-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188809384
- Titel
- Det ängsliga samhället - 10 problem och 5 lösningar
- Författare
- Dyhre, Anna
- Förlag
- Vulkan
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 256 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 135 x 210 mm
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vårt samhälle kännetecknas av ängslighet. Vi har en övertro på att kundorientering, prestationsmätning och medborgar- och kundmakt skapar hållbara lösningar. Men hur mår vi när vi ständigt är jagade av andra som liksom vi själva kontrollerar, reklamerar och yttrar sig i sociala medier? Samtidigt som transparensen ökar i samhället blir vi som individer alltmer krävande. Det ängsliga samhället skildrar tio av dagens samhällsproblem på ett mångfacetterat sätt, och visar hur vi har gått från ett tillits- till ett ängslighetssamhälle. Fem tänkbara lösningar lyfts fram. Vi behöver återupprätta tilliten till varandra, för med tillit följer yrkesstolthet, välmående och en tro på att andra faktiskt är bra på det som de gör. Utvecklingen från medborgare och med-människa till kund och ”kravmaskin” har pågått länge, och det är dags att bryta med den – nu! Problem 1: Alla har rättigheter – få har skyldigheter Problem 2: Ängsliga företag och bort-skämda kunder Problem 3: Ängslig och kortsiktig politik Problem 4: Ängsliga föräldrar Problem 5: Curling överallt Problem 6: Ängsliga arbetsgivare och curlade medarbetare Problem 7: Vi lever i olika samhällen Problem 8: Papperskorgen är överfull Problem 9: Den falska idealbilden Problem 10: Kontroll istället för tillit och respekt Anders Parment, ekon. dr, är verksam som forskare och lärare vid Stockholm Business School, Stockholms universitet samt som föreläsare, författare, utredare och rådgivare. Hans forskning rör konsumentbeteende och hur man relaterar till varumärken, kon-sumtion och arbetsmarknad. Anna Dyhre, jur. kand och med en European Master of Law and Economics, är en uppskattad rådgivare, moderator, författare och föreläsare. Hon har varit Sverigechef för företaget Universum och arbetat internationellt med om-världsbevakning inom Thomson Reuters koncernen. Hon arbetar idag som Senior Advisor för kom-munikationsbyrån Coreworkers.
Vulkan 9789188809384 -
Employer branding : allt du behöver veta för...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 184 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147111022
- Titel
- Employer branding : allt du behöver veta för att bli en attraktiv arbetsgivare
- Författare
- Dyhre, Anna
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 258 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- EMPLOYER BRANDING handlar om att utifrån en organisations varumärke attrahera, rekrytera och behålla rätt medarbetare. Ett framsynt Employer Branding-arbete bäddar för att din organisation blir en genuint attraktiv arbetsplats som behandlar dina medarbetare som en viktig resurs. Boken väcker bland annat två frågor:
- Vad gör attraktiva arbetsgivare?
- Vad gör arbetsgivare attraktiva?
Läs mer
Du får i boken se många exempel på företag och organisationer som systematiskt arbetar med dessa frågor som ett sätt att lyfta varumärket och skapa intresse för potentiella medarbetare. Du får också se hur ledningen och HR-funktionen måste bedriva ett kontinuerligt utvecklingsarbete kring Employer Branding för att göra företaget attraktivt på både "insidan och utsidan".
Boken vänder sig till alla som är involverade i företagets varumärkesarbete: ledningsgrupp, HR-avdelning, marknadschef och medarbetare – där alla blir ambassadörer för företagets varumärke och Employer Branding-arbete.
Sagt om boken
"Äntligen en bok om Employer Branding som ser till helheten. Inspirerar till att jobba mer och vara uthållig med denna mycket viktiga fråga." Henrik Fagrell, VD för IT-konsultbolaget Diadrom
"Employer Branding blir lätt bara en HR-fråga, men med denna överskådliga bok - som jag kan sätta i händerna på våra chefer och vår ledning - kan jag få en ökad förståelse för hur vi ska nå våra mål: att vara en attraktiv arbetsgivare över tid – både på in- och utsidan." Elisabeth Fogelström, Rekryteringschef, Svensk Fastighetsförmedling
"Att profilera sig som advokatbyrå mot framtida medarbetare blir alltmer en strategisk fråga för oss och med hjälp av bokens exempel från andra branscher får vi många bra tips om hur vi kan jobba smartare." Anders Malmström, Partner och Styrelseordförande DLA Nordic
"En av årets 10 bästa HR-böcker. Initierat och väl underbyggt om ett ämne som är aktuellt för många organisationer. Boken ger både grunder och kunskap om hur man kan bygga vidare. Med sina många exempel och modeller fungerar Employer Branding som en praktisk handbok i vardagen." skriver juryn i Årets HR-bok 2013.
Om författarna
Anna Dyhre är egen företagare och har arbetat med frågor kring Employer Branding sedan 1996. Anna har bland annat varit Sverigechef för Universum och även arbetat som konsult inom både näringsliv och offentlig sektor med frågor kring attraktiva arbetsgivare och organisationer. Idag håller Anna uppskattade föreläsningar och workshops över hela Sverige och även utomlands. Gå gärna in på www.annadyhre.com för att få veta mer.
Anders Parment, ek.dr., är universitetslektor vid Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet.
Anders har i sina roller som forskare, strategikonsult, föreläsare och författare intresserat sig för hur olika generationer relaterar till arbete, karriär, konsumtion och samhällets institutioner samt hur generationsskillnader kan mätas och hanteras. Anders har arbetat med många företag, fackförbund, kyrkor, politiska partier m.fl. i sökandet efter svar på hur starka varumärken kan skapas och utvecklas. Gå gärna in på www.andersparment.com för att få veta mer.
Liber 1 9789147111022 -
Employer branding : allt du behöver veta för...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 184 sidor.
Nyskick. Försiktigt läst.
Dedikerad på försättsblad.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147111022
- Titel
- Employer branding : allt du behöver veta för att bli en attraktiv arbetsgivare
- Författare
- Dyhre, Anna
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 258 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- EMPLOYER BRANDING handlar om att utifrån en organisations varumärke attrahera, rekrytera och behålla rätt medarbetare. Ett framsynt Employer Branding-arbete bäddar för att din organisation blir en genuint attraktiv arbetsplats som behandlar dina medarbetare som en viktig resurs. Boken väcker bland annat två frågor:
- Vad gör attraktiva arbetsgivare?
- Vad gör arbetsgivare attraktiva?
Läs mer
Du får i boken se många exempel på företag och organisationer som systematiskt arbetar med dessa frågor som ett sätt att lyfta varumärket och skapa intresse för potentiella medarbetare. Du får också se hur ledningen och HR-funktionen måste bedriva ett kontinuerligt utvecklingsarbete kring Employer Branding för att göra företaget attraktivt på både "insidan och utsidan".
Boken vänder sig till alla som är involverade i företagets varumärkesarbete: ledningsgrupp, HR-avdelning, marknadschef och medarbetare – där alla blir ambassadörer för företagets varumärke och Employer Branding-arbete.
Sagt om boken
"Äntligen en bok om Employer Branding som ser till helheten. Inspirerar till att jobba mer och vara uthållig med denna mycket viktiga fråga." Henrik Fagrell, VD för IT-konsultbolaget Diadrom
"Employer Branding blir lätt bara en HR-fråga, men med denna överskådliga bok - som jag kan sätta i händerna på våra chefer och vår ledning - kan jag få en ökad förståelse för hur vi ska nå våra mål: att vara en attraktiv arbetsgivare över tid – både på in- och utsidan." Elisabeth Fogelström, Rekryteringschef, Svensk Fastighetsförmedling
"Att profilera sig som advokatbyrå mot framtida medarbetare blir alltmer en strategisk fråga för oss och med hjälp av bokens exempel från andra branscher får vi många bra tips om hur vi kan jobba smartare." Anders Malmström, Partner och Styrelseordförande DLA Nordic
"En av årets 10 bästa HR-böcker. Initierat och väl underbyggt om ett ämne som är aktuellt för många organisationer. Boken ger både grunder och kunskap om hur man kan bygga vidare. Med sina många exempel och modeller fungerar Employer Branding som en praktisk handbok i vardagen." skriver juryn i Årets HR-bok 2013.
Om författarna
Anna Dyhre är egen företagare och har arbetat med frågor kring Employer Branding sedan 1996. Anna har bland annat varit Sverigechef för Universum och även arbetat som konsult inom både näringsliv och offentlig sektor med frågor kring attraktiva arbetsgivare och organisationer. Idag håller Anna uppskattade föreläsningar och workshops över hela Sverige och även utomlands. Gå gärna in på www.annadyhre.com för att få veta mer.
Anders Parment, ek.dr., är universitetslektor vid Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet.
Anders har i sina roller som forskare, strategikonsult, föreläsare och författare intresserat sig för hur olika generationer relaterar till arbete, karriär, konsumtion och samhällets institutioner samt hur generationsskillnader kan mätas och hanteras. Anders har arbetat med många företag, fackförbund, kyrkor, politiska partier m.fl. i sökandet efter svar på hur starka varumärken kan skapas och utvecklas. Gå gärna in på www.andersparment.com för att få veta mer.
Liber 1 9789147111022 -
Det ängsliga samhället - 10 problem och 5 lös...
Häftad bok. Vulkan. 2018. 256 sidor.
Nyskick. Ny från förlag - oläst
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188809384
- Titel
- Det ängsliga samhället - 10 problem och 5 lösningar
- Författare
- Dyhre, Anna
- Förlag
- Vulkan
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 256 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 135 x 210 mm
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vårt samhälle kännetecknas av ängslighet. Vi har en övertro på att kundorientering, prestationsmätning och medborgar- och kundmakt skapar hållbara lösningar. Men hur mår vi när vi ständigt är jagade av andra som liksom vi själva kontrollerar, reklamerar och yttrar sig i sociala medier? Samtidigt som transparensen ökar i samhället blir vi som individer alltmer krävande. Det ängsliga samhället skildrar tio av dagens samhällsproblem på ett mångfacetterat sätt, och visar hur vi har gått från ett tillits- till ett ängslighetssamhälle. Fem tänkbara lösningar lyfts fram. Vi behöver återupprätta tilliten till varandra, för med tillit följer yrkesstolthet, välmående och en tro på att andra faktiskt är bra på det som de gör. Utvecklingen från medborgare och med-människa till kund och ”kravmaskin” har pågått länge, och det är dags att bryta med den – nu! Problem 1: Alla har rättigheter – få har skyldigheter Problem 2: Ängsliga företag och bort-skämda kunder Problem 3: Ängslig och kortsiktig politik Problem 4: Ängsliga föräldrar Problem 5: Curling överallt Problem 6: Ängsliga arbetsgivare och curlade medarbetare Problem 7: Vi lever i olika samhällen Problem 8: Papperskorgen är överfull Problem 9: Den falska idealbilden Problem 10: Kontroll istället för tillit och respekt Anders Parment, ekon. dr, är verksam som forskare och lärare vid Stockholm Business School, Stockholms universitet samt som föreläsare, författare, utredare och rådgivare. Hans forskning rör konsumentbeteende och hur man relaterar till varumärken, kon-sumtion och arbetsmarknad. Anna Dyhre, jur. kand och med en European Master of Law and Economics, är en uppskattad rådgivare, moderator, författare och föreläsare. Hon har varit Sverigechef för företaget Universum och arbetat internationellt med om-världsbevakning inom Thomson Reuters koncernen. Hon arbetar idag som Senior Advisor för kom-munikationsbyrån Coreworkers.
Vulkan 9789188809384 -
Employer branding : allt du behöver veta för...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 184 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147111022
- Titel
- Employer branding : allt du behöver veta för att bli en attraktiv arbetsgivare
- Författare
- Dyhre, Anna
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 258 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- EMPLOYER BRANDING handlar om att utifrån en organisations varumärke attrahera, rekrytera och behålla rätt medarbetare. Ett framsynt Employer Branding-arbete bäddar för att din organisation blir en genuint attraktiv arbetsplats som behandlar dina medarbetare som en viktig resurs. Boken väcker bland annat två frågor:
- Vad gör attraktiva arbetsgivare?
- Vad gör arbetsgivare attraktiva?
Läs mer
Du får i boken se många exempel på företag och organisationer som systematiskt arbetar med dessa frågor som ett sätt att lyfta varumärket och skapa intresse för potentiella medarbetare. Du får också se hur ledningen och HR-funktionen måste bedriva ett kontinuerligt utvecklingsarbete kring Employer Branding för att göra företaget attraktivt på både "insidan och utsidan".
Boken vänder sig till alla som är involverade i företagets varumärkesarbete: ledningsgrupp, HR-avdelning, marknadschef och medarbetare – där alla blir ambassadörer för företagets varumärke och Employer Branding-arbete.
Sagt om boken
"Äntligen en bok om Employer Branding som ser till helheten. Inspirerar till att jobba mer och vara uthållig med denna mycket viktiga fråga." Henrik Fagrell, VD för IT-konsultbolaget Diadrom
"Employer Branding blir lätt bara en HR-fråga, men med denna överskådliga bok - som jag kan sätta i händerna på våra chefer och vår ledning - kan jag få en ökad förståelse för hur vi ska nå våra mål: att vara en attraktiv arbetsgivare över tid – både på in- och utsidan." Elisabeth Fogelström, Rekryteringschef, Svensk Fastighetsförmedling
"Att profilera sig som advokatbyrå mot framtida medarbetare blir alltmer en strategisk fråga för oss och med hjälp av bokens exempel från andra branscher får vi många bra tips om hur vi kan jobba smartare." Anders Malmström, Partner och Styrelseordförande DLA Nordic
"En av årets 10 bästa HR-böcker. Initierat och väl underbyggt om ett ämne som är aktuellt för många organisationer. Boken ger både grunder och kunskap om hur man kan bygga vidare. Med sina många exempel och modeller fungerar Employer Branding som en praktisk handbok i vardagen." skriver juryn i Årets HR-bok 2013.
Om författarna
Anna Dyhre är egen företagare och har arbetat med frågor kring Employer Branding sedan 1996. Anna har bland annat varit Sverigechef för Universum och även arbetat som konsult inom både näringsliv och offentlig sektor med frågor kring attraktiva arbetsgivare och organisationer. Idag håller Anna uppskattade föreläsningar och workshops över hela Sverige och även utomlands. Gå gärna in på www.annadyhre.com för att få veta mer.
Anders Parment, ek.dr., är universitetslektor vid Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet.
Anders har i sina roller som forskare, strategikonsult, föreläsare och författare intresserat sig för hur olika generationer relaterar till arbete, karriär, konsumtion och samhällets institutioner samt hur generationsskillnader kan mätas och hanteras. Anders har arbetat med många företag, fackförbund, kyrkor, politiska partier m.fl. i sökandet efter svar på hur starka varumärken kan skapas och utvecklas. Gå gärna in på www.andersparment.com för att få veta mer.
Liber 1 9789147111022 -
Employer branding : allt du behöver veta för...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 184 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147111022
- Titel
- Employer branding : allt du behöver veta för att bli en attraktiv arbetsgivare
- Författare
- Dyhre, Anna
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 258 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- EMPLOYER BRANDING handlar om att utifrån en organisations varumärke attrahera, rekrytera och behålla rätt medarbetare. Ett framsynt Employer Branding-arbete bäddar för att din organisation blir en genuint attraktiv arbetsplats som behandlar dina medarbetare som en viktig resurs. Boken väcker bland annat två frågor:
- Vad gör attraktiva arbetsgivare?
- Vad gör arbetsgivare attraktiva?
Läs mer
Du får i boken se många exempel på företag och organisationer som systematiskt arbetar med dessa frågor som ett sätt att lyfta varumärket och skapa intresse för potentiella medarbetare. Du får också se hur ledningen och HR-funktionen måste bedriva ett kontinuerligt utvecklingsarbete kring Employer Branding för att göra företaget attraktivt på både "insidan och utsidan".
Boken vänder sig till alla som är involverade i företagets varumärkesarbete: ledningsgrupp, HR-avdelning, marknadschef och medarbetare – där alla blir ambassadörer för företagets varumärke och Employer Branding-arbete.
Sagt om boken
"Äntligen en bok om Employer Branding som ser till helheten. Inspirerar till att jobba mer och vara uthållig med denna mycket viktiga fråga." Henrik Fagrell, VD för IT-konsultbolaget Diadrom
"Employer Branding blir lätt bara en HR-fråga, men med denna överskådliga bok - som jag kan sätta i händerna på våra chefer och vår ledning - kan jag få en ökad förståelse för hur vi ska nå våra mål: att vara en attraktiv arbetsgivare över tid – både på in- och utsidan." Elisabeth Fogelström, Rekryteringschef, Svensk Fastighetsförmedling
"Att profilera sig som advokatbyrå mot framtida medarbetare blir alltmer en strategisk fråga för oss och med hjälp av bokens exempel från andra branscher får vi många bra tips om hur vi kan jobba smartare." Anders Malmström, Partner och Styrelseordförande DLA Nordic
"En av årets 10 bästa HR-böcker. Initierat och väl underbyggt om ett ämne som är aktuellt för många organisationer. Boken ger både grunder och kunskap om hur man kan bygga vidare. Med sina många exempel och modeller fungerar Employer Branding som en praktisk handbok i vardagen." skriver juryn i Årets HR-bok 2013.
Om författarna
Anna Dyhre är egen företagare och har arbetat med frågor kring Employer Branding sedan 1996. Anna har bland annat varit Sverigechef för Universum och även arbetat som konsult inom både näringsliv och offentlig sektor med frågor kring attraktiva arbetsgivare och organisationer. Idag håller Anna uppskattade föreläsningar och workshops över hela Sverige och även utomlands. Gå gärna in på www.annadyhre.com för att få veta mer.
Anders Parment, ek.dr., är universitetslektor vid Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet.
Anders har i sina roller som forskare, strategikonsult, föreläsare och författare intresserat sig för hur olika generationer relaterar till arbete, karriär, konsumtion och samhällets institutioner samt hur generationsskillnader kan mätas och hanteras. Anders har arbetat med många företag, fackförbund, kyrkor, politiska partier m.fl. i sökandet efter svar på hur starka varumärken kan skapas och utvecklas. Gå gärna in på www.andersparment.com för att få veta mer.
Liber 1 9789147111022 -
Employer branding – Allt du behöver veta för...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2013. 184 sidor.
Nära nyskick. Kantstött i ryggens nederkant. Annars som ny.
"Employer Branding handlar om att utifrån en organisations varumärke attrahera, rekrytera och behålla rätt medarbetare. Ett framsynt Employer Branding-arbete bäddar för att din organisation blir en genuint at läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147111022
- Titel
- Employer branding : allt du behöver veta för att bli en attraktiv arbetsgivare
- Författare
- Dyhre, Anna
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 258 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- EMPLOYER BRANDING handlar om att utifrån en organisations varumärke attrahera, rekrytera och behålla rätt medarbetare. Ett framsynt Employer Branding-arbete bäddar för att din organisation blir en genuint attraktiv arbetsplats som behandlar dina medarbetare som en viktig resurs. Boken väcker bland annat två frågor:
- Vad gör attraktiva arbetsgivare?
- Vad gör arbetsgivare attraktiva?
Läs mer
Du får i boken se många exempel på företag och organisationer som systematiskt arbetar med dessa frågor som ett sätt att lyfta varumärket och skapa intresse för potentiella medarbetare. Du får också se hur ledningen och HR-funktionen måste bedriva ett kontinuerligt utvecklingsarbete kring Employer Branding för att göra företaget attraktivt på både "insidan och utsidan".
Boken vänder sig till alla som är involverade i företagets varumärkesarbete: ledningsgrupp, HR-avdelning, marknadschef och medarbetare – där alla blir ambassadörer för företagets varumärke och Employer Branding-arbete.
Sagt om boken
"Äntligen en bok om Employer Branding som ser till helheten. Inspirerar till att jobba mer och vara uthållig med denna mycket viktiga fråga." Henrik Fagrell, VD för IT-konsultbolaget Diadrom
"Employer Branding blir lätt bara en HR-fråga, men med denna överskådliga bok - som jag kan sätta i händerna på våra chefer och vår ledning - kan jag få en ökad förståelse för hur vi ska nå våra mål: att vara en attraktiv arbetsgivare över tid – både på in- och utsidan." Elisabeth Fogelström, Rekryteringschef, Svensk Fastighetsförmedling
"Att profilera sig som advokatbyrå mot framtida medarbetare blir alltmer en strategisk fråga för oss och med hjälp av bokens exempel från andra branscher får vi många bra tips om hur vi kan jobba smartare." Anders Malmström, Partner och Styrelseordförande DLA Nordic
"En av årets 10 bästa HR-böcker. Initierat och väl underbyggt om ett ämne som är aktuellt för många organisationer. Boken ger både grunder och kunskap om hur man kan bygga vidare. Med sina många exempel och modeller fungerar Employer Branding som en praktisk handbok i vardagen." skriver juryn i Årets HR-bok 2013.
Om författarna
Anna Dyhre är egen företagare och har arbetat med frågor kring Employer Branding sedan 1996. Anna har bland annat varit Sverigechef för Universum och även arbetat som konsult inom både näringsliv och offentlig sektor med frågor kring attraktiva arbetsgivare och organisationer. Idag håller Anna uppskattade föreläsningar och workshops över hela Sverige och även utomlands. Gå gärna in på www.annadyhre.com för att få veta mer.
Anders Parment, ek.dr., är universitetslektor vid Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet.
Anders har i sina roller som forskare, strategikonsult, föreläsare och författare intresserat sig för hur olika generationer relaterar till arbete, karriär, konsumtion och samhällets institutioner samt hur generationsskillnader kan mätas och hanteras. Anders har arbetat med många företag, fackförbund, kyrkor, politiska partier m.fl. i sökandet efter svar på hur starka varumärken kan skapas och utvecklas. Gå gärna in på www.andersparment.com för att få veta mer.
Liber 1 9789147111022 -
Det ängsliga samhället - 10 problem och 5 lös...
Häftad bok. Vulkan. 2018. 256 sidor.
Nyskick. Oläst bok.
Hel och felfri.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188809384
- Titel
- Det ängsliga samhället - 10 problem och 5 lösningar
- Författare
- Dyhre, Anna
- Förlag
- Vulkan
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 256 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 135 x 210 mm
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vårt samhälle kännetecknas av ängslighet. Vi har en övertro på att kundorientering, prestationsmätning och medborgar- och kundmakt skapar hållbara lösningar. Men hur mår vi när vi ständigt är jagade av andra som liksom vi själva kontrollerar, reklamerar och yttrar sig i sociala medier? Samtidigt som transparensen ökar i samhället blir vi som individer alltmer krävande. Det ängsliga samhället skildrar tio av dagens samhällsproblem på ett mångfacetterat sätt, och visar hur vi har gått från ett tillits- till ett ängslighetssamhälle. Fem tänkbara lösningar lyfts fram. Vi behöver återupprätta tilliten till varandra, för med tillit följer yrkesstolthet, välmående och en tro på att andra faktiskt är bra på det som de gör. Utvecklingen från medborgare och med-människa till kund och ”kravmaskin” har pågått länge, och det är dags att bryta med den – nu! Problem 1: Alla har rättigheter – få har skyldigheter Problem 2: Ängsliga företag och bort-skämda kunder Problem 3: Ängslig och kortsiktig politik Problem 4: Ängsliga föräldrar Problem 5: Curling överallt Problem 6: Ängsliga arbetsgivare och curlade medarbetare Problem 7: Vi lever i olika samhällen Problem 8: Papperskorgen är överfull Problem 9: Den falska idealbilden Problem 10: Kontroll istället för tillit och respekt Anders Parment, ekon. dr, är verksam som forskare och lärare vid Stockholm Business School, Stockholms universitet samt som föreläsare, författare, utredare och rådgivare. Hans forskning rör konsumentbeteende och hur man relaterar till varumärken, kon-sumtion och arbetsmarknad. Anna Dyhre, jur. kand och med en European Master of Law and Economics, är en uppskattad rådgivare, moderator, författare och föreläsare. Hon har varit Sverigechef för företaget Universum och arbetat internationellt med om-världsbevakning inom Thomson Reuters koncernen. Hon arbetar idag som Senior Advisor för kom-munikationsbyrån Coreworkers.
Vulkan 9789188809384 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188809384
- Titel
- Det ängsliga samhället - 10 problem och 5 lösningar
- Författare
- Dyhre, Anna
- Förlag
- Vulkan
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 256 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 135 x 210 mm
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vårt samhälle kännetecknas av ängslighet. Vi har en övertro på att kundorientering, prestationsmätning och medborgar- och kundmakt skapar hållbara lösningar. Men hur mår vi när vi ständigt är jagade av andra som liksom vi själva kontrollerar, reklamerar och yttrar sig i sociala medier? Samtidigt som transparensen ökar i samhället blir vi som individer alltmer krävande. Det ängsliga samhället skildrar tio av dagens samhällsproblem på ett mångfacetterat sätt, och visar hur vi har gått från ett tillits- till ett ängslighetssamhälle. Fem tänkbara lösningar lyfts fram. Vi behöver återupprätta tilliten till varandra, för med tillit följer yrkesstolthet, välmående och en tro på att andra faktiskt är bra på det som de gör. Utvecklingen från medborgare och med-människa till kund och ”kravmaskin” har pågått länge, och det är dags att bryta med den – nu! Problem 1: Alla har rättigheter – få har skyldigheter Problem 2: Ängsliga företag och bort-skämda kunder Problem 3: Ängslig och kortsiktig politik Problem 4: Ängsliga föräldrar Problem 5: Curling överallt Problem 6: Ängsliga arbetsgivare och curlade medarbetare Problem 7: Vi lever i olika samhällen Problem 8: Papperskorgen är överfull Problem 9: Den falska idealbilden Problem 10: Kontroll istället för tillit och respekt Anders Parment, ekon. dr, är verksam som forskare och lärare vid Stockholm Business School, Stockholms universitet samt som föreläsare, författare, utredare och rådgivare. Hans forskning rör konsumentbeteende och hur man relaterar till varumärken, kon-sumtion och arbetsmarknad. Anna Dyhre, jur. kand och med en European Master of Law and Economics, är en uppskattad rådgivare, moderator, författare och föreläsare. Hon har varit Sverigechef för företaget Universum och arbetat internationellt med om-världsbevakning inom Thomson Reuters koncernen. Hon arbetar idag som Senior Advisor för kom-munikationsbyrån Coreworkers.
Vulkan 9789188809384 -
Sustainable Employer Branding. Guidelines, Wo...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2009. 176 sidor.
Gott skick. Soft-cover. Slightly bumped. Pencil notes in the outer margins.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147090518
- Titel
- Employer Branding - Guidelines, Worktools and Best Practices
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 304 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nominerad till Årets HR-bok 2009!
Great employees – and strategies to attract, keep and recruit the right talent for the organization – will be a defining characteristic of the competitive landscape in years to come. To build a sustainable employer brand, attention must be paid to the mechanisms that create an attractive workplace, regardless of the state of the economy.
Läs mer
This book pinpoints a number of topics that organizations need to consider to be able to stay competitive in the future. Based on multinational research and experience, Anders Parment and Anna Dyhre give you the background, models and tools necessary to develop a strong, consistent and sustainable employer brand.
Om författarna
Anders Parment, Ph. D., is a research follow at Stockholm University School of Business with main focus on employer branding and market communication. Anna Dyhre, Master of Law, is Country Manager for Sweden at the global employer branding company Universum.
Liber 1 9789147090518
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
