-
Pedagogiskt arbete : enhet och mångfald
Häftad bok. Falun : Högskolan Dalarna. 2014.
Mycket gott skick. Ingen anmärkning
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189020986
- Titel
- Pedagogiskt arbete : enhet och mångfald
- Författare
- Vinterek, Monika - Arnqvist, Anders
- Förlag
- Falun : Högskolan Dalarna
- Utgivningsår
- 2014
- Språk
- Svenska
Falun : Högskolan Dalarna 9789189020986 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144359618
- Titel
- Barns språkutveckling
- Författare
- Anders Arnqvist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1993
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok redovisas hur barnets förmåga att kommunicera i tal och skrift utvecklas från förskoleåldern till tonåren. Bokens inledande kapitel presenterar olika teorier som beskriver och förklarar hur barnets språk växer fram och utvecklas. Därefter introduceras grundläggande språkvetenskapliga begrepp samt ges en översikt över olika aspekter av språkutvecklingen. I detta sammanhang redogör författaren för den fonologiska, semantiska, grammatiska och pragmatiska utvecklingen. Dessutom behandlas läsutveckling, läsförståelse, läs- och skrivsvårigheter samt språk- och talstörning. Boken avslutas med förslag på hur barns tal- och skriftspråk kan stimuleras i förskola och skola.
Boken är avsedd för förskollärar- och grundskollärarutbildningarna. Den är också lämplig vid fortbildning av lärare verksamma inom förskola och skola.
Studentlitteratur AB 1 9789144359618 -
Lärare Lär Dyslexi och andra svårigheter med...
Häftad bok.
Nyskick. Utforska den senaste forskningen om läs- och skrivsvårigheter i boken Dyslexi och andra svårigheter med skriftspråket. | Natur & Kultur Läromedel och Akademi, Utg. 2009 | Häftad. 8:o (148x210 mm) … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127419346
- Titel
- Lärare Lär Dyslexi och andra svårigheter med skriftspråket : Print on demand
- Författare
- Samuelsson, Stefan
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 356 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 510 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Dyslexi och andra svårigheter medskriftspråket uppmärksammas aktuellpedagogisk, psykologisk och biologisk forskning om läs- och skrivsvårigheter. Författarna är lärare och forskare som sedan början av 1990-talet ingått i ett nationellt nätverk för forskning om dyslexi och andra läs- och skrivsvårigheter.
Boken ingår i Lärare Lär-serien som inspirerar, väcker debatt och för ut aktuell forskning inom pedagogik och lärande.
Ett stort antal elever lämnar skolan utan tillräcklig läs- och skrivförmåga. I denna bok får läsaren en god uppfattning om den världsomspännande och aktuella forskning som finns och ges även goda möjligheter att tillämpa den i sitt arbete.
I boken 18 kapitel uppmärksammas pedagogisk, psykologisk och biologisk forskning om läs- och skrivsvårigheter. Författarna är lärare och forskare som ingår i ett nationellt nätverk för forskning om dyslexi och andra läs- och skrivsvårigheter.
Denna titel är en beställningsvara, vilket innebär att den trycks först när en order läggs. Leveranstid är 5-8 vardagar. I övrigt är det ingen skillnad mot andra tryckta böcker.
9789127419346 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144359618
- Titel
- Barns språkutveckling
- Författare
- Anders Arnqvist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1993
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok redovisas hur barnets förmåga att kommunicera i tal och skrift utvecklas från förskoleåldern till tonåren. Bokens inledande kapitel presenterar olika teorier som beskriver och förklarar hur barnets språk växer fram och utvecklas. Därefter introduceras grundläggande språkvetenskapliga begrepp samt ges en översikt över olika aspekter av språkutvecklingen. I detta sammanhang redogör författaren för den fonologiska, semantiska, grammatiska och pragmatiska utvecklingen. Dessutom behandlas läsutveckling, läsförståelse, läs- och skrivsvårigheter samt språk- och talstörning. Boken avslutas med förslag på hur barns tal- och skriftspråk kan stimuleras i förskola och skola.
Boken är avsedd för förskollärar- och grundskollärarutbildningarna. Den är också lämplig vid fortbildning av lärare verksamma inom förskola och skola.
Studentlitteratur AB 1 9789144359618 -
Barns språkutveckling
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1993. 157 sidor.
Mycket gott skick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 240 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad med tabeller i sv/v. INNEHÅLL: Förord 1. Språkutveckling 2. Olika perspektiv på barns språkutveckling 3. Språkteorier 4. Fonologisk utveckling 5. Semantisk utveckling 6. Grammati läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144359616
- Titel
- Barns språkutveckling
- Författare
- Anders Arnqvist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1993
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok redovisas hur barnets förmåga att kommunicera i tal och skrift utvecklas från förskoleåldern till tonåren. Bokens inledande kapitel presenterar olika teorier som beskriver och förklarar hur barnets språk växer fram och utvecklas. Därefter introduceras grundläggande språkvetenskapliga begrepp samt ges en översikt över olika aspekter av språkutvecklingen. I detta sammanhang redogör författaren för den fonologiska, semantiska, grammatiska och pragmatiska utvecklingen. Dessutom behandlas läsutveckling, läsförståelse, läs- och skrivsvårigheter samt språk- och talstörning. Boken avslutas med förslag på hur barns tal- och skriftspråk kan stimuleras i förskola och skola.
Boken är avsedd för förskollärar- och grundskollärarutbildningarna. Den är också lämplig vid fortbildning av lärare verksamma inom förskola och skola.
Studentlitteratur AB 1 9144359616 -
Ledning i förskola : Villkor och uttryck
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 1 uppl. 2018. 192 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140697363
- Titel
- Ledning i förskola : Villkor och uttryck
- Författare
- Malmberg, Kristina - Arnqvist, Anders
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 228 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förskolan är en viktig institution i vårt samhälle, och ledarskapet framhävs som en betydande förutsättning för kvalitet och utveckling av förskolans verksamhet. Under de senaste decennierna har en rad reformer förändrat förskolan och dess styrning på ett genomgripande sätt. Detta har naturligtvis också betydelse för hur ledningen i förskolan formas och utövas.
Så vad vet vi om ledarskapet i förskolan? I den här antologin ger författarna exempel hur villkor och uttryck för ledning i förskolan har förändrats under de senaste decennierna.
Kapitlen bygger på studier från Sverige och Norge, och berör teman som: villkor för förskolechefens uppdrag och ansvar, dilemman och utmaningar, kunskaper och traditioner, förväntningar och förändringsarbete. De sätts alla in i sitt kontextuella sammanhang och knyts till tidigare forskning på området.
Boken är i första hand tänkt att användas i utbildningar för förskolans ledare, som rektorsprogrammet, fortbildningar för förskolechefer, rekryteringsutbildningar och också som kompetensutveckling för målgruppen.
Bokens redaktörer och författare är verksamma vid universitet i Sverige och Norge och har rik erfarenhet av frågor som rör förskolans ledning och styrning i utbildnings-, utvecklings- och forskningssammanhang.
Anders Arnqvist (red.) är professor vid Karlstads universitet och utbildningschef för rektorsutbildningen vid Uppsala universitet.
Kristina Malmberg (red.) är universitetslektor i utbildningsvetenskap och verksam vid Avdelningen för rektorsutbildning, Uppsala universitet. Kerstin Bladini är fil dr i pedagogik och lektor i specialpedagogik vid institutionen för pedagogiska studier vid Karlstads universitet.
Ann Kristin Larsen är första lektor i sociologi vid OsloMet - storbyuniversitetet, Institutt for barnehagelærerutdanning.
Magritt Lundestad är första lektor i pedagogik vid OsloMet - storbyuniversitetet, Institutt for barnehagelærerutdanning.
Ingmarie Munkhammar, universitetslektor och verksam vid Centrum för skolledarutveckling, Umeå universitet.
Mette Vaagan Slåtten er sociolog och första lektor i organisation och ledarskap. Hon är verksam vid Institutt for barnehagelærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet.
Lena Wiman är verksam som utbildare vid avdelningen för rektorsutbildning vid Uppsala universitet.
Gleerups Utbildning AB 1 9789140697363 -
Barns språkutveckling
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1993. 157 sidor.
Gott skick. Vikskada nedre höga hörnet på omslag (se bild).
Några enstaka strykningar i blyerts.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144359618
- Titel
- Barns språkutveckling
- Författare
- Anders Arnqvist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1993
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok redovisas hur barnets förmåga att kommunicera i tal och skrift utvecklas från förskoleåldern till tonåren. Bokens inledande kapitel presenterar olika teorier som beskriver och förklarar hur barnets språk växer fram och utvecklas. Därefter introduceras grundläggande språkvetenskapliga begrepp samt ges en översikt över olika aspekter av språkutvecklingen. I detta sammanhang redogör författaren för den fonologiska, semantiska, grammatiska och pragmatiska utvecklingen. Dessutom behandlas läsutveckling, läsförståelse, läs- och skrivsvårigheter samt språk- och talstörning. Boken avslutas med förslag på hur barns tal- och skriftspråk kan stimuleras i förskola och skola.
Boken är avsedd för förskollärar- och grundskollärarutbildningarna. Den är också lämplig vid fortbildning av lärare verksamma inom förskola och skola.
Studentlitteratur AB 1 9789144359618 -
Ledning i förskola : Villkor och uttryck
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 1 uppl. 2018. 192 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140697363
- Titel
- Ledning i förskola : Villkor och uttryck
- Författare
- Malmberg, Kristina - Arnqvist, Anders
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 228 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förskolan är en viktig institution i vårt samhälle, och ledarskapet framhävs som en betydande förutsättning för kvalitet och utveckling av förskolans verksamhet. Under de senaste decennierna har en rad reformer förändrat förskolan och dess styrning på ett genomgripande sätt. Detta har naturligtvis också betydelse för hur ledningen i förskolan formas och utövas.
Så vad vet vi om ledarskapet i förskolan? I den här antologin ger författarna exempel hur villkor och uttryck för ledning i förskolan har förändrats under de senaste decennierna.
Kapitlen bygger på studier från Sverige och Norge, och berör teman som: villkor för förskolechefens uppdrag och ansvar, dilemman och utmaningar, kunskaper och traditioner, förväntningar och förändringsarbete. De sätts alla in i sitt kontextuella sammanhang och knyts till tidigare forskning på området.
Boken är i första hand tänkt att användas i utbildningar för förskolans ledare, som rektorsprogrammet, fortbildningar för förskolechefer, rekryteringsutbildningar och också som kompetensutveckling för målgruppen.
Bokens redaktörer och författare är verksamma vid universitet i Sverige och Norge och har rik erfarenhet av frågor som rör förskolans ledning och styrning i utbildnings-, utvecklings- och forskningssammanhang.
Anders Arnqvist (red.) är professor vid Karlstads universitet och utbildningschef för rektorsutbildningen vid Uppsala universitet.
Kristina Malmberg (red.) är universitetslektor i utbildningsvetenskap och verksam vid Avdelningen för rektorsutbildning, Uppsala universitet. Kerstin Bladini är fil dr i pedagogik och lektor i specialpedagogik vid institutionen för pedagogiska studier vid Karlstads universitet.
Ann Kristin Larsen är första lektor i sociologi vid OsloMet - storbyuniversitetet, Institutt for barnehagelærerutdanning.
Magritt Lundestad är första lektor i pedagogik vid OsloMet - storbyuniversitetet, Institutt for barnehagelærerutdanning.
Ingmarie Munkhammar, universitetslektor och verksam vid Centrum för skolledarutveckling, Umeå universitet.
Mette Vaagan Slåtten er sociolog och första lektor i organisation och ledarskap. Hon är verksam vid Institutt for barnehagelærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet.
Lena Wiman är verksam som utbildare vid avdelningen för rektorsutbildning vid Uppsala universitet.
Gleerups Utbildning AB 1 9789140697363 -
Ledning i förskola : Villkor och uttryck
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 1 uppl. 2018. 192 sidor.
Mycket gott skick. Finns ett märke på pärmens framsida, annars bara läst
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140697363
- Titel
- Ledning i förskola : Villkor och uttryck
- Författare
- Malmberg, Kristina - Arnqvist, Anders
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 228 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förskolan är en viktig institution i vårt samhälle, och ledarskapet framhävs som en betydande förutsättning för kvalitet och utveckling av förskolans verksamhet. Under de senaste decennierna har en rad reformer förändrat förskolan och dess styrning på ett genomgripande sätt. Detta har naturligtvis också betydelse för hur ledningen i förskolan formas och utövas.
Så vad vet vi om ledarskapet i förskolan? I den här antologin ger författarna exempel hur villkor och uttryck för ledning i förskolan har förändrats under de senaste decennierna.
Kapitlen bygger på studier från Sverige och Norge, och berör teman som: villkor för förskolechefens uppdrag och ansvar, dilemman och utmaningar, kunskaper och traditioner, förväntningar och förändringsarbete. De sätts alla in i sitt kontextuella sammanhang och knyts till tidigare forskning på området.
Boken är i första hand tänkt att användas i utbildningar för förskolans ledare, som rektorsprogrammet, fortbildningar för förskolechefer, rekryteringsutbildningar och också som kompetensutveckling för målgruppen.
Bokens redaktörer och författare är verksamma vid universitet i Sverige och Norge och har rik erfarenhet av frågor som rör förskolans ledning och styrning i utbildnings-, utvecklings- och forskningssammanhang.
Anders Arnqvist (red.) är professor vid Karlstads universitet och utbildningschef för rektorsutbildningen vid Uppsala universitet.
Kristina Malmberg (red.) är universitetslektor i utbildningsvetenskap och verksam vid Avdelningen för rektorsutbildning, Uppsala universitet. Kerstin Bladini är fil dr i pedagogik och lektor i specialpedagogik vid institutionen för pedagogiska studier vid Karlstads universitet.
Ann Kristin Larsen är första lektor i sociologi vid OsloMet - storbyuniversitetet, Institutt for barnehagelærerutdanning.
Magritt Lundestad är första lektor i pedagogik vid OsloMet - storbyuniversitetet, Institutt for barnehagelærerutdanning.
Ingmarie Munkhammar, universitetslektor och verksam vid Centrum för skolledarutveckling, Umeå universitet.
Mette Vaagan Slåtten er sociolog och första lektor i organisation och ledarskap. Hon är verksam vid Institutt for barnehagelærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet.
Lena Wiman är verksam som utbildare vid avdelningen för rektorsutbildning vid Uppsala universitet.
Gleerups Utbildning AB 1 9789140697363 -
Barns språkutveckling
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1993. 157 sidor.
Gott skick. Vikmärke
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144359616
- Titel
- Barns språkutveckling
- Författare
- Anders Arnqvist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1993
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok redovisas hur barnets förmåga att kommunicera i tal och skrift utvecklas från förskoleåldern till tonåren. Bokens inledande kapitel presenterar olika teorier som beskriver och förklarar hur barnets språk växer fram och utvecklas. Därefter introduceras grundläggande språkvetenskapliga begrepp samt ges en översikt över olika aspekter av språkutvecklingen. I detta sammanhang redogör författaren för den fonologiska, semantiska, grammatiska och pragmatiska utvecklingen. Dessutom behandlas läsutveckling, läsförståelse, läs- och skrivsvårigheter samt språk- och talstörning. Boken avslutas med förslag på hur barns tal- och skriftspråk kan stimuleras i förskola och skola.
Boken är avsedd för förskollärar- och grundskollärarutbildningarna. Den är också lämplig vid fortbildning av lärare verksamma inom förskola och skola.
Studentlitteratur AB 1 9144359616 -
Barns språkutveckling
Häftad bok.
Gott skick. Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1993. 157 sidor.
Mycket gott skick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 240 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad med tabeller i sv/v. INNEHÅLL: Förord 1. Språkutveckling 2. Olika perspektiv på barns språkutveckl läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Barndom, lärande och ämnesdidaktik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2013. 228 sidor.
Nyskick. Bokens kapitel handlar om hur barn lär sig språk och kommunikation, naturvetenskap och teknik, samt estetik i förskolan. Alla kapitel är baserade på olika empiriska och praktiknära studier från förskolans värld. Bokens inledande kapitel problematiserar ba läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144091037
- Titel
- Barndom, lärande och ämnesdidaktik
- Författare
- Pramling Samuelsson, Ingrid
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 228 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 222 mm
- Vikt
- 340 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bokens kapitel handlar om hur barn lär sig språk och kommunikation, naturvetenskap och teknik, samt estetik i förskolan. Alla kapitel är baserade på olika empiriska och praktiknära studier från förskolans värld. Bokens inledande kapitel problematiserar barndom, lärande och ämnesdidaktik i dagens Sverige och belyser frågor kring barndom och förskola i förändring och förskolan som utvecklings- och läromiljö. I bokens avslutande och sammanfattande kapitel diskuterar bokens redaktörer det som undersökts i de olika studierna i relation till dagens krav på en mer kunskapsorienterad förskola.
Exempel bland bokens 13 kapitel är:
Att göra bruk av barns perspektiv
Språkutveckling genom dialogsamspel
Visuell kultur – barns kreativa och lärande öga
Friktion som fysikaliskt fenomen
Att berika barns musikaliska lyssnande
Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i förskolan och för personer som vill fördjupa sig i frågor om förskolebarns lärande.
Studentlitteratur AB 1 9789144091037 -
Barndom, lärande och ämnesdidaktik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2013. 228 sidor.
Nyskick. Bokens kapitel handlar om hur barn lär sig språk och kommunikation, naturvetenskap och teknik, samt estetik i förskolan. Alla kapitel är baserade på olika empiriska och praktiknära studier från förskolans värld. Bokens inledande kapitel problematiserar ba läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144091037
- Titel
- Barndom, lärande och ämnesdidaktik
- Författare
- Pramling Samuelsson, Ingrid
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 228 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 222 mm
- Vikt
- 340 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bokens kapitel handlar om hur barn lär sig språk och kommunikation, naturvetenskap och teknik, samt estetik i förskolan. Alla kapitel är baserade på olika empiriska och praktiknära studier från förskolans värld. Bokens inledande kapitel problematiserar barndom, lärande och ämnesdidaktik i dagens Sverige och belyser frågor kring barndom och förskola i förändring och förskolan som utvecklings- och läromiljö. I bokens avslutande och sammanfattande kapitel diskuterar bokens redaktörer det som undersökts i de olika studierna i relation till dagens krav på en mer kunskapsorienterad förskola.
Exempel bland bokens 13 kapitel är:
Att göra bruk av barns perspektiv
Språkutveckling genom dialogsamspel
Visuell kultur – barns kreativa och lärande öga
Friktion som fysikaliskt fenomen
Att berika barns musikaliska lyssnande
Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i förskolan och för personer som vill fördjupa sig i frågor om förskolebarns lärande.
Studentlitteratur AB 1 9789144091037 -
Barns språkutveckling
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1993. 157 sidor.
Gott skick. F.d. biblioteksbok, märks dock knappt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144359616
- Titel
- Barns språkutveckling
- Författare
- Anders Arnqvist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1993
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok redovisas hur barnets förmåga att kommunicera i tal och skrift utvecklas från förskoleåldern till tonåren. Bokens inledande kapitel presenterar olika teorier som beskriver och förklarar hur barnets språk växer fram och utvecklas. Därefter introduceras grundläggande språkvetenskapliga begrepp samt ges en översikt över olika aspekter av språkutvecklingen. I detta sammanhang redogör författaren för den fonologiska, semantiska, grammatiska och pragmatiska utvecklingen. Dessutom behandlas läsutveckling, läsförståelse, läs- och skrivsvårigheter samt språk- och talstörning. Boken avslutas med förslag på hur barns tal- och skriftspråk kan stimuleras i förskola och skola.
Boken är avsedd för förskollärar- och grundskollärarutbildningarna. Den är också lämplig vid fortbildning av lärare verksamma inom förskola och skola.
Studentlitteratur AB 1 9144359616 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144359616
- Titel
- Barns språkutveckling
- Författare
- Anders Arnqvist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1993
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok redovisas hur barnets förmåga att kommunicera i tal och skrift utvecklas från förskoleåldern till tonåren. Bokens inledande kapitel presenterar olika teorier som beskriver och förklarar hur barnets språk växer fram och utvecklas. Därefter introduceras grundläggande språkvetenskapliga begrepp samt ges en översikt över olika aspekter av språkutvecklingen. I detta sammanhang redogör författaren för den fonologiska, semantiska, grammatiska och pragmatiska utvecklingen. Dessutom behandlas läsutveckling, läsförståelse, läs- och skrivsvårigheter samt språk- och talstörning. Boken avslutas med förslag på hur barns tal- och skriftspråk kan stimuleras i förskola och skola.
Boken är avsedd för förskollärar- och grundskollärarutbildningarna. Den är också lämplig vid fortbildning av lärare verksamma inom förskola och skola.
Studentlitteratur AB 9144359616 -
Barns språkutveckling
Studentlitteratur 2007, häftad, 157 sid, nära nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144359618
- Titel
- Barns språkutveckling
- Författare
- Anders Arnqvist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1993
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok redovisas hur barnets förmåga att kommunicera i tal och skrift utvecklas från förskoleåldern till tonåren. Bokens inledande kapitel presenterar olika teorier som beskriver och förklarar hur barnets språk växer fram och utvecklas. Därefter introduceras grundläggande språkvetenskapliga begrepp samt ges en översikt över olika aspekter av språkutvecklingen. I detta sammanhang redogör författaren för den fonologiska, semantiska, grammatiska och pragmatiska utvecklingen. Dessutom behandlas läsutveckling, läsförståelse, läs- och skrivsvårigheter samt språk- och talstörning. Boken avslutas med förslag på hur barns tal- och skriftspråk kan stimuleras i förskola och skola.
Boken är avsedd för förskollärar- och grundskollärarutbildningarna. Den är också lämplig vid fortbildning av lärare verksamma inom förskola och skola.
9789144359618 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144359618
- Titel
- Barns språkutveckling
- Författare
- Anders Arnqvist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1993
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok redovisas hur barnets förmåga att kommunicera i tal och skrift utvecklas från förskoleåldern till tonåren. Bokens inledande kapitel presenterar olika teorier som beskriver och förklarar hur barnets språk växer fram och utvecklas. Därefter introduceras grundläggande språkvetenskapliga begrepp samt ges en översikt över olika aspekter av språkutvecklingen. I detta sammanhang redogör författaren för den fonologiska, semantiska, grammatiska och pragmatiska utvecklingen. Dessutom behandlas läsutveckling, läsförståelse, läs- och skrivsvårigheter samt språk- och talstörning. Boken avslutas med förslag på hur barns tal- och skriftspråk kan stimuleras i förskola och skola.
Boken är avsedd för förskollärar- och grundskollärarutbildningarna. Den är också lämplig vid fortbildning av lärare verksamma inom förskola och skola.
9789144359618 -
Barns språkutveckling
I denna bok redovisas hur barnets förmåga att kommunicera i tal och skrift utvecklas från förskoleåldern till tonåren. Bokens inledande kapitel presenterar olika teorier som beskriver och förklarar hur barnets språk växer fram och utvecklas. Därefter intr läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144359616
- Titel
- Barns språkutveckling
- Författare
- Anders Arnqvist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1993
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok redovisas hur barnets förmåga att kommunicera i tal och skrift utvecklas från förskoleåldern till tonåren. Bokens inledande kapitel presenterar olika teorier som beskriver och förklarar hur barnets språk växer fram och utvecklas. Därefter introduceras grundläggande språkvetenskapliga begrepp samt ges en översikt över olika aspekter av språkutvecklingen. I detta sammanhang redogör författaren för den fonologiska, semantiska, grammatiska och pragmatiska utvecklingen. Dessutom behandlas läsutveckling, läsförståelse, läs- och skrivsvårigheter samt språk- och talstörning. Boken avslutas med förslag på hur barns tal- och skriftspråk kan stimuleras i förskola och skola.
Boken är avsedd för förskollärar- och grundskollärarutbildningarna. Den är också lämplig vid fortbildning av lärare verksamma inom förskola och skola.
9144359616 -
Barns språkutveckling
Häftad bok.
Mycket gott skick. Studentlitteratur. 2000. Häftad. Mycket gott skick. en del understrykningar gjorda med grön överstrykningspenna.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144359616
- Titel
- Barns språkutveckling
- Författare
- Anders Arnqvist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1993
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok redovisas hur barnets förmåga att kommunicera i tal och skrift utvecklas från förskoleåldern till tonåren. Bokens inledande kapitel presenterar olika teorier som beskriver och förklarar hur barnets språk växer fram och utvecklas. Därefter introduceras grundläggande språkvetenskapliga begrepp samt ges en översikt över olika aspekter av språkutvecklingen. I detta sammanhang redogör författaren för den fonologiska, semantiska, grammatiska och pragmatiska utvecklingen. Dessutom behandlas läsutveckling, läsförståelse, läs- och skrivsvårigheter samt språk- och talstörning. Boken avslutas med förslag på hur barns tal- och skriftspråk kan stimuleras i förskola och skola.
Boken är avsedd för förskollärar- och grundskollärarutbildningarna. Den är också lämplig vid fortbildning av lärare verksamma inom förskola och skola.
9144359616 -
Barns språkutveckling
Häftad i nära nyskick, stämplad Såld inuti av biblioteket. Studentlitteratur 1993, tryckt 2007. - Hur barnets förmåga att kommunicera i tal och skrift utvecklas från förskoleåldern till tonåren.Förslag ges hur barns tal- och skriftspråk kan stimuleras i f läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144359616
- Titel
- Barns språkutveckling
- Författare
- Anders Arnqvist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1993
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok redovisas hur barnets förmåga att kommunicera i tal och skrift utvecklas från förskoleåldern till tonåren. Bokens inledande kapitel presenterar olika teorier som beskriver och förklarar hur barnets språk växer fram och utvecklas. Därefter introduceras grundläggande språkvetenskapliga begrepp samt ges en översikt över olika aspekter av språkutvecklingen. I detta sammanhang redogör författaren för den fonologiska, semantiska, grammatiska och pragmatiska utvecklingen. Dessutom behandlas läsutveckling, läsförståelse, läs- och skrivsvårigheter samt språk- och talstörning. Boken avslutas med förslag på hur barns tal- och skriftspråk kan stimuleras i förskola och skola.
Boken är avsedd för förskollärar- och grundskollärarutbildningarna. Den är också lämplig vid fortbildning av lärare verksamma inom förskola och skola.
9144359616 -
Barns språkutveckling.
Häftad. De första tio bladen med en antydan till stukade nedre ytterhörn. 2008
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144359618
- Titel
- Barns språkutveckling
- Författare
- Anders Arnqvist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1993
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok redovisas hur barnets förmåga att kommunicera i tal och skrift utvecklas från förskoleåldern till tonåren. Bokens inledande kapitel presenterar olika teorier som beskriver och förklarar hur barnets språk växer fram och utvecklas. Därefter introduceras grundläggande språkvetenskapliga begrepp samt ges en översikt över olika aspekter av språkutvecklingen. I detta sammanhang redogör författaren för den fonologiska, semantiska, grammatiska och pragmatiska utvecklingen. Dessutom behandlas läsutveckling, läsförståelse, läs- och skrivsvårigheter samt språk- och talstörning. Boken avslutas med förslag på hur barns tal- och skriftspråk kan stimuleras i förskola och skola.
Boken är avsedd för förskollärar- och grundskollärarutbildningarna. Den är också lämplig vid fortbildning av lärare verksamma inom förskola och skola.
9789144359618
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
