-
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 14 uppl. 2008. 285 sidor.
Gott skick. Understrykningar i boken
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144053790
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna den 14:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen, som trädde i kraft den 1 juli 2008. Nya MFL tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen, vilka också tas upp i boken. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 14 9789144053790 -
Regelsamling i marknadsrätt
Häftad bok. Stockholm : Norstedts juridik : Konsultbyrån för marknadsrätt. Nionde upplagan uppl. 2000. 446 sidor.
Nyskick. En sammanställning av lagregler och andra normer som reglerar företagens reklam och marknadsföringsåtgärder samt konsumenternas ställning på den svenska marknaden - ett komplement till handboken Praktisk marknadsrätt, men kan även användas separat. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9139103943
- Titel
- Praktisk marknadsrätt
- Författare
- Svensson, Carl Anders - Konsultbyrån för marknadsrätt
- Förlag
- Stockholm : Norstedts juridik : Konsultbyrån för marknadsrätt
- Utgivningsår
- 2000
- Språk
- Svenska
Stockholm : Norstedts juridik : Konsultbyrån för marknadsrätt Nionde upplagan 9139103943 -
Praktisk marknadsrätt
Inbunden bok. Malmö : LiberUtbildningskonsult. 2:1 uppl. 1978. 516 sidor.
Mycket gott skick. Understrykningar i blyerts el. kulspets. Reva i ryggen. Pärmen ngt sliten i kanterna. Detta är en handbok i marknadsföringens rättsregler. De olika lagarna och rättsreglerna presenteras. Själva lagtexterna finns i boken "Regelsamling i marknadsrätt". … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9123978082
- Titel
- Praktisk marknadsrätt
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Malmö : LiberUtbildningskonsult
- Utgivningsår
- 1978
- Språk
- Svenska
Malmö : LiberUtbildningskonsult 2:1 9123978082 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Lund : Studentlitteratur. 1990.
Hyggligt skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144412460
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1990
- Språk
- Svenska
Lund : Studentlitteratur 9144412460 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789139108726
- Titel
- Praktisk marknadsrätt
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Norstedts Juridik
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 960 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 179 x 250 mm Ryggbredd 42 mm
- Vikt
- 1678 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Handbok för yrkesverksamma inom marknadsföring och för jurister. Den är även kursbok inom reklamutbildningar, speciellt till s.k. ARU-ansvariga. Den innehåller en detaljerad och rikt illustrerad genomgång av rättsreglerna. En viktig nyhet är den nya, EU-anpassade marknadsföringslag som trätt i kraft 2008. Förändringar har skett inom upphovsrätt, mönsterrätt, läkemedelsreklam och etikfrågor, liksom i reglerna om otillbörlig marknadsföring samt direktreklam.
Norstedts Juridik 8 9789139108726 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 16 uppl. 2013. 388 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144082493
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 388 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 568 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt ett rimligt skydd för konsumenterna.
I Den svenska marknadsföringslagstiftningen behandlas utförligt marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning. Den EUharmoniserade marknadsföringslagen tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet, tillsammans med den omarbetade konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen. Även den köprättsliga lagstiftningen, lotterilagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutor och bestickning behandlas, liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring genom den nyinrättade Reklamombudsmannen. Reglerna om avtal, köp och e-handel har fått ett eget kapitel. En nyhet i denna 16:e upplaga är en genomgång av frågor och problem som kan uppstå vid marknadsföring i sociala medier. I det sista kapitlet finns en kortfattad översikt av de viktigaste lagar som påverkar marknadsföringen.
Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.
Sextonde upplagan
Studentlitteratur AB 16 9789144082493 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 16 uppl. 2013. 388 sidor.
Mycket gott skick. Utrangerad biblioteksbok med skyddslaminerat omslag och stämplar. I övrigt nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144082493
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 388 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 568 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt ett rimligt skydd för konsumenterna.
I Den svenska marknadsföringslagstiftningen behandlas utförligt marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning. Den EUharmoniserade marknadsföringslagen tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet, tillsammans med den omarbetade konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen. Även den köprättsliga lagstiftningen, lotterilagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutor och bestickning behandlas, liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring genom den nyinrättade Reklamombudsmannen. Reglerna om avtal, köp och e-handel har fått ett eget kapitel. En nyhet i denna 16:e upplaga är en genomgång av frågor och problem som kan uppstå vid marknadsföring i sociala medier. I det sista kapitlet finns en kortfattad översikt av de viktigaste lagar som påverkar marknadsföringen.
Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.
Sextonde upplagan
Studentlitteratur AB 16 9789144082493 -
Praktisk marknadsrätt
Inbunden bok. Stockholm : Norstedts juridik : Konsultbyrån för marknadsrätt. 6 uppl. 1996.
Nära nyskick. Inklusive Praktikuppgifter i marknadsrätt 3:e och 4:e upplagan
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9138504030
- Titel
- Praktisk marknadsrätt
- Författare
- Svensson, Carl Anders - Konsultbyrån för marknadsrätt
- Förlag
- Stockholm : Norstedts juridik : Konsultbyrån för marknadsrätt
- Utgivningsår
- 2000
- Språk
- Svenska
Stockholm : Norstedts juridik : Konsultbyrån för marknadsrätt 6 9138504030 -
Praktisk marknadsföringsetik
Häftad bok.
Gott skick. Studentlitteratur. uppl.1. 2006. 236 s. Bruksslitage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144037257
- Titel
- Praktisk marknadsföringsetik : näringslivets marknadsetiska egenåtgärder
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 236 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 352 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok om praktisk marknadsföringsetik diskuteras förhållandet mellan etik och juridik rent generellt men också i ett branschperspektiv. Stötande, upprörande eller otäck reklam är typiska etiska frågor medan exempelvis uppmaningar att bryta mot lagar och andra regler i marknadsföringen mycket väl kan bedömas strida mot den rättsliga normen god marknadsföringssed i marknadsföringslagen. Internationella Handelskammarens Grundregler för reklam har en stark påverkan när det gäller innehållet i den etiska normen god affärssed, som i huvudsak bildar grunden för god marknadsföringssed. Här sker en spännande interaktion mellan juridiken och etiken. Könsdiskriminerande reklam är ett annat exempel på en typ av marknadsföring som inte är rättsligt reglerad utan enbart en etisk bedömningsfråga. I boken refereras flera avgöranden av näringslivets etiska råd mot könsdiskriminerande reklam. När är muta och bestickning olagligt respektive oetiskt? Institutet Mot Mutor och deras etiska rekommendationer refereras men också Systembolagets egna etiska regler för de anställdas uppträdande gentemot leverantörer. Livsmedelsbranschens bedömningsnämnd för kost- och hälsainformation och läkemedelsbranschens etiska bedömningsnämnd NBL tas också upp. Slutligen återges hur ett internationellt verksamt storföretag agerar när det gäller marknadsföringsetiken.
9789144037257 -
Praktikuppgifter i Marknadsrätt
Häftad bok. Liber läromedel. Upplaga 1:1 uppl. 1977. 64 sidor sidor.
Gott skick. Något mindre än A4. Klammerhäftad. Marginalanteckningar i blyerts.Fåtal understrykningar i blyerts. Övningsuppgifter avseende otillbörlig marknadsföring. Passar läroboken Praktisk marknadsrätt men kan användas fristående. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9123978090
- Titel
- Praktikuppgifter i marknadsrätt
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Stockholm : LiberUtbildningskonsult
- Utgivningsår
- 1977
- Språk
- Svenska
Liber läromedel Upplaga 1:1 9123978090 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur. 13:e uppl. 2004. 210 sidor.
Mycket gott skick. Fotoillustrerad i sv/v. "Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företagen och ett rimligt skydd för konsumenterna. Den EU-anpassade Marknadsföringslage läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914403718X
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 211 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 386 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företagen och ett rimligt skydd för konsumenterna. Den EU-anpassade Marknadsföringslagen ger spelreglerna för reklam och marknadsföring även i den nya ekonomin. Nya regler om obeställd reklam, garantier, jämförande reklam och distansavtal vid e-handel har ändrat spelreglerna och den helt igenom EU-anpassade Konkurrenslagen bäddar för ett ökat konkurrenstryck. Dessa samhällets styrmedel kompletteras av näringslivets egenåtgärder som ger uttryck för vad som är god affärssed i form av etiska normer för marknadsföring, t ex när det gäller könsdiskriminerande reklam och stötande reklam.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur 13:e 914403718X -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 14 uppl. 2008. 285 sidor.
Mycket gott skick. Delvis illustrerad. Inga understrykningar eller anteckningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144053790
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna den 14:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen, som trädde i kraft den 1 juli 2008. Nya MFL tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen, vilka också tas upp i boken. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 14 9789144053790 -
Regelsamling i marknadsrätt
Häftad bok. Norstedts Juridik AB. 9:1 uppl. 2000. 446 sidor.
Nära nyskick. Tryckår: 2000. Mått (bredd x höjd x ryggbredd): 16.5 x 24.3 x 2.8 cm. Bokens vikt: 748g.
Oanvänd. Omslaget är av lite hårdare karaktär (lite plast/leder känsla). Ett klistermärke med priset finns på baksidan.
Betalning via Swish, PayPal eller bankkonto. läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9139103943
- Titel
- Praktisk marknadsrätt
- Författare
- Svensson, Carl Anders - Konsultbyrån för marknadsrätt
- Förlag
- Stockholm : Norstedts juridik : Konsultbyrån för marknadsrätt
- Utgivningsår
- 2000
- Språk
- Svenska
Norstedts Juridik AB 9:1 9139103943 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Lund : Studentlitteratur. 1999.
Nära nyskick. Insidan i nyskick, ej använd. Utsidan bra begagnad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144009984
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- Svenska
Lund : Studentlitteratur 9144009984 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen.
Häftad. Boken är i mycket gott skick. 2008
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144053790
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna den 14:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen, som trädde i kraft den 1 juli 2008. Nya MFL tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen, vilka också tas upp i boken. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9789144053790 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. Ny upplaga uppl. 2008. 285 sidor.
Nyskick. 22,2 x 15,5 cm. 459 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144053790
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna den 14:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen, som trädde i kraft den 1 juli 2008. Nya MFL tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen, vilka också tas upp i boken. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB Ny upplaga 9789144053790 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 14 uppl. 2008. 285 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144053790
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna den 14:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen, som trädde i kraft den 1 juli 2008. Nya MFL tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen, vilka också tas upp i boken. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 14 9789144053790 -
Praktisk marknadsföringsetik : näringslivets...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2006. 236 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144037257
- Titel
- Praktisk marknadsföringsetik : näringslivets marknadsetiska egenåtgärder
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 236 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 352 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok om praktisk marknadsföringsetik diskuteras förhållandet mellan etik och juridik rent generellt men också i ett branschperspektiv. Stötande, upprörande eller otäck reklam är typiska etiska frågor medan exempelvis uppmaningar att bryta mot lagar och andra regler i marknadsföringen mycket väl kan bedömas strida mot den rättsliga normen god marknadsföringssed i marknadsföringslagen. Internationella Handelskammarens Grundregler för reklam har en stark påverkan när det gäller innehållet i den etiska normen god affärssed, som i huvudsak bildar grunden för god marknadsföringssed. Här sker en spännande interaktion mellan juridiken och etiken. Könsdiskriminerande reklam är ett annat exempel på en typ av marknadsföring som inte är rättsligt reglerad utan enbart en etisk bedömningsfråga. I boken refereras flera avgöranden av näringslivets etiska råd mot könsdiskriminerande reklam. När är muta och bestickning olagligt respektive oetiskt? Institutet Mot Mutor och deras etiska rekommendationer refereras men också Systembolagets egna etiska regler för de anställdas uppträdande gentemot leverantörer. Livsmedelsbranschens bedömningsnämnd för kost- och hälsainformation och läkemedelsbranschens etiska bedömningsnämnd NBL tas också upp. Slutligen återges hur ett internationellt verksamt storföretag agerar när det gäller marknadsföringsetiken.
Studentlitteratur AB 9789144037257 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 15 uppl. 2009. 314 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144059594
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 314 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 465 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna.
I denna den 15:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning. Den EU-harmoniserade Marknadsföringslagen tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring med nyinrättade Reklamombudsmannen. Reglerna om avtal, köp och e-handel har fått ett eget kapitel.
I sista kapitlet finns en kortfattad översikt av de viktigaste lagarna som påverkar marknadsföringen på ett mera påtagligt sätt.
Boken är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar, liksom hos reklam- och medieföretag.
Studentlitteratur AB 15 9789144059594 -
Praktisk Marknadsrätt
Inbunden bok.
Gott skick. Liber. 4:1 uppl. 1985. 633 s. Inbunden. 25x17cm. Gott skick. vissa understrykningar förekommer.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9123811560
- Titel
- Praktisk marknadsrätt
- Författare
- Svensson, Carl Anders - Konsultbyrån för marknadsrätt - Konsultbyrån för marknadsrätt
- Förlag
- Stockholm : Norstedts juridikförl
- Utgivningsår
- 1991
- Språk
- Svenska
9123811560 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789139109518
- Titel
- Regelsamling i marknadsrätt
- Författare
- Carl Anders Svensson - Anders Stenlund - Thomas Carlén Wendels - Torsten Brink - Lars-Erik Ström
- Förlag
- Norstedts Juridik AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 475 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 869 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den klassiska författningssamlingen för marknadsförare - aktualiserad upplaga!
Innehåller lagstiftning och andra normer som reglerar företagens reklam och marknadsföringsåtgärder samt konsumentens ställning. Många avsnitt är uppdaterade och utökade, särskilt marknadsföringslagen (ny lag 1 juli 2008) och den moderniserade konkurrenslagstiftningen (1 november 2008). Den innehåller också
Konsumentverkets föreskrifter och riktlinjer i urval,
Upphovsrättslagen,
Lagar om varumärkesrätt, firmarätt och mönsterrätt,
Regler om mutor och bestickning, lotterilagen,
Radio- och TV-lagen,
Lag om elektronisk handel och andra informationssamhällets tjänster,
Lag om ansvar för elektroniska anslagstavlor,
Prisinformationslagen med Konsumentverkets allmänna råd,
Personuppgiftslagen och lagen om namn och bild i reklam,
Den köprättsliga lagstiftningen,
Produktsäkerhets- och produktansvarslagarna,
Speciallagstiftning om alkohol, tobak, livsmedel och läkemedel,
Lag om skydd för företagshemligheter,
Könsdiskriminerande reklam,
Förteckning över EU-direktiv och normer i urval.
Dessutom ingår numera även en ämnesindelad innehållsförteckning, förutom den kronologiska.
Författarna är alla jurister och sedan länge praktiskt verksamma inom området.
Boken kan lämpligen användas tillsammans med handboken Praktisk marknadsrätt.
9789139109518 -
Rätt och fel i annonsen
Stockholm : Dagens nyheter, 1996 ; 1996 Illustrerat pappband i gott skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175881276
- Titel
- Rätt och fel i annonsen
- Författare
- Svensson, Carl Anders - Gustafsson, Lena
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 1996
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 235 g
- Språk
- Svenska
9175881276 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen.
Studentlitteratur förlag, 14:e uppl. 2008. 286 sid.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144053790
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna den 14:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen, som trädde i kraft den 1 juli 2008. Nya MFL tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen, vilka också tas upp i boken. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9789144053790 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Studentlitteratur, 2008. Fjortonde upplagan. Limhäftad, mjuka pärmar. 285 sid. I fint skick. Vikt 460 g.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144053790
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna den 14:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen, som trädde i kraft den 1 juli 2008. Nya MFL tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen, vilka också tas upp i boken. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9789144053790 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Lund : Studentlitteratur. 1999.
Mycket gott skick. Studentlitteratur. Tionde uppl. 1999. 184 s. Häftad. Limmhäftad. 22x15cm. 350 gram. Mycket gott skick. Namnad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144009984
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- Svenska
Lund : Studentlitteratur 9144009984 -
Den svenska marknadsförings-lagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur. 13 uppl. 2004. 211 s. Häftad.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914403718X
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 211 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 386 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företagen och ett rimligt skydd för konsumenterna. Den EU-anpassade Marknadsföringslagen ger spelreglerna för reklam och marknadsföring även i den nya ekonomin. Nya regler om obeställd reklam, garantier, jämförande reklam och distansavtal vid e-handel har ändrat spelreglerna och den helt igenom EU-anpassade Konkurrenslagen bäddar för ett ökat konkurrenstryck. Dessa samhällets styrmedel kompletteras av näringslivets egenåtgärder som ger uttryck för vad som är god affärssed i form av etiska normer för marknadsföring, t ex när det gäller könsdiskriminerande reklam och stötande reklam.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
914403718X -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789175881270
- Titel
- Rätt och fel i annonsen
- Författare
- Svensson, Carl Anders - Gustafsson, Lena
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 1996
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 235 g
- Språk
- Svenska
9789175881270 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur. 1999. Häftad.
Nära nyskick. Understrykningar, inga anteckningar i boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144412481
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen : [med nya marknadsföringslagen]
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
9789144412481 -
RÄTT OCH FEL I ANNONSEN
Inbunden bok. DN. 1996. 116 s. Inbunden. ILLUSTRERAT FÖRLAGSBAND. 393 gram.
Mycket gott skick. VILL GÄRNA SÄLJA FLER BÖCKER TILL DIG, SÅ TITTA PÅ MINA ÖVRIGA ANNONSER..
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175881276
- Titel
- Rätt och fel i annonsen
- Författare
- Svensson, Carl Anders - Gustafsson, Lena
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 1996
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 235 g
- Språk
- Svenska
9175881276 -
DEN SVENSKA MARKNADSFÖRINGSLAGSTIFTNINGEN.
Sjunde uppl. 8:o. Hft. 174 s. Studentlitteratur. Lund (1993) 1997. Fint ex. utan understrykningar. Med lätt nött omsl.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144412487
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen : [med nya marknadsföringslagen]
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
9144412487
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn