-
Konsten att få andra att prestera : praktisk...
Häftad bok. RB publishing. 2010. 128 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186439088
- Titel
- Konsten att få andra att prestera : praktisk handbok i coachande ledarskap
- Författare
- Åkerman, Kenth
- Förlag
- RB publishing
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 153 x 215 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 211 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken har sålt i över 10 000 ex. Finns även som pocket.
En enkel och lättfattlig bok om hur du coachar dina medarbetare att nå verksamhetens mål. Detta är boken för dig, oavsett om du är chef, ledare, projektledare eller bara nyfiken på hur du får dig själv och andra att nå sina mål. Recensioner säger "rakt på", "inga önödiga teorier", "praktisk och användbart i ledarskapets vardag".
En praktisk handbok i coachande ledarskap, hur du får andra att prestera bättre. Boken ger dig grunderna i framgångsrik coachning och hur du får mer självgående medarbetare som är delaktiga i framgången. Den riktar sig till dig som chef och ledare, både inom det privata näringslivet och inom offentlig sektor. Även idrottsledare och ledare inom ideella verksamheter har nytta av tankarna, exemplen, övningarna och reflektionerna som ges.
Du får bland anant 26 coachverktyg, 15 fristående kapitelfrågor för din reflektion, mer än 50 exempel på användbara coachfrågor.
Konsten att prestera ger inspiration till enkla verktyg i min vardag som jag direkt kan använda. Ett litet uppslagsverk för mig som chef.
Pia Bernåker, kontorschef SEB
Boken är som färskpressad juice. Inga tillsatser, inget onödigt. Du får näring i varje rad.
Johannes Steinsson, entreprenör och coach
´Det är en lättläst och lättförstålig tipsbok om coachning. Den väcker många tankar som får även mig som ledare och coach att växa. Boken är en bra sammanfattning av "värt att veta" om coachning och jag kommer att använda boken som ledstjärna i mitt ledarskap.
Tarja Malvalehto, gruppchef Coor Service Management
Några delar ur boken: Framgångsrik coachning - Coachande förhållningssätt - Värderingar styr dig - Finn din ledarskapsram - Hur motivera andra - GROW-modellen - Mål och motivation - Sätt dubbelSMART mål - Olika sätt att coacha Coachsamtalet - De viktiga frågorna - Tre olika feedbackmodeller - Framgångsloopen för bästa resultat med mera.
Några läsarröster:
”Med glimten i ögat ger den tydliga råd och sanningar som man behöver som ledare. Läs den!” Maria Stagmo, HR chef, Sparbanken Skåne
"Mycket behändig att använda som uppslagsbok vid olika situationer för att motivera sina medarbetare."
Matz Wallander, CEO, Idrottens Spel
"Boken har hjälpt mig med praktiska tips för att ge ny kraft och inspiration till medarbetarna - varje dag." Merja Wising, Divisionschef Guldfynd
"Som ansvarig för en större säljorganisation har den fungerat som en tankeväckande, men också som en uppslagsbok som jag kommer tillbaka till när jag behöver inspiration att utveckla mitt ledarskap. Jag rekommenderar den till alla som har någon form av ledaruppdrag."
Joakim Andersson, Country Manager, Glamox Luxo Lighting
RB publishing 9789186439088 -
Receptbok för ett rikare liv : personligt led...
Inbunden bok. RB publishing. 2011. 278 sidor.
Nyskick. Inga anteckningar inuti.
Passa på att köp fler böcker av oss - vi har massvis! Frakten förblir den samma oavsett hur många böcker du hittar!
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186439231
- Titel
- Receptbok för ett rikare liv : personligt ledarskap.
- Författare
- Åkerman, Kenth
- Förlag
- RB publishing
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 278 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 110 x 180 mm
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Receptbok för ett rikare liv. Personligt ledarskap" är en inspirations- och receptbok för vardagens med- och motgångar.
Boken är skriven av inspiratören och mentala coachen Kenth Åkerman och bygger på hans långa erfarenhet från utveckling av sig själv och andra i egenskap av utbildare. Åkerman är också författare bl a till den bästsäljande boken KONSTEN att få andra ATT PRESTERA, en praktisk handbok i coachande ledarskap.
Vad gör dem som klarar tuffa utmaningar? De som aldrig blir stressade? De som alltid är tydlig i sin kommunikation? Hur får du dig själv och andra att prestera?
Hur gör dem som får jobbet? Hur gör den som lyckas gå ned till sin målvikt? Vad gör den som har en lycklig relation? Hur gör det som får tiden att räcka? Hur gör de som klarar budgeten varje månad?
Frågorna du ställer dig är säkert många och den viktigaste frågan blir: Vad kan du lära av dig själv och andras recept?
Boken kommer inte med lösningar serverade på ett fat utan tips och tankar från välgrundad psykologi och beteendevetenskap, såväl som författarens egna erfarenhet från att ha arbetat med människor och organisationers utveckling under många år. Du får ett antal principer som du själv får göra till praktisk verklighet.
Boken bygger på enkelhet, så du kommer inte möta så många teoretiska modeller utan istället fler vardagsnära tips. I denna inspirationsbok får du mentala styrkepiller, närmare bestämt över 100 recept för ökad balans och mera framgång i ditt liv.
Tips och tankar som hjälper dig att sätta fokus på den du är och vill vara. Reflektionsövningar, träningsuppgifter och utmaningar som utökar din komfortzon och stärker både självförtroende och självkänsla. Gör du övningarna, stannar upp och reflekterar och antar utmaningar kan jag garantera att du får stor användning av inspirationsboken. Den kommer hjälpa dig att både prestera bättre och skapa bättre relationer till dig själv och andra.
Boken är på hela 280 sidor med hård pärm och blir en bok att återkomma till när du kör fast mentalt, inte får tiden att räcka, känner sviktande motivation och självförtroende med mera.
Några kapitelrubriker:
Coacha dig själv: lev ett stort liv, se det lilla
Framgångsprinciper: för lycka och välgång
Mental träning: släpp fram kraften från insidan
Prioritera din tid: vårda din resurs gör mindre
Minska stressen: öka ditt lugn och prestera mer
Hantera missnöje, klagomål och konflikt: steget före
Målsättning: mål och fokus ger resultat
Spegla dig själv
Boken ger också extramaterial i form av bl a 10 TIPS för ökad självkänsla, hålla motivationen vid liv, öka optimismen på jobbet och hålla ett minnesvärt tal.
Inbunden, 280 sidor. ISBN 978-91-86439-23-1
RB publishing 9789186439231 -
Konsten att få andra att prestera : praktisk...
Inbunden bok. RB publishing. 2010. 128 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186439088
- Titel
- Konsten att få andra att prestera : praktisk handbok i coachande ledarskap
- Författare
- Åkerman, Kenth
- Förlag
- RB publishing
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 153 x 215 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 211 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken har sålt i över 10 000 ex. Finns även som pocket.
En enkel och lättfattlig bok om hur du coachar dina medarbetare att nå verksamhetens mål. Detta är boken för dig, oavsett om du är chef, ledare, projektledare eller bara nyfiken på hur du får dig själv och andra att nå sina mål. Recensioner säger "rakt på", "inga önödiga teorier", "praktisk och användbart i ledarskapets vardag".
En praktisk handbok i coachande ledarskap, hur du får andra att prestera bättre. Boken ger dig grunderna i framgångsrik coachning och hur du får mer självgående medarbetare som är delaktiga i framgången. Den riktar sig till dig som chef och ledare, både inom det privata näringslivet och inom offentlig sektor. Även idrottsledare och ledare inom ideella verksamheter har nytta av tankarna, exemplen, övningarna och reflektionerna som ges.
Du får bland anant 26 coachverktyg, 15 fristående kapitelfrågor för din reflektion, mer än 50 exempel på användbara coachfrågor.
Konsten att prestera ger inspiration till enkla verktyg i min vardag som jag direkt kan använda. Ett litet uppslagsverk för mig som chef.
Pia Bernåker, kontorschef SEB
Boken är som färskpressad juice. Inga tillsatser, inget onödigt. Du får näring i varje rad.
Johannes Steinsson, entreprenör och coach
´Det är en lättläst och lättförstålig tipsbok om coachning. Den väcker många tankar som får även mig som ledare och coach att växa. Boken är en bra sammanfattning av "värt att veta" om coachning och jag kommer att använda boken som ledstjärna i mitt ledarskap.
Tarja Malvalehto, gruppchef Coor Service Management
Några delar ur boken: Framgångsrik coachning - Coachande förhållningssätt - Värderingar styr dig - Finn din ledarskapsram - Hur motivera andra - GROW-modellen - Mål och motivation - Sätt dubbelSMART mål - Olika sätt att coacha Coachsamtalet - De viktiga frågorna - Tre olika feedbackmodeller - Framgångsloopen för bästa resultat med mera.
Några läsarröster:
”Med glimten i ögat ger den tydliga råd och sanningar som man behöver som ledare. Läs den!” Maria Stagmo, HR chef, Sparbanken Skåne
"Mycket behändig att använda som uppslagsbok vid olika situationer för att motivera sina medarbetare."
Matz Wallander, CEO, Idrottens Spel
"Boken har hjälpt mig med praktiska tips för att ge ny kraft och inspiration till medarbetarna - varje dag." Merja Wising, Divisionschef Guldfynd
"Som ansvarig för en större säljorganisation har den fungerat som en tankeväckande, men också som en uppslagsbok som jag kommer tillbaka till när jag behöver inspiration att utveckla mitt ledarskap. Jag rekommenderar den till alla som har någon form av ledaruppdrag."
Joakim Andersson, Country Manager, Glamox Luxo Lighting
RB publishing 9789186439088 -
Servicekompassen : framgångsfaktorer för serv...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2009. 170 sidor.
Nära nyskick. Vid beställningar över 500 SEK är det fri frakt inrikes. Titta gärna till mina andra böcker, har över 2000 böcker i sortimentet.
Gallrad från Lomma Folkbibliotek.
Olika människor har olika behov. Samma sak gäller för kunder. Allt förmånga kunder möt läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170052415
- Titel
- Servicekompassen : framgångsfaktorer för service i mästarklass
- Författare
- Åkerman, Kenth
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 170 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 531 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Olika människor har olika behov. Samma sak gäller för kunder. Allt förmånga kunder möts av allt för dålig service, allt för ofta.
Läs mer
I den här boken presenteras en modell för hur man kan förbättra en organisations service. Det är en lättillgänglig och inspirerande handbok som innehåller många konkreta råd och exempel. De varvas med diskussionsfrågor och checklistor som direkt går att tillämpa i den egna verksamheten.
Några frågor som boken behandlar är:
Vad skiljer bra service från service i mästarklass?
Vad är kundkultur och hur ser den ut?
Vilka utmaningar finns i ditt företag?
Vad krävs av ledarskapet och av medarbetarna?
Hur skapar du kundpassion med rätt attityd?
Hur tar du hand om missnöje och klagomål?
Vanliga fallgropar
Boken lämpar sig för alla som vill få ökad insikt i vad service i mästarklass kan vara och hur man får nöjda kunder. Den vänder sig främst till alla yrkesverksamma - chefer och medarbetare - men passar också väl i utbildningar.
Om författarna
Kenth Åkerman har erfarenhet från flera servicenäringar, som till exempel rese-, restaurang- och bankbranschen. Han har även arbetat som projektledare och delägare i en reklambyrå. De senaste 5 åren har han arbetat som affärsutvecklare, konsult, coach och inspiratör i EffekTeam. Han är även författare till boken Kunden är ditt varumärke.
Liber 1 9789170052415 -
Sluta chefa börja leda : hur laget blir störr...
Häftad bok. RB publishing. 1 uppl. 2017. 266 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186439354
- Titel
- Sluta chefa börja leda : hur laget blir större än jaget
- Författare
- Åkerman, Kenth
- Förlag
- RB publishing
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 266 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 163 x 216 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 495 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- GUIDEN FÖR ALLA CHEFER (och medarbetare!)
Har du gått flera chefskurser, men ändå inte hittat din ledarstil? Har du flera ledarskapsmodeller i huvudet, men har svårt att veta vad du ska göra i praktiken? Varför misslyckas så många omorganisationer? Varför blir en beteendeförändring bara en dagsslända? Vad skapar kulturen på arbetsplatsen? Hur får du fler engagerade lagspelare? Hur gör du för att inte fastna i det operativa?
SLUTA CHEFA. BÖRJA LEDA. Hur laget blir större än jaget, är guiden för dig som chef, ny eller gammal, som gör dig tydligare, mer effektiv och trygg i din roll. En annorlunda och lättillgänglig ledarskapsbok som också riktar sig till dig som ledare; chef, projektledare, utbildare eller förändringsledare. Men även till dig som vill lära dig mer om ledarskap och om hur du själv fungerar. Vill du ha verktygen och tipsen för att förstå dina och andras motivationsmönster, lära dig goda ledarvanor, få en kraftfull modell för förändring och fler medarbetare som känner engagemang för jobbet och tar sitt ansvar? Då är detta boken för dig.
”Författaren har med sin långa erfarenhet som ledarskapsutbildare och coach samlat alla de verktyg du behöver. Den ger dig handfasta råd för att bli den ledare dina medarbetare önskar att dom hade .”
Ann-Christin Bergh, Fox Design AB
”Efter snart 20 år som VD är det lätt hänt att trilla in i ett chefskap utifrån sin titel. Boken påminner om saker som kan ses som självklara, men lätt att glömma i vardagen. Med enkla råd och tips får jag ny energi och infallsvinklar för ett positivt ledarskap. Det som vi vet utvecklar alla medarbetare och därmed företaget. Lättläst och med härliga satirillustrationer.”
Hans Jacobson, VD Polfärskt Bröd AB
Du får tankar som är direkt användbara i din verklighet som ledare. En inspirations- och praktisk träningsbok för utveckling och förändring. För nya kunskaper och insikter där gruppens delaktighet är avgörande. Den viktigaste frågan vid ledning, styrning och utveckling av all typ av verksamhet är förmodligen frågan: Hur kan vi skapa engagemang så att alla medarbetare vill bidra till att nå uppsatta mål? Det är vad denna bok handlar om.
”En bok som på ett enkelt sätt förklarar varför vi beter oss som vi gör. Ger många tips och råd på hur vi kan komma fram till vad som fungerar bäst för oss själva. Lättsam, konkret och ett måste för alla som vill utvecklas som ledare i olika roller i livet.”
Marko Latva-Nevala, Tre Kronor Försäkring
Den hjälper dig att fram det bästa ur dina medarbetare, samtidigt som du skapar resultat för dig själv. Du får värdefulla modeller och verktyg för att öka motivationen, stärka laget, hur du tar hand om smitarna och skapar en bra feedback-kultur. Boken ger dig vägledning för att undvika att fastna i det operativa, att slippa medarbetare som inte tar sitt ansvar, samt ger dig ovärderlig hjälp och inspiration för att driva och motivera i förändring. Du får tankemodeller, konkreta verktyg och inspiration för att skapa en verksamhet och kultur av personligt ansvarstagande.
Det är även en bok om medarbetarskap, motivation och förändring.
• För att nå verksamhetens mål.
• För att skapa engagerade lagspelare.
• För att själv orka med i tempot.
• För att själv må och prestera bra.
Kenth Åkerman är ledarskapsexpert, talare och mental coach. Han har förflutet som reklambyråchef, konsultansvarig, affärsutvecklare och projektledare med mer än 25 års erfarenhet av att arbeta med förändring, motivation, ledarskap och kundservice. Han är också en flitigt bokad talare och författare bl a till bästsäljaren KONSTEN ATT FÅ ANDRA ATT PRESTERA.
RB publishing 1 9789186439354 -
Receptbok för ett rikare liv : Personligt led...
Inbunden bok. RB Publishing. 1:a uppl. 2011. 278 sidor.
Mycket gott skick. Många kulspets understrukna meningar men boken är ny
trots detta.18,8 cm x 11,5 cm. 266 gram. (låda20220915-2?0).Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186439231
- Titel
- Receptbok för ett rikare liv : personligt ledarskap.
- Författare
- Åkerman, Kenth
- Förlag
- RB publishing
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 278 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 110 x 180 mm
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Receptbok för ett rikare liv. Personligt ledarskap" är en inspirations- och receptbok för vardagens med- och motgångar.
Boken är skriven av inspiratören och mentala coachen Kenth Åkerman och bygger på hans långa erfarenhet från utveckling av sig själv och andra i egenskap av utbildare. Åkerman är också författare bl a till den bästsäljande boken KONSTEN att få andra ATT PRESTERA, en praktisk handbok i coachande ledarskap.
Vad gör dem som klarar tuffa utmaningar? De som aldrig blir stressade? De som alltid är tydlig i sin kommunikation? Hur får du dig själv och andra att prestera?
Hur gör dem som får jobbet? Hur gör den som lyckas gå ned till sin målvikt? Vad gör den som har en lycklig relation? Hur gör det som får tiden att räcka? Hur gör de som klarar budgeten varje månad?
Frågorna du ställer dig är säkert många och den viktigaste frågan blir: Vad kan du lära av dig själv och andras recept?
Boken kommer inte med lösningar serverade på ett fat utan tips och tankar från välgrundad psykologi och beteendevetenskap, såväl som författarens egna erfarenhet från att ha arbetat med människor och organisationers utveckling under många år. Du får ett antal principer som du själv får göra till praktisk verklighet.
Boken bygger på enkelhet, så du kommer inte möta så många teoretiska modeller utan istället fler vardagsnära tips. I denna inspirationsbok får du mentala styrkepiller, närmare bestämt över 100 recept för ökad balans och mera framgång i ditt liv.
Tips och tankar som hjälper dig att sätta fokus på den du är och vill vara. Reflektionsövningar, träningsuppgifter och utmaningar som utökar din komfortzon och stärker både självförtroende och självkänsla. Gör du övningarna, stannar upp och reflekterar och antar utmaningar kan jag garantera att du får stor användning av inspirationsboken. Den kommer hjälpa dig att både prestera bättre och skapa bättre relationer till dig själv och andra.
Boken är på hela 280 sidor med hård pärm och blir en bok att återkomma till när du kör fast mentalt, inte får tiden att räcka, känner sviktande motivation och självförtroende med mera.
Några kapitelrubriker:
Coacha dig själv: lev ett stort liv, se det lilla
Framgångsprinciper: för lycka och välgång
Mental träning: släpp fram kraften från insidan
Prioritera din tid: vårda din resurs gör mindre
Minska stressen: öka ditt lugn och prestera mer
Hantera missnöje, klagomål och konflikt: steget före
Målsättning: mål och fokus ger resultat
Spegla dig själv
Boken ger också extramaterial i form av bl a 10 TIPS för ökad självkänsla, hålla motivationen vid liv, öka optimismen på jobbet och hålla ett minnesvärt tal.
Inbunden, 280 sidor. ISBN 978-91-86439-23-1
RB Publishing 1:a 9789186439231 -
Receptbok för ett rikare liv - Personligt led...
Inbunden bok. RB publishing. 2011. 278 sidor.
Mycket gott skick. Tillskrift på främre pärmens insida.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186439231
- Titel
- Receptbok för ett rikare liv : personligt ledarskap.
- Författare
- Åkerman, Kenth
- Förlag
- RB publishing
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 278 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 110 x 180 mm
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Receptbok för ett rikare liv. Personligt ledarskap" är en inspirations- och receptbok för vardagens med- och motgångar.
Boken är skriven av inspiratören och mentala coachen Kenth Åkerman och bygger på hans långa erfarenhet från utveckling av sig själv och andra i egenskap av utbildare. Åkerman är också författare bl a till den bästsäljande boken KONSTEN att få andra ATT PRESTERA, en praktisk handbok i coachande ledarskap.
Vad gör dem som klarar tuffa utmaningar? De som aldrig blir stressade? De som alltid är tydlig i sin kommunikation? Hur får du dig själv och andra att prestera?
Hur gör dem som får jobbet? Hur gör den som lyckas gå ned till sin målvikt? Vad gör den som har en lycklig relation? Hur gör det som får tiden att räcka? Hur gör de som klarar budgeten varje månad?
Frågorna du ställer dig är säkert många och den viktigaste frågan blir: Vad kan du lära av dig själv och andras recept?
Boken kommer inte med lösningar serverade på ett fat utan tips och tankar från välgrundad psykologi och beteendevetenskap, såväl som författarens egna erfarenhet från att ha arbetat med människor och organisationers utveckling under många år. Du får ett antal principer som du själv får göra till praktisk verklighet.
Boken bygger på enkelhet, så du kommer inte möta så många teoretiska modeller utan istället fler vardagsnära tips. I denna inspirationsbok får du mentala styrkepiller, närmare bestämt över 100 recept för ökad balans och mera framgång i ditt liv.
Tips och tankar som hjälper dig att sätta fokus på den du är och vill vara. Reflektionsövningar, träningsuppgifter och utmaningar som utökar din komfortzon och stärker både självförtroende och självkänsla. Gör du övningarna, stannar upp och reflekterar och antar utmaningar kan jag garantera att du får stor användning av inspirationsboken. Den kommer hjälpa dig att både prestera bättre och skapa bättre relationer till dig själv och andra.
Boken är på hela 280 sidor med hård pärm och blir en bok att återkomma till när du kör fast mentalt, inte får tiden att räcka, känner sviktande motivation och självförtroende med mera.
Några kapitelrubriker:
Coacha dig själv: lev ett stort liv, se det lilla
Framgångsprinciper: för lycka och välgång
Mental träning: släpp fram kraften från insidan
Prioritera din tid: vårda din resurs gör mindre
Minska stressen: öka ditt lugn och prestera mer
Hantera missnöje, klagomål och konflikt: steget före
Målsättning: mål och fokus ger resultat
Spegla dig själv
Boken ger också extramaterial i form av bl a 10 TIPS för ökad självkänsla, hålla motivationen vid liv, öka optimismen på jobbet och hålla ett minnesvärt tal.
Inbunden, 280 sidor. ISBN 978-91-86439-23-1
RB publishing 9789186439231 -
Servicekompassen framgångsfaktorer för servic...
Inbunden bok.
Nära nyskick. Konsultförl./Uppsala Publ. House. 2004. 169 s. Förlagsband. 17 x 25cm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170052415
- Titel
- Servicekompassen : framgångsfaktorer för service i mästarklass
- Författare
- Åkerman, Kenth
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 170 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 531 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Olika människor har olika behov. Samma sak gäller för kunder. Allt förmånga kunder möts av allt för dålig service, allt för ofta.
Läs mer
I den här boken presenteras en modell för hur man kan förbättra en organisations service. Det är en lättillgänglig och inspirerande handbok som innehåller många konkreta råd och exempel. De varvas med diskussionsfrågor och checklistor som direkt går att tillämpa i den egna verksamheten.
Några frågor som boken behandlar är:
Vad skiljer bra service från service i mästarklass?
Vad är kundkultur och hur ser den ut?
Vilka utmaningar finns i ditt företag?
Vad krävs av ledarskapet och av medarbetarna?
Hur skapar du kundpassion med rätt attityd?
Hur tar du hand om missnöje och klagomål?
Vanliga fallgropar
Boken lämpar sig för alla som vill få ökad insikt i vad service i mästarklass kan vara och hur man får nöjda kunder. Den vänder sig främst till alla yrkesverksamma - chefer och medarbetare - men passar också väl i utbildningar.
Om författarna
Kenth Åkerman har erfarenhet från flera servicenäringar, som till exempel rese-, restaurang- och bankbranschen. Han har även arbetat som projektledare och delägare i en reklambyrå. De senaste 5 åren har han arbetat som affärsutvecklare, konsult, coach och inspiratör i EffekTeam. Han är även författare till boken Kunden är ditt varumärke.
9789170052415 -
Receptbok för ett rikare liv : personligt led...
Inbunden bok. RB publishing. 2011. 278 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186439231
- Titel
- Receptbok för ett rikare liv : personligt ledarskap.
- Författare
- Åkerman, Kenth
- Förlag
- RB publishing
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 278 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 110 x 180 mm
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Receptbok för ett rikare liv. Personligt ledarskap" är en inspirations- och receptbok för vardagens med- och motgångar.
Boken är skriven av inspiratören och mentala coachen Kenth Åkerman och bygger på hans långa erfarenhet från utveckling av sig själv och andra i egenskap av utbildare. Åkerman är också författare bl a till den bästsäljande boken KONSTEN att få andra ATT PRESTERA, en praktisk handbok i coachande ledarskap.
Vad gör dem som klarar tuffa utmaningar? De som aldrig blir stressade? De som alltid är tydlig i sin kommunikation? Hur får du dig själv och andra att prestera?
Hur gör dem som får jobbet? Hur gör den som lyckas gå ned till sin målvikt? Vad gör den som har en lycklig relation? Hur gör det som får tiden att räcka? Hur gör de som klarar budgeten varje månad?
Frågorna du ställer dig är säkert många och den viktigaste frågan blir: Vad kan du lära av dig själv och andras recept?
Boken kommer inte med lösningar serverade på ett fat utan tips och tankar från välgrundad psykologi och beteendevetenskap, såväl som författarens egna erfarenhet från att ha arbetat med människor och organisationers utveckling under många år. Du får ett antal principer som du själv får göra till praktisk verklighet.
Boken bygger på enkelhet, så du kommer inte möta så många teoretiska modeller utan istället fler vardagsnära tips. I denna inspirationsbok får du mentala styrkepiller, närmare bestämt över 100 recept för ökad balans och mera framgång i ditt liv.
Tips och tankar som hjälper dig att sätta fokus på den du är och vill vara. Reflektionsövningar, träningsuppgifter och utmaningar som utökar din komfortzon och stärker både självförtroende och självkänsla. Gör du övningarna, stannar upp och reflekterar och antar utmaningar kan jag garantera att du får stor användning av inspirationsboken. Den kommer hjälpa dig att både prestera bättre och skapa bättre relationer till dig själv och andra.
Boken är på hela 280 sidor med hård pärm och blir en bok att återkomma till när du kör fast mentalt, inte får tiden att räcka, känner sviktande motivation och självförtroende med mera.
Några kapitelrubriker:
Coacha dig själv: lev ett stort liv, se det lilla
Framgångsprinciper: för lycka och välgång
Mental träning: släpp fram kraften från insidan
Prioritera din tid: vårda din resurs gör mindre
Minska stressen: öka ditt lugn och prestera mer
Hantera missnöje, klagomål och konflikt: steget före
Målsättning: mål och fokus ger resultat
Spegla dig själv
Boken ger också extramaterial i form av bl a 10 TIPS för ökad självkänsla, hålla motivationen vid liv, öka optimismen på jobbet och hålla ett minnesvärt tal.
Inbunden, 280 sidor. ISBN 978-91-86439-23-1
RB publishing 9789186439231 -
Sluta chefa börja leda : hur laget blir störr...
Häftad bok. RB publishing. 1 uppl. 2017. 266 sidor.
Nära nyskick. Oanvänd. Fläck på omslaget
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186439354
- Titel
- Sluta chefa börja leda : hur laget blir större än jaget
- Författare
- Åkerman, Kenth
- Förlag
- RB publishing
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 266 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 163 x 216 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 495 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- GUIDEN FÖR ALLA CHEFER (och medarbetare!)
Har du gått flera chefskurser, men ändå inte hittat din ledarstil? Har du flera ledarskapsmodeller i huvudet, men har svårt att veta vad du ska göra i praktiken? Varför misslyckas så många omorganisationer? Varför blir en beteendeförändring bara en dagsslända? Vad skapar kulturen på arbetsplatsen? Hur får du fler engagerade lagspelare? Hur gör du för att inte fastna i det operativa?
SLUTA CHEFA. BÖRJA LEDA. Hur laget blir större än jaget, är guiden för dig som chef, ny eller gammal, som gör dig tydligare, mer effektiv och trygg i din roll. En annorlunda och lättillgänglig ledarskapsbok som också riktar sig till dig som ledare; chef, projektledare, utbildare eller förändringsledare. Men även till dig som vill lära dig mer om ledarskap och om hur du själv fungerar. Vill du ha verktygen och tipsen för att förstå dina och andras motivationsmönster, lära dig goda ledarvanor, få en kraftfull modell för förändring och fler medarbetare som känner engagemang för jobbet och tar sitt ansvar? Då är detta boken för dig.
”Författaren har med sin långa erfarenhet som ledarskapsutbildare och coach samlat alla de verktyg du behöver. Den ger dig handfasta råd för att bli den ledare dina medarbetare önskar att dom hade .”
Ann-Christin Bergh, Fox Design AB
”Efter snart 20 år som VD är det lätt hänt att trilla in i ett chefskap utifrån sin titel. Boken påminner om saker som kan ses som självklara, men lätt att glömma i vardagen. Med enkla råd och tips får jag ny energi och infallsvinklar för ett positivt ledarskap. Det som vi vet utvecklar alla medarbetare och därmed företaget. Lättläst och med härliga satirillustrationer.”
Hans Jacobson, VD Polfärskt Bröd AB
Du får tankar som är direkt användbara i din verklighet som ledare. En inspirations- och praktisk träningsbok för utveckling och förändring. För nya kunskaper och insikter där gruppens delaktighet är avgörande. Den viktigaste frågan vid ledning, styrning och utveckling av all typ av verksamhet är förmodligen frågan: Hur kan vi skapa engagemang så att alla medarbetare vill bidra till att nå uppsatta mål? Det är vad denna bok handlar om.
”En bok som på ett enkelt sätt förklarar varför vi beter oss som vi gör. Ger många tips och råd på hur vi kan komma fram till vad som fungerar bäst för oss själva. Lättsam, konkret och ett måste för alla som vill utvecklas som ledare i olika roller i livet.”
Marko Latva-Nevala, Tre Kronor Försäkring
Den hjälper dig att fram det bästa ur dina medarbetare, samtidigt som du skapar resultat för dig själv. Du får värdefulla modeller och verktyg för att öka motivationen, stärka laget, hur du tar hand om smitarna och skapar en bra feedback-kultur. Boken ger dig vägledning för att undvika att fastna i det operativa, att slippa medarbetare som inte tar sitt ansvar, samt ger dig ovärderlig hjälp och inspiration för att driva och motivera i förändring. Du får tankemodeller, konkreta verktyg och inspiration för att skapa en verksamhet och kultur av personligt ansvarstagande.
Det är även en bok om medarbetarskap, motivation och förändring.
• För att nå verksamhetens mål.
• För att skapa engagerade lagspelare.
• För att själv orka med i tempot.
• För att själv må och prestera bra.
Kenth Åkerman är ledarskapsexpert, talare och mental coach. Han har förflutet som reklambyråchef, konsultansvarig, affärsutvecklare och projektledare med mer än 25 års erfarenhet av att arbeta med förändring, motivation, ledarskap och kundservice. Han är också en flitigt bokad talare och författare bl a till bästsäljaren KONSTEN ATT FÅ ANDRA ATT PRESTERA.
RB publishing 1 9789186439354 -
Kunden är ditt varumärke - En gränsöverskrida...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 1999. 168 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147046041
- Titel
- Kunden är ditt varumärke - En gränsöverskridande bok som vill få dig Att tänka- Att förstå- Att få gjort
- Författare
- Eriksson, Eva
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 466 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kunden är ditt varumärke! ger dig många möjligheter till egna funderingar, underlag till intern dialog och praktiska arbetsmodeller. Boken är till för dig som har insikt och kanske redan startat processen med att kundorientera, sätta kundrelationen i centrum. Det är också boken för dig som vill få en helhetsbild av hela förändringsprocessen kring arbetet med relationsmarknadsföring.
Läs mer
Kunden är ditt varumärke! ger dig många möjligheter till egna funderingar, underlag till intern dialog och praktiska arbetsmodeller. Boken är till för dig som har insikt och redan kanske startat processen med att kundorientera, sätta kunden och kundrelationen i centrum. Men det är också en bok för dig som vill få en helhetsbild av hela förändringsprocessen kring arbetet med relationsmarknadsföring. Inte bara ur ett marknadsföringsperspektiv. Vi berör i boken även ledarskap, medarbetarskap, varumärket roll och den viktiga serviceattityden i det dagliga mötet med kunden.
Boken är indelad i sju kapitel som samtidigt tecknar olika bilder i vårt "galleri för bättre kundrelationer". Fakta, figurer, exempel, samt frågeställningar öppnar upp för en dialog om relationsmarknadsföring: Är det en 90-tals trend eller verkligt fungerande strategi? Vad är det för tankar som ligger bakom och vilka är drivkrafterna för framgång? Och inte minst vad skall man göra och var börjar man? Boken avslutas med tre användbara appendix som tar upp modellen, dialogen och vägledningen: tre verktyg för ditt eget företag.
Relationsmarknadsföring handlar om ett gränsöverskridande arbete, där hela företaget samverkar för att sätta ett bestående intryck på kunden både i hjärta och hjärna, "Kunden är ditt varumärke!" vill hjälpa dig på vägen.
Om författarna
Eva Eriksson och Kenth Åkerman är båda verksamma inom relationsmarknadsföring och som kundvårdsspecialister. Med sin mångåriga kompetens inom ämnet är båda mycket efterfrågade som föredragshållare och utbildare.
Liber 1 9789147046041 -
Servicekompassen : framgångsfaktorer för serv...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2009. 170 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170052415
- Titel
- Servicekompassen : framgångsfaktorer för service i mästarklass
- Författare
- Åkerman, Kenth
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 170 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 531 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Olika människor har olika behov. Samma sak gäller för kunder. Allt förmånga kunder möts av allt för dålig service, allt för ofta.
Läs mer
I den här boken presenteras en modell för hur man kan förbättra en organisations service. Det är en lättillgänglig och inspirerande handbok som innehåller många konkreta råd och exempel. De varvas med diskussionsfrågor och checklistor som direkt går att tillämpa i den egna verksamheten.
Några frågor som boken behandlar är:
Vad skiljer bra service från service i mästarklass?
Vad är kundkultur och hur ser den ut?
Vilka utmaningar finns i ditt företag?
Vad krävs av ledarskapet och av medarbetarna?
Hur skapar du kundpassion med rätt attityd?
Hur tar du hand om missnöje och klagomål?
Vanliga fallgropar
Boken lämpar sig för alla som vill få ökad insikt i vad service i mästarklass kan vara och hur man får nöjda kunder. Den vänder sig främst till alla yrkesverksamma - chefer och medarbetare - men passar också väl i utbildningar.
Om författarna
Kenth Åkerman har erfarenhet från flera servicenäringar, som till exempel rese-, restaurang- och bankbranschen. Han har även arbetat som projektledare och delägare i en reklambyrå. De senaste 5 åren har han arbetat som affärsutvecklare, konsult, coach och inspiratör i EffekTeam. Han är även författare till boken Kunden är ditt varumärke.
Liber 1 9789170052415 -
Konsten att få andra att prestera : praktisk...
Inbunden bok. RB publishing. 2010. 128 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag saknas.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186439088
- Titel
- Konsten att få andra att prestera : praktisk handbok i coachande ledarskap
- Författare
- Åkerman, Kenth
- Förlag
- RB publishing
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 153 x 215 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 211 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken har sålt i över 10 000 ex. Finns även som pocket.
En enkel och lättfattlig bok om hur du coachar dina medarbetare att nå verksamhetens mål. Detta är boken för dig, oavsett om du är chef, ledare, projektledare eller bara nyfiken på hur du får dig själv och andra att nå sina mål. Recensioner säger "rakt på", "inga önödiga teorier", "praktisk och användbart i ledarskapets vardag".
En praktisk handbok i coachande ledarskap, hur du får andra att prestera bättre. Boken ger dig grunderna i framgångsrik coachning och hur du får mer självgående medarbetare som är delaktiga i framgången. Den riktar sig till dig som chef och ledare, både inom det privata näringslivet och inom offentlig sektor. Även idrottsledare och ledare inom ideella verksamheter har nytta av tankarna, exemplen, övningarna och reflektionerna som ges.
Du får bland anant 26 coachverktyg, 15 fristående kapitelfrågor för din reflektion, mer än 50 exempel på användbara coachfrågor.
Konsten att prestera ger inspiration till enkla verktyg i min vardag som jag direkt kan använda. Ett litet uppslagsverk för mig som chef.
Pia Bernåker, kontorschef SEB
Boken är som färskpressad juice. Inga tillsatser, inget onödigt. Du får näring i varje rad.
Johannes Steinsson, entreprenör och coach
´Det är en lättläst och lättförstålig tipsbok om coachning. Den väcker många tankar som får även mig som ledare och coach att växa. Boken är en bra sammanfattning av "värt att veta" om coachning och jag kommer att använda boken som ledstjärna i mitt ledarskap.
Tarja Malvalehto, gruppchef Coor Service Management
Några delar ur boken: Framgångsrik coachning - Coachande förhållningssätt - Värderingar styr dig - Finn din ledarskapsram - Hur motivera andra - GROW-modellen - Mål och motivation - Sätt dubbelSMART mål - Olika sätt att coacha Coachsamtalet - De viktiga frågorna - Tre olika feedbackmodeller - Framgångsloopen för bästa resultat med mera.
Några läsarröster:
”Med glimten i ögat ger den tydliga råd och sanningar som man behöver som ledare. Läs den!” Maria Stagmo, HR chef, Sparbanken Skåne
"Mycket behändig att använda som uppslagsbok vid olika situationer för att motivera sina medarbetare."
Matz Wallander, CEO, Idrottens Spel
"Boken har hjälpt mig med praktiska tips för att ge ny kraft och inspiration till medarbetarna - varje dag." Merja Wising, Divisionschef Guldfynd
"Som ansvarig för en större säljorganisation har den fungerat som en tankeväckande, men också som en uppslagsbok som jag kommer tillbaka till när jag behöver inspiration att utveckla mitt ledarskap. Jag rekommenderar den till alla som har någon form av ledaruppdrag."
Joakim Andersson, Country Manager, Glamox Luxo Lighting
RB publishing 9789186439088 -
Sluta chefa börja leda - Hur laget blir störr...
Häftad bok. RB publishing. 1 uppl. 2017. 266 sidor.
Nära nyskick. Denskt band med invikta flikar. Gåvotillskrift.
GUIDEN FÖR ALLA CHEFER (och medarbetare!)
Har du gått flera chefskurser, men ändå inte hittat din ledarstil? Har du flera ledarskapsmodeller i huvudet, men har svårt att veta vad du ska göra i praktiken? läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186439354
- Titel
- Sluta chefa börja leda : hur laget blir större än jaget
- Författare
- Åkerman, Kenth
- Förlag
- RB publishing
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 266 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 163 x 216 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 495 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- GUIDEN FÖR ALLA CHEFER (och medarbetare!)
Har du gått flera chefskurser, men ändå inte hittat din ledarstil? Har du flera ledarskapsmodeller i huvudet, men har svårt att veta vad du ska göra i praktiken? Varför misslyckas så många omorganisationer? Varför blir en beteendeförändring bara en dagsslända? Vad skapar kulturen på arbetsplatsen? Hur får du fler engagerade lagspelare? Hur gör du för att inte fastna i det operativa?
SLUTA CHEFA. BÖRJA LEDA. Hur laget blir större än jaget, är guiden för dig som chef, ny eller gammal, som gör dig tydligare, mer effektiv och trygg i din roll. En annorlunda och lättillgänglig ledarskapsbok som också riktar sig till dig som ledare; chef, projektledare, utbildare eller förändringsledare. Men även till dig som vill lära dig mer om ledarskap och om hur du själv fungerar. Vill du ha verktygen och tipsen för att förstå dina och andras motivationsmönster, lära dig goda ledarvanor, få en kraftfull modell för förändring och fler medarbetare som känner engagemang för jobbet och tar sitt ansvar? Då är detta boken för dig.
”Författaren har med sin långa erfarenhet som ledarskapsutbildare och coach samlat alla de verktyg du behöver. Den ger dig handfasta råd för att bli den ledare dina medarbetare önskar att dom hade .”
Ann-Christin Bergh, Fox Design AB
”Efter snart 20 år som VD är det lätt hänt att trilla in i ett chefskap utifrån sin titel. Boken påminner om saker som kan ses som självklara, men lätt att glömma i vardagen. Med enkla råd och tips får jag ny energi och infallsvinklar för ett positivt ledarskap. Det som vi vet utvecklar alla medarbetare och därmed företaget. Lättläst och med härliga satirillustrationer.”
Hans Jacobson, VD Polfärskt Bröd AB
Du får tankar som är direkt användbara i din verklighet som ledare. En inspirations- och praktisk träningsbok för utveckling och förändring. För nya kunskaper och insikter där gruppens delaktighet är avgörande. Den viktigaste frågan vid ledning, styrning och utveckling av all typ av verksamhet är förmodligen frågan: Hur kan vi skapa engagemang så att alla medarbetare vill bidra till att nå uppsatta mål? Det är vad denna bok handlar om.
”En bok som på ett enkelt sätt förklarar varför vi beter oss som vi gör. Ger många tips och råd på hur vi kan komma fram till vad som fungerar bäst för oss själva. Lättsam, konkret och ett måste för alla som vill utvecklas som ledare i olika roller i livet.”
Marko Latva-Nevala, Tre Kronor Försäkring
Den hjälper dig att fram det bästa ur dina medarbetare, samtidigt som du skapar resultat för dig själv. Du får värdefulla modeller och verktyg för att öka motivationen, stärka laget, hur du tar hand om smitarna och skapar en bra feedback-kultur. Boken ger dig vägledning för att undvika att fastna i det operativa, att slippa medarbetare som inte tar sitt ansvar, samt ger dig ovärderlig hjälp och inspiration för att driva och motivera i förändring. Du får tankemodeller, konkreta verktyg och inspiration för att skapa en verksamhet och kultur av personligt ansvarstagande.
Det är även en bok om medarbetarskap, motivation och förändring.
• För att nå verksamhetens mål.
• För att skapa engagerade lagspelare.
• För att själv orka med i tempot.
• För att själv må och prestera bra.
Kenth Åkerman är ledarskapsexpert, talare och mental coach. Han har förflutet som reklambyråchef, konsultansvarig, affärsutvecklare och projektledare med mer än 25 års erfarenhet av att arbeta med förändring, motivation, ledarskap och kundservice. Han är också en flitigt bokad talare och författare bl a till bästsäljaren KONSTEN ATT FÅ ANDRA ATT PRESTERA.
RB publishing 1 9789186439354 -
Konsten att få andra att prestera
Pocketbok. RB publishing. Första upplagan i originalpocket uppl. 2016. 153 sidor.
Nyskick. Med en dedikation från författaren inskriven på förtitelsidan. 17,9 x 11 cm 93 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186439347
- Titel
- Konsten att få andra att prestera
- Författare
- Åkerman, Kenth
- Förlag
- RB publishing
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 153 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 105 mm
- Vikt
- 93 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- ”Med glimten i ögat ger den tydliga råd och sanningar som man behöver som ledare. Läs den!” Maria Stagmo, HR chef, Sparbanken Skåne
- Hur skulle det var om dina medarbetare tog mer ansvar?- Gjorde bättre resultat?
- Blev mer delaktiga i verksamheten?
- Och med ännu bättre kvalitet?
- Vill du undvika eget energiläckage, onödigt extraarbete och medarbetare som inte gör det som borde göras?
I boken får du bl a lära dig coachens fyra uppgifter, frågor som förändrar och verktyg för att få fler lagspelare som presterar mer. Du kan direkt använda dig av det du läser. Praktiskt, enkelt och rakt på sak.
Nu utökad med kapitel med tips om att hantera stress.
Den riktar sig till dig som chef och ledare, både inom det privata näringslivet och inom offentlig sektor. Även idrottsledare och ledare inom ideella verksamheter har nytta av tankarna, exemplen, övningarna och reflektionerna som ges. Kenth Åkerman är en efterfrågad talare och expert inom ledarskap, medarbetarskap, arbetsglädje och service. Med 25 års erfarenhet och med uppdrag i hundratals företag och med tusentals medarbetare och chefer som deltagare.
Originalupplagan är såld i +8 000 ex.
(Finns även i danskt band.)
Några läsarröster:
"Mycket behändig att använda som uppslagsbok vid olika situationer för att motivera sina medarbetare."
Matz Wallander, CEO, Idrottens Spel
"Boken har hjälpt mig med praktiska tips för att ge ny kraft och inspiration till medarbetarna - varje dag." Merja Wising, Divisionschef Guldfynd
"Som ansvarig för en större säljorganisation har den fungerat som en tankeväckande, men också som en uppslagsbok som jag kommer tillbaka till när jag behöver inspiration att utveckla mitt ledarskap. Jag rekommenderar den till alla som har någon form av ledaruppdrag."
Joakim Andersson, Country Manager, Glamox Luxo Lighting
”Konkret, enkelt och rakt på sak.”
Ingrid Alestig, affärsutvecklare, Novasell ”En blandning av kloka insikter och en operfekt charm.”
Anna Lindström, motivationsledare, Brunnsvik Folkhögskola
”Ger många praktiska tips hur man tillämpar coachingen i verkligheten.”
Ola Eklund, Nordea Försäkring ”Ett litet uppslagsverk för mig som chef.”
Pia Bernåker, regionchef Forex Bank
RB publishing Första upplagan i originalpocket 9789186439347 -
Kunden är ditt varumärke - En gränsöverskrida...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 1999. 168 sidor.
Gott skick. Relationsmarknadsföring handlar om att sätta ett bestående intryck på kunden i både hjärta och hjärna.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914704604x
- Titel
- Kunden är ditt varumärke - En gränsöverskridande bok som vill få dig Att tänka- Att förstå- Att få gjort
- Författare
- Eriksson, Eva
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 466 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kunden är ditt varumärke! ger dig många möjligheter till egna funderingar, underlag till intern dialog och praktiska arbetsmodeller. Boken är till för dig som har insikt och kanske redan startat processen med att kundorientera, sätta kundrelationen i centrum. Det är också boken för dig som vill få en helhetsbild av hela förändringsprocessen kring arbetet med relationsmarknadsföring.
Läs mer
Kunden är ditt varumärke! ger dig många möjligheter till egna funderingar, underlag till intern dialog och praktiska arbetsmodeller. Boken är till för dig som har insikt och redan kanske startat processen med att kundorientera, sätta kunden och kundrelationen i centrum. Men det är också en bok för dig som vill få en helhetsbild av hela förändringsprocessen kring arbetet med relationsmarknadsföring. Inte bara ur ett marknadsföringsperspektiv. Vi berör i boken även ledarskap, medarbetarskap, varumärket roll och den viktiga serviceattityden i det dagliga mötet med kunden.
Boken är indelad i sju kapitel som samtidigt tecknar olika bilder i vårt "galleri för bättre kundrelationer". Fakta, figurer, exempel, samt frågeställningar öppnar upp för en dialog om relationsmarknadsföring: Är det en 90-tals trend eller verkligt fungerande strategi? Vad är det för tankar som ligger bakom och vilka är drivkrafterna för framgång? Och inte minst vad skall man göra och var börjar man? Boken avslutas med tre användbara appendix som tar upp modellen, dialogen och vägledningen: tre verktyg för ditt eget företag.
Relationsmarknadsföring handlar om ett gränsöverskridande arbete, där hela företaget samverkar för att sätta ett bestående intryck på kunden både i hjärta och hjärna, "Kunden är ditt varumärke!" vill hjälpa dig på vägen.
Om författarna
Eva Eriksson och Kenth Åkerman är båda verksamma inom relationsmarknadsföring och som kundvårdsspecialister. Med sin mångåriga kompetens inom ämnet är båda mycket efterfrågade som föredragshållare och utbildare.
Liber 1 914704604x -
Servicekompassen : framgångsfaktorer för serv...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2009. 170 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9170052417
- Titel
- Servicekompassen : framgångsfaktorer för service i mästarklass
- Författare
- Åkerman, Kenth
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 170 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 531 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Olika människor har olika behov. Samma sak gäller för kunder. Allt förmånga kunder möts av allt för dålig service, allt för ofta.
Läs mer
I den här boken presenteras en modell för hur man kan förbättra en organisations service. Det är en lättillgänglig och inspirerande handbok som innehåller många konkreta råd och exempel. De varvas med diskussionsfrågor och checklistor som direkt går att tillämpa i den egna verksamheten.
Några frågor som boken behandlar är:
Vad skiljer bra service från service i mästarklass?
Vad är kundkultur och hur ser den ut?
Vilka utmaningar finns i ditt företag?
Vad krävs av ledarskapet och av medarbetarna?
Hur skapar du kundpassion med rätt attityd?
Hur tar du hand om missnöje och klagomål?
Vanliga fallgropar
Boken lämpar sig för alla som vill få ökad insikt i vad service i mästarklass kan vara och hur man får nöjda kunder. Den vänder sig främst till alla yrkesverksamma - chefer och medarbetare - men passar också väl i utbildningar.
Om författarna
Kenth Åkerman har erfarenhet från flera servicenäringar, som till exempel rese-, restaurang- och bankbranschen. Han har även arbetat som projektledare och delägare i en reklambyrå. De senaste 5 åren har han arbetat som affärsutvecklare, konsult, coach och inspiratör i EffekTeam. Han är även författare till boken Kunden är ditt varumärke.
Liber 1 9170052417 -
Kunden är ditt varumärke - En gränsöverskrida...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 1999. 168 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147046041
- Titel
- Kunden är ditt varumärke - En gränsöverskridande bok som vill få dig Att tänka- Att förstå- Att få gjort
- Författare
- Eriksson, Eva
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 466 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kunden är ditt varumärke! ger dig många möjligheter till egna funderingar, underlag till intern dialog och praktiska arbetsmodeller. Boken är till för dig som har insikt och kanske redan startat processen med att kundorientera, sätta kundrelationen i centrum. Det är också boken för dig som vill få en helhetsbild av hela förändringsprocessen kring arbetet med relationsmarknadsföring.
Läs mer
Kunden är ditt varumärke! ger dig många möjligheter till egna funderingar, underlag till intern dialog och praktiska arbetsmodeller. Boken är till för dig som har insikt och redan kanske startat processen med att kundorientera, sätta kunden och kundrelationen i centrum. Men det är också en bok för dig som vill få en helhetsbild av hela förändringsprocessen kring arbetet med relationsmarknadsföring. Inte bara ur ett marknadsföringsperspektiv. Vi berör i boken även ledarskap, medarbetarskap, varumärket roll och den viktiga serviceattityden i det dagliga mötet med kunden.
Boken är indelad i sju kapitel som samtidigt tecknar olika bilder i vårt "galleri för bättre kundrelationer". Fakta, figurer, exempel, samt frågeställningar öppnar upp för en dialog om relationsmarknadsföring: Är det en 90-tals trend eller verkligt fungerande strategi? Vad är det för tankar som ligger bakom och vilka är drivkrafterna för framgång? Och inte minst vad skall man göra och var börjar man? Boken avslutas med tre användbara appendix som tar upp modellen, dialogen och vägledningen: tre verktyg för ditt eget företag.
Relationsmarknadsföring handlar om ett gränsöverskridande arbete, där hela företaget samverkar för att sätta ett bestående intryck på kunden både i hjärta och hjärna, "Kunden är ditt varumärke!" vill hjälpa dig på vägen.
Om författarna
Eva Eriksson och Kenth Åkerman är båda verksamma inom relationsmarknadsföring och som kundvårdsspecialister. Med sin mångåriga kompetens inom ämnet är båda mycket efterfrågade som föredragshållare och utbildare.
Liber 1 9789147046041
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn