-
En hemsk natt. Tretton ruskiga historier
Inbunden bok. Legenda. 1987. 177 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag i gott skick. 14 x 22 cm, 350 gram. 2 cm riss skyddsomslagets baksida. Postas inom ett dygn
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789158211292
- Titel
- En hemsk natt : tretton ruskiga historier
- Förlag
- Stockholm : Legenda
- Utgivningsår
- 1987
- Språk
- Svenska
Legenda 9789158211292 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781631069840
- Titel
- A classic Christmas treasury
- Utgivningsår
- 2023
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Hardback
- Språk
- English
Rock Point 9781631069840 -
Det Bästas Bokval: Hästhandeln - Öga för öga...
Inbunden bok. Reader's Digest AB. 1983.
Mycket gott skick. Se mina övriga annonser för samfrakt. Jag har många Det Bästas Bokval ute nu.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKReader's Digest AB -
Det Bästas Bokval
Inbunden bok. Reader's Digest . 1983. 477 sidor.
ISBN 9789170301100
Gott skick. Skyddsomslag saknas.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKReader's Digest 9789170301100 -
Konvergenskulturen : där gamla och nya medier...
Inbunden bok. Bokförlaget Daidalos. Första svenska uppl. 2008. 275 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Rakt och rent ex
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171732712
- Titel
- Konvergenskulturen : där gamla och nya medier kolliderar
- Författare
- Henry Jenkins
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 275 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Henry Jenkins har skrivit en närmast oemotståndlig bok...
Det är en lysande stuide som verkligen förtjänar att bli läst av alla som intresserar sig för och försöker begripa den spretiga kulturen kring nya digitala medier. Faktum är att Convergence Culture är en knivskarp kulturanalys av samtidens medielandskap." /Pelle Snickars SvD
Ny medieteknik har satt igång en kreativ revolution som i allt högre grad tvinnar samman den digitala användarkulturen med det masskulturella medieutbudet. Gränsen mellan sändare och mottagare suddas ut och resultatet blir ofta allt annat än det förväntade.
I ett antal fallstudier beskriver Henry Jenkins ett medieklimat i förändring. Han tar oss med till Survivor-spoilarnas hemlighetsfulla värld där man använder internet för att samla information och dela med sig av kunskaper och, till producenternas stora förtret, avslöja händelser i programmet innan de visas i TV. Han beskriver hur unga Harry Potter-fans utvecklar sitt skrivande genom att författa egna berättelser om Hogwarts och om hur Star Wars-fans gör egna filmer som ibland håller lika hög kvalitet som originalen. Amatörer har idag tillgång till i princip samma teknik som proffsen och de tänker inte låta någon hindra dem från att vara med och leka. De uppfattar det nya medieklimatet som ett öppet offentligt rum som inte står under företagens kontroll. Samtidigt ser medieindustrin möjligheten att sprida sitt innehåll över fler kanaler och nå en större marknad och ökade intäkter. I vissa fall går företagens och gräsrotsentusiasternas intressen hand i hand och de stärker varandra genom att skapa omsesidigt gynnsamma rela- tioner. I andra fall är intressena motstridiga och konflikter uppstår.
Den centrala frågan är inte vad medierna gör med oss utan vad vi gör medierna
Henry Jenkins är professor vid MIT och har skrivit en rad böcker om media och populärkultur.
Bokförlaget Daidalos Första svenska 9789171732712 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171733689
- Titel
- Konvergenskulturen
- Författare
- Jenkins, Henry
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 312 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 453 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Välkommen till konvergenskulturen! Här möts och korsas nya och gamla medier, här kolliderar gräsrotsentusiaster och de stora mediebolagen, med ett resultat som ofta är allt annat än det förväntade.
1900-talets masskultur förutsatte passiva konsumenter. Vid slutet av århundradet introducerades en rad medietekniker som gjorde det möjligt för amatörer att producera eget medieinnehåll.
Bandspelaren och videon innebar till exempel nya möjligheter till medial kulturproduktion, och internet har inneburit en kreativ revolution där den digitala användarkulturen allt mer blandas samman med det masskulturella utbudet. Det som kallas för webb 2.0 möjliggör ett transmedialt berättande och suddar ut gränsen mellan sändare och mottagare. Den centrala frågan är därför inte vad medierna gör med oss ? utan vad vi gör med medierna.
Henry Jenkins hävdar att mediekonvergensen kommer att omforma den västerländska populärkulturen. Medieindustrin ser nya möjligheter att sprida sitt innehåll över fler kanaler och på så sätt nå en större marknad och ökade intäkter. Samtidigt uppfattar konsumenterna det nya medieklimatet som ett öppet offentligt rum som inte står under företagens kontroll. I vissa fall går företagens och gräsrotsentusiasternas intressen hand i hand och de stärker varandra genom att skapa ömsesidigt gynnsamma och allt tätare relationer mellan medieproducenter och konsumenter. I andra fall är intressena motstridiga och konflikter uppstår.
Henry Jenkins är professor vid MIT och leder dess program i komparativa mediestudier. Han är författare till en rad böcker om media och populärkultur. Samma år som Konvergenskulturen utkom på engelska (2006) gav han också ut Bloggers and Gamers: Exploring Participatory Culture.
Bokförlaget Daidalos 2 9789171733689 -
Spridbar media : att skapa värde och mening i...
Inbunden bok. Bokförlaget Daidalos. 1 uppl. 2014. 380 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Samfrakt
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171734280
- Titel
- Spridbar media : att skapa värde och mening i en nätverkad kultur
- Författare
- Jenkins, Henry
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 380 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 215 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 644 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De sociala medierna och nätverkskulturen håller på att förändra medielandskapet radikalt. Förändringen ställer olika aktörer ? inklusive vanliga Facebookanvändare och twittrare ? inför en rad besvärliga frågor som har med tolkningsföreträde, kontrollmöjligheter och moraliska gränsdragningar att göra. Därtill kommer att gränsen mellan att vara mediekonsument och medieaktör aldrig har varit så genomsläpplig som idag. Tänk till exempel på bestsellern "Femtio nyanser av honom", som ursprungligen publicerades som ?fan fiction? på nätet, eller "Mad Men"-karaktärernas spontant skapade bloggversioner.
Medieforskarna Henry Jenkins, Sam Ford och Joshua Green tar i "Spridbar media" ett brett grepp om den här processen och belyser den ur en rad olika perspektiv. Boken handlar naturligt nog om sådant som medieekonomi, företagskulturer, distributionsformer och rättighetsfrågor. Men den handlar också ? och framför allt ? om vanliga människors möjligheter att påverka mediemiljön genom sin egen aktivitet. Om det vi direkt eller indirekt kan åstadkomma när vi delar någonting till våra Facebookvänner eller i vårt twitterflöde eller engagerar oss i specifika intressegemenskaper på nätet.
Bokens författare vill få oss att överge diverse förenklade ? men seglivade ? föreställningar om hur medier fungerar och istället börja reflektera över deras komplexitet och över ?spridbarhetens? roll. Kort sagt stimulera till nytänkande på området.
Henry Jenkins är Provost?s Professor of Communication, Journalism, Cinematic Arts, and Education vid University of Southern California. Han har tidigare publicerat bland annat "Konvergenskulturen" (Daidalos 2008).
Sam Ford är Director of Digital Strategy vid Peppercomm Strategic Communications och knuten till MIT:s Program in Comparative Media Studies och Western Kentucky University:s Popular Culture Studies Program.
Joshua Green är strateg vid Undercurrent, en byrå för ditigala strategier i New York. Han har en doktorsexamen i mediestuder och har tidigare varit involverad i medieforskning vid bland annat University of Southern California och MIT.
Bokförlaget Daidalos 1 9789171734280 -
Spridbar media : att skapa värde och mening i...
Inbunden bok. Bokförlaget Daidalos. 1 uppl. 2014. 380 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171734280
- Titel
- Spridbar media : att skapa värde och mening i en nätverkad kultur
- Författare
- Jenkins, Henry
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 380 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 215 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 644 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De sociala medierna och nätverkskulturen håller på att förändra medielandskapet radikalt. Förändringen ställer olika aktörer ? inklusive vanliga Facebookanvändare och twittrare ? inför en rad besvärliga frågor som har med tolkningsföreträde, kontrollmöjligheter och moraliska gränsdragningar att göra. Därtill kommer att gränsen mellan att vara mediekonsument och medieaktör aldrig har varit så genomsläpplig som idag. Tänk till exempel på bestsellern "Femtio nyanser av honom", som ursprungligen publicerades som ?fan fiction? på nätet, eller "Mad Men"-karaktärernas spontant skapade bloggversioner.
Medieforskarna Henry Jenkins, Sam Ford och Joshua Green tar i "Spridbar media" ett brett grepp om den här processen och belyser den ur en rad olika perspektiv. Boken handlar naturligt nog om sådant som medieekonomi, företagskulturer, distributionsformer och rättighetsfrågor. Men den handlar också ? och framför allt ? om vanliga människors möjligheter att påverka mediemiljön genom sin egen aktivitet. Om det vi direkt eller indirekt kan åstadkomma när vi delar någonting till våra Facebookvänner eller i vårt twitterflöde eller engagerar oss i specifika intressegemenskaper på nätet.
Bokens författare vill få oss att överge diverse förenklade ? men seglivade ? föreställningar om hur medier fungerar och istället börja reflektera över deras komplexitet och över ?spridbarhetens? roll. Kort sagt stimulera till nytänkande på området.
Henry Jenkins är Provost?s Professor of Communication, Journalism, Cinematic Arts, and Education vid University of Southern California. Han har tidigare publicerat bland annat "Konvergenskulturen" (Daidalos 2008).
Sam Ford är Director of Digital Strategy vid Peppercomm Strategic Communications och knuten till MIT:s Program in Comparative Media Studies och Western Kentucky University:s Popular Culture Studies Program.
Joshua Green är strateg vid Undercurrent, en byrå för ditigala strategier i New York. Han har en doktorsexamen i mediestuder och har tidigare varit involverad i medieforskning vid bland annat University of Southern California och MIT.
Bokförlaget Daidalos 1 9789171734280 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171733689
- Titel
- Konvergenskulturen
- Författare
- Jenkins, Henry
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 312 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 453 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Välkommen till konvergenskulturen! Här möts och korsas nya och gamla medier, här kolliderar gräsrotsentusiaster och de stora mediebolagen, med ett resultat som ofta är allt annat än det förväntade.
1900-talets masskultur förutsatte passiva konsumenter. Vid slutet av århundradet introducerades en rad medietekniker som gjorde det möjligt för amatörer att producera eget medieinnehåll.
Bandspelaren och videon innebar till exempel nya möjligheter till medial kulturproduktion, och internet har inneburit en kreativ revolution där den digitala användarkulturen allt mer blandas samman med det masskulturella utbudet. Det som kallas för webb 2.0 möjliggör ett transmedialt berättande och suddar ut gränsen mellan sändare och mottagare. Den centrala frågan är därför inte vad medierna gör med oss ? utan vad vi gör med medierna.
Henry Jenkins hävdar att mediekonvergensen kommer att omforma den västerländska populärkulturen. Medieindustrin ser nya möjligheter att sprida sitt innehåll över fler kanaler och på så sätt nå en större marknad och ökade intäkter. Samtidigt uppfattar konsumenterna det nya medieklimatet som ett öppet offentligt rum som inte står under företagens kontroll. I vissa fall går företagens och gräsrotsentusiasternas intressen hand i hand och de stärker varandra genom att skapa ömsesidigt gynnsamma och allt tätare relationer mellan medieproducenter och konsumenter. I andra fall är intressena motstridiga och konflikter uppstår.
Henry Jenkins är professor vid MIT och leder dess program i komparativa mediestudier. Han är författare till en rad böcker om media och populärkultur. Samma år som Konvergenskulturen utkom på engelska (2006) gav han också ut Bloggers and Gamers: Exploring Participatory Culture.
Bokförlaget Daidalos 2 9789171733689 -
Fans, bloggers, and gamers : exploring partic...
Häftad bok. New York : New York University Press.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780814742853
- Titel
- Fans, bloggers, and gamers : exploring participatory culture
- Författare
- Jenkins, Henry
- Förlag
- New York : New York University Press
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index.
New York : New York University Press 9780814742853 -
Spridbar media : att skapa värde och mening i...
Inbunden bok. Bokförlaget Daidalos. 1 uppl. 2014. 380 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171734280
- Titel
- Spridbar media : att skapa värde och mening i en nätverkad kultur
- Författare
- Jenkins, Henry
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 380 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 215 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 644 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De sociala medierna och nätverkskulturen håller på att förändra medielandskapet radikalt. Förändringen ställer olika aktörer ? inklusive vanliga Facebookanvändare och twittrare ? inför en rad besvärliga frågor som har med tolkningsföreträde, kontrollmöjligheter och moraliska gränsdragningar att göra. Därtill kommer att gränsen mellan att vara mediekonsument och medieaktör aldrig har varit så genomsläpplig som idag. Tänk till exempel på bestsellern "Femtio nyanser av honom", som ursprungligen publicerades som ?fan fiction? på nätet, eller "Mad Men"-karaktärernas spontant skapade bloggversioner.
Medieforskarna Henry Jenkins, Sam Ford och Joshua Green tar i "Spridbar media" ett brett grepp om den här processen och belyser den ur en rad olika perspektiv. Boken handlar naturligt nog om sådant som medieekonomi, företagskulturer, distributionsformer och rättighetsfrågor. Men den handlar också ? och framför allt ? om vanliga människors möjligheter att påverka mediemiljön genom sin egen aktivitet. Om det vi direkt eller indirekt kan åstadkomma när vi delar någonting till våra Facebookvänner eller i vårt twitterflöde eller engagerar oss i specifika intressegemenskaper på nätet.
Bokens författare vill få oss att överge diverse förenklade ? men seglivade ? föreställningar om hur medier fungerar och istället börja reflektera över deras komplexitet och över ?spridbarhetens? roll. Kort sagt stimulera till nytänkande på området.
Henry Jenkins är Provost?s Professor of Communication, Journalism, Cinematic Arts, and Education vid University of Southern California. Han har tidigare publicerat bland annat "Konvergenskulturen" (Daidalos 2008).
Sam Ford är Director of Digital Strategy vid Peppercomm Strategic Communications och knuten till MIT:s Program in Comparative Media Studies och Western Kentucky University:s Popular Culture Studies Program.
Joshua Green är strateg vid Undercurrent, en byrå för ditigala strategier i New York. Han har en doktorsexamen i mediestuder och har tidigare varit involverad i medieforskning vid bland annat University of Southern California och MIT.
Bokförlaget Daidalos 1 9789171734280 -
Fans, bloggers, and gamers : exploring partic...
Häftad bok. New York : New York University Press. 2006. 279 sidor.
Nära nyskick. Oläst exemplar med obruten rygg. På engelska
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780814742853
- Titel
- Fans, bloggers, and gamers : exploring participatory culture
- Författare
- Jenkins, Henry
- Förlag
- New York : New York University Press
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index.
New York : New York University Press 9780814742853 -
Konvergenskulturen : där gamla och nya medier...
Inbunden bok. Bokförlaget Daidalos. 2008. 275 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171732712
- Titel
- Konvergenskulturen : där gamla och nya medier kolliderar
- Författare
- Henry Jenkins
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 275 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Henry Jenkins har skrivit en närmast oemotståndlig bok...
Det är en lysande stuide som verkligen förtjänar att bli läst av alla som intresserar sig för och försöker begripa den spretiga kulturen kring nya digitala medier. Faktum är att Convergence Culture är en knivskarp kulturanalys av samtidens medielandskap." /Pelle Snickars SvD
Ny medieteknik har satt igång en kreativ revolution som i allt högre grad tvinnar samman den digitala användarkulturen med det masskulturella medieutbudet. Gränsen mellan sändare och mottagare suddas ut och resultatet blir ofta allt annat än det förväntade.
I ett antal fallstudier beskriver Henry Jenkins ett medieklimat i förändring. Han tar oss med till Survivor-spoilarnas hemlighetsfulla värld där man använder internet för att samla information och dela med sig av kunskaper och, till producenternas stora förtret, avslöja händelser i programmet innan de visas i TV. Han beskriver hur unga Harry Potter-fans utvecklar sitt skrivande genom att författa egna berättelser om Hogwarts och om hur Star Wars-fans gör egna filmer som ibland håller lika hög kvalitet som originalen. Amatörer har idag tillgång till i princip samma teknik som proffsen och de tänker inte låta någon hindra dem från att vara med och leka. De uppfattar det nya medieklimatet som ett öppet offentligt rum som inte står under företagens kontroll. Samtidigt ser medieindustrin möjligheten att sprida sitt innehåll över fler kanaler och nå en större marknad och ökade intäkter. I vissa fall går företagens och gräsrotsentusiasternas intressen hand i hand och de stärker varandra genom att skapa omsesidigt gynnsamma rela- tioner. I andra fall är intressena motstridiga och konflikter uppstår.
Den centrala frågan är inte vad medierna gör med oss utan vad vi gör medierna
Henry Jenkins är professor vid MIT och har skrivit en rad böcker om media och populärkultur.
Bokförlaget Daidalos 9789171732712 -
Spridbar media : att skapa värde och mening i...
Inbunden bok. Bokförlaget Daidalos. 1 uppl. 2014. 380 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Samma frakt oavsett hur mycket du handlar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171734280
- Titel
- Spridbar media : att skapa värde och mening i en nätverkad kultur
- Författare
- Jenkins, Henry
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 380 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 215 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 644 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De sociala medierna och nätverkskulturen håller på att förändra medielandskapet radikalt. Förändringen ställer olika aktörer ? inklusive vanliga Facebookanvändare och twittrare ? inför en rad besvärliga frågor som har med tolkningsföreträde, kontrollmöjligheter och moraliska gränsdragningar att göra. Därtill kommer att gränsen mellan att vara mediekonsument och medieaktör aldrig har varit så genomsläpplig som idag. Tänk till exempel på bestsellern "Femtio nyanser av honom", som ursprungligen publicerades som ?fan fiction? på nätet, eller "Mad Men"-karaktärernas spontant skapade bloggversioner.
Medieforskarna Henry Jenkins, Sam Ford och Joshua Green tar i "Spridbar media" ett brett grepp om den här processen och belyser den ur en rad olika perspektiv. Boken handlar naturligt nog om sådant som medieekonomi, företagskulturer, distributionsformer och rättighetsfrågor. Men den handlar också ? och framför allt ? om vanliga människors möjligheter att påverka mediemiljön genom sin egen aktivitet. Om det vi direkt eller indirekt kan åstadkomma när vi delar någonting till våra Facebookvänner eller i vårt twitterflöde eller engagerar oss i specifika intressegemenskaper på nätet.
Bokens författare vill få oss att överge diverse förenklade ? men seglivade ? föreställningar om hur medier fungerar och istället börja reflektera över deras komplexitet och över ?spridbarhetens? roll. Kort sagt stimulera till nytänkande på området.
Henry Jenkins är Provost?s Professor of Communication, Journalism, Cinematic Arts, and Education vid University of Southern California. Han har tidigare publicerat bland annat "Konvergenskulturen" (Daidalos 2008).
Sam Ford är Director of Digital Strategy vid Peppercomm Strategic Communications och knuten till MIT:s Program in Comparative Media Studies och Western Kentucky University:s Popular Culture Studies Program.
Joshua Green är strateg vid Undercurrent, en byrå för ditigala strategier i New York. Han har en doktorsexamen i mediestuder och har tidigare varit involverad i medieforskning vid bland annat University of Southern California och MIT.
Bokförlaget Daidalos 1 9789171734280 -
Spridbar media : att skapa värde och mening i...
Inbunden bok. Bokförlaget Daidalos. 1 uppl. 2014. 380 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171734280
- Titel
- Spridbar media : att skapa värde och mening i en nätverkad kultur
- Författare
- Jenkins, Henry
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 380 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 215 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 644 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De sociala medierna och nätverkskulturen håller på att förändra medielandskapet radikalt. Förändringen ställer olika aktörer ? inklusive vanliga Facebookanvändare och twittrare ? inför en rad besvärliga frågor som har med tolkningsföreträde, kontrollmöjligheter och moraliska gränsdragningar att göra. Därtill kommer att gränsen mellan att vara mediekonsument och medieaktör aldrig har varit så genomsläpplig som idag. Tänk till exempel på bestsellern "Femtio nyanser av honom", som ursprungligen publicerades som ?fan fiction? på nätet, eller "Mad Men"-karaktärernas spontant skapade bloggversioner.
Medieforskarna Henry Jenkins, Sam Ford och Joshua Green tar i "Spridbar media" ett brett grepp om den här processen och belyser den ur en rad olika perspektiv. Boken handlar naturligt nog om sådant som medieekonomi, företagskulturer, distributionsformer och rättighetsfrågor. Men den handlar också ? och framför allt ? om vanliga människors möjligheter att påverka mediemiljön genom sin egen aktivitet. Om det vi direkt eller indirekt kan åstadkomma när vi delar någonting till våra Facebookvänner eller i vårt twitterflöde eller engagerar oss i specifika intressegemenskaper på nätet.
Bokens författare vill få oss att överge diverse förenklade ? men seglivade ? föreställningar om hur medier fungerar och istället börja reflektera över deras komplexitet och över ?spridbarhetens? roll. Kort sagt stimulera till nytänkande på området.
Henry Jenkins är Provost?s Professor of Communication, Journalism, Cinematic Arts, and Education vid University of Southern California. Han har tidigare publicerat bland annat "Konvergenskulturen" (Daidalos 2008).
Sam Ford är Director of Digital Strategy vid Peppercomm Strategic Communications och knuten till MIT:s Program in Comparative Media Studies och Western Kentucky University:s Popular Culture Studies Program.
Joshua Green är strateg vid Undercurrent, en byrå för ditigala strategier i New York. Han har en doktorsexamen i mediestuder och har tidigare varit involverad i medieforskning vid bland annat University of Southern California och MIT.
Bokförlaget Daidalos 1 9789171734280 -
Konvergenskulturen : där gamla och nya medier...
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Daidalos, 2008. Förlagsband med skyddsomslag. Främparmens hörn aningen tilltryckta, i övrigt nära nyskick. 275 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171732712
- Titel
- Konvergenskulturen : där gamla och nya medier kolliderar
- Författare
- Henry Jenkins
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 275 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Henry Jenkins har skrivit en närmast oemotståndlig bok...
Det är en lysande stuide som verkligen förtjänar att bli läst av alla som intresserar sig för och försöker begripa den spretiga kulturen kring nya digitala medier. Faktum är att Convergence Culture är en knivskarp kulturanalys av samtidens medielandskap." /Pelle Snickars SvD
Ny medieteknik har satt igång en kreativ revolution som i allt högre grad tvinnar samman den digitala användarkulturen med det masskulturella medieutbudet. Gränsen mellan sändare och mottagare suddas ut och resultatet blir ofta allt annat än det förväntade.
I ett antal fallstudier beskriver Henry Jenkins ett medieklimat i förändring. Han tar oss med till Survivor-spoilarnas hemlighetsfulla värld där man använder internet för att samla information och dela med sig av kunskaper och, till producenternas stora förtret, avslöja händelser i programmet innan de visas i TV. Han beskriver hur unga Harry Potter-fans utvecklar sitt skrivande genom att författa egna berättelser om Hogwarts och om hur Star Wars-fans gör egna filmer som ibland håller lika hög kvalitet som originalen. Amatörer har idag tillgång till i princip samma teknik som proffsen och de tänker inte låta någon hindra dem från att vara med och leka. De uppfattar det nya medieklimatet som ett öppet offentligt rum som inte står under företagens kontroll. Samtidigt ser medieindustrin möjligheten att sprida sitt innehåll över fler kanaler och nå en större marknad och ökade intäkter. I vissa fall går företagens och gräsrotsentusiasternas intressen hand i hand och de stärker varandra genom att skapa omsesidigt gynnsamma rela- tioner. I andra fall är intressena motstridiga och konflikter uppstår.
Den centrala frågan är inte vad medierna gör med oss utan vad vi gör medierna
Henry Jenkins är professor vid MIT och har skrivit en rad böcker om media och populärkultur.
9789171732712 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171733689
- Titel
- Konvergenskulturen
- Författare
- Jenkins, Henry
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 312 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 453 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Välkommen till konvergenskulturen! Här möts och korsas nya och gamla medier, här kolliderar gräsrotsentusiaster och de stora mediebolagen, med ett resultat som ofta är allt annat än det förväntade.
1900-talets masskultur förutsatte passiva konsumenter. Vid slutet av århundradet introducerades en rad medietekniker som gjorde det möjligt för amatörer att producera eget medieinnehåll.
Bandspelaren och videon innebar till exempel nya möjligheter till medial kulturproduktion, och internet har inneburit en kreativ revolution där den digitala användarkulturen allt mer blandas samman med det masskulturella utbudet. Det som kallas för webb 2.0 möjliggör ett transmedialt berättande och suddar ut gränsen mellan sändare och mottagare. Den centrala frågan är därför inte vad medierna gör med oss ? utan vad vi gör med medierna.
Henry Jenkins hävdar att mediekonvergensen kommer att omforma den västerländska populärkulturen. Medieindustrin ser nya möjligheter att sprida sitt innehåll över fler kanaler och på så sätt nå en större marknad och ökade intäkter. Samtidigt uppfattar konsumenterna det nya medieklimatet som ett öppet offentligt rum som inte står under företagens kontroll. I vissa fall går företagens och gräsrotsentusiasternas intressen hand i hand och de stärker varandra genom att skapa ömsesidigt gynnsamma och allt tätare relationer mellan medieproducenter och konsumenter. I andra fall är intressena motstridiga och konflikter uppstår.
Henry Jenkins är professor vid MIT och leder dess program i komparativa mediestudier. Han är författare till en rad böcker om media och populärkultur. Samma år som Konvergenskulturen utkom på engelska (2006) gav han också ut Bloggers and Gamers: Exploring Participatory Culture.
Bokförlaget Daidalos 2 9789171733689 -
Konvergenskulturen: Där gamla och nya medier...
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Daidalos. Göteborg, 2008. Förlagets pappband med skyddsomslag. Svartvita illustrationer. 275 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171732712
- Titel
- Konvergenskulturen : där gamla och nya medier kolliderar
- Författare
- Henry Jenkins
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 275 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Henry Jenkins har skrivit en närmast oemotståndlig bok...
Det är en lysande stuide som verkligen förtjänar att bli läst av alla som intresserar sig för och försöker begripa den spretiga kulturen kring nya digitala medier. Faktum är att Convergence Culture är en knivskarp kulturanalys av samtidens medielandskap." /Pelle Snickars SvD
Ny medieteknik har satt igång en kreativ revolution som i allt högre grad tvinnar samman den digitala användarkulturen med det masskulturella medieutbudet. Gränsen mellan sändare och mottagare suddas ut och resultatet blir ofta allt annat än det förväntade.
I ett antal fallstudier beskriver Henry Jenkins ett medieklimat i förändring. Han tar oss med till Survivor-spoilarnas hemlighetsfulla värld där man använder internet för att samla information och dela med sig av kunskaper och, till producenternas stora förtret, avslöja händelser i programmet innan de visas i TV. Han beskriver hur unga Harry Potter-fans utvecklar sitt skrivande genom att författa egna berättelser om Hogwarts och om hur Star Wars-fans gör egna filmer som ibland håller lika hög kvalitet som originalen. Amatörer har idag tillgång till i princip samma teknik som proffsen och de tänker inte låta någon hindra dem från att vara med och leka. De uppfattar det nya medieklimatet som ett öppet offentligt rum som inte står under företagens kontroll. Samtidigt ser medieindustrin möjligheten att sprida sitt innehåll över fler kanaler och nå en större marknad och ökade intäkter. I vissa fall går företagens och gräsrotsentusiasternas intressen hand i hand och de stärker varandra genom att skapa omsesidigt gynnsamma rela- tioner. I andra fall är intressena motstridiga och konflikter uppstår.
Den centrala frågan är inte vad medierna gör med oss utan vad vi gör medierna
Henry Jenkins är professor vid MIT och har skrivit en rad böcker om media och populärkultur.
9789171732712 -
Konvergenskulturen: Där gamla och nya medier...
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Daidalos. Göteborg, 2008. Förlagets pappband med skyddsomslag. Svartvita illustrationer. En mindre (ca 1 cm) reva i skyddsomslaget. 275 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171732712
- Titel
- Konvergenskulturen : där gamla och nya medier kolliderar
- Författare
- Henry Jenkins
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 275 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Henry Jenkins har skrivit en närmast oemotståndlig bok...
Det är en lysande stuide som verkligen förtjänar att bli läst av alla som intresserar sig för och försöker begripa den spretiga kulturen kring nya digitala medier. Faktum är att Convergence Culture är en knivskarp kulturanalys av samtidens medielandskap." /Pelle Snickars SvD
Ny medieteknik har satt igång en kreativ revolution som i allt högre grad tvinnar samman den digitala användarkulturen med det masskulturella medieutbudet. Gränsen mellan sändare och mottagare suddas ut och resultatet blir ofta allt annat än det förväntade.
I ett antal fallstudier beskriver Henry Jenkins ett medieklimat i förändring. Han tar oss med till Survivor-spoilarnas hemlighetsfulla värld där man använder internet för att samla information och dela med sig av kunskaper och, till producenternas stora förtret, avslöja händelser i programmet innan de visas i TV. Han beskriver hur unga Harry Potter-fans utvecklar sitt skrivande genom att författa egna berättelser om Hogwarts och om hur Star Wars-fans gör egna filmer som ibland håller lika hög kvalitet som originalen. Amatörer har idag tillgång till i princip samma teknik som proffsen och de tänker inte låta någon hindra dem från att vara med och leka. De uppfattar det nya medieklimatet som ett öppet offentligt rum som inte står under företagens kontroll. Samtidigt ser medieindustrin möjligheten att sprida sitt innehåll över fler kanaler och nå en större marknad och ökade intäkter. I vissa fall går företagens och gräsrotsentusiasternas intressen hand i hand och de stärker varandra genom att skapa omsesidigt gynnsamma rela- tioner. I andra fall är intressena motstridiga och konflikter uppstår.
Den centrala frågan är inte vad medierna gör med oss utan vad vi gör medierna
Henry Jenkins är professor vid MIT och har skrivit en rad böcker om media och populärkultur.
9789171732712 -
Konvergenskulturen : där gamla och nya medier...
Inbunden bok. Bokförlaget Daidalos. 2008. 275 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Sk.omslag, framsidan mkt fin, baksidan har små repor. Namnad. Inlagan ren.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171732712
- Titel
- Konvergenskulturen : där gamla och nya medier kolliderar
- Författare
- Henry Jenkins
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 275 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Henry Jenkins har skrivit en närmast oemotståndlig bok...
Det är en lysande stuide som verkligen förtjänar att bli läst av alla som intresserar sig för och försöker begripa den spretiga kulturen kring nya digitala medier. Faktum är att Convergence Culture är en knivskarp kulturanalys av samtidens medielandskap." /Pelle Snickars SvD
Ny medieteknik har satt igång en kreativ revolution som i allt högre grad tvinnar samman den digitala användarkulturen med det masskulturella medieutbudet. Gränsen mellan sändare och mottagare suddas ut och resultatet blir ofta allt annat än det förväntade.
I ett antal fallstudier beskriver Henry Jenkins ett medieklimat i förändring. Han tar oss med till Survivor-spoilarnas hemlighetsfulla värld där man använder internet för att samla information och dela med sig av kunskaper och, till producenternas stora förtret, avslöja händelser i programmet innan de visas i TV. Han beskriver hur unga Harry Potter-fans utvecklar sitt skrivande genom att författa egna berättelser om Hogwarts och om hur Star Wars-fans gör egna filmer som ibland håller lika hög kvalitet som originalen. Amatörer har idag tillgång till i princip samma teknik som proffsen och de tänker inte låta någon hindra dem från att vara med och leka. De uppfattar det nya medieklimatet som ett öppet offentligt rum som inte står under företagens kontroll. Samtidigt ser medieindustrin möjligheten att sprida sitt innehåll över fler kanaler och nå en större marknad och ökade intäkter. I vissa fall går företagens och gräsrotsentusiasternas intressen hand i hand och de stärker varandra genom att skapa omsesidigt gynnsamma rela- tioner. I andra fall är intressena motstridiga och konflikter uppstår.
Den centrala frågan är inte vad medierna gör med oss utan vad vi gör medierna
Henry Jenkins är professor vid MIT och har skrivit en rad böcker om media och populärkultur.
Bokförlaget Daidalos 9789171732712 -
Det Bästas Bokval
Inbunden bok. Reader´s Digest AB. 1 uppl. 1983. 480 sidor.
ISBN 9789170301100
Nyskick. Respektive författares sammandrag avser boken:
- Hästhandeln,
- Öga för öga,
- Sommaren med Skipper och
- Högt spel.
Den vita linjen på bilden finns inte i verkligheten. … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKReader´s Digest AB 1 9789170301100 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171733689
- Titel
- Konvergenskulturen
- Författare
- Jenkins, Henry
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 312 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 453 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Välkommen till konvergenskulturen! Här möts och korsas nya och gamla medier, här kolliderar gräsrotsentusiaster och de stora mediebolagen, med ett resultat som ofta är allt annat än det förväntade.
1900-talets masskultur förutsatte passiva konsumenter. Vid slutet av århundradet introducerades en rad medietekniker som gjorde det möjligt för amatörer att producera eget medieinnehåll.
Bandspelaren och videon innebar till exempel nya möjligheter till medial kulturproduktion, och internet har inneburit en kreativ revolution där den digitala användarkulturen allt mer blandas samman med det masskulturella utbudet. Det som kallas för webb 2.0 möjliggör ett transmedialt berättande och suddar ut gränsen mellan sändare och mottagare. Den centrala frågan är därför inte vad medierna gör med oss ? utan vad vi gör med medierna.
Henry Jenkins hävdar att mediekonvergensen kommer att omforma den västerländska populärkulturen. Medieindustrin ser nya möjligheter att sprida sitt innehåll över fler kanaler och på så sätt nå en större marknad och ökade intäkter. Samtidigt uppfattar konsumenterna det nya medieklimatet som ett öppet offentligt rum som inte står under företagens kontroll. I vissa fall går företagens och gräsrotsentusiasternas intressen hand i hand och de stärker varandra genom att skapa ömsesidigt gynnsamma och allt tätare relationer mellan medieproducenter och konsumenter. I andra fall är intressena motstridiga och konflikter uppstår.
Henry Jenkins är professor vid MIT och leder dess program i komparativa mediestudier. Han är författare till en rad böcker om media och populärkultur. Samma år som Konvergenskulturen utkom på engelska (2006) gav han också ut Bloggers and Gamers: Exploring Participatory Culture.
Bokförlaget Daidalos 2 9789171733689 -
Spridbar media : att skapa värde och mening i...
Inbunden bok. Bokförlaget Daidalos. 1 uppl. 2014. 380 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171734280
- Titel
- Spridbar media : att skapa värde och mening i en nätverkad kultur
- Författare
- Jenkins, Henry
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 380 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 215 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 644 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De sociala medierna och nätverkskulturen håller på att förändra medielandskapet radikalt. Förändringen ställer olika aktörer ? inklusive vanliga Facebookanvändare och twittrare ? inför en rad besvärliga frågor som har med tolkningsföreträde, kontrollmöjligheter och moraliska gränsdragningar att göra. Därtill kommer att gränsen mellan att vara mediekonsument och medieaktör aldrig har varit så genomsläpplig som idag. Tänk till exempel på bestsellern "Femtio nyanser av honom", som ursprungligen publicerades som ?fan fiction? på nätet, eller "Mad Men"-karaktärernas spontant skapade bloggversioner.
Medieforskarna Henry Jenkins, Sam Ford och Joshua Green tar i "Spridbar media" ett brett grepp om den här processen och belyser den ur en rad olika perspektiv. Boken handlar naturligt nog om sådant som medieekonomi, företagskulturer, distributionsformer och rättighetsfrågor. Men den handlar också ? och framför allt ? om vanliga människors möjligheter att påverka mediemiljön genom sin egen aktivitet. Om det vi direkt eller indirekt kan åstadkomma när vi delar någonting till våra Facebookvänner eller i vårt twitterflöde eller engagerar oss i specifika intressegemenskaper på nätet.
Bokens författare vill få oss att överge diverse förenklade ? men seglivade ? föreställningar om hur medier fungerar och istället börja reflektera över deras komplexitet och över ?spridbarhetens? roll. Kort sagt stimulera till nytänkande på området.
Henry Jenkins är Provost?s Professor of Communication, Journalism, Cinematic Arts, and Education vid University of Southern California. Han har tidigare publicerat bland annat "Konvergenskulturen" (Daidalos 2008).
Sam Ford är Director of Digital Strategy vid Peppercomm Strategic Communications och knuten till MIT:s Program in Comparative Media Studies och Western Kentucky University:s Popular Culture Studies Program.
Joshua Green är strateg vid Undercurrent, en byrå för ditigala strategier i New York. Han har en doktorsexamen i mediestuder och har tidigare varit involverad i medieforskning vid bland annat University of Southern California och MIT.
Bokförlaget Daidalos 1 9789171734280 -
Fans, bloggers, and gamers. Exploring partici...
Häftad bok. New York University Press. 1 uppl. 2006. 279 sidor.
Mycket gott skick. ENGELSK TEXT. Format 23 x 15,5 cm Vikt 395 g.
Häftad bok med mjuka pärmar. Ur baksidestexten: "Henry Jenkins"s pioneering work in the early 1990s promoted the idea that fans are among the most active, creative, critically engaged, and socially connected läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780814742853
- Titel
- Fans, bloggers, and gamers : exploring participatory culture
- Författare
- Jenkins, Henry
- Förlag
- New York : New York University Press
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index.
New York University Press 1 9780814742853 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780814743508
- Titel
- Spreadable media : creating value and meaning in a networked culture
- Författare
- Jenkins, Henry - Ford, Sam - Green, Joshua
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- English
9780814743508 -
Convergence culture : where old and new media...
Inbunden bok. New York : New York University Press. 2006.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780814742815
- Titel
- Convergence culture : where old and new media collide
- Författare
- Jenkins, Henry
- Förlag
- New York : New York University Press
- Utgivningsår
- 2006
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index
New York : New York University Press 9780814742815 -
DET BÄSTAS BOKVAL: HÄSTHANDELN, ÖGA FÖR ÖGA,...
Inbunden bok. 1983. 473 sidor.
Gott skick. ART NR 28377
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Spridbar media : att skapa värde och mening i...
Inbunden bok. Bokförlaget Daidalos. 1 uppl. 2014. 380 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171734280
- Titel
- Spridbar media : att skapa värde och mening i en nätverkad kultur
- Författare
- Jenkins, Henry
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 380 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 215 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 644 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De sociala medierna och nätverkskulturen håller på att förändra medielandskapet radikalt. Förändringen ställer olika aktörer ? inklusive vanliga Facebookanvändare och twittrare ? inför en rad besvärliga frågor som har med tolkningsföreträde, kontrollmöjligheter och moraliska gränsdragningar att göra. Därtill kommer att gränsen mellan att vara mediekonsument och medieaktör aldrig har varit så genomsläpplig som idag. Tänk till exempel på bestsellern "Femtio nyanser av honom", som ursprungligen publicerades som ?fan fiction? på nätet, eller "Mad Men"-karaktärernas spontant skapade bloggversioner.
Medieforskarna Henry Jenkins, Sam Ford och Joshua Green tar i "Spridbar media" ett brett grepp om den här processen och belyser den ur en rad olika perspektiv. Boken handlar naturligt nog om sådant som medieekonomi, företagskulturer, distributionsformer och rättighetsfrågor. Men den handlar också ? och framför allt ? om vanliga människors möjligheter att påverka mediemiljön genom sin egen aktivitet. Om det vi direkt eller indirekt kan åstadkomma när vi delar någonting till våra Facebookvänner eller i vårt twitterflöde eller engagerar oss i specifika intressegemenskaper på nätet.
Bokens författare vill få oss att överge diverse förenklade ? men seglivade ? föreställningar om hur medier fungerar och istället börja reflektera över deras komplexitet och över ?spridbarhetens? roll. Kort sagt stimulera till nytänkande på området.
Henry Jenkins är Provost?s Professor of Communication, Journalism, Cinematic Arts, and Education vid University of Southern California. Han har tidigare publicerat bland annat "Konvergenskulturen" (Daidalos 2008).
Sam Ford är Director of Digital Strategy vid Peppercomm Strategic Communications och knuten till MIT:s Program in Comparative Media Studies och Western Kentucky University:s Popular Culture Studies Program.
Joshua Green är strateg vid Undercurrent, en byrå för ditigala strategier i New York. Han har en doktorsexamen i mediestuder och har tidigare varit involverad i medieforskning vid bland annat University of Southern California och MIT.
Bokförlaget Daidalos 1 9789171734280 -
Spridbar media : att skapa värde och mening i...
Inbunden bok. Bokförlaget Daidalos. 1 uppl. 2014. 380 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171734280
- Titel
- Spridbar media : att skapa värde och mening i en nätverkad kultur
- Författare
- Jenkins, Henry
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 380 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 215 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 644 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De sociala medierna och nätverkskulturen håller på att förändra medielandskapet radikalt. Förändringen ställer olika aktörer ? inklusive vanliga Facebookanvändare och twittrare ? inför en rad besvärliga frågor som har med tolkningsföreträde, kontrollmöjligheter och moraliska gränsdragningar att göra. Därtill kommer att gränsen mellan att vara mediekonsument och medieaktör aldrig har varit så genomsläpplig som idag. Tänk till exempel på bestsellern "Femtio nyanser av honom", som ursprungligen publicerades som ?fan fiction? på nätet, eller "Mad Men"-karaktärernas spontant skapade bloggversioner.
Medieforskarna Henry Jenkins, Sam Ford och Joshua Green tar i "Spridbar media" ett brett grepp om den här processen och belyser den ur en rad olika perspektiv. Boken handlar naturligt nog om sådant som medieekonomi, företagskulturer, distributionsformer och rättighetsfrågor. Men den handlar också ? och framför allt ? om vanliga människors möjligheter att påverka mediemiljön genom sin egen aktivitet. Om det vi direkt eller indirekt kan åstadkomma när vi delar någonting till våra Facebookvänner eller i vårt twitterflöde eller engagerar oss i specifika intressegemenskaper på nätet.
Bokens författare vill få oss att överge diverse förenklade ? men seglivade ? föreställningar om hur medier fungerar och istället börja reflektera över deras komplexitet och över ?spridbarhetens? roll. Kort sagt stimulera till nytänkande på området.
Henry Jenkins är Provost?s Professor of Communication, Journalism, Cinematic Arts, and Education vid University of Southern California. Han har tidigare publicerat bland annat "Konvergenskulturen" (Daidalos 2008).
Sam Ford är Director of Digital Strategy vid Peppercomm Strategic Communications och knuten till MIT:s Program in Comparative Media Studies och Western Kentucky University:s Popular Culture Studies Program.
Joshua Green är strateg vid Undercurrent, en byrå för ditigala strategier i New York. Han har en doktorsexamen i mediestuder och har tidigare varit involverad i medieforskning vid bland annat University of Southern California och MIT.
Bokförlaget Daidalos 1 9789171734280 -
The big book of home crafts:1
Inbunden bok. Apple. 224 sidor.
ISBN 185076736x
Gott skick. Skyddsomslag i gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKApple 185076736x
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
