-
En varumärkt värld - några ledmotiv
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2002. 125 sidor.
Nära nyskick. Format 23,5 x 15,5 cm Vikt 290 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad med fyra planschsidor i färg. INNEHÅLL: I en varumärkt värld - om varumärkens roll i vår samtid (Ingalill Holmberg). Märk mig - konkurrens om och med känslor (Jonas Ridderstråle). läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147065907
- Titel
- En varumärkt värld
- Författare
- Holmberg, Ingalill
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 292 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varumärken tycks fånga det tidstypiska i vårt samhälle, oavsett infallsvinkel. Boken belyser varumärkets roll och betydelse i vår samtid ur nya, ofta överraskande, perspektiv. Vi lever i en värld där varumärken, symboler och tecken spelar stor roll. Kläderna vi har på oss, kaffet vi dricker, tandkrämen vi använder - allt är "märkt" och förmedlar ett budskap.
Läs mer
Vi lever i en värld fylld av varumärken,symboler och tecken. Från det att vi slår upp morgontidningen vid frukosten till det att vi stänger av TV:n på kvällen bombarderas vi med bilder som konkurrerar om vår uppmärksamhet. Kläderna vi har på oss, kaffet vi dricker, tandkrämen vi använder - allt är "märkt" och förmedlar ett budskap. Varumärken står för något mycket tidstypiskt, något vi alla ser och omges av. Och börjar man nysta i begreppet upptäcker man snart att det handlar om mycket mer än det rent kommersiella. Varumärken berör oss alla, både som individer och som medlemmar av en organisation. De påverkar också samhällsutvecklingen på en mängd olika sätt. Konst, arkitektur, mode och design är några av de områden som i boken behandlas utifrån ett varumärkesperspektiv. Resonemangen är spännande, ofta överraskande och försöker besvara frågor som: Vad är det som gör ett varumärke värdefullt och för vem har det ett värde? Går det att förena globala varumärkesstrategier med moraliska och etiska ställningstaganden? Vad spelar varumärken för roll i konstens värld? Boken utvecklar de tankegångar som presenterades i samband med seminarieserien En varumärkt värld på Nationalmuseum i Stockholm under våren och sommaren 2002.
Om författarna
Författare är Jonas Ridderstråle, Miriam Salzer-Mörling, Ingalill Holmberg, Barbara Czarniawska, Peter B Hägglund, Emma Stenström, Lars Nittve, Lars Strannegård, Henrietta Palmer och Tomas Brytting.
Liber 1 9147065907
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn