-
Vägar till lärares lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 141 sidor.
Mycket gott skick. boken är varsamt läst med markeringar i
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144000731
- Titel
- Vägar till lärares lärande
- Författare
- Maj Björk - Monica Nyström - Lena Folkesson - Rigmor Lindö - Inger Björneloo - Birgitta Kullberg - Eva Längsjö - Lennart Björk
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 141 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lärarkompetens innebär inte bara att ha god förmåga att undervisa och lära andra, utan även att ha kunskap om vägar och möjligheter till fortsatt eget lärande. För att kunna lära av och genom sin undervisning krävs det att läraren kan skapa distans till verksamheten och utveckla en färdighet i att reflektera över sig själv och sitt handlande. Hur kan då utbildning och fortbildning stimulera lärare till eget lärande och befrämja deras professionella utveckling? Vilka möjligheter till lärande ges i yrkesutövningen? Vilka vägar till kunskap och utveckling finns det?
Denna bok är ett resultat av erfarna lärares diskussioner kring dessa och liknande frågor. Författarna behandlar olika vägar till lärares lärande såsom dialogen med kollegor, samtal och möten med elever samt utvecklingsarbete och forskning. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144000731 -
Vägar till lärares lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 141 sidor.
Mycket gott skick. Varsamt brukad med enbart lättare hanteringsspår på omslaget. Inget namn eller övrigt skrivet.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144000732
- Titel
- Vägar till lärares lärande
- Författare
- Maj Björk - Monica Nyström - Lena Folkesson - Rigmor Lindö - Inger Björneloo - Birgitta Kullberg - Eva Längsjö - Lennart Björk
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 141 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lärarkompetens innebär inte bara att ha god förmåga att undervisa och lära andra, utan även att ha kunskap om vägar och möjligheter till fortsatt eget lärande. För att kunna lära av och genom sin undervisning krävs det att läraren kan skapa distans till verksamheten och utveckla en färdighet i att reflektera över sig själv och sitt handlande. Hur kan då utbildning och fortbildning stimulera lärare till eget lärande och befrämja deras professionella utveckling? Vilka möjligheter till lärande ges i yrkesutövningen? Vilka vägar till kunskap och utveckling finns det?
Denna bok är ett resultat av erfarna lärares diskussioner kring dessa och liknande frågor. Författarna behandlar olika vägar till lärares lärande såsom dialogen med kollegor, samtal och möten med elever samt utvecklingsarbete och forskning. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144000732 -
Vägar in i skriftspråket : tillsammans och på...
Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2010. 165 sidor.
Mycket gott skick. BLYERTSUNDERSTRYKNINGAR
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127722682
- Titel
- Vägar in i skriftspråket : tillsammans och på egen hand
- Författare
- Björk, Maj
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 165 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 150 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "'Denna bok visar hur man kan arbeta språkutvecklande med det tidiga skrivinlärandet. Med många metodiska exempel visas hur barn kan utforska skriftspråket tillsammans för att så småningom bli mer kompetenta på egen hand. Här behandlas också forskning kring principer för hur barn tillägnar sig skriftspråket.'"
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127722682 -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 157 sidor.
Mycket gott skick. Red. Birgit Lendahls och Ulla Runesson. Inga anteckningar eller understrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914461411X
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 914461411X -
Vägar in i skriftspråket : tillsammans och på...
Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 1999. 165 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127722682
- Titel
- Vägar in i skriftspråket : tillsammans och på egen hand
- Författare
- Björk, Maj
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 165 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 150 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "'Denna bok visar hur man kan arbeta språkutvecklande med det tidiga skrivinlärandet. Med många metodiska exempel visas hur barn kan utforska skriftspråket tillsammans för att så småningom bli mer kompetenta på egen hand. Här behandlas också forskning kring principer för hur barn tillägnar sig skriftspråket.'"
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127722682 -
Vägar in i skriftspråket : tillsammans och på...
Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2005. 165 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127722686
- Titel
- Vägar in i skriftspråket : tillsammans och på egen hand
- Författare
- Björk, Maj
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 165 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 150 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "'Denna bok visar hur man kan arbeta språkutvecklande med det tidiga skrivinlärandet. Med många metodiska exempel visas hur barn kan utforska skriftspråket tillsammans för att så småningom bli mer kompetenta på egen hand. Här behandlas också forskning kring principer för hur barn tillägnar sig skriftspråket.'"
Natur & Kultur Akademisk 1 9127722686 -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 157 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914461411X
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 914461411X -
Vägar in i skriftspråket : tillsammans och på...
Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 1999. 165 sidor.
Hyggligt skick. Finns överstruken namnteckning på främre pärms insida sam en del understrykningar inne i boken
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127722686
- Titel
- Vägar in i skriftspråket : tillsammans och på egen hand
- Författare
- Björk, Maj
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 165 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 150 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "'Denna bok visar hur man kan arbeta språkutvecklande med det tidiga skrivinlärandet. Med många metodiska exempel visas hur barn kan utforska skriftspråket tillsammans för att så småningom bli mer kompetenta på egen hand. Här behandlas också forskning kring principer för hur barn tillägnar sig skriftspråket.'"
Natur & Kultur Akademisk 1 9127722686 -
Vägar in i skriftspråket : tillsammans och på...
Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 1999. 165 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127722682
- Titel
- Vägar in i skriftspråket : tillsammans och på egen hand
- Författare
- Björk, Maj
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 165 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 150 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "'Denna bok visar hur man kan arbeta språkutvecklande med det tidiga skrivinlärandet. Med många metodiska exempel visas hur barn kan utforska skriftspråket tillsammans för att så småningom bli mer kompetenta på egen hand. Här behandlas också forskning kring principer för hur barn tillägnar sig skriftspråket.'"
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127722682 -
The Writing Process - Composition Writing for...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 1997. 136 sidor.
Nyskick.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789144282220
- Titel
- The Writing Process - Composition Writing for University Students
- Författare
- Björk, Maj
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 136 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 220 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Composition Writing for University Students. This second edition of The Writing Process contains two new features to complement its presentation of composition writing as a process. They are a section on the use of computers/word processors in writing and a technique for analysing paragraph and composition structure by means of tree diagrams – both of which have proved valuable in the authors’ experience. As before, the course sees writing from the students’ point of view. By giving both explanations and numerous practical examples and exercises it leads them from the initial stages of generating ideas and draft writing to a final edited version of the composition. It is also useful as a reference book, providing students with advice at every stage on how to write better compositions. The course is based on the ideas of the Bay Area Writing Project at Berkeley, a widely-used programme for improving writing in American colleges and schools. These ideas have been adapted and developed by a research group under Professor Lennart Björk at the English Department, Stockholm University to suit the particular needs of first-term university students of English. The book can also be used as a source book for teachers of writing at advanced levels.
Studentlitteratur AB 2 9789144282220 -
The Writing Process - Composition Writing for...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 1997. 136 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144282222
- Titel
- The Writing Process - Composition Writing for University Students
- Författare
- Björk, Maj
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 136 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 220 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Composition Writing for University Students. This second edition of The Writing Process contains two new features to complement its presentation of composition writing as a process. They are a section on the use of computers/word processors in writing and a technique for analysing paragraph and composition structure by means of tree diagrams – both of which have proved valuable in the authors’ experience. As before, the course sees writing from the students’ point of view. By giving both explanations and numerous practical examples and exercises it leads them from the initial stages of generating ideas and draft writing to a final edited version of the composition. It is also useful as a reference book, providing students with advice at every stage on how to write better compositions. The course is based on the ideas of the Bay Area Writing Project at Berkeley, a widely-used programme for improving writing in American colleges and schools. These ideas have been adapted and developed by a research group under Professor Lennart Björk at the English Department, Stockholm University to suit the particular needs of first-term university students of English. The book can also be used as a source book for teachers of writing at advanced levels.
Studentlitteratur AB 2 9144282222 -
The Writing Process - Composition Writing for...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 1997. 136 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144282220
- Titel
- The Writing Process - Composition Writing for University Students
- Författare
- Björk, Maj
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 136 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 220 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Composition Writing for University Students. This second edition of The Writing Process contains two new features to complement its presentation of composition writing as a process. They are a section on the use of computers/word processors in writing and a technique for analysing paragraph and composition structure by means of tree diagrams – both of which have proved valuable in the authors’ experience. As before, the course sees writing from the students’ point of view. By giving both explanations and numerous practical examples and exercises it leads them from the initial stages of generating ideas and draft writing to a final edited version of the composition. It is also useful as a reference book, providing students with advice at every stage on how to write better compositions. The course is based on the ideas of the Bay Area Writing Project at Berkeley, a widely-used programme for improving writing in American colleges and schools. These ideas have been adapted and developed by a research group under Professor Lennart Björk at the English Department, Stockholm University to suit the particular needs of first-term university students of English. The book can also be used as a source book for teachers of writing at advanced levels.
Studentlitteratur AB 2 9789144282220 -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 157 sidor.
Mycket gott skick. Överstryken namning på första sidan
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144614113
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 9789144614113 -
The Writing Process - Composition Writing for...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 1997. 136 sidor.
Mycket gott skick. finns stämpel, annars ren och hel
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144282220
- Titel
- The Writing Process - Composition Writing for University Students
- Författare
- Björk, Maj
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 136 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 220 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Composition Writing for University Students. This second edition of The Writing Process contains two new features to complement its presentation of composition writing as a process. They are a section on the use of computers/word processors in writing and a technique for analysing paragraph and composition structure by means of tree diagrams – both of which have proved valuable in the authors’ experience. As before, the course sees writing from the students’ point of view. By giving both explanations and numerous practical examples and exercises it leads them from the initial stages of generating ideas and draft writing to a final edited version of the composition. It is also useful as a reference book, providing students with advice at every stage on how to write better compositions. The course is based on the ideas of the Bay Area Writing Project at Berkeley, a widely-used programme for improving writing in American colleges and schools. These ideas have been adapted and developed by a research group under Professor Lennart Björk at the English Department, Stockholm University to suit the particular needs of first-term university students of English. The book can also be used as a source book for teachers of writing at advanced levels.
Studentlitteratur AB 2 9789144282220 -
The Writing Process - Composition Writing for...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 1997. 136 sidor.
Nära nyskick.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789144282220
- Titel
- The Writing Process - Composition Writing for University Students
- Författare
- Björk, Maj
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 136 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 220 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Composition Writing for University Students. This second edition of The Writing Process contains two new features to complement its presentation of composition writing as a process. They are a section on the use of computers/word processors in writing and a technique for analysing paragraph and composition structure by means of tree diagrams – both of which have proved valuable in the authors’ experience. As before, the course sees writing from the students’ point of view. By giving both explanations and numerous practical examples and exercises it leads them from the initial stages of generating ideas and draft writing to a final edited version of the composition. It is also useful as a reference book, providing students with advice at every stage on how to write better compositions. The course is based on the ideas of the Bay Area Writing Project at Berkeley, a widely-used programme for improving writing in American colleges and schools. These ideas have been adapted and developed by a research group under Professor Lennart Björk at the English Department, Stockholm University to suit the particular needs of first-term university students of English. The book can also be used as a source book for teachers of writing at advanced levels.
Studentlitteratur AB 2 9789144282220 -
Vägar till lärares lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 141 sidor.
Mycket gott skick. Signatur på försättsblad
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144000732
- Titel
- Vägar till lärares lärande
- Författare
- Maj Björk - Monica Nyström - Lena Folkesson - Rigmor Lindö - Inger Björneloo - Birgitta Kullberg - Eva Längsjö - Lennart Björk
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 141 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lärarkompetens innebär inte bara att ha god förmåga att undervisa och lära andra, utan även att ha kunskap om vägar och möjligheter till fortsatt eget lärande. För att kunna lära av och genom sin undervisning krävs det att läraren kan skapa distans till verksamheten och utveckla en färdighet i att reflektera över sig själv och sitt handlande. Hur kan då utbildning och fortbildning stimulera lärare till eget lärande och befrämja deras professionella utveckling? Vilka möjligheter till lärande ges i yrkesutövningen? Vilka vägar till kunskap och utveckling finns det?
Denna bok är ett resultat av erfarna lärares diskussioner kring dessa och liknande frågor. Författarna behandlar olika vägar till lärares lärande såsom dialogen med kollegor, samtal och möten med elever samt utvecklingsarbete och forskning. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144000732 -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 157 sidor.
Mycket gott skick. Namnad på insidan, anteckningsfri
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144614113
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 9789144614113 -
Att växa med språk och litteratur
Häftad bok. Natur & Kultur. Första uppl. 2001. 148 sidor.
Gott skick. Ryggen blekt. (Svensklärarföreningens årsskrift 2000)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 912763390x
- Titel
- Att växa med språk och litteratur
- Författare
- Björk, Maj
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 148 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 229 g
- Språk
- Svenska
Natur & Kultur Första 912763390x -
Academic Writing - A University Writing Cours...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2004. 399 sidor.
Gott skick. Rak och ren utan namn men med förstrykningar i texten
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144030746
- Titel
- Academic Writing - A University Writing Course
- Författare
- Björk, Maj
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 399 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 570 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Academic Writing offers a guided process-writing course in the most common expository text types and genres, including research papers, that students need at university and in their future professional careers. In addition, one chapter is devoted to the problem of creating coherent texts and another to business correspondence, including job application letters. The third edition has been thoroughly revised.More than twenty essays and articles offer extensive reading practice. Close and guided reading of these texts will help students become better critical and analytical readers, which in turn will support their own writing. At the same time they will improve their general language proficiency in English.Academic Writing is informed by the insight that writing is a thinking tool; that writing can be a tool for language development, for critical thinking and, consequently, for learning in all disciplines.Third edition
Studentlitteratur AB 3 9789144030746 -
Vägar in i skriftspråket : tillsammans och på...
Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 1999. 165 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127722682
- Titel
- Vägar in i skriftspråket : tillsammans och på egen hand
- Författare
- Björk, Maj
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 165 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 150 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "'Denna bok visar hur man kan arbeta språkutvecklande med det tidiga skrivinlärandet. Med många metodiska exempel visas hur barn kan utforska skriftspråket tillsammans för att så småningom bli mer kompetenta på egen hand. Här behandlas också forskning kring principer för hur barn tillägnar sig skriftspråket.'"
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127722682 -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 157 sidor.
Mycket gott skick. Namnad på titelsidan. Överstrykningspenna har använts i boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144614113
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 9789144614113 -
Vägar in i skriftspråket : tillsammans och på...
Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 1999. 165 sidor.
Mycket gott skick. Lite understrykningar och hundöron i boken
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127722682
- Titel
- Vägar in i skriftspråket : tillsammans och på egen hand
- Författare
- Björk, Maj
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 165 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 150 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "'Denna bok visar hur man kan arbeta språkutvecklande med det tidiga skrivinlärandet. Med många metodiska exempel visas hur barn kan utforska skriftspråket tillsammans för att så småningom bli mer kompetenta på egen hand. Här behandlas också forskning kring principer för hur barn tillägnar sig skriftspråket.'"
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127722682 -
Vägar till lärares lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 141 sidor.
Gott skick. Markeringar med överstrykningspenna finns
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144000732
- Titel
- Vägar till lärares lärande
- Författare
- Maj Björk - Monica Nyström - Lena Folkesson - Rigmor Lindö - Inger Björneloo - Birgitta Kullberg - Eva Längsjö - Lennart Björk
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 141 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lärarkompetens innebär inte bara att ha god förmåga att undervisa och lära andra, utan även att ha kunskap om vägar och möjligheter till fortsatt eget lärande. För att kunna lära av och genom sin undervisning krävs det att läraren kan skapa distans till verksamheten och utveckla en färdighet i att reflektera över sig själv och sitt handlande. Hur kan då utbildning och fortbildning stimulera lärare till eget lärande och befrämja deras professionella utveckling? Vilka möjligheter till lärande ges i yrkesutövningen? Vilka vägar till kunskap och utveckling finns det?
Denna bok är ett resultat av erfarna lärares diskussioner kring dessa och liknande frågor. Författarna behandlar olika vägar till lärares lärande såsom dialogen med kollegor, samtal och möten med elever samt utvecklingsarbete och forskning. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144000732 -
Tänka, tala, skriva
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2001. 198 sidor.
Gott skick. Studentlitteratur 2001. -. 198 s. Gallrad biblioteksbok (bibliotekets laminering, stämplar, etiketter etc.) Har bruksspår. .. - - - - - - - - - - - Fraktkostnad tillkommer. Vänligen läs villkoren och ställ gärna frågor innan du beställer.. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144016042
- Titel
- Tänka, tala, skriva
- Författare
- Lennart Björk - Maj Björk - Ingegerd Blomstrand
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 198 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Tänka, tala, skriva Bas lär eleverna sig att skriva olika slags texter, göra fördjupningsarbeten, delta i debatter, göra muntliga presentationer och diskutera böcker och filmer. De blir bättre på att både skriva och tala. De utvecklar sitt tänkande.
Eleverna får arbeta steg för steg.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144016042 -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 157 sidor.
Nära nyskick. Inga anteckningar eller understrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914461411x
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 914461411x -
The Writing Process - Composition Writing for...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 1997. 136 sidor.
Gott skick. några små kulspetsstreck på framsidan, inlagan i mycket gott skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144282220
- Titel
- The Writing Process - Composition Writing for University Students
- Författare
- Björk, Maj
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 136 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 220 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Composition Writing for University Students. This second edition of The Writing Process contains two new features to complement its presentation of composition writing as a process. They are a section on the use of computers/word processors in writing and a technique for analysing paragraph and composition structure by means of tree diagrams – both of which have proved valuable in the authors’ experience. As before, the course sees writing from the students’ point of view. By giving both explanations and numerous practical examples and exercises it leads them from the initial stages of generating ideas and draft writing to a final edited version of the composition. It is also useful as a reference book, providing students with advice at every stage on how to write better compositions. The course is based on the ideas of the Bay Area Writing Project at Berkeley, a widely-used programme for improving writing in American colleges and schools. These ideas have been adapted and developed by a research group under Professor Lennart Björk at the English Department, Stockholm University to suit the particular needs of first-term university students of English. The book can also be used as a source book for teachers of writing at advanced levels.
Studentlitteratur AB 2 9789144282220 -
The Writing Process - Composition Writing for...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 1997. 136 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144282222
- Titel
- The Writing Process - Composition Writing for University Students
- Författare
- Björk, Maj
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 136 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 220 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Composition Writing for University Students. This second edition of The Writing Process contains two new features to complement its presentation of composition writing as a process. They are a section on the use of computers/word processors in writing and a technique for analysing paragraph and composition structure by means of tree diagrams – both of which have proved valuable in the authors’ experience. As before, the course sees writing from the students’ point of view. By giving both explanations and numerous practical examples and exercises it leads them from the initial stages of generating ideas and draft writing to a final edited version of the composition. It is also useful as a reference book, providing students with advice at every stage on how to write better compositions. The course is based on the ideas of the Bay Area Writing Project at Berkeley, a widely-used programme for improving writing in American colleges and schools. These ideas have been adapted and developed by a research group under Professor Lennart Björk at the English Department, Stockholm University to suit the particular needs of first-term university students of English. The book can also be used as a source book for teachers of writing at advanced levels.
Studentlitteratur AB 2 9144282222 -
Lärare Lär/Vägar in i skriftspråket
Häftad bok. Natur & Kultur. 1 uppl. 1999. 160 sidor.
Mycket gott skick. Någon understrykning m blyerts
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789127649644
- Titel
- Lärare Lär/Vägar in i skriftspråket
- Författare
- Björk, Maj - Liberg, Caroline
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 268 g
- Språk
- Svenska
Natur & Kultur 1 9789127649644 -
The Writing Process – Composition Writing for...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2:12 uppl. 2004. 136 sidor.
Gott skick. Läst men fint ex. Något enstaka hundöra, någon liten markering.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144282220
- Titel
- The Writing Process - Composition Writing for University Students
- Författare
- Björk, Maj
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 136 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 220 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Composition Writing for University Students. This second edition of The Writing Process contains two new features to complement its presentation of composition writing as a process. They are a section on the use of computers/word processors in writing and a technique for analysing paragraph and composition structure by means of tree diagrams – both of which have proved valuable in the authors’ experience. As before, the course sees writing from the students’ point of view. By giving both explanations and numerous practical examples and exercises it leads them from the initial stages of generating ideas and draft writing to a final edited version of the composition. It is also useful as a reference book, providing students with advice at every stage on how to write better compositions. The course is based on the ideas of the Bay Area Writing Project at Berkeley, a widely-used programme for improving writing in American colleges and schools. These ideas have been adapted and developed by a research group under Professor Lennart Björk at the English Department, Stockholm University to suit the particular needs of first-term university students of English. The book can also be used as a source book for teachers of writing at advanced levels.
Studentlitteratur AB 2:12 9789144282220 -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 157 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Aningen skavda hörn och kanter. Hel och ren inlaga utan anteckningar eller understrykningar. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914461411x
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 914461411x
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn