-
Friluftssport och äventyrsidrott : utmaningar...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2011. 239 sidor.
Nyskick. Vad händer när friluftsaktiviteter friställs från sin naturliga miljö och blir till multisport, klätterväggar o äventyrsbad? Är det av ondo eller kanske blir det en nytändning av friluftslivet? Vad tycker svenskarna? Vad säger forskarna?
(Recensente läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144069135
- Titel
- Friluftssport och äventyrsidrott : utmaningar för lärare, ledare och miljö i en föränderlig värld
- Författare
- Sandell, Klas - Arnegård, Johan - Backman, Erik
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 432 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vandra, klättra eller paddla i naturpräglade landskap blir tävlingar i multisport. Samtidigt blir sådant som kiting och brädsporter upplevelseorienterade och tävlingskritiska. Aktiviteter friställs också alltmer från landskapet genom äventyrsbad och klätterväggar, skidåkning inomhus och forspaddlingsbanor med vattenpumpar. Håller friluftslivet och naturen – som i skidåkning på natursnö, skogsvandringar och paddling på forsens och havets villkor – att helt tappa sin betydelse? Eller är det i stället en nytändning för friluftslivets lekfullhet och en väg till nya naturmöten som vi ser i trendiga aktiviteter och uppbyggda miljöer? Boken vänder sig till blivande och verksamma idrottslärare, entreprenörer och ledare i idrott, friluftsliv, fritid och turism. Den kan dessutom med fördel rekommenderas som inspirerande läsning för den breda allmänheten med intresse för friluftslivets varierande möjligheter.
Studentlitteratur 1 9789144069135 -
Miljödidaktik - Naturen, skolan och demokrati...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:12 uppl. 2011. 214 sidor.
Gott skick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 330 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad med sv/v figurer. INNEHÅLL: Förord. Inledning: Miljödidaktik och miljödidaktisk kompetens * DEL I. Miljöhistorisk och humanekologisk bakgrund 1. Den långa historien - från stenål läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144021157
- Titel
- Miljödidaktik - Naturen, skolan och demokratin
- Författare
- Öhman, Johan
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 214 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 310 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är en bok om hållbar utveckling, en utveckling som fokuserar mer på etik, samhälle och utvecklingsperspektiv än på kemiska formler, tekniska lösningar och artkunskap. Det här är också en bok om miljödidaktik, en didaktik som mer handlar om betydelsen av medvetna didaktiska val och valens konsekvenser än om kompostering och sopsortering. Boken ger förutsättningar för att mer medvetet kunna hantera och utveckla några av vår tids centrala pedagogiska ödesfrågor – det senmoderna samhällets natursyn, människosyn och framtidssyn. Sammantaget är detta en bok om hållbar utveckling som ett integrerande och utvecklande perspektiv inom allt lärande. Det vänder sig i första hand till blivande och verksamma lärare på alla stadier från förskola till gymnasium men också till andra pedagoger, t.ex. inom fritids- och föreningsverksamhet.
Studentlitteratur AB 1:12 9789144021157 -
MILJÖDIDAKTIK - Naturen, skolan och demokrati...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2003. 214 sidor.
Nyskick. FÖRLAGSNY. Inga namn eller markeringar. Ur baksidestexten: /…/ Boken ger förutsättningar för att mer medvetet kunna hantera och utveckla några av vår tids centrala pedagogiska ödesfrågor – det senmoderna samhällets natursyn, människosyn och framtidssyn. S läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144021157
- Titel
- Miljödidaktik - Naturen, skolan och demokratin
- Författare
- Öhman, Johan
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 214 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 310 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är en bok om hållbar utveckling, en utveckling som fokuserar mer på etik, samhälle och utvecklingsperspektiv än på kemiska formler, tekniska lösningar och artkunskap. Det här är också en bok om miljödidaktik, en didaktik som mer handlar om betydelsen av medvetna didaktiska val och valens konsekvenser än om kompostering och sopsortering. Boken ger förutsättningar för att mer medvetet kunna hantera och utveckla några av vår tids centrala pedagogiska ödesfrågor – det senmoderna samhällets natursyn, människosyn och framtidssyn. Sammantaget är detta en bok om hållbar utveckling som ett integrerande och utvecklande perspektiv inom allt lärande. Det vänder sig i första hand till blivande och verksamma lärare på alla stadier från förskola till gymnasium men också till andra pedagoger, t.ex. inom fritids- och föreningsverksamhet.
Studentlitteratur AB 9789144021157 -
Miljödidaktik - Naturen, skolan och demokrati...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 214 sidor.
Gott skick. NÅGRA BLYERTSMARKERINGAR FÖREKOMMER SAMT EN MINDRE BUCKLIGHET I DEN ÖVRE MARGINALEN
MED BOKEN FÖLJER EN CD-SKIVA ÖVER INSPELADE FILER AV BOKENS INNEHÅLL
(PRIVAT INSPELNING)
INGA GARANTIER FÖR INNEHÅLLET PÅ SKIVAN
… läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144021157
- Titel
- Miljödidaktik - Naturen, skolan och demokratin
- Författare
- Öhman, Johan
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 214 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 310 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är en bok om hållbar utveckling, en utveckling som fokuserar mer på etik, samhälle och utvecklingsperspektiv än på kemiska formler, tekniska lösningar och artkunskap. Det här är också en bok om miljödidaktik, en didaktik som mer handlar om betydelsen av medvetna didaktiska val och valens konsekvenser än om kompostering och sopsortering. Boken ger förutsättningar för att mer medvetet kunna hantera och utveckla några av vår tids centrala pedagogiska ödesfrågor – det senmoderna samhällets natursyn, människosyn och framtidssyn. Sammantaget är detta en bok om hållbar utveckling som ett integrerande och utvecklande perspektiv inom allt lärande. Det vänder sig i första hand till blivande och verksamma lärare på alla stadier från förskola till gymnasium men också till andra pedagoger, t.ex. inom fritids- och föreningsverksamhet.
Studentlitteratur AB 1 9789144021157 -
Miljödidaktik - Naturen, skolan och demokrati...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 214 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144021151
- Titel
- Miljödidaktik - Naturen, skolan och demokratin
- Författare
- Öhman, Johan
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 214 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 310 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är en bok om hållbar utveckling, en utveckling som fokuserar mer på etik, samhälle och utvecklingsperspektiv än på kemiska formler, tekniska lösningar och artkunskap. Det här är också en bok om miljödidaktik, en didaktik som mer handlar om betydelsen av medvetna didaktiska val och valens konsekvenser än om kompostering och sopsortering. Boken ger förutsättningar för att mer medvetet kunna hantera och utveckla några av vår tids centrala pedagogiska ödesfrågor – det senmoderna samhällets natursyn, människosyn och framtidssyn. Sammantaget är detta en bok om hållbar utveckling som ett integrerande och utvecklande perspektiv inom allt lärande. Det vänder sig i första hand till blivande och verksamma lärare på alla stadier från förskola till gymnasium men också till andra pedagoger, t.ex. inom fritids- och föreningsverksamhet.
Studentlitteratur AB 1 9144021151 -
Miljödidaktik - Naturen, skolan och demokrati...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 214 sidor.
Mycket gott skick. Inga understrykningar eller hundöron, ej bruten rygg. Lite slitage på utsidan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144021157
- Titel
- Miljödidaktik - Naturen, skolan och demokratin
- Författare
- Öhman, Johan
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 214 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 310 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är en bok om hållbar utveckling, en utveckling som fokuserar mer på etik, samhälle och utvecklingsperspektiv än på kemiska formler, tekniska lösningar och artkunskap. Det här är också en bok om miljödidaktik, en didaktik som mer handlar om betydelsen av medvetna didaktiska val och valens konsekvenser än om kompostering och sopsortering. Boken ger förutsättningar för att mer medvetet kunna hantera och utveckla några av vår tids centrala pedagogiska ödesfrågor – det senmoderna samhällets natursyn, människosyn och framtidssyn. Sammantaget är detta en bok om hållbar utveckling som ett integrerande och utvecklande perspektiv inom allt lärande. Det vänder sig i första hand till blivande och verksamma lärare på alla stadier från förskola till gymnasium men också till andra pedagoger, t.ex. inom fritids- och föreningsverksamhet.
Studentlitteratur AB 1 9789144021157
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
