-
Free. The future of a radical price
Häftad bok. Random House Business Books. 2009. 274 sidor.
Mycket gott skick. ENGELSK TEXT. Format 23,5 x 15,5 cm Vikt 385 g.
Häftad bok med mjuka guldglänsande pärmar, sv/v illustrerad med figurer och tabeller. CONTENTS: Prologue 1. The birth of free. WHAT IS FREE? 2. Free 101 2. The history of free 4. The psychology of free. DIG läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781905211487
- Titel
- Free
- Författare
- Chris Anderson
- Förlag
- Random House UK
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 274 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 152 x 235 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 384 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- What happens when advances in technology allow many things to be produced for more or less nothing? And what happens when those things are then made available to the consumer for free? In his groundbreaking new book, "The Long Tail" author Chris Anderson considers a brave new world where the old economic certainties are being undermined by a growing flood of free goods - newspapers, DVDs, T shirts, phones, even holiday flights. He explains why this has become possible - why new technologies, particularly the Internet, have caused production and distribution costs in many sectors to plummet to an extent unthinkable even a decade ago. He shows how the flexibility provided by the online world allows producers to trade ever more creatively, offering items for free to make real or perceived gains elsewhere. He pinpoints the winners and the losers in the Free universe. And he demonstrates the ways in which, as an increasing number of things become available for free, our decisions to make use of them will be determined by two resources far more valuable than money: the popular reputation of what is on offer and the time we have available for it. In the future, he argues, when we talk of the 'money economy' we will talk of the 'reputation economy' and the 'time economy' in the same breath, and our world will never be the same again.
Random House Business Books 9781905211487 -
Lönesamtal - handbok för chefer
Inbunden bok. Liber. 3:1 uppl. 2012. 108 sidor.
Nära nyskick. Format 21,5 x 15,5 cm Vikt 270 g.
Inbundet laminatband, TREDJE upplagan, sv/v illustrerad med figurer och tabeller. INNEHÅLL: Förord. Förord till andra upplagan 1. Bakgrund 2. Lön och arbetsrätt 3. Lönebildning 4. Lönebegreppet 5. Individuell lön 6. Samt läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147097708
- Titel
- Lönesamtal : handbok för chefer
- Författare
- Frick, Georg
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 108 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 274 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad behöver du som chef veta om lönesättning, löneskalor och lönesamtal? Allt detta finns kort och koncist förklarat i denna uppskattade bok, som nu utkommer i reviderad upplaga, baserad på de senaste lagändringarna.
Läs mer
Idag använder alltfler företag, stora som små, individuell lönesättning. Den utgår från att varje medarbetare bedöms utifrån sina individuella prestationer och lönen sätts av närmsta chef.
Detta ställer höga krav på chefen: han eller hon ska vara insatt i lönekriterier och avtalsformer, ställa upp riktlinjer för lön och löneutveckling och genomföra själva lönesamtalet.
Detta är en informativ och lättläst handbok för chefer med personalansvar och andra som är intresserade av att veta mer om lönefrågor. Här finns lagar och regler som ger förutsättningar för lönepolitiken, exempel på olika lönemodeller, råd och tips för lönesamtalet och olika metoder för lönebedömning. Detta är den andra och reviderade upplagan.
Om författarna
Georg Frick är personalvetare och verksam som konsult på Long och Partners AB och har i många år arbetat med lönefrågor som utbildare, rådgivare, förhandlare och konsult.
Liber 3:1 9789147097708 -
Nya perspektiv på organisation och ledarskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 4:1 uppl. 2012. 556 sidor.
Nära nyskick. Format 24,5 x 17 x 3 cm Vikt 960 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, FJÄRDE utvidgade upplagan. Originalets titel: Reframing Organizations - Artistry, Choice and Leadership. Översättning: Anna Holmqvist. INNEHÅLL: Förord. Om författarna. DEL I - Att förstå läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144060101
- Titel
- Nya perspektiv på organisation och ledarskap
- Författare
- Lee G. Bolman - Terrence E. Deal
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 556 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 963 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna klassiker inom organisationsområdet tillämpar författarna fyra grundläggande teoretiska perspektiv på organisation och ledarskap:
• Det strukturella perspektivet – Hur man organiserar och strukturerar grupper och arbetslag för att uppnå bästa resultat.
• Human Resource-perspektivet – Hur man kan anpassa en organisation efter mänskliga behov och på så vis påverka gruppers dynamik på ett positivt sätt.
• Det politiska perspektivet – Hur man hanterar makt och konflikter i organisationen.
• Det symboliska perspektivet – Hur man skapar en kultur som ger mening åt arbetet genom ritualer, ceremonier och berättelser.
Genom att använda dessa fyra perspektiv kan man betrakta organisationer som fabriker, familjer, djungler, teatrar eller tempel, och författarna visar hur de olika perspektiven kan vara till hjälp vid hantering av organisatorisk komplexitet. De organisationsteoretiska perspektiven illustreras och konkretiseras med ett stort antal fall ur verkliga organisationer. Även olika ledarskapsstilar analyseras utifrån de olika perspektiven.
Denna fjärde upplaga av boken innehåller en utvidgad och uppdaterad diskussion av bl.a. självstyrande team, förändring, institutionell teori och dramateori. Dessutom har det tillkommit en mängd nya exempel från organisationer inom olika sektorer av samhället.
Fjärde upplagan
Studentlitteratur 4:1 9789144060101 -
Bli miljonär som pensionär - med 10 steg som...
Inbunden bok. Tukan förlag. 1:1 uppl. 2018. 141 sidor.
Mycket gott skick. Format 23 x 15,5 cm Vikt 455 g.
Inbundet förlagsband, illustrerad med sv/v figurer och tabeller, plats för egna anteckningar i slutet av boken. INNEHÅLL: Har du pensionsfrustration? Så här är pensionssystemet uppbyggt. Tio steg som maxar din pension. Ta läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177835448
- Titel
- Bli miljonär som pensionär : med 10 steg som maxar din pension
- Författare
- Lauritzson, Ola
- Förlag
- Tukan förlag
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 141 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 158 x 231 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Pensionssparande är knappast ett populärt tema vid en middag. Gäspningar, huvudskakningar och nedslagna ögon är det flestas reaktion när pensioner kommer på tal. Öppnar du ens ditt orange kuvert?
Ändå är just pensionskapitalet det största sparande som de flesta har. För många innebär det flera miljoner kronor i förväntade framtida pensioner, men utan att man har någon koll på vilka nivåer man har tjänat in, hur pengarna förvaltas, vilka avgifter man betalar, när de bäst ska plockas ut eller hur man kan förbättra avkastningen på kapitalet. Sluta inte läsa här! Nu kommer det fina i kråksången ...
I Bli miljonär som pensionär tar Ola Lauritzson tjuren vid hornen och på sitt sedvanliga underhållande, lättsamma och vassa sätt benar han ut vad vi verkligen bör ha koll på när det gäller pensionssparande.
Vad är inkomstpension?
Vad är premiepension?
Garantipension?
Var och hur investeras tjänstepensionerna?
Hur mycket försvinner i avgifter?
Utöver att förklara allt du behöver veta om pensionssystemet visar Ola även hur du i tio steg maxar din pension – för att bli miljonär som pensionär!
Tukan förlag 1:1 9789177835448 -
Kundtillfredsställelse och kundmätningar
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 183 sidor.
Gott skick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 270 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad med sv/v figurer. INNEHÅLL: Förord 1. Kvalitetsmätningar 2. Kunder och kundbehov 3. Mätning av kundattityder 4. Mätning av kundbeteenden 5. Mätning av kundeffekter 6. Analysmetode läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144015801
- Titel
- Kundtillfredsställelse och kundmätningar
- Författare
- Lars Sörqvist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 183 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok behandlar kundtillfredsställelse och kundmätningar ur ett brett perspektiv. Inledningsvis redogörs för behovet av information om kunderna samt hur denna kan utnyttjas. Vidare diskuteras hur kunden utifrån förväntningar, utfall och omgivningsfaktorer upplever olika grad av tillfredsställelse i varierande situationer.Författaren beskriver sedan hur man kan utforma och genomföra mätningar av kundernas attityder, kundernas beteenden samt de effekter som detta leder till för det aktuella företaget eller organisationen. Slutligen presenteras olika metoder och hjälpmedel för att analysera och tolka den insamlade informationen.Boken grundar sig på författarens erfarenheter från forskning som bedrivits vid Kungliga Tekniska Högskolan samt från konsultverksamhet och rådgivning i en mängd företag och organisationer.kvalitetsstyrning, kvalitet, kvalitetsteknik
Studentlitteratur AB 1 9144015801 -
En varumärkt värld - några ledmotiv
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2002. 125 sidor.
Nära nyskick. Format 23,5 x 15,5 cm Vikt 290 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad med fyra planschsidor i färg. INNEHÅLL: I en varumärkt värld - om varumärkens roll i vår samtid (Ingalill Holmberg). Märk mig - konkurrens om och med känslor (Jonas Ridderstråle). läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147065907
- Titel
- En varumärkt värld
- Författare
- Holmberg, Ingalill
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 292 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varumärken tycks fånga det tidstypiska i vårt samhälle, oavsett infallsvinkel. Boken belyser varumärkets roll och betydelse i vår samtid ur nya, ofta överraskande, perspektiv. Vi lever i en värld där varumärken, symboler och tecken spelar stor roll. Kläderna vi har på oss, kaffet vi dricker, tandkrämen vi använder - allt är "märkt" och förmedlar ett budskap.
Läs mer
Vi lever i en värld fylld av varumärken,symboler och tecken. Från det att vi slår upp morgontidningen vid frukosten till det att vi stänger av TV:n på kvällen bombarderas vi med bilder som konkurrerar om vår uppmärksamhet. Kläderna vi har på oss, kaffet vi dricker, tandkrämen vi använder - allt är "märkt" och förmedlar ett budskap. Varumärken står för något mycket tidstypiskt, något vi alla ser och omges av. Och börjar man nysta i begreppet upptäcker man snart att det handlar om mycket mer än det rent kommersiella. Varumärken berör oss alla, både som individer och som medlemmar av en organisation. De påverkar också samhällsutvecklingen på en mängd olika sätt. Konst, arkitektur, mode och design är några av de områden som i boken behandlas utifrån ett varumärkesperspektiv. Resonemangen är spännande, ofta överraskande och försöker besvara frågor som: Vad är det som gör ett varumärke värdefullt och för vem har det ett värde? Går det att förena globala varumärkesstrategier med moraliska och etiska ställningstaganden? Vad spelar varumärken för roll i konstens värld? Boken utvecklar de tankegångar som presenterades i samband med seminarieserien En varumärkt värld på Nationalmuseum i Stockholm under våren och sommaren 2002.
Om författarna
Författare är Jonas Ridderstråle, Miriam Salzer-Mörling, Ingalill Holmberg, Barbara Czarniawska, Peter B Hägglund, Emma Stenström, Lars Nittve, Lars Strannegård, Henrietta Palmer och Tomas Brytting.
Liber 1 9147065907 -
Marknadsföring
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:2 uppl. 2015. 456 sidor.
Mycket gott skick. Format 23 x 20,5 cm Vikt 1.085 g.
Häftad bok med mjuka flexipärmar, rikt illustrerad med figurer och foton i färg. INNEHÅLL: 1. Introduktion till marknadsföring 2. Omvärldsanalys: Den globala och lokala marknadsmiljön 3. Varumärken och samhällsansvar 4. läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144094496
- Titel
- Marknadsföring
- Författare
- Anders Parment
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 456 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 1085 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring är ett område som har utvecklats och förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden och budskap. Digitalisering, inter-nationalisering, avregleringar och ett stort intresse för hållbarhet har förändrat konkurrenssituationen och ökat marknadsföringens betydelse.
Den här boken ger fördjupningar i aktuella forskningsområden såsom hållbarhetsfrågor inom marknadsföring, platsmarknadsföring, employer branding, generationsmarknadsföring och det framväxande kommunikationslandskapet. En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om den modell- och begreppsvärld som används inom marknadsföringens praktik, samtidigt som utmanande idéer och perspektiv lyfts fram.
Boken innehåller många exempel från företag som agerar i en internationell kontext och som har lyckats tack vare en genomtänkt tillämpning av marknadsföringstänkande och marknadsföringsmodeller. På grund av att marknadsföring tillämpas i allt fler branscher och sektorer har författaren hämtat ett flertal exempel från skolor och annan offentlig verksamhet samt från politiska partier. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och hur smart marknadsföring, ofta med ett hållbarhetsperspektiv, har
bidragit till att vända en negativ utveckling.
Studentlitteratur AB 1:2 9789144094496 -
Premium-, volym- eller budgetmärke? Lär känna...
Inbunden bok. Liber. 1:1 uppl. 2006. 192 sidor.
Nära nyskick. Format 21,5 x 15 cm Vikt 400 g.
Inbundet förlagsband, illustrerad med sv/v figurer. Hör till Liber Ekonomis bokserie Bättre Ledarskap. INNEHÅLL: 1. Dagens marknader och behovet av starka varumärken 2. Premium-, volym- och budgetmärken 3. Vad gör varumärk läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147086108
- Titel
- Premium-, volym- eller budgetmärke? - lär känna ditt varumärkes potential
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 411 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad karaktäriserar premium-, volym- och budgetvarumärken? Vad är styrkorna och svagheterna? Vad händer om ett varumärke ligger mellan två kategorier? Kan man utveckla det att gå från en kategori till en annan? Hur marknadsför man dem? De här och många andra frågor besvaras i boken.
Läs mer
Boken tar sin utgångspunkt i varumärkets profil och exklusivitet, och visar hur olika typer av varumärken kan bli starka med hjälp av olika metoder och strategier. Den visar att vägen är olika, beroende på organisationens förutsättningar. Ett antal områden – hur varumärket uppfattas idag, organisationens identitet och resursbas samt produktutbudet – analyseras för att avgöra potentialen i varumärket. För varje område visar boken faktorer som karakteriserar premium-, volym- och budgetmärken. Genomgående ges företagsexempel. Boken integrerar på ett lättillgängligt sätt kunskaper om grundläggande marknadsföringstänkande – såsom segmentering, kundbeteende och varumärkesstrategi.
Om författarna
Anders Parment är ek.dr i företagsekonomi vid Linköpings universitet, School of Management. Han är också verksam som konsult och föreläsare i näringslivet. Han har tidigare gett ut boken Distributionsstrategier på Liber.
Liber 1:1 9789147086108 -
Aktier. 3 steg till ekonomiskt oberoende
Inbunden bok. Tukan Förlag. 1:3 uppl. 2018. 171 sidor.
Nyskick. Format 23 x 16 cm Vikt 555 g.
Inbundet förlagsband. INNEHÅLL: Kan man bli ekonomiskt oberoende av aktier? Vad är aktier - och hur tjänar du pengar på dem? Hur arbetar proffsen? Investeringsraketen - vägen till ekonomiskt oberoende. Så här har jag gjort - läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789176179949
- Titel
- Aktier : 3 steg till ekonomiskt oberoende
- Författare
- Lauritzson, Ola
- Förlag
- Tukan Förlag
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 171 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 155 x 230 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur blir man egentligen ekonomiskt oberoende? Vem drömmer inte om att kunna resa när man vill eller ha tillräckligt med pengar för att tacka nej till arbete man inte är intresserad av (s.k. fuck off-pengar). Vinna på lotto, ärva en förmögenhet, sälja ett företag, jackpot på bostadsmarknaden eller ett extremt välbetalt jobb?
Ola Lauritzson avfärdar raskt de ovan stående alternativen eftersom de endast kan bli verklighet för en bråkdel av befolkningen. Men det finns andra vägar och den bästa är: Smarta placeringar på aktiemarknaden är en möjlighet för alla. Oavsett hur stort kapital du börjar med. I Aktier lär han ut hur man som privatperson kan använda börsen för att skapa en portfölj som blir som en privat sedelpress. Han går igenom hur proffsen jobbar, vilka strategier som funkar bäst och hur man undviker dyrköpta misstag.
Ola Lauritzson är framför allt känd som Sveriges främsta GI-guru, men i bagaget har också en Master i finansiell ekonomi från Handelshögskolan i Stockholm och när nätverket 4potential listar morgondagens ledare hamnar han på nummer 30. Sedan våren 2017 sitter Ola Laurtizson med i styrelsen för Aktiespararna. Han köpte sina första aktier när han var nio år och han startade föreningen Unga aktiesparare i hemstaden Helsingborg. Med många års erfarenheter från den internationella finans- och affärsvärlden har han alltid haft ett passionerat intresse för aktier.
Tukan Förlag 1:3 9789176179949 -
I stället för budget. Att bryta sig loss från...
Inbunden bok. Liber. 1:1 uppl. 2004. 294 sidor.
Nära nyskick. Format 21,5 x 15 cm Vikt 560 g.
Inbundet förlagsband, illustrerad med sv/v figurer. Översättning: Sten-Åke Carleheden. Hör till Liber Ekonomis bokserie Bättre Ledarskap. INNEHÅLL: Förord. Introduktion - Mot en ny allmän styrmodell. DEL I - Löftet i budge läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914707325X
- Titel
- I stället för budget
- Författare
- Hope, Jeremy
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2004
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 566 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bokens idéer utmanar den traditionella budgeteringen. De grundar sig på fem års studier av ett antal företag som har övergett den traditionella budgeten som styrmedel.
Läs mer
Den årliga budgetprocessen tar mycket tid och ger lite värde tillbaka. I stället för budget visar på en alternativ styrmodell baserad på behoven hos frontlinjens chefer att kunna fatta snabba och bra beslut. Modellen består av alternativa processer som stödjer relativa mål och belöningar, kontinuerlig planering, resurser vid behov, dynamisk samordning över hela företaget och en samling kontroller på flera nivåer.
Om författarna
Jeremy Hope och Robin Fraser forskar och utbildar kring frågor som rör budgetlös styrning och har skrivit många artiklar i ämnet.
Översättning: Sten-Åke Carleheden
Liber 1:1 914707325X -
Finansiell strategi och styrning
Häftad bok. Ekonomibok Förlag Ab. 8 uppl. 2002. 306+33 sidor.
Mycket gott skick. Format 24 x 17 cm Vikt 655 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, ÅTTONDE helt omarbetade upplagan, rikt illustrerad med sv/v figurer och tabeller, en utvikbar separat BILAGA medföljer. INNEHÅLL: 1. De finansiella grundproblemen 2. Grundmaterial för analys 3. V läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9186406191
- Titel
- Finansiell strategi och styrning
- Författare
- Hallgren, Örjan
- Förlag
- Helsingborg : Ekonomibok
- Språk
- Svenska
Ekonomibok Förlag Ab 8 9186406191 -
Att leda på distans - i tid och rum
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2006. 205 sidor.
Nära nyskick. Format 21,5 x 15 cm Vikt 425 g.
Inbundet förlagsband, illustrerad med sv/v figurer. Hör till Liber Ekonomis bokserie Bättre Ledarskap. INNEHÅLL: Förord 1. Bakgrund 2. Planera för distansarbete 3. Ledarskap 4. Information, verktyg och metoder 5. Tips 6. E läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147077085
- Titel
- Att leda på distans
- Författare
- Nordengren, Maria
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 429 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad krävs för att leda en organisation som finns geografiskt spridd? Hur motiverar man personer att verka mot samma mål, trots att de sällan träffas i tid och rum? Boken beskriver svårigheter och möjligheter i detta uppdrag.
Liber 1 9147077085 -
Säljhandboken - absolut allt du behöver veta...
Häftad bok. Liber. 1:1 uppl. 2005. 125 sidor.
Nära nyskick. Format 25 x 17 cm Vikt 290 g.
Flexiband med mjuka pärmar, enstaka illustrationer i sv/v, plats för egna anteckningar. INNEHÅLL: A. Analysera och utveckla din säljstil B. Vilken inköpsstil har din kund? C. Säljarens kommunikationsprofil D. Säljarens resu läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147076658
- Titel
- Säljhandboken - "-absolut allt du behöver veta för att sälja kvalificerade tjänster och produkter"
- Författare
- Rader, Ulf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 292 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är en bok för dig som strävar efter att bli verkligt professionell som säljare, som vill utveckla din kompetens och förstå vad som skapar framgång. Teori varvas med exempel, tips och praktiska övningar. Resultatet är en lika matnyttig som insiktsfull handbok i hur man kan optimera den personliga säljinsatsen.
Läs mer
Det här är en bok för dig som strävar efter att bli verkligt professionell som säljare, som vill utveckla din kompetens och förstå vad som skapar framgång. Den bygger på författarens samlade erfarenheter som säljtränare och säljare, i Sverige och internationellt. Teori varvas med exempel, tips och praktiska övningar. Resultatet är en lika matnyttig som insiktsfull handbok i hur man kan optimera den personliga säljinsatsen.
Säljhandboken har fem delar som påverkar varandra inbördes. I den första delen analyserar du din egen säljstil. Det finns inte en vinnande säljstil utan alla säljstilar har sina styrkor och svagheter. Det gäller därför att du förstår var dina starka sidor ligger och kompenserar för dina brister.
Del två tar upp analyser av din kunds profil som inköpare. Om du som säljare känner din egen stil och kan anpassa denna till kundens stil ökar chanserna till framgång.
I del tre och fyra visar författaren hur du kan utveckla din kommunikativa förmåga samt förbättra de fyra faktorer som mest påverkar säljarens resultat, nämligen den kvantitativa insatsen, arbetets inriktning, din kunskapsnivå och förhandlingsmetodik.
Bokens avslutande del handlar om hur du kan utveckla och styra upp ditt arbete med säljsystem och strategier för offerter, nya kunder och nyckelkunder.
Säljhandboken vänder sig inte bara till den enskilde säljaren utan även till säljledare och försäljningschefer, och är lämplig såväl för egenstudier som för organiserad utveckling av en grupp säljare. Den ger dig absolut allt du behöver veta för att sälja kvalificerade produkter och tjänster.
Ulf Rader har arbetat som säljtränare, säljare och konsult sedan 1970. I mitten av 1990-talet startade han egen verksamhet, Rader&Company, med inriktning på utvecklingsprojekt inom personlig försäljning, service och ledarskap. Läs mer på www.radercompany.se.
Om författarna
Ulf Rader har arbetat som säljtränare, säljare och konsult sedan 1970. I mitten av 1990-talet startade han egen verksamhet, Rader&Company, med inriktning på utvecklingsprojekt inom personlig försäljning, service och ledarskap. Läs mer på www.radercompany.se.
Liber 1:1 9147076658 -
Säljledning. Att skapa framgångsrik försäljni...
Häftad bok. Bonnier Utbildning. 1:1 uppl. 2010. 206 sidor.
Nära nyskick. Format 24 x 17 cm Vikt 395 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, rikt illustrerad med tabeller, diagram och fotografier mestadels i färg, plats för egna anteckningar i slutet av boken. INNEHÅLL: Vad är försäljning? Säljanalys Säljprocessen. Förbättringsarbete. läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789162299866
- Titel
- Säljledning - Att skapa framgångsrik försäljning
- Författare
- Marie-Louise Kjellström
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2010
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 399 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Säljledning – att skapa framgångsrik försäljning är ett läromedel för kurser med fokus på försäljning. Genom exempel, intervjuer samt en gedigen teoretisk genomgång visar boken olika modeller och lösningar för att strukturera och leda försäljningsarbete.I boken presenteras modeller som kan användas inom försäljning för att öka ett företags framgång inom området. Framförallt diskuterar boken modeller och teorier inom tre olika områden: analysarbete, säljprocessen och förbättringsområden. Alla tre områden ses som vitala för försäljningsavdelningen och presenteras ingående. Exempel på modeller inom dessa områden är prospektering, lönsamhetskontroll, resursallokering, uppföljning och benchmarking.Läromedel inom försäljning har varit sällsynta, vilken gjort att teoribildningen på området är underutvecklad eller ibland saknas. I den här boken försöker författaren sammanställa olika modeller inom området och diskutera hur de relaterar till varandra samt hur de praktiskt kan hjälpa försäljningsavdelningen.Utöver att diskutera försäljningsavdelningens olika processer och rutiner presenterar författaren en egen modell för att bedöma försäljningsavdelningens effektivitet. Denna modell tar hänsyn till hur effektivt försäljningsavdelningen arbetar med de modellerna och rutinerna inom bokens tre olika fokusområden: analysarbete, säljprocessen och förbättringsområden.
Avsedd för:
Studerande på eftergymnasiala utbildningar på universitet och högskolor, Yh-utbildningar och kan även användas av utbildningsföretag och på företagsinterna utbildningar.Författare:
Marie-Louise Kjellström har haft tunga chefsbefattningar inom försäljning och affärsutveckling i flera ledande företag. Bland annat på franska L'Oréal-koncernen, Dagens Nyheter, Eniro och SAS. Hon tillträdde som VD för Grand Hôtel i Stockholm under våren 2010 för att fortsätta arbetet med kundnära frågor och affärsutveckling.
Bonnier Utbildning 1:1 9789162299866 -
Marknadskommunikation - kunden, varumärket, l...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 3:1 uppl. 2009. 631 sidor.
Gott skick. Format 24,5 x 17 x 3,5 cm Vikt 1.330 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, TREDJE upplagan, illustrerad med figurer och foton i sv/v och färg. INNEHÅLL: Förord. DEL I - Inledning 1. Marknadskommunikation, kunder, varumärken och lönsamhet - en inledning. DEL II läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144023182
- Titel
- Marknadskommunikation : kunden, varumärket, lönsamheten
- Författare
- Mårtenson, Rita
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 631 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1334 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadskommunikation är viktig, eftersom en god och effektiv kontakt mellan företaget och dess mål-grupper bidrar till att öka bolagets intäkter, stärka dess varumärke och underlätta identifieringen av de lönsammaste kunderna. Rita Mårtensons Marknadskommunikation riktar sig både till den akademiska världen och till näringslivet då den integrerar nyheter från forsknings-fronten med kunskap om de beslut som den praktiskt verksamme marknadsföraren måste fatta. Boken är uppbyggd kring de tre hörnstenarna marknadskommunikation, varumärken och kunder. Perspektivet är såväl taktiskt som strategiskt.
Innehållet i boken spänner från konsument-psykologisk detaljkunskap till kapitel som tar ett helhetsperspektiv där marknadskommunikations-besluten sätts i relation till företagets övergripande mål och resultat. Här finns även avsnitt som behandlar olika typer av marknadskommunikation, medan andra handlar om varumärken, varu-märkesportföljen och vad som kännetecknar starka varumärken. Konsumenterna, deras känslor, mål och motiv och hur dessa påverkar vad de gör avhandlas också, liksom kundkontakter och marknadskommunikationsaktiviteter, kampanj-planering samt de strategiska aspekterna av marknadskommunikationen, kundportföljen och det långsiktiga varumärkesbyggandet. Denna, den tredje upplagan, är helt omskriven och omarbetad. Nominerad till "Årets Marknadsföringsbok 2009" av Sveriges Marknadsförbund.
Studentlitteratur AB 3:1 9789144023182 -
Ekonomistyrning - om mått, makt och människor
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:2 uppl. 2008. 184 sidor.
Gott skick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 280 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, sv/v illustrerad med figurer och tabeller. INNEHÅLL: Se upp! 1. Ett mätande samhälle 2. Ekonomistyrning i princip 3. Organisation för kontroll 4. Vad har åstadkommits? 5. Vad bör göras? 6. Be läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144029627
- Titel
- Ekonomistyrning : om mått, makt och människor
- Författare
- Holmblad Brunsson, Karin
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 271 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken handlar om ekonomistyrning – och om hur människor beter sig när de organiserar sig, redovisar, planerar, fattar beslut och – kanske – vidtar åtgärder. Det är en bok om svårigheterna att få verkligheten att stämma med modellerna.
Beslutsfattare som ekonomistyr använder ekonomiska och andra mått för att bestämma hur deras underlydande ska bete sig. Vissa ska utöva makt över andra. Men människor är människor. Därför är det inte alls säkert att ekonomistyrning leder till den ordning, effektivitet och lönsamhet som beslutsfattarna vill uppnå.
Modeller stämmer sällan med verkligheten. De som ska styra människor med hjälp av mått och makt har ingen lätt uppgift. De kanske inte ens vet vad måtten betyder eller var makten befinner sig.
Ekonomistyrning är inte en fråga om sofistikerade redovisnings- eller planeringssystem. Det handlar i stället om tro och hopp. Beslutsfattare måste tro på den ordning de skapar och hoppas att den lönar sig.
Det här är en viktig bok för alla som på allvar vill sätta sig in i vad ekonomistyrning innebär. Den lämpar sig väl som kursbok vid universitet och högskolor.
Studentlitteratur AB 1:2 9789144029627 -
Globalization - a short history
Häftad bok. Princeton University Press . 2005. 179 sidor.
Mycket gott skick. ENGELSK TEXT. Format 21,5 x 14 cm Vikt 240 g.
Häftad bok med mjuka pärmar. Tyska originalets titel: Geschichte der Globalisierung. Dimensionen, Prozesse, Epochen. Översättning till engelska: Donna Geyer. "Globalization" has become a popular buzzword for läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780691133959
- Titel
- Globalization : a short history
- Författare
- Osterhammel, Jürgen - Petersson, Niels P.
- Utgivningsår
- 2017
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index.
Princeton University Press 9780691133959 -
Goodbye to Deerland. Laeding Your Utility Thr...
Inbunden bok. Wärtsilä Corporation. 2018. 191 sidor.
ISBN 9789529389568
Nära nyskick. ENGELSK TEXT. Format 24 x 17 cm Vikt 545 g.
Inbundet förlagsband, illustrerad med tabeller, diagram och infällda foton. Let’s state the obvious: coal isn’t coming back. Ask any energy utility executive in America today and they’ll tell you that the days läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKWärtsilä Corporation 9789529389568 -
Viljan till makt? Om kvinnor och identitet i...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2006. 224 sidor.
Nära nyskick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 325 g.
Häftad bok med mjuka pärmar. Översättning: Sven-Erik Torhell. INNEHÅLL: Förord 1. Inledning 2. Organisationer och kön 3. Motivation och chefsjobb 4. Identitet och chefsjobb 5. Karriären och familjen 6. Avmaskulinisering läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144045328
- Titel
- Viljan till makt? : om kvinnor och identitet i chefsjobb
- Författare
- Due Billing, Yvonne
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 328 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur ser kvinnliga chefer på sig själva? Njuter de av att ha status, makt, hög lön och inflytande? Är det en ren njutning att gå till arbetet eller är det bara stress och plåga? Hur går det med relationerna till medarbetarna samt till familj och vänner när de har blivit chefer? Hurdan är deras ledarstil? Är mannen normen för ledarskap? Varför ska man över huvud taget diskutera organisationer utifrån ett könsperspektiv? Detta är några av de frågor som författaren tar upp. Hon sätter frågetecken för så kallade etablerade sanningar om kön och erbjuder andra, mer komplexa förståelseformer. I boken diskuteras också vad det är som motiverar kvinnor att bli chefer och vad det innebär att bli chef i förhållande till identiteten och i förhållande till familjen, kolleger och vänner. Flera myter behandlas också i boken, bland annat feminint ledarskap, och slutligen diskuteras om ledarskapet håller på att avmaskuliniseras.
Studentlitteratur AB 1 9144045328 -
Get connected. Culture in projects at Volvo
Inbunden bok. Volvo information technology. 2009. 139 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i gott skick. ENGELSK TEXT. Stort format 30 x 21,5 cm Vikt 840 g
Inbundet förlagsband med identiskt skyddsomslag, illustrerad med teckningar, figurer och diagram, plats för egna anteckningar. CONTENT: 1. Introduction 2. The mindset 3. The concept 4. In practice 5. Dia läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKVolvo information technology -
Storytelling. Marknadsföring i upplevelseindu...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:1 uppl. 2006. 183 sidor.
Mycket gott skick. Format 24,5 x 17 cm Vikt 455 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad med figurer och färgfoton. INNEHÅLL: Förord 1. Storytelling och marknadsföring 2. Från 4P till Storytelling 3. Att skapa historien - en språklig bakgrund 4. Den praktiska arbetsgång läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144039786
- Titel
- Storytelling : marknadsföring i upplevelseindustrin
- Författare
- Mossberg, Lena
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 183 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De senaste åren har det talats mycket om storytelling. Men vad innebär det egentligen – gamla nyheter, tillfälligt modeord eller viktigt strategiskt verktyg som kommit för att stanna? Och framför allt, hur kan man medvetet arbeta med det?
Den här boken reder ut begreppen och ger exempel på hur man kan använda storytelling som marknadsföringsverktyg. Teori blandas med praktik och vi får ta del av många väldokumenterade fallstudier. Boken behandlar främst marknadsföring av hotell, restauranger och destinationer, men tekniken är i högsta grad tillämplig även på helt andra branscher.
Storytelling möjliggör för företag att skapa en helhetsbild av sitt koncept, gestalta sitt varumärke och skapa en upplevelse för sina kunder. Det kan ses som ett konkurrensmedel som når nya dimensioner, vilka tidigare former av marknadsföring lämnat ganska orörda. Man stimulerar exempelvis kundernas fantasi och bäddar för att de effektivt bidrar till marknadsföringen genom ”word-of-mouth”.
Boken vänder sig dels till företagsledare, marknadsförare och utbildare inom tjänsteföretag, dels till studerande på kurser i marknadsföring, turism och upplevelser vid högskola och universitet.
Studentlitteratur AB 1:1 9144039786 -
FUNK - en tillväxtmodell för upplevelseindust...
Häftad bok. Stiftelsen för kunskaps- och kompetensutveckling (KK-stiftelsen). 2006. 147 sidor.
Mycket gott skick. Format 21 x 17cm Vikt 375 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, rikt illustrerad med tabeller, diagram och figurer. FUNK, som står för Forskning-Utbildning-Näring-Kultur, har skrivits med stöd av svenska KK-stiftelsen för att beskriva den tillväxtmodell för up läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKStiftelsen för kunskaps- och kompetensutveckling (KK-stiftelsen) -
Evenemangsföretagande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:3 uppl. 2008. 174 sidor.
Nära nyskick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 260 g.
Häftad bok med mjuka pärmar. INNEHÅLL: Författarpresentation. Förord 1. Festivaler och andra evenemang 2. Musik vid Siljan - mellan idealitet och affärsmässighet 3. Hultsfredsfestivalen - ett samhälle i rockkulturens tec läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144023670
- Titel
- Evenemangsföretagande
- Författare
- Anders Edström - Åke Beckérus - Göran Ekvall - Roger Henning - Bengt-Erik Larsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 174 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 257 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Upplevelseindustrin växer. Antalet evenemang och festivaler blir allt fler. Arbetet med att dokumentera och analysera utvecklingen har nyligen startat liksom utbildningar som förbereder intresserade för denna dynamiska bransch. I Evenemangsföretagande beskrivs och analyseras ingående de sex återkommande evenemangen Musik vid Siljan, Hultsfredsfestivalen, Göteborg Filmfestival, Piteå Dansar och Ler, Konstrundan på Österlen och Medeltidsveckan på Gotland ur ett ledningsperspektiv. Hur leds och organiseras ett evenemang som kräver maximal insats under endast tre till åtta dagar? Hur balanserar man mellan idealitet och affärsmässighet? Vilken roll kan en festival spela för regional utveckling?
Boken vänder sig till universitets- och högskolestuderande inom samhällsvetenskapliga ämnen, t.ex. med studieinriktningen evenemang och turism, samt till personer och organisationer som ekonomiskt stödjer eller arrangerar evenemang.
Studentlitteratur AB 1:3 9789144023670 -
Försäljning i detaljhandel
Häftad bok. Svenska Bokförlaget, Norstedts. 1:2 uppl. 1958. 108 sidor.
Mycket gott skick. Format 19 x 13 cm Vikt 125 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad med tidstypiska sv/v teckningar av Sven Arnelid. En lärobok i försäljningsteknik och ett charmigt tidsdokument över 1950-talets detaljhandel. INNEHÅLL: Allmänna synpunkter på försäljn läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSvenska Bokförlaget, Norstedts 1:2 -
Ge kunden en positiv chock. Kundservice i vär...
Inbunden bok. EQP Förlag. 1:3 uppl. 2012. 248 sidor.
Mycket gott skick. Format 22 x 15,5 cm Vikt 550 g.
Inbundet förlagsband, illustrerad av Maria Henriksson. Hur du får kunden att komma tillbaka och dessutom ge dig ett gott rykte. Anekdoter, tips och guldkorn på vägen.
// Inlagan har många hundöron och små marginalmarkerin läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198008524
- Titel
- Ge kunden en positiv chock - Kundservice i världsklass
- Författare
- Wettsjö, PG
- Förlag
- EQP Förlag
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 248 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 552 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Möter du kunder i ditt jobb? Ja, då är den här boken ett måste, för här får du tips, råd och idéer om hur du får nöjda, eller ännu hellre, imponerade kunder.
• Du får veta vad som får kunden att vilja komma tillbaka till dig och ditt företag.
• Du får tips om hur du får ett gott rykte bland kunderna.
Detta är två av de viktigaste ingredienserna för att bli en stark aktör på marknaden. Det gör dig inte bara mer attraktiv för kunderna, utan gör det också svårare för dina konkurrenter. Teorier varvas med exempel och konkreta tips, vilket gör boken både lättläst och i högsta grad praktiskt användbar.
PG Wettsjö är utbildare och föreläsare inom områdena kundservice, försäljning, kommunikation och presentation.
EQP Förlag 1:3 9789198008524 -
Boken om säljhinder - Sales Call Reluctance....
Inbunden bok. BelBin Svenska AB. 2002. 392 sidor.
Mycket gott skick. Format 25 x 17 x 3 cm Vikt 935 g.
Inbundet förlagsband, illustrerad i sv/v med figurer och tabeller. Originalets titel: The Psychology of Sales Call Reluctance - Earning What You're Worth in Sales. Översättning: Tamarind Translation. INNEHÅLL: Förord. DE läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9163128497
- Titel
- Boken om säljhinder Sales Call Reluctance
- Författare
- George W Dudley - Shannon L Goodson
- Förlag
- BelBin Svenska AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 392 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 165 x 250 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 913 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Övervinn din rädsla för att marknadsföra dig själv
Det är inte bara prestationen som gör en säljare framgångsrik. Forskarna George W Dudley och Shannon L Goodson har upptäckt något som är mycket viktigare, nämligen "self-promotion", att marknadsföra sig själv. Många välbetalda och inflytelserika månniskor har inte uppnått sin ställning enbart genom teknisk kompetens. De har kommit långt genom att avsiktligt synliggöra sig själva.
Vissa människor är naturliga marknadsförare. De har en intuitiv känsla för att profilera sig själva. För andra, oftast de mest lojala, motiverade och förtjänstfulla, känns det svårt att slå på trumman för sig själva. De förblir osynliga på grund av detförlamande tillstånd som författarna kallar rädslan att markandsföra sig själv.
BelBin Svenska AB 9163128497 -
Faktastiskt. Rätt strategier för HR och ledar...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1:1 uppl. 2019. 262 sidor.
Nära nyskick. Format 21,5 x 15,5 cm Vikt 575 g.
Inbundet förlagsband, illustrerad med några figurer. INNEHÅLL: Förord 1. Varför ska man arbeta faktabaserat? DEL I - Faktabaserad organisationsutveckling 2. Den faktabaserade processen 3. Mätning - faktabaserad datainsam läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127823884
- Titel
- Faktastiskt : Rätt strategier för HR och ledare
- Författare
- Hasson, Dan
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 262 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 158 x 218 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 570 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dagens chefer verkar i ett alltmer komplext arbetsliv. Hur ska jag som chef hantera motstridiga krav från olika medarbetare? Vad ska jag tänka på när en medarbetare är på väg tillbaka från en sjukskrivning? Kan jag lita på resultatet från arbetsmiljöenkäten och hur ska jag använda det?
Att arbeta faktabaserat kan underlätta för chefer att fatta rätt beslut. Det är ofta lika enkelt som det låter: att utgå från fakta istället för förutfattade meningar – när man väl vet hur man gör. Men det kan också bli svårt då vi behöver gå emot instinkten att snabbt försöka lösa problem innan vi förstått dem.
Dan Hasson beskriver här ett systematiskt, faktabaserat arbetssätt. Han slår hål på myter om stress, arbetsbelastning och förändringsarbete, och visar hur du kan:
välja rätt insatser för organisationsutveckling och problemlösning
skapa delaktighet och vinna medarbetares tillit
forma organisationens framtid utifrån fakta istället för förutfattade meningar
göra systematiskt arbetsmiljöarbete energigivande
hjälpa medarbetare med stressrelaterad ohälsa till effektiv rehabilitering
Natur & Kultur Akademisk 1:1 9789127823884 -
Advanced Facilitation Strategies. Tools Techn...
Häftad bok. Jossey-Bass, John Wiley & Sons. 1 uppl. 2005. 247 sidor.
Mycket gott skick. ENGELSK TEXT. Stort format 28 x 21,5 cm Vikt 695 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, sv/v illustrerad med tabeller, figurer och teckningar, plats för egna anteckningar. From Ingrid Bens, the author of the best-selling book "Facilitating with Ease!", comes th läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780787977306
- Titel
- Advanced Facilitation Strategies: Tools Techniques to Master Difficult Sit
- Författare
- Ingrid Bens
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2005
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 216 x 277 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 792 g
- Språk
- English
Jossey-Bass, John Wiley & Sons 1 9780787977306 -
Fokus på arbetsmiljö och säkerhet
Inbunden bok. Prevent Arbetsmiljö. 2:3 uppl. 2007. 158 sidor.
Mycket gott skick. Format 24,5 x 17,5 cm Vikt 520 g.
Inbundet förlagsband, ANDRA upplagan, rikt illustrerad med teckningar och foton av Helena Bergendahl och Björn Dahlgren. INNEHÅLL: Röster om arbetsmiljö 1. Må bra på jobbet 2. Hälsa - ditt eget ansvar 3. Arbetsmiljö utan läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175229904
- Titel
- Fokus på arbetsmiljö och säkerhet
- Författare
- Thornblad, Helene - Bergendahl, Helena - Dahlgren, Björn - Prevent
- Förlag
- Prevent
- Utgivningsår
- 2009
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Arbetsmiljö och säkerhet handlar om vad som påverkar hur vi mår på arbetet och hur vi kan arbeta säkert för att undvika skador.
Det här är ett läromedel för gymnasieskolans yrkesinriktade program yrkesinriktade program. Faktaboken ger en översikt över hela arbetsmiljöområdet och täcker in aspekter som fysisk och psykosocial arbetsmiljö, hälsa, lagar och regler på arbetsmarknaden och första hjälpen.
Till den här faktaboken finns en webbplats med lärarhandledningar och fördjupningsuppgifter framarbetade för samtliga nationella yrkesinriktade gymnasieprogram.
Till läromedlet hör även ett kunskapstest som kan användas som underlag vid betygssättning. Innehållet i läromedlet har anpassats efter de nya programmålen i reformeringen av gymnasieskolan (Gy 07).
Prevent Arbetsmiljö 2:3 9789175229904 -
Marknaden och välfärden - en läsebok om ekono...
Inbunden bok. Bilda Idé & Kommunikation på uppdrag av LO . 1 uppl. 2003. 319 sidor.
Nära nyskick. Format 24,5 x 17,5 cm Vikt 800 g.
Inbundet förlagsband, illustrerad i färg med figurer, tabeller och diagram. INNEHÅLL: Förord. Ekonomers roll 1. En nations ekonomi - BNP, tillväxt och handel 2. Därför är marknader överlägsna 3. Kapitalmarknaden 4. Arbet läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9157475857
- Titel
- Marknaden och välfärden : en läsebok om ekonomi
- Författare
- Andersson, Dan, 1948-, ekonom - Fransson, Anna - Kainelainen, Albin - Landsorganisationen i Sverige
- Förlag
- Stockholm : Bilda på uppdrag av LO
- Utgivningsår
- 2003
- Språk
- Svenska
Bilda Idé & Kommunikation på uppdrag av LO 1 9157475857
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn