-
Läsförståelse genom strukturerade textsamtal...
Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 1:3 uppl. 2013. 147 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127423688
- Titel
- Läsförståelse genom strukturerade textsamtal : för elever som behöver särskilt stöd
- Författare
- Lundberg, Ingvar
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 147 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 150 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Läsförståelse genom strukturerade textsamtal visar författarna att även elever med betydande svårigheter kan lyckas. Systematiska textsamtal leder till framgång, särskilt när det gäller att förstå faktatexter.
Lärare i skolans senare stadier utgår från att eleverna nu kan läsa och att de inte behöver någon ytterligare undervisning i ämnet. Men att kunna läsa är inte bara en fråga om att identifiera skrivna ord. Utan förståelse kan man inte ta till sig en texts budskap.
I Läsförståelse genom strukturerade textsamtal visar författarna att även elever med betydande svårigheter kan lyckas. Systematiska textsamtal leder till framgång, särskilt när det gäller att förstå faktatexter.
Boken ingår i Lärare Lär-serien som insprirerar, väcker debatt och för ut aktuell forskning inom pedagogik och lärande.
Natur & Kultur Akademisk 1:3 9789127423688 -
Läsförståelse genom strukturerade textsamtal...
Häftad bok. Natur & Kultur. 1 uppl. 2011. 148 sidor.
Mycket gott skick. Lättare utvändiga hanteringsspår – tydligt kantstött i ett hörn. I övrigt fin.
Sökord: SLP460 SLP400 6SP063
"I Läsförståelse genom strukturerade textsamtal visar författarna att även elever med betydande svårigheter kan lyckas. Systematiska textsamt läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127423688
- Titel
- Läsförståelse genom strukturerade textsamtal : för elever som behöver särskilt stöd
- Författare
- Lundberg, Ingvar
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 147 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 150 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Läsförståelse genom strukturerade textsamtal visar författarna att även elever med betydande svårigheter kan lyckas. Systematiska textsamtal leder till framgång, särskilt när det gäller att förstå faktatexter.
Lärare i skolans senare stadier utgår från att eleverna nu kan läsa och att de inte behöver någon ytterligare undervisning i ämnet. Men att kunna läsa är inte bara en fråga om att identifiera skrivna ord. Utan förståelse kan man inte ta till sig en texts budskap.
I Läsförståelse genom strukturerade textsamtal visar författarna att även elever med betydande svårigheter kan lyckas. Systematiska textsamtal leder till framgång, särskilt när det gäller att förstå faktatexter.
Boken ingår i Lärare Lär-serien som insprirerar, väcker debatt och för ut aktuell forskning inom pedagogik och lärande.
Natur & Kultur 1 9789127423688 -
Vad är lättläst [Elektronisk resurs]
Häftad bok. Härnösand : Specialpedagogiska skolmyndigheten. 2008. 91 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789128001465
- Titel
- Vad är lättläst [Elektronisk resurs]
- Författare
- Lundberg, Ingvar - Reichenberg, Monica - Sverige. Specialpedagogiska skolmyndigheten
- Förlag
- Härnösand : Specialpedagogiska skolmyndigheten
- Utgivningsår
- 2008
- Språk
- Svenska
Härnösand : Specialpedagogiska skolmyndigheten 9789128001465
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
