-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBra böcker
-
Prinsessan
Inbunden bok. Bra Böcker. 1978. 180 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag saknas. en liten skada på baksidan
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBra Böcker -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBra böcker
-
Prinsessan och prinsen
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Bonniers 1967. Berättelsen om en ung cancersjuk kvinna som genom sin mans kärlek och sitt barns födelse tycks besegra sin sjukdom. Inb kartonnage, 222 sid; ägarsign, … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Morgondagens industri : att sätta spelregler...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2011. 217 sidor.
Nära nyskick. Lite buktigt omslag. I övrigt som ny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144077437
- Titel
- Morgondagens industri : att sätta spelregler och flytta gränser
- Författare
- Ingrid Gustafsson - Magnus Henrekson - Markus Kallifatides - Malin Lund - Jan Markendahl - Lars-Gunnar Mattsson - Walter Schuster - Hans Sjögren - Sven-Erik Sjöstrand - Torkel Strömsten - Kristina Tamm Hallström - Håkan Thorsell
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 217 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 333 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den industriella struktur som har utgjort en viktig del av den ekonomiska plattformen för Sveriges välstånd är under omvandling. Syftet med den här boken är att bjuda in till ett samtal om den pågående utvecklingen och genom aktuell forskning bidra med konstruktiva infallsvinklar på dessa förändringsprocesser.
Tre frågor är grundläggande för företagande i allmänhet, och i dag i synnerhet för de industriföretag som under större delen av 1900-talet utgjort stommen i svenskt näringsliv. Var någonstans skapas värde? Vem kontrollerar de finansiella resurserna? Vem sätter spelreglerna? Frågorna diskuteras med utgångspunkt i en bred samling empiriska studier av bland annat tekniskt innovationsarbete, bolagsstyrning och entreprenörskapets strukturella villkor. Bokens kapitel är skrivna av forskare vid, eller med anknytning till, Handelshögskolan i Stockholm, och behandlar på olika sätt de ovanstående frågeställningarna.
Sammantaget framträder en komplex bild av den bredd och tyngd som ligger i de utmaningar som våra traditionella industriföretag, men även många andra organisationer, står inför. Två övergripande tendenser kan urskiljas, med bäring på det handlingsutrymme som står till buds: många gränser är under omvandling och motstridiga logiker möts och blandas. En övergripande slutsats är att företags utveckling i allt högre utsträckning bedrivs i relationer med externa parter, samt att detta pågår kontinuerligt och på många olika arenor samtidigt.
Boken vänder sig till beslutsfattare i företag, förvaltning och politik.
Ytterligare författare: Sofia Altafi, Per Andersson, Mattias Axelson, Anna-Stina Gillqvist
Studentlitteratur 1 9789144077437 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSöderströms & c:o.
-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147088928
- Titel
- Marknadsorientering - myter och möjligheter
- Författare
- Mattsson, Lars-Gunnar
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 862 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Företag måste vara marknadsorienterade för att kunna växa och vara lönsamma!
Framgångsrik marknadsorientering kräver kunskaper om hur marknader förändras och fungerar. Det gäller att inte fastna i myter och vanföreställningar.
Läs mer
I denna unika bok, utgiven i samarbete med MTC, ger ledande svenska marknads- och marknadsföringsforskare, varav 19 professorer i företagsekonomi, sina synpunkter på marknadsorienteringens myter och möjligheter. De gör det med utgångspunkt i sin omfattande forskning om interaktion, relationer och marknadsnätverk.
I 18 kapitel behandlas hur marknadsorienteringen påverkas av bl.a. globalisering, informations- och produktionsteknologi, tjänsteutveckling, näringspolitik och relationen mellan samarbete och konkurrens. Boken ger en praktisk och teoretiskt grundad helhetsbild med många illustrativa företagsexempel. Den vänder sig i första hand till beslutsfattare i näringslivet, men är också lämplig som kurslitteratur.
Om författarna
Bakom boken står MTC, Stiftelsen Marknadstekniskt Centrum tillsammans med 31 ledande svenska marknadsforskare. Bokens redaktör har varit professor Lars-Gunnar Mattsson.
Liber 9789147088928 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKTrevi
-
PRINSESSAN 1978
Inbunden bok. BOKFÖRLAGET BRA BÖCKER AB. 1978. 179 sidor.
Mycket gott skick. ART NR 1924
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBOKFÖRLAGET BRA BÖCKER AB -
-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBra böcker
-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKForum
-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBOKFÖRLAGET BRA BÖCKER AB
-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBra böcker
-
Lapitip
Inbunden bok. Forum. 1967.
Gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Namnad på försättsblad. I övrigt är boken i mycket gott skick. Skyddsomslaget har ett 5 mm hål på ryggen, och prisetikett.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKForum -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBra böckers förlag
-
Marknadsorientering - myter och möjligheter
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2008. 352 sidor.
Nära nyskick. Oläst......................// I denna unika bok, utgiven i samarbete med MTC, ger ledande svenska marknads- och marknadsföringsforskare, varav 19 professorer i företagsekonomi, sina synpunkter på marknadsorienteringens myter och möjligheter. De gör det m läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147088928
- Titel
- Marknadsorientering - myter och möjligheter
- Författare
- Mattsson, Lars-Gunnar
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 862 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Företag måste vara marknadsorienterade för att kunna växa och vara lönsamma!
Framgångsrik marknadsorientering kräver kunskaper om hur marknader förändras och fungerar. Det gäller att inte fastna i myter och vanföreställningar.
Läs mer
I denna unika bok, utgiven i samarbete med MTC, ger ledande svenska marknads- och marknadsföringsforskare, varav 19 professorer i företagsekonomi, sina synpunkter på marknadsorienteringens myter och möjligheter. De gör det med utgångspunkt i sin omfattande forskning om interaktion, relationer och marknadsnätverk.
I 18 kapitel behandlas hur marknadsorienteringen påverkas av bl.a. globalisering, informations- och produktionsteknologi, tjänsteutveckling, näringspolitik och relationen mellan samarbete och konkurrens. Boken ger en praktisk och teoretiskt grundad helhetsbild med många illustrativa företagsexempel. Den vänder sig i första hand till beslutsfattare i näringslivet, men är också lämplig som kurslitteratur.
Om författarna
Bakom boken står MTC, Stiftelsen Marknadstekniskt Centrum tillsammans med 31 ledande svenska marknadsforskare. Bokens redaktör har varit professor Lars-Gunnar Mattsson.
Liber 1 9789147088928 -
Prinsessan
Inbunden bok. Stockholm : Trevi. 1978.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i hyggligt skick. Revor i skyddsomslag, även på baksidan. Se bild
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9171602941
- Titel
- Prinsessan
- Författare
- Mattsson, Gunnar
- Förlag
- Stockholm : Trevi
- Utgivningsår
- 1978
- Språk
- Svenska
Stockholm : Trevi 9171602941 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBra böcker
-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBra böcker
-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBra Böcker
-
Prinsen
Inbunden bok. Forum. 1966. 88 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Skrivet med bleck på första sidan. Skyddsomslaget är lite
missfärgat samt slitet i kanterna, märke efter en tejp bit på
baksidan av detsamma.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKForum -
-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBra Böcker
-
Prinsessan
Inbunden bok. Bra Böcker. 1978. 180 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag saknas. Till synes oläst bok.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBra Böcker -
Lapitip
Forum 1967, 164 sid. Ou. Trådhäftad med skyddsomslag, nästan helt osprättad.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Prinsessan
Inbunden bok. BBB. 1978. 180 s. Inbunden.
Gott skick. Skyddsomslag finns i gott skick. Lätt sned med några nagg på omslaget. P(3).
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Marknadsföring för konkurenskraft
Inbunden bok. Liber-Hermods. 1995. 160 s. Inbunden.
Mycket gott skick. P(5).
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9123013656
- Titel
- Marknadsföring f konkurrens
- Författare
- Hammarkvist, Karl-Olof - Håkansson, Håkan - Mattsson, Lars-Gunnar
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1995
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
9123013656 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn