-
Grön kommunikation
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2009. 144 sidor.
Gott skick. Nött omslag, anteckning i bläck på försättsblad, stött i hörn
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147089598
- Titel
- Grön kommunikation
- Författare
- Olausson, Victoria
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 144 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 384 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är den första svenska handboken i miljökommunikation, om hur man bygger upp ett starkt grönt varumärke. Den vänder sig till dig som är kommunikatör, arbetar med marknadsföring, har en ledningsfunktion eller är miljöchef. Boken vill inspirera dig till att förändra det sätt på vilket du kommunicerar idag för att öka din organisations konkurrenskraft. Du hittar mängder av exempel på hur andra har lyckats.
Läs mer
Läs om hur du bygger varumärket inifrån och ut, driver ett förändringsarbete i organisationen och slutligen redovisar ert arbete utåt på ett trovärdigt och engagerande sätt. Få tips om effektiva strategier, tänk nytt kring kanalval, budskap och kampanjer. Hitta marknadspotentialen och lär känna de medvetna målgrupperna.
Om författarna
Victoria Olausson har arbetat med miljökommunikation i egna bolaget Sensemakers sedan 2006. Sensemakers bytte 2010 namn och blev en del av Futerra Sustainability Communications. Futerra är en internationell kommunikationsbyrå som grundades 2001 i London. Futerra är världsledande inom området hållbarhetskommunikation med internationella kunder som FN, UNEP, Unilever, L’Oréal, BT och Ben & Jerry's, BBC, engelska regeringen, engelska miljödepartementet (Defra) och många fler. Bland de svenska kunderna återfinns MQ, Siemens, Lantmännen, Folksam, Världsnaturfonden WWF, kommunerna Södertälje, Kalmar, Stockholms läns landsting och Norrköping. De tjänster som erbjuds är bland annat varumärkesutveckling, kommunikationsstrategier, budskapsutveckling, kampanjledning, kreativ konceptutveckling, PR och hållbarhetsredovisningar.
Liber 1 9789147089598 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147089598
- Titel
- Grön kommunikation
- Författare
- Olausson, Victoria
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 144 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 384 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är den första svenska handboken i miljökommunikation, om hur man bygger upp ett starkt grönt varumärke. Den vänder sig till dig som är kommunikatör, arbetar med marknadsföring, har en ledningsfunktion eller är miljöchef. Boken vill inspirera dig till att förändra det sätt på vilket du kommunicerar idag för att öka din organisations konkurrenskraft. Du hittar mängder av exempel på hur andra har lyckats.
Läs mer
Läs om hur du bygger varumärket inifrån och ut, driver ett förändringsarbete i organisationen och slutligen redovisar ert arbete utåt på ett trovärdigt och engagerande sätt. Få tips om effektiva strategier, tänk nytt kring kanalval, budskap och kampanjer. Hitta marknadspotentialen och lär känna de medvetna målgrupperna.
Om författarna
Victoria Olausson har arbetat med miljökommunikation i egna bolaget Sensemakers sedan 2006. Sensemakers bytte 2010 namn och blev en del av Futerra Sustainability Communications. Futerra är en internationell kommunikationsbyrå som grundades 2001 i London. Futerra är världsledande inom området hållbarhetskommunikation med internationella kunder som FN, UNEP, Unilever, L’Oréal, BT och Ben & Jerry's, BBC, engelska regeringen, engelska miljödepartementet (Defra) och många fler. Bland de svenska kunderna återfinns MQ, Siemens, Lantmännen, Folksam, Världsnaturfonden WWF, kommunerna Södertälje, Kalmar, Stockholms läns landsting och Norrköping. De tjänster som erbjuds är bland annat varumärkesutveckling, kommunikationsstrategier, budskapsutveckling, kampanjledning, kreativ konceptutveckling, PR och hållbarhetsredovisningar.
Liber 1 9789147089598
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
