-
Combi Visuell bild- och bildningsverket för a...
Inbunden bok. Combi International AB.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas. I fem delar. Fler bilder kan skickas
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKCombi International AB -
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Inbunden bok. Carlsson. 6 uppl. 2007. 315 sidor.
Nyskick. Effektiv visuell kommunikation
Reklam och profilering i vår visuella kultur.
NYSKICK olästInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173310703
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 185 x 260 mm
- Vikt
- 1218 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Här kommer den sjätte upplagan av Effektiv visuell kommunikation. Snart trettiotusen läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering.
Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.
Författarens ambition är att inspirerande beskriva hela arbetsgången i medryckande text och spännande, aktuellt bildmaterial. Läsare är de som utbildar sig i kommunikationsämnen där rätt text och bild är avgörande för
resultatet. Givetvis finns läsare även bland yrkesverksamma.
Sjätte upplagan tar ett ännu bredare grepp om ämnet med fördjupade och utvecklade resonemang. Exempelvis beskrivs utförligt den maktförskjutning som äger rum från sändaren till mottagaren, från producent till konsument, med delaktiga och medagerande läsare och tittare som resultat. Hur påverkas budskapen? Och formgivningen och bilden?
Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang.
Carlsson 6 9789173310703 -
Effektiv visuell kommunikation : hur man får...
Inbunden bok. Stockholm : Carlsson.
Mycket gott skick. Hörnen något nötta.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172034266
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap att nå fram i print, film och webbsajter
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Språk
- Svenska
Stockholm : Carlsson 9789172034266 -
Visuell drog : om barn, unga och nätporr
Inbunden bok. Kalla kulor förlag. 1 uppl. 2016. 215 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. (101) Oläst. Inplastad utgallrad bibl.bok. Rak o fin. Inga noteringar i boken. VAD HÄNDER I HJÄRNAN HOS DEN SOM KONSUMERAR PORNOGRAFI?
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188153395
- Titel
- Visuell drog : om barn, unga och nätporr
- Författare
- Ahlin, Maria
- Förlag
- Kalla kulor förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 215 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 215 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 360 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad händer i hjärnan hos den som konsumerar pornografi? Finns det några samband mellan pornografikonsumtion och hälsa, attityd, relationer och sexliv som vi behöver ta på allvar? Och till sist, hur pratar vi med barn och ungdomar om detta?
I Visuell drog om barn, unga och nätporr granskar Maria Ahlin och Ulrica Stigberg dessa frågor med syftet att utforska barns och ungdomars relation och inställning till pornografi. Till sin hjälp har de forskare, psykologer, poliser och framförallt ungdomar, som delar med sig av sin verklighet.
Visuell drog är inte en moralbok som skriver människor på näsan barnens bästa är utgångspunkten som genomsyrar hela boken.
Maria Ahlin arbetar förebyggande med frågor som rör människohandel för sexuella och andra ändamål genom ungdomsorganisationen Freethem. Ulrica Stigberg är författare och präst, och jobbar med inriktning på samtal i Fryshuset i Stockholm. De är båda flitigt anlitade föreläsare inom ämnen som prostitution, pornografi och psykisk ohälsa.
Kalla kulor förlag 1 9789188153395 -
Visuell drog : om barn, unga och nätporr
Inbunden bok. Kalla kulor förlag. 1 uppl. 2016. 215 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Ett oläst exemplar i nyskick med släta, fina sidor. Inga markeringar eller överstrykningar. En liten skada på omslagets vid bokryggen, se bild. Missa inte att du kan köpa fler böcker av mig på samma frakt!
… läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188153395
- Titel
- Visuell drog : om barn, unga och nätporr
- Författare
- Ahlin, Maria
- Förlag
- Kalla kulor förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 215 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 215 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 360 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad händer i hjärnan hos den som konsumerar pornografi? Finns det några samband mellan pornografikonsumtion och hälsa, attityd, relationer och sexliv som vi behöver ta på allvar? Och till sist, hur pratar vi med barn och ungdomar om detta?
I Visuell drog om barn, unga och nätporr granskar Maria Ahlin och Ulrica Stigberg dessa frågor med syftet att utforska barns och ungdomars relation och inställning till pornografi. Till sin hjälp har de forskare, psykologer, poliser och framförallt ungdomar, som delar med sig av sin verklighet.
Visuell drog är inte en moralbok som skriver människor på näsan barnens bästa är utgångspunkten som genomsyrar hela boken.
Maria Ahlin arbetar förebyggande med frågor som rör människohandel för sexuella och andra ändamål genom ungdomsorganisationen Freethem. Ulrica Stigberg är författare och präst, och jobbar med inriktning på samtal i Fryshuset i Stockholm. De är båda flitigt anlitade föreläsare inom ämnen som prostitution, pornografi och psykisk ohälsa.
Kalla kulor förlag 1 9789188153395 -
I marknadens öga : barn och visuell konsumtio...
Inbunden bok. Linköping : Tema barn, Institutionen för Tema, Linköpings universitet. 2013.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175196145
- Titel
- I marknadens öga : barn och visuell konsumtion
- Författare
- Sjöberg, Johanna - Linköpings universitet. Tema Barn
- Förlag
- Linköping : Tema barn, Institutionen för Tema, Linköpings universitet
- Utgivningsår
- 2013
- Språk
- Svenska
Linköping : Tema barn, Institutionen för Tema, Linköpings universitet 9789175196145 -
Bild och samhälle : visuell analys som vetens...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 318 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144032374
- Titel
- Bild och samhälle : visuell analys som vetenskaplig metod
- Författare
- Árni, Sverrisson - Aspers, Patrik - Fuehrer, Paul
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 792 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lika närvarande som bilder är i vardagslivets fotoalbum, i TV-sändningar, i reklamkampanjer och i olika visuella uttryck som exempelvis mode, lika frånvarande är de inom samhällsvetenskapens huvudfåra. Denna bok avser fylla detta tomrum. I boken har 13 framstående forskare gått samman och författat kapitel som bland annat tar upp visualisering av datamaterial, vardagsfotografi, modefotografi, dokumentärfilm och webbsidor. Volymen innehåller även ett omfattande introduktionskapitel som ger en historisk tillbakablick samt översikt av aktuell forskning inom visuella studier. Genomgående för bidragen är att de tar upp hur man praktiskt går tillväga för att bedriva empiriska studier av och med bilder. Betoningen i boken ligger på metod och integrationen mellan empiri och teori. Författarna kommer från flera olika discipliner, mediavetenskap, socialantropologi, konstvetenskap och sociologi. Boken vänder sig till alla som är intresserade av bildens betydelse i samhället, och särskilt till den som själv vill genomföra empiriska studier.
Studentlitteratur AB 1 9144032374 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789173315074
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 319 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 190 x 260 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 1880 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Finns det en övergripande bok om att kommunicera visuellt? Om tänket bakom, om budskap, om medier? Hur vi påverkas? Men också om bilder,former, färger och texter? Och om kreativitet? Om samspelet text-bild? Om nyheter, reklam om dramaturgi finns den?
Ja, den finns.
I Effektiv visuell kommunikation får du insikt i:
Hur du formar och formulerar ett budskap i nyheter och reklam, hur du planerar strategiskt, hur du når fram och berör läsare och tittare, hur du får bärkraftiga idéer, hur du väljer passande typografi, hur du finner rätt fotografi eller filmsekvens, hur du utnyttjar bildretorikens möjligheter, hur du skapar grafisk form som attraherar, hur du får text och bild att samspela lockande, hur du visuellt profilerar ett företag, hur du skapar ett helhetsuttryck med hjälp av färg, form, ljud, text och bild.
Detta är den åttonde upplagan av populära Effektiv visuell kommunikation.
Bo Bergström är creative director och har arbetat på ett flertal reklambyråer. Han är utbildare och föreläsare i visuell kommunikation och bildkommunikation.
9789173315074 -
Blicktrick : vägledning i visuell varseblivni...
Inbunden bok. Bokförlaget Arena. 2007. 270 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789178432318
- Titel
- Blicktrick : vägledning i visuell varseblivning
- Författare
- Uwe Stoklossa
- Förlag
- Bokförlaget Arena
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 270 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 250 x 290 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 1811 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kärlek vid andra ögonkastet. Du ser något i förbigående. Omedvetet.Men plötsligt måste du ta en ny titt. Någonting stämmer inte. Det är något du inte får grepp om.Men vad? Detta andra ögonkast är frivilligt. Det är aktivt och nära på lustfyllt. Detta andra ögonkast är hemligheten bakom framgångsrik visuell kommunikation.
I Blicktrick avslöjar författaren Uwe Stoklossa hemligheterna bakom det andra ögonkastet.Med hjälp av illustrerande exempel från reklam, grafisk formgivning och konst analyserar och illustrerar boken seendets olika fenomen. Boken är indelad i tio överskådliga kategorier, med hundratals exempel på hur ögat kan vilseledas av visuell information. Blicktrick innehåller även en utförlig teoretisk textdel om seende och perception.
Bokförlaget Arena 9789178432318 -
Skåda all världens uselhet : visuell pedagogi...
Häftad bok. Gidlunds förlag. 1 uppl. 2013. 200 sidor.
Nyskick. Bokhandelsnytt exemplar i presentskick. Oläst.
"Titta nu in i gluggen ska Ni få se! Hu-u-u-u, så rysligt hemskt! Men Ni kan ändå inte låta bli att titta. Ni stå här öga mot öga med en verklighet, som trots sin gräslighet dock måste fängsla intresset ge läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789178448708
- Titel
- Skåda all världens uselhet : visuell pedagogik och reformism i det sena 1800-talets populärkultur
- Författare
- Hällgren, Anna-Maria
- Förlag
- Gidlunds förlag
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 170 x 215 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 470 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- >>Titta nu in i gluggen ska Ni få se! Hu-u-u-u, så rysligt hemskt! Men Ni kan ändå inte låta bli att titta. Ni stå här öga mot öga med en verklighet, som trots sin gräslighet dock måste fängsla intresset genom sin realism.
Gidlunds förlag 1 9789178448708 -
Göteborg 1713: en visuell mikrohistoria
Inbunden bok. Riksarkivet i Göteborg. 1 uppl. 2022. 288 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789152753224
- Titel
- Göteborg 1713: en visuell mikrohistoria
- Författare
- Vesterberg, Karl
- Förlag
- Riksarkivet i Göteborg
- Utgivningsår
- 2022
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 280 x 248 mm Ryggbredd 29 mm
- Vikt
- 1562 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under början av 1700-talet förändrades Göteborg. Stadens invånare, tomter och bebyggelse kom i allt större utsträckning att bevaras inom en tidigmodern struktur.
Göteborg 1713 – en visuell mikrohistoria är en bok som handlar om stadens invånare och deras möjligheter att själva definiera sin omgivning under århundradets inledande decennier. Staden i boken är en plats i förändring som i skuggan av stora nordiska kriget (1700–1721) börjar forma grunderna till den framväxande identiteten som en av Sveriges främsta hamnstäder.
Genom en kombination av illustrationer och textfragment erbjuder boken en utvidgad läsning om en tongivande tid i stadens äldre historia. Göteborg är i denna bok en stad som i gränslandet mellan bildkonst och historia utmanar läsaren att reflektera över hur arkiven villkorar det förflutna.
Karl Vesterberg är bildkonstnär och doktorand i historia vid Lunds universitet.
Riksarkivet i Göteborg 1 9789152753224 -
Bild och föreställning - om visuell retorik
Häftad bok. Studentlitteratur. 1:4 uppl. 2012. 197 sidor.
Mycket gott skick. Trådhäftad. Rakt och rent ex. Inlagan i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042596
- Titel
- Bild och föreställning : om visuell retorik
- Författare
- Wærn, Yvonne
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 197 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 497 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur förmedlas information genom bilder, hur förstår och tolkar vi dem? Om vi vill meddela oss via ett visuellt medium, hur gör vi då? Om vi vill använda bilder för olika ändamål, hur har man gjort, hur kan man göra? I var och en av dessa frågor finns många andra spörsmål som har att göra med teoretiska begrepp, analysmetoder och praktisk användning. Bokens första del beskriver bildens roll ur ett mottagarperspektiv och handlar om att se, tolka och analysera bilder. Den andra delen ser bildens roll ur ett sändarperspektiv. Här presenteras mer detaljerat vad retorik kan handla om och hur bildens retorik uttrycks. Den tredje delen, slutligen, ger några exempel på bildanvändning. Här har vi valt reklam, informationsdesign och utbildning/inlärning. Boken vänder sig till mediestuderande av olika slag: blivande journalister, informatörer och medie- och kommunikationsstuderande, men även lärare, beteendevetare och andra som har intresse av bildens retorik.
Studentlitteratur 1:4 9789144042596 -
Visuell kommunikation - Prata med mej 2
Häftad bok. Malmö : ILKA förlagsprodukter. 1992. 160 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9187626055
- Titel
- Visuell kommunikation
- Författare
- Edenås, Hugo - Ersmark, Ulf - Svensson, Ingegerd - Edenås, Hugo
- Förlag
- Malmö : ILKA förlagsprodukter
- Språk
- Svenska
Malmö : ILKA förlagsprodukter 9187626055 -
Fester, platser och visuell kultur i Stockhol...
Häftad bok. Stockholms universitet. 2023. 351 sidor.
Nyskick. Doktorsavhandling
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789180141949
- Titel
- Fester, platser och visuell kultur i Stockholm under den gustavianska epoken
- Författare
- Landstedt, Christopher
- Utgivningsår
- 2023
- Omfång
- 351 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
Stockholms universitet 9789180141949 -
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Inbunden bok. Carlsson. 7 uppl. 2009. 315 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag saknas. Pärmen har en större repa på baksidan, och några mindre.
Boken i övrigt är praktiskt taget i nyskick. Leverans kan inom
Stockholmsområdet göras av säljaren personligen till överens-
kommen plats. Totalkostnaden blir då 90 kr. Köp gärna fler
böcker til läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173312387
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 191 x 265 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 1045 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu är sjunde upplagan här av denna populära storsäljare, 30 000 läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering. Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.
Författaren berättar medryckande hur man med text och bild når fram till läsare och tittare på webben, i tv, i tidningar, i tidskrifter. Han beskriver även det viktiga strategiska arbetet och går igenom hela arbetsprocessen, budskap, påverkan, kreativitet, typografi, bild, video, design samt samspelet mellan text och bild.
Läsarna finner vi bland studenterna vid universitet och högskolor, kursinstitut, reklam- och designskolor och folkhögskolor. Dit hör givetvis även yrkesverksamma på reklambyråer, informations- och marknadsavdelningar, som inspireras av både resonemangen och bildmaterialet.
Boken har även letat sig ut utanför landets gränser och finns nu i en engelsk version, Essentials of Visual Communication. En spansk upplaga ligger också på bokhandelsdiskarna och snart finns där även en portugisisk, polsk och ungersk version.
Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang. Hans bok Bild och Budskap (Carlsson Bokförlag) vann tävlingen Svenska Publishing-Priset 2001 i klassen Fackböcker.
Carlsson 7 9789173312387 -
Bild och föreställning : om visuell retorik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:3 uppl. 2009. 197 sidor.
Gott skick. Inget trasigt eller skrivet men ett antal "hundöron".
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042596
- Titel
- Bild och föreställning : om visuell retorik
- Författare
- Wærn, Yvonne
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 197 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 497 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur förmedlas information genom bilder, hur förstår och tolkar vi dem? Om vi vill meddela oss via ett visuellt medium, hur gör vi då? Om vi vill använda bilder för olika ändamål, hur har man gjort, hur kan man göra? I var och en av dessa frågor finns många andra spörsmål som har att göra med teoretiska begrepp, analysmetoder och praktisk användning. Bokens första del beskriver bildens roll ur ett mottagarperspektiv och handlar om att se, tolka och analysera bilder. Den andra delen ser bildens roll ur ett sändarperspektiv. Här presenteras mer detaljerat vad retorik kan handla om och hur bildens retorik uttrycks. Den tredje delen, slutligen, ger några exempel på bildanvändning. Här har vi valt reklam, informationsdesign och utbildning/inlärning. Boken vänder sig till mediestuderande av olika slag: blivande journalister, informatörer och medie- och kommunikationsstuderande, men även lärare, beteendevetare och andra som har intresse av bildens retorik.
Studentlitteratur AB 1:3 9789144042596 -
Visuell drog : om barn, unga och nätporr
Inbunden bok. Kalla kulor förlag. 1 uppl. 2016. 215 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188153395
- Titel
- Visuell drog : om barn, unga och nätporr
- Författare
- Ahlin, Maria
- Förlag
- Kalla kulor förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 215 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 215 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 360 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad händer i hjärnan hos den som konsumerar pornografi? Finns det några samband mellan pornografikonsumtion och hälsa, attityd, relationer och sexliv som vi behöver ta på allvar? Och till sist, hur pratar vi med barn och ungdomar om detta?
I Visuell drog om barn, unga och nätporr granskar Maria Ahlin och Ulrica Stigberg dessa frågor med syftet att utforska barns och ungdomars relation och inställning till pornografi. Till sin hjälp har de forskare, psykologer, poliser och framförallt ungdomar, som delar med sig av sin verklighet.
Visuell drog är inte en moralbok som skriver människor på näsan barnens bästa är utgångspunkten som genomsyrar hela boken.
Maria Ahlin arbetar förebyggande med frågor som rör människohandel för sexuella och andra ändamål genom ungdomsorganisationen Freethem. Ulrica Stigberg är författare och präst, och jobbar med inriktning på samtal i Fryshuset i Stockholm. De är båda flitigt anlitade föreläsare inom ämnen som prostitution, pornografi och psykisk ohälsa.
Kalla kulor förlag 1 9789188153395 -
Effektiv visuell kommunikation : hur man får...
Inbunden bok. Stockholm : Carlsson. 2003.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172035420
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap att nå fram i print, film och webbsajter
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Utgivningsår
- 2003
- Språk
- Svenska
Stockholm : Carlsson 9172035420 -
Bild och samhälle : visuell analys som vetens...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 318 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144032375
- Titel
- Bild och samhälle : visuell analys som vetenskaplig metod
- Författare
- Árni, Sverrisson - Aspers, Patrik - Fuehrer, Paul
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 792 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lika närvarande som bilder är i vardagslivets fotoalbum, i TV-sändningar, i reklamkampanjer och i olika visuella uttryck som exempelvis mode, lika frånvarande är de inom samhällsvetenskapens huvudfåra. Denna bok avser fylla detta tomrum. I boken har 13 framstående forskare gått samman och författat kapitel som bland annat tar upp visualisering av datamaterial, vardagsfotografi, modefotografi, dokumentärfilm och webbsidor. Volymen innehåller även ett omfattande introduktionskapitel som ger en historisk tillbakablick samt översikt av aktuell forskning inom visuella studier. Genomgående för bidragen är att de tar upp hur man praktiskt går tillväga för att bedriva empiriska studier av och med bilder. Betoningen i boken ligger på metod och integrationen mellan empiri och teori. Författarna kommer från flera olika discipliner, mediavetenskap, socialantropologi, konstvetenskap och sociologi. Boken vänder sig till alla som är intresserade av bildens betydelse i samhället, och särskilt till den som själv vill genomföra empiriska studier.
Studentlitteratur AB 1 9789144032375 -
Svensk film och visuell masskultur 1900
Häftad bok. Aura Förlag. 2001. 278 sidor.
Mycket gott skick. Med författarens dedikation på försättsbladet.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172652802
- Titel
- Svensk film och visuell masskultur 1900
- Författare
- Snickars, Pelle
- Förlag
- Stockholm : Aura : [Univ.
- Utgivningsår
- 2001
- Språk
- Svenska
Aura Förlag 9172652802 -
Effektiv visuell kommunikation. Hur man får e...
Inbunden bok. Carlsson. 5 uppl. 2004. 317 sidor.
Nyskick. Mycket rikl.färgfotoillustrerad. Oläst
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172036819
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap i text, bild, film, form och färg att nå fram
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 317 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 190 x 266 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 1212 g
- Språk
- Svenska
Carlsson 5 9789172036819 -
Prata med mej! 2. - Visuell kommunikation
Häftad bok. Malmö : ILKA förlagsprodukter. 1992. 159 sidor.
Mycket gott skick. teckenspråk - märke efter prislapp
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9187626055
- Titel
- Visuell kommunikation
- Författare
- Edenås, Hugo - Ersmark, Ulf - Svensson, Ingegerd - Edenås, Hugo
- Förlag
- Malmö : ILKA förlagsprodukter
- Språk
- Svenska
Malmö : ILKA förlagsprodukter 9187626055 -
Nordic by Nature : Modern svensk arkitektur...
Inbunden bok. Natur & Kultur. 1 uppl. 2001. 269 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas. Fin bok med mycket bilder och beskrivningar av intressanta projekt. Innefattar Wingårdhs eget hus "Sand" samt fler kända villor så som Kvarnhuset, Villa Hansson, Öjared GK samt större projekt. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127353671
- Titel
- Nordic by Nature : Modern svensk arkitektur en visuell vandring i brukarens spår
- Författare
- Cimmerbeck, Magnus
- Förlag
- Natur & Kultur Allmänlitteratur
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 269 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 1889 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- 2001 är arkitekturens år i Sverige och Europa, och denna bildrika bok visar ett tvärsnitt av modern svensk arkitektur genom en av dess främsta exponenter, Gert Wingårdh. 20 intressanta byggnader berättar om nya värderingar, skönheten i det rena, klara och tydliga och om ett funktionellt, humanistiskt orienterat och naturnära formspråk med rötterna i Skandinavien.
Tio arbetsplatser, fem offentliga byggnader, fyra privatvillor och ett hyreshus presenteras. De bär alla arkitektens signatur. Här finns bl a svenska ambassaden i Berlin, Astra Zenecas prisbelönta forskningscentra i Sverige och Boston och Ericssons nya byggnader bl a i Lund och London. De 400 bilderna speglar kreativiteten och tidsandan.
Arkitekturens utgångspunkt är våra nordiska traditioner om vackert och ändamålsenligt, material, hur natur och klimat påverkar arkitekturen, hur byggnaderna ansluter till landskapet. De ska inte bara skapa stimulerande rum för boende, arbete och möten. De stora företagens byggnader formges också för att förstärka profilprogram och lyfta fram värderingar bakom varumärken och identitetsbyggen.
Boken riktar sig till studerande och alla som yrkesmässigt sysslar med modern, vacker och ändamålsenlig arbetsmiljö – och alla som intresserar sig för god form och arkitektur i största allmänhet.
Magnus Cimmerbeck är fotograf. Efter fotohögskolan vid Göteborgs universitet öppnade han egen studio 1992 och har sedan dess arbetat med reklam- och arkitekturfotografi.
Stefan Ostrowski är en mångsidig skribent med rötter i reklamvärlden. Han är författare och producent inom teater och musical. F n har han olika uppdrag för näringslivet.
Annika Wingårdh är idégivare till boken och svarar för den grafiska formen. Hon är Art Director med lång erfarenhet inom design- och arkitektbyråvärlden. På NoK/LT har hon tidigare formgivit Ät mig – från fångst till tallrik.
Natur & Kultur 1 9789127353671 -
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Inbunden bok. Carlsson. 7 uppl. 2009. 315 sidor.
Nära nyskick. Viktig bok om profilering i visuell kultur
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173312387
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 191 x 265 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 1045 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu är sjunde upplagan här av denna populära storsäljare, 30 000 läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering. Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.
Författaren berättar medryckande hur man med text och bild når fram till läsare och tittare på webben, i tv, i tidningar, i tidskrifter. Han beskriver även det viktiga strategiska arbetet och går igenom hela arbetsprocessen, budskap, påverkan, kreativitet, typografi, bild, video, design samt samspelet mellan text och bild.
Läsarna finner vi bland studenterna vid universitet och högskolor, kursinstitut, reklam- och designskolor och folkhögskolor. Dit hör givetvis även yrkesverksamma på reklambyråer, informations- och marknadsavdelningar, som inspireras av både resonemangen och bildmaterialet.
Boken har även letat sig ut utanför landets gränser och finns nu i en engelsk version, Essentials of Visual Communication. En spansk upplaga ligger också på bokhandelsdiskarna och snart finns där även en portugisisk, polsk och ungersk version.
Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang. Hans bok Bild och Budskap (Carlsson Bokförlag) vann tävlingen Svenska Publishing-Priset 2001 i klassen Fackböcker.
Carlsson 7 9789173312387 -
Visuell drog : om barn, unga och nätporr
Inbunden bok. Kalla kulor förlag. 1 uppl. 2016. 215 sidor.
Nyskick. Förlagsny och oläst. Har dock stämpel "Läsex" på snittets nedre sida
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188153395
- Titel
- Visuell drog : om barn, unga och nätporr
- Författare
- Ahlin, Maria
- Förlag
- Kalla kulor förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 215 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 215 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 360 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad händer i hjärnan hos den som konsumerar pornografi? Finns det några samband mellan pornografikonsumtion och hälsa, attityd, relationer och sexliv som vi behöver ta på allvar? Och till sist, hur pratar vi med barn och ungdomar om detta?
I Visuell drog om barn, unga och nätporr granskar Maria Ahlin och Ulrica Stigberg dessa frågor med syftet att utforska barns och ungdomars relation och inställning till pornografi. Till sin hjälp har de forskare, psykologer, poliser och framförallt ungdomar, som delar med sig av sin verklighet.
Visuell drog är inte en moralbok som skriver människor på näsan barnens bästa är utgångspunkten som genomsyrar hela boken.
Maria Ahlin arbetar förebyggande med frågor som rör människohandel för sexuella och andra ändamål genom ungdomsorganisationen Freethem. Ulrica Stigberg är författare och präst, och jobbar med inriktning på samtal i Fryshuset i Stockholm. De är båda flitigt anlitade föreläsare inom ämnen som prostitution, pornografi och psykisk ohälsa.
Kalla kulor förlag 1 9789188153395 -
Visuell kommunikation
Häftad bok. Hässleholm : Pedagogiskt materiel. 1985. 195 sidor.
Mycket gott skick. Namnad med klisterlapp. Lätt bruksslitage, med repor i pärm. 21 x 29,5 cm. Rikt illustrerad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9197072303
- Titel
- Visuell kommunikation
- Författare
- Edenås, Hugo
- Förlag
- Hässleholm : Pedagogiskt materiel
- Utgivningsår
- 1985
- Språk
- Svenska
Hässleholm : Pedagogiskt materiel 9197072303 -
Visuell drog : om barn, unga och nätporr
Inbunden bok. Kalla kulor förlag. 1 uppl. 2016. 215 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188153395
- Titel
- Visuell drog : om barn, unga och nätporr
- Författare
- Ahlin, Maria
- Förlag
- Kalla kulor förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 215 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 215 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 360 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad händer i hjärnan hos den som konsumerar pornografi? Finns det några samband mellan pornografikonsumtion och hälsa, attityd, relationer och sexliv som vi behöver ta på allvar? Och till sist, hur pratar vi med barn och ungdomar om detta?
I Visuell drog om barn, unga och nätporr granskar Maria Ahlin och Ulrica Stigberg dessa frågor med syftet att utforska barns och ungdomars relation och inställning till pornografi. Till sin hjälp har de forskare, psykologer, poliser och framförallt ungdomar, som delar med sig av sin verklighet.
Visuell drog är inte en moralbok som skriver människor på näsan barnens bästa är utgångspunkten som genomsyrar hela boken.
Maria Ahlin arbetar förebyggande med frågor som rör människohandel för sexuella och andra ändamål genom ungdomsorganisationen Freethem. Ulrica Stigberg är författare och präst, och jobbar med inriktning på samtal i Fryshuset i Stockholm. De är båda flitigt anlitade föreläsare inom ämnen som prostitution, pornografi och psykisk ohälsa.
Kalla kulor förlag 1 9789188153395 -
Effektiv visuell kommunikation : hur man får...
Inbunden bok. Stockholm : Carlsson. 2003. 303 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172035423
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap att nå fram i print, film och webbsajter
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Utgivningsår
- 2003
- Språk
- Svenska
Stockholm : Carlsson 9789172035423 -
Effektiv visuell kommunikation : hur man får...
Inbunden bok. Carlsson. 5 uppl. 2004. 317 sidor.
Mycket gott skick. Frånsett minimala skönhetsfel på pärm är boken i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172036819
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap i text, bild, film, form och färg att nå fram
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 317 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 190 x 266 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 1212 g
- Språk
- Svenska
Carlsson 5 9789172036819 -
Effektiv visuell kommunikation : hur man får...
Inbunden bok. Stockholm : Carlsson. 2003. 303 sidor.
Nära nyskick. Läste lite i den när jag pluggade. Fint skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172035423
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap att nå fram i print, film och webbsajter
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Utgivningsår
- 2003
- Språk
- Svenska
Stockholm : Carlsson 9789172035423
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn