...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2008. 133 sidor.
Hyggligt skick. En del understrykningar med kommentarer. Några hundöron
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144051345
- Titel
- Från lydnad till ansvar : kunskapssyn, känslor och relationer i skolan
- Författare
- Margareta Normell
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 133 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 203 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läraren som person har stor betydelse för arbetet i skolan, inte minst nu i det tidiga 2000-talet när utvecklingen från lydnadskultur till ansvarskultur i det svenska samhället har förändrat relationen mellan lärare och elever. Goda ämneskunskaper och modern pedagogik räcker inte längre för att bli en bra lärare. Lika stor roll spelar lärarens personlighet, emotionella mognad och relationella kompetens.Lärande sker i relation och författaren visar hur nya forskningsrön inom neurologi, biologi och psykologi kan hjälpa oss att förstå både oss själva, eleverna och deras föräldrar bättre. En ny kunskapssyn behövs också som inte bara rör skolans traditionella ämnesområden utan också innefattar vad vi idag vet om människans fysiska, psykiska och sociala behov. Boken ger många exempel på hur sådan kunskap kan utveckla arbetet i skolan, förbättra kvaliteten på elevernas lärande och samtidigt minska stress och oro. Förslag på lämplighetsprövning för den som vill bli lärare diskuteras också.Boken vänder sig till studenter på lärarutbildning med inriktning mot grund- och gymnasieskola samt verksamma lärare och skolledare som vill fördjupa sina relationskompetenser i skolan.
Studentlitteratur AB 1 9789144051345 -
Från lydnad till ansvar : kunskapssyn, känslo...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2008. 133 sidor.
Gott skick. Gallrad inplastad biblioteksbok, fåtal understrykningar med blyerts
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144051345
- Titel
- Från lydnad till ansvar : kunskapssyn, känslor och relationer i skolan
- Författare
- Margareta Normell
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 133 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 203 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läraren som person har stor betydelse för arbetet i skolan, inte minst nu i det tidiga 2000-talet när utvecklingen från lydnadskultur till ansvarskultur i det svenska samhället har förändrat relationen mellan lärare och elever. Goda ämneskunskaper och modern pedagogik räcker inte längre för att bli en bra lärare. Lika stor roll spelar lärarens personlighet, emotionella mognad och relationella kompetens.Lärande sker i relation och författaren visar hur nya forskningsrön inom neurologi, biologi och psykologi kan hjälpa oss att förstå både oss själva, eleverna och deras föräldrar bättre. En ny kunskapssyn behövs också som inte bara rör skolans traditionella ämnesområden utan också innefattar vad vi idag vet om människans fysiska, psykiska och sociala behov. Boken ger många exempel på hur sådan kunskap kan utveckla arbetet i skolan, förbättra kvaliteten på elevernas lärande och samtidigt minska stress och oro. Förslag på lämplighetsprövning för den som vill bli lärare diskuteras också.Boken vänder sig till studenter på lärarutbildning med inriktning mot grund- och gymnasieskola samt verksamma lärare och skolledare som vill fördjupa sina relationskompetenser i skolan.
Studentlitteratur AB 1 9789144051345 -
Från lydnad till ansvar. Kunskapssyn, känslor...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2008. 133 sidor.
Gott skick. Limmat mjukband. Något skavt omslag.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789144051345
- Titel
- Från lydnad till ansvar : kunskapssyn, känslor och relationer i skolan
- Författare
- Margareta Normell
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 133 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 203 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läraren som person har stor betydelse för arbetet i skolan, inte minst nu i det tidiga 2000-talet när utvecklingen från lydnadskultur till ansvarskultur i det svenska samhället har förändrat relationen mellan lärare och elever. Goda ämneskunskaper och modern pedagogik räcker inte längre för att bli en bra lärare. Lika stor roll spelar lärarens personlighet, emotionella mognad och relationella kompetens.Lärande sker i relation och författaren visar hur nya forskningsrön inom neurologi, biologi och psykologi kan hjälpa oss att förstå både oss själva, eleverna och deras föräldrar bättre. En ny kunskapssyn behövs också som inte bara rör skolans traditionella ämnesområden utan också innefattar vad vi idag vet om människans fysiska, psykiska och sociala behov. Boken ger många exempel på hur sådan kunskap kan utveckla arbetet i skolan, förbättra kvaliteten på elevernas lärande och samtidigt minska stress och oro. Förslag på lämplighetsprövning för den som vill bli lärare diskuteras också.Boken vänder sig till studenter på lärarutbildning med inriktning mot grund- och gymnasieskola samt verksamma lärare och skolledare som vill fördjupa sina relationskompetenser i skolan.
Studentlitteratur AB 1 9789144051345 -
Från lydnad till ansvar : kunskapssyn, känslo...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2008. 133 sidor.
Gott skick. Ett fåtal markeringar med gul märkpenna, prislapp kvar på baksidan
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144051345
- Titel
- Från lydnad till ansvar : kunskapssyn, känslor och relationer i skolan
- Författare
- Margareta Normell
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 133 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 203 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läraren som person har stor betydelse för arbetet i skolan, inte minst nu i det tidiga 2000-talet när utvecklingen från lydnadskultur till ansvarskultur i det svenska samhället har förändrat relationen mellan lärare och elever. Goda ämneskunskaper och modern pedagogik räcker inte längre för att bli en bra lärare. Lika stor roll spelar lärarens personlighet, emotionella mognad och relationella kompetens.Lärande sker i relation och författaren visar hur nya forskningsrön inom neurologi, biologi och psykologi kan hjälpa oss att förstå både oss själva, eleverna och deras föräldrar bättre. En ny kunskapssyn behövs också som inte bara rör skolans traditionella ämnesområden utan också innefattar vad vi idag vet om människans fysiska, psykiska och sociala behov. Boken ger många exempel på hur sådan kunskap kan utveckla arbetet i skolan, förbättra kvaliteten på elevernas lärande och samtidigt minska stress och oro. Förslag på lämplighetsprövning för den som vill bli lärare diskuteras också.Boken vänder sig till studenter på lärarutbildning med inriktning mot grund- och gymnasieskola samt verksamma lärare och skolledare som vill fördjupa sina relationskompetenser i skolan.
Studentlitteratur AB 1 9789144051345 -
Från lydnad till ansvar – Kunskapssyn, känslo...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:4 uppl. 2009. 133 sidor.
Hyggligt skick. Markeringar med överstrykningspenna förekommer, tämligen rikligt men prydligt. Annars är inlagan fin, medan omslaget är lite nött. Post-it-lappar har använts som märkflikar. Dessa kan man förstås ta bort om man vill och störs, om man inte först vill kolla läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144051345
- Titel
- Från lydnad till ansvar : kunskapssyn, känslor och relationer i skolan
- Författare
- Margareta Normell
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 133 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 203 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läraren som person har stor betydelse för arbetet i skolan, inte minst nu i det tidiga 2000-talet när utvecklingen från lydnadskultur till ansvarskultur i det svenska samhället har förändrat relationen mellan lärare och elever. Goda ämneskunskaper och modern pedagogik räcker inte längre för att bli en bra lärare. Lika stor roll spelar lärarens personlighet, emotionella mognad och relationella kompetens.Lärande sker i relation och författaren visar hur nya forskningsrön inom neurologi, biologi och psykologi kan hjälpa oss att förstå både oss själva, eleverna och deras föräldrar bättre. En ny kunskapssyn behövs också som inte bara rör skolans traditionella ämnesområden utan också innefattar vad vi idag vet om människans fysiska, psykiska och sociala behov. Boken ger många exempel på hur sådan kunskap kan utveckla arbetet i skolan, förbättra kvaliteten på elevernas lärande och samtidigt minska stress och oro. Förslag på lämplighetsprövning för den som vill bli lärare diskuteras också.Boken vänder sig till studenter på lärarutbildning med inriktning mot grund- och gymnasieskola samt verksamma lärare och skolledare som vill fördjupa sina relationskompetenser i skolan.
Studentlitteratur AB 1:4 9789144051345 -
Från lydnad till ansvar .Kunskapssyn, känslor...
Häftad bok. Studentlitteratur AB . 2009. 133 sidor.
Nyskick. Läraren som person har stor betydelse för arbetet i skolan, inte minst nu i det tidiga 2000-talet när utvecklingen från lydnadskultur till ansvarskultur i det svenska samhället har förändrat relationen mellan lärare och elever. Goda ämneskunskaper och mod läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144051345
- Titel
- Från lydnad till ansvar : kunskapssyn, känslor och relationer i skolan
- Författare
- Margareta Normell
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 133 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 203 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läraren som person har stor betydelse för arbetet i skolan, inte minst nu i det tidiga 2000-talet när utvecklingen från lydnadskultur till ansvarskultur i det svenska samhället har förändrat relationen mellan lärare och elever. Goda ämneskunskaper och modern pedagogik räcker inte längre för att bli en bra lärare. Lika stor roll spelar lärarens personlighet, emotionella mognad och relationella kompetens.Lärande sker i relation och författaren visar hur nya forskningsrön inom neurologi, biologi och psykologi kan hjälpa oss att förstå både oss själva, eleverna och deras föräldrar bättre. En ny kunskapssyn behövs också som inte bara rör skolans traditionella ämnesområden utan också innefattar vad vi idag vet om människans fysiska, psykiska och sociala behov. Boken ger många exempel på hur sådan kunskap kan utveckla arbetet i skolan, förbättra kvaliteten på elevernas lärande och samtidigt minska stress och oro. Förslag på lämplighetsprövning för den som vill bli lärare diskuteras också.Boken vänder sig till studenter på lärarutbildning med inriktning mot grund- och gymnasieskola samt verksamma lärare och skolledare som vill fördjupa sina relationskompetenser i skolan.
Studentlitteratur AB 9789144051345 -
Från lydnad till ansvar : kunskapssyn, känslo...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2008. 133 sidor.
Nära nyskick. Utslätat veck på pärmen, oläst
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144051345
- Titel
- Från lydnad till ansvar : kunskapssyn, känslor och relationer i skolan
- Författare
- Margareta Normell
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 133 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 203 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läraren som person har stor betydelse för arbetet i skolan, inte minst nu i det tidiga 2000-talet när utvecklingen från lydnadskultur till ansvarskultur i det svenska samhället har förändrat relationen mellan lärare och elever. Goda ämneskunskaper och modern pedagogik räcker inte längre för att bli en bra lärare. Lika stor roll spelar lärarens personlighet, emotionella mognad och relationella kompetens.Lärande sker i relation och författaren visar hur nya forskningsrön inom neurologi, biologi och psykologi kan hjälpa oss att förstå både oss själva, eleverna och deras föräldrar bättre. En ny kunskapssyn behövs också som inte bara rör skolans traditionella ämnesområden utan också innefattar vad vi idag vet om människans fysiska, psykiska och sociala behov. Boken ger många exempel på hur sådan kunskap kan utveckla arbetet i skolan, förbättra kvaliteten på elevernas lärande och samtidigt minska stress och oro. Förslag på lämplighetsprövning för den som vill bli lärare diskuteras också.Boken vänder sig till studenter på lärarutbildning med inriktning mot grund- och gymnasieskola samt verksamma lärare och skolledare som vill fördjupa sina relationskompetenser i skolan.
Studentlitteratur AB 1 9789144051345 -
Från lydnad till ansvar : kunskapssyn, känslo...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2008. 133 sidor.
Mycket gott skick. Lätta hanteringsspår å omslag, ren och fräsch inlaga
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144051345
- Titel
- Från lydnad till ansvar : kunskapssyn, känslor och relationer i skolan
- Författare
- Margareta Normell
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 133 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 203 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läraren som person har stor betydelse för arbetet i skolan, inte minst nu i det tidiga 2000-talet när utvecklingen från lydnadskultur till ansvarskultur i det svenska samhället har förändrat relationen mellan lärare och elever. Goda ämneskunskaper och modern pedagogik räcker inte längre för att bli en bra lärare. Lika stor roll spelar lärarens personlighet, emotionella mognad och relationella kompetens.Lärande sker i relation och författaren visar hur nya forskningsrön inom neurologi, biologi och psykologi kan hjälpa oss att förstå både oss själva, eleverna och deras föräldrar bättre. En ny kunskapssyn behövs också som inte bara rör skolans traditionella ämnesområden utan också innefattar vad vi idag vet om människans fysiska, psykiska och sociala behov. Boken ger många exempel på hur sådan kunskap kan utveckla arbetet i skolan, förbättra kvaliteten på elevernas lärande och samtidigt minska stress och oro. Förslag på lämplighetsprövning för den som vill bli lärare diskuteras också.Boken vänder sig till studenter på lärarutbildning med inriktning mot grund- och gymnasieskola samt verksamma lärare och skolledare som vill fördjupa sina relationskompetenser i skolan.
Studentlitteratur AB 1 9789144051345 -
Från lydnad till ansvar : kunskapssyn, känslo...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2008. 133 sidor.
Nära nyskick. Ser oläst ut.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144051345
- Titel
- Från lydnad till ansvar : kunskapssyn, känslor och relationer i skolan
- Författare
- Margareta Normell
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 133 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 203 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läraren som person har stor betydelse för arbetet i skolan, inte minst nu i det tidiga 2000-talet när utvecklingen från lydnadskultur till ansvarskultur i det svenska samhället har förändrat relationen mellan lärare och elever. Goda ämneskunskaper och modern pedagogik räcker inte längre för att bli en bra lärare. Lika stor roll spelar lärarens personlighet, emotionella mognad och relationella kompetens.Lärande sker i relation och författaren visar hur nya forskningsrön inom neurologi, biologi och psykologi kan hjälpa oss att förstå både oss själva, eleverna och deras föräldrar bättre. En ny kunskapssyn behövs också som inte bara rör skolans traditionella ämnesområden utan också innefattar vad vi idag vet om människans fysiska, psykiska och sociala behov. Boken ger många exempel på hur sådan kunskap kan utveckla arbetet i skolan, förbättra kvaliteten på elevernas lärande och samtidigt minska stress och oro. Förslag på lämplighetsprövning för den som vill bli lärare diskuteras också.Boken vänder sig till studenter på lärarutbildning med inriktning mot grund- och gymnasieskola samt verksamma lärare och skolledare som vill fördjupa sina relationskompetenser i skolan.
Studentlitteratur AB 1 9789144051345
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn