-
SKOLAN I CENTRUM
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 184 sidor.
Nyskick. Inga namn eller markeringar, kan ses som förlagsny. Ur bokens baksidestext:”… I denna antologi medverkar flera av de forskare som på olika sätt bidragit till en förändrad syn på skolan. Bokens tre delar beskriver forskningens relation till skolan, exempel läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144014968
- Titel
- Skolan i centrum
- Författare
- U Tebelius - S Claesson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I västvärlden talas det inte längre om att skolundervisningen i första hand ska ge faktakunskap, utan snarare kompetens. Eleverna ska kunna använda sina kunskaper vid problemlösning och arbeta på ett flexibelt sätt, enskilt och i grupp. Den svenska skolan håller på att förändras i denna riktning och förändringen har till stor del sin utgångspunkt i forsknings- och utvecklingsarbete som pågått under många år.
I denna antologi medverkar flera av de forskare som på olika sätt bidragit till en förändrad syn på skolan.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144014968 -
Didactic classroom studies : A potential rese...
Inbunden bok.
Nyskick. Didactic classroom studies: Researchers explore pupil perspectives, teacher priorities, and didactical consequences for teaching and learning. | Nordic Academic Press, Utg. 2018 | Förlagsband. 8:o (154x228 mm) … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188661456
- Titel
- Didactic classroom studies : a potential research direction
- Författare
- Osbeck, Christina - Ingerman, Åke - Claesson, Silwa
- Förlag
- Nordic Academic Press
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 244 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 154 x 228 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 510 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- In Didactic classroom studies a group of researchers from the University of Gothenburg who are working in the Scandinavian didactics tradition show how pupil perspectives, teacher priorities, content and context interrelate, and have different didactical consequences for teaching and learning.Using practical examples the authors examine the nature of classroom work at various levels of education and in the full range of subject areas, including mathematics, science, languages, social science, and home economics. The editors then single out the importance of classroom studies as a potential research direction in didactic studies. Finally, the essays are placed in an international and historical context by Professor Kirsti Klette, University of Oslo.The authors of this volume all active at the Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies set out to show the strong contribution made by classroom studies to didactic research. At the same time, their empirical studies contribute concretely to the further development of didactic classroom studies as a research area. Editors
Christina Osbeck, University of Gothenburg
Åke Ingerman, University of Gothenburg
Silwa Claesson University of Gothenburg Contributors
Shirley Booth University of Gothenburg
Sylvana Sofkova Hashemi University of Gothenburg
Anna Maria Hipkiss University of Gothenburg
Britt Holmberg University of Gothenburg
Cecilia Kilhamn University of Gothenburg & Uppsala University
Kirsti Klette Oslo University
Angelika Kullberg University of Gothenburg
Annika Lilja University of Gothenburg
Rimma Nyman University of Gothenburg
Miranda Rocksén University of Gothenburg
Elisabeth Rystedt University of Gothenburg & Stockholm University
Christina Skodras University of Gothenburg Svensk informationstext:Genom konkreta studier som sätter klassrumsarbetet i fokus visar en grupp didaktikforskare vid Göteborgs universitet hur klassrummets händelser och möjligheter ramas in av givna förutsättningar och på så sätt får olika didaktiska konsekvenser för undervisning och lärande i olika ämnen. I sina texter undersöker skribenterna klassrummens karaktär på olika utbildningsnivåer och i skiftande ämnen såsom matematik, svenska, samhälls- och naturvetenskap samt hem- och konsumentkunskap. Redaktörerna diskuterar och analyserar betydelsen av klassrumsstudier i ett övergripande och framåtsyftande kapitel där de skissar denna orientering som en möjlig forskningsinriktning. Bokens innehåll sätts även i ett internationellt och historiskt sammanhang. Författarna i Didactic classroom studies har ambitionen att på ett praktiknära sätt visa på styrkan i klassrumsstudiernas bidrag till didaktisk forskning. Samtidigt vill de med utgångspunkt i sitt empiriska material bidra till en vidare utveckling av just didaktiska klassrumsstudier som forskningsinriktning.
9789188661456 -
Spår av teorier i praktiken
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 131 sidor.
Mycket gott skick. Lärarutbildning. Namnad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144022161
- Titel
- Spår av teorier i praktiken
- Författare
- Silwa Claesson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 131 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under senare år har flera yrkesutbildningar strävat efter att få vetenskaplig inriktning. Det har medfört att de blivit en del av universitet och högskola. Vad har det resulterat i? I boken får läsaren exempel på hur vetenskaplig strävan kan komma till uttryck i praktiken för lärare. Några pedagogiska och didaktiska teorier som varit aktuella under senare år presenteras - konstruktivism, det sociokulturella perspektivet och fenomenografi.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144022161 -
Undervisning och existens
Häftad bok. Bokförlaget Daidalos. 2011. 245 sidor.
Nyskick. Mycket initierad skildring av nutida skolliv, ger möjlighet att reflektera över lärarens pedagogiska och existentiella arbetsvillkor
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171733337
- Titel
- Undervisning och existens
- Författare
- Claesson, Silwa
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 245 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 135 x 210 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 324 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk pedagogisk forskning brukar vara anglosaxiskt orienterad. Antologin Undervisning och existens undersöker istället skolans och lärarens vardag med hjälp av en hermeneutisk och fenomenologisk tradition. Det är själva undervisningen och lärarens "tysta kunskap" på området som genomgående står i fokus i texterna. Författarna ställer en rad centrala undervisningsfrågor, exempelvis: Om det inte är möjligt för lärare att överföra sina egna erfarenheter till eleverna, hur kan och bör då undervisning utformas? Hur går det till när elever med grava läs- och skrivsvårigheter övervinner sitt motstånd? Vad händer egentligen under ett betygssamtal? Blir en lärare bättre på att undervisa av att gå på kurser i personlig utveckling? Hur ser de arbetsallianser ut som lärare och elever tillsammans upprättar i klassrummet? Kan evidensrörelsen rädda den svenska skolan från sämre provresultat?
Undervisning och existens rymmer en mycket initierad skildring av nutida skolliv och ger därigenom lärare möjlighet att på djupet reflektera över sina pedagogiska och existentiella arbetsvillkor. Det är dessutom en bok som medvetet använder berättandet som verktyg.
Författarna Silwa Claesson, Tommy Persson, Ilona Rinne, Cecilia Nielsen, Annika Lilja, Susanne Gustavsson, Ulla Andrén och Magnus Levinsson har samtliga gedigen erfarenhet av skolundervisning och pedagogisk forskning.
Bokförlaget Daidalos 9789171733337 -
Undervisning och existens
Häftad bok. Bokförlaget Daidalos. 2011. 245 sidor.
Mycket gott skick. Kom ihåg! Portot gäller oavsett hur många böcker/ tidningar ni köper från oss; Anthon Klipp & Konsult här på Bokbörsen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171733337
- Titel
- Undervisning och existens
- Författare
- Claesson, Silwa
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 245 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 135 x 210 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 324 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk pedagogisk forskning brukar vara anglosaxiskt orienterad. Antologin Undervisning och existens undersöker istället skolans och lärarens vardag med hjälp av en hermeneutisk och fenomenologisk tradition. Det är själva undervisningen och lärarens "tysta kunskap" på området som genomgående står i fokus i texterna. Författarna ställer en rad centrala undervisningsfrågor, exempelvis: Om det inte är möjligt för lärare att överföra sina egna erfarenheter till eleverna, hur kan och bör då undervisning utformas? Hur går det till när elever med grava läs- och skrivsvårigheter övervinner sitt motstånd? Vad händer egentligen under ett betygssamtal? Blir en lärare bättre på att undervisa av att gå på kurser i personlig utveckling? Hur ser de arbetsallianser ut som lärare och elever tillsammans upprättar i klassrummet? Kan evidensrörelsen rädda den svenska skolan från sämre provresultat?
Undervisning och existens rymmer en mycket initierad skildring av nutida skolliv och ger därigenom lärare möjlighet att på djupet reflektera över sina pedagogiska och existentiella arbetsvillkor. Det är dessutom en bok som medvetet använder berättandet som verktyg.
Författarna Silwa Claesson, Tommy Persson, Ilona Rinne, Cecilia Nielsen, Annika Lilja, Susanne Gustavsson, Ulla Andrén och Magnus Levinsson har samtliga gedigen erfarenhet av skolundervisning och pedagogisk forskning.
Bokförlaget Daidalos 9789171733337 -
Didactic classroom studies : a potential rese...
Inbunden bok. Nordic Academic Press. 1 uppl. 2018. 244 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188661456
- Titel
- Didactic classroom studies : a potential research direction
- Författare
- Osbeck, Christina - Ingerman, Åke - Claesson, Silwa
- Förlag
- Nordic Academic Press
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 244 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 154 x 228 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 510 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- In Didactic classroom studies a group of researchers from the University of Gothenburg who are working in the Scandinavian didactics tradition show how pupil perspectives, teacher priorities, content and context interrelate, and have different didactical consequences for teaching and learning.Using practical examples the authors examine the nature of classroom work at various levels of education and in the full range of subject areas, including mathematics, science, languages, social science, and home economics. The editors then single out the importance of classroom studies as a potential research direction in didactic studies. Finally, the essays are placed in an international and historical context by Professor Kirsti Klette, University of Oslo.The authors of this volume all active at the Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies set out to show the strong contribution made by classroom studies to didactic research. At the same time, their empirical studies contribute concretely to the further development of didactic classroom studies as a research area. Editors
Christina Osbeck, University of Gothenburg
Åke Ingerman, University of Gothenburg
Silwa Claesson University of Gothenburg Contributors
Shirley Booth University of Gothenburg
Sylvana Sofkova Hashemi University of Gothenburg
Anna Maria Hipkiss University of Gothenburg
Britt Holmberg University of Gothenburg
Cecilia Kilhamn University of Gothenburg & Uppsala University
Kirsti Klette Oslo University
Angelika Kullberg University of Gothenburg
Annika Lilja University of Gothenburg
Rimma Nyman University of Gothenburg
Miranda Rocksén University of Gothenburg
Elisabeth Rystedt University of Gothenburg & Stockholm University
Christina Skodras University of Gothenburg Svensk informationstext:Genom konkreta studier som sätter klassrumsarbetet i fokus visar en grupp didaktikforskare vid Göteborgs universitet hur klassrummets händelser och möjligheter ramas in av givna förutsättningar och på så sätt får olika didaktiska konsekvenser för undervisning och lärande i olika ämnen. I sina texter undersöker skribenterna klassrummens karaktär på olika utbildningsnivåer och i skiftande ämnen såsom matematik, svenska, samhälls- och naturvetenskap samt hem- och konsumentkunskap. Redaktörerna diskuterar och analyserar betydelsen av klassrumsstudier i ett övergripande och framåtsyftande kapitel där de skissar denna orientering som en möjlig forskningsinriktning. Bokens innehåll sätts även i ett internationellt och historiskt sammanhang. Författarna i Didactic classroom studies har ambitionen att på ett praktiknära sätt visa på styrkan i klassrumsstudiernas bidrag till didaktisk forskning. Samtidigt vill de med utgångspunkt i sitt empiriska material bidra till en vidare utveckling av just didaktiska klassrumsstudier som forskningsinriktning.
Nordic Academic Press 1 9789188661456 -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. Ny Upplaga uppl. 2005. 160 sidor.
Nyskick. 22,5 X 15,6 cm. 246 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144614113
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB Ny Upplaga 9789144614113 -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 157 sidor.
Nära nyskick. Finns en stämpel och ett överklottrat namn på insidan. Inga understrykningar i boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144614113
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 9789144614113 -
Spår av teorier i praktiken : några skolexemp...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2007. 152 sidor.
Nära nyskick. Den kunskap blivande lärare förväntas behöva är vetenskaplig. På vilka sätt kan den komma till nytta? Vilken typ av vetenskaplig kunskap behöver de? I denna bok undersöker författaren hur lärare förhåller sig till den vetenskapliga kunskap om lärande som läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144047553
- Titel
- Spår av teorier i praktiken : några skolexempel
- Författare
- Claesson, Silwa
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 152 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 223 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den kunskap blivande lärare förväntas behöva är vetenskaplig. På vilka sätt kan den komma till nytta? Vilken typ av vetenskaplig kunskap behöver de? I denna bok undersöker författaren hur lärare förhåller sig till den vetenskapliga kunskap om lärande som presenteras vid våra universitet och högskolor och belyser förhållandet mellan teori och skolpraktik. Läsaren får följa fyra lärare som säger att de inspirerats av forskning om lärande. I avslutningskapitlet av denna nya upplaga beskrivs dessutom vad som hänt dessa lärare några år senare. Hur tänker de om sitt arbete i skolan? Vilka frågor är centrala i deras yrkesutövande i en tid av förändrade samhällsdiskussioner om skolan? Boken vänder sig i första hand till lärare och lärarstudenter. Den kan också läsas av dem som har ett allmänt intresse för det som händer med en professionsutbildning som förläggs vid universitet och högskola.Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9789144047553 -
SKOLAN I CENTRUM
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 184 sidor.
Nyskick. Oanvänd, kan ses som FÖRLAGSNY.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144014968
- Titel
- Skolan i centrum
- Författare
- U Tebelius - S Claesson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I västvärlden talas det inte längre om att skolundervisningen i första hand ska ge faktakunskap, utan snarare kompetens. Eleverna ska kunna använda sina kunskaper vid problemlösning och arbeta på ett flexibelt sätt, enskilt och i grupp. Den svenska skolan håller på att förändras i denna riktning och förändringen har till stor del sin utgångspunkt i forsknings- och utvecklingsarbete som pågått under många år.
I denna antologi medverkar flera av de forskare som på olika sätt bidragit till en förändrad syn på skolan.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144014968 -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 157 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Aningen skavda hörn och kanter. Hel och ren inlaga utan anteckningar eller understrykningar. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914461411x
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 914461411x -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 157 sidor.
Mycket gott skick. Red. Birgit Lendahls och Ulla Runesson. Inga anteckningar eller understrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914461411X
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 914461411X -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 157 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914461411X
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 914461411X -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 157 sidor.
Mycket gott skick. Överstryken namning på första sidan
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144614113
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 9789144614113 -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 157 sidor.
Mycket gott skick. Namnad på insidan, anteckningsfri
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144614113
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 9789144614113 -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 157 sidor.
Mycket gott skick. Namnad på titelsidan. Överstrykningspenna har använts i boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144614113
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 9789144614113 -
Spår av teorier i praktiken
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 131 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144022161
- Titel
- Spår av teorier i praktiken
- Författare
- Silwa Claesson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 131 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under senare år har flera yrkesutbildningar strävat efter att få vetenskaplig inriktning. Det har medfört att de blivit en del av universitet och högskola. Vad har det resulterat i? I boken får läsaren exempel på hur vetenskaplig strävan kan komma till uttryck i praktiken för lärare. Några pedagogiska och didaktiska teorier som varit aktuella under senare år presenteras - konstruktivism, det sociokulturella perspektivet och fenomenografi.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144022161 -
Spår av teorier i praktiken
Häftad bok.
Hyggligt skick. Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2002. 131 sidor.
Mer om ISBN 9789144047553Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144047553
- Titel
- Spår av teorier i praktiken : några skolexempel
- Författare
- Claesson, Silwa
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 152 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 223 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den kunskap blivande lärare förväntas behöva är vetenskaplig. På vilka sätt kan den komma till nytta? Vilken typ av vetenskaplig kunskap behöver de? I denna bok undersöker författaren hur lärare förhåller sig till den vetenskapliga kunskap om lärande som presenteras vid våra universitet och högskolor och belyser förhållandet mellan teori och skolpraktik. Läsaren får följa fyra lärare som säger att de inspirerats av forskning om lärande. I avslutningskapitlet av denna nya upplaga beskrivs dessutom vad som hänt dessa lärare några år senare. Hur tänker de om sitt arbete i skolan? Vilka frågor är centrala i deras yrkesutövande i en tid av förändrade samhällsdiskussioner om skolan? Boken vänder sig i första hand till lärare och lärarstudenter. Den kan också läsas av dem som har ett allmänt intresse för det som händer med en professionsutbildning som förläggs vid universitet och högskola.Andra upplagan
9789144047553 -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 157 sidor.
Nära nyskick. Inga anteckningar eller understrykningar.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789144614113
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 9789144614113 -
Spår av teorier i praktiken : några skolexemp...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2011. 152 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144047553
- Titel
- Spår av teorier i praktiken : några skolexempel
- Författare
- Claesson, Silwa
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 152 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 223 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den kunskap blivande lärare förväntas behöva är vetenskaplig. På vilka sätt kan den komma till nytta? Vilken typ av vetenskaplig kunskap behöver de? I denna bok undersöker författaren hur lärare förhåller sig till den vetenskapliga kunskap om lärande som presenteras vid våra universitet och högskolor och belyser förhållandet mellan teori och skolpraktik. Läsaren får följa fyra lärare som säger att de inspirerats av forskning om lärande. I avslutningskapitlet av denna nya upplaga beskrivs dessutom vad som hänt dessa lärare några år senare. Hur tänker de om sitt arbete i skolan? Vilka frågor är centrala i deras yrkesutövande i en tid av förändrade samhällsdiskussioner om skolan? Boken vänder sig i första hand till lärare och lärarstudenter. Den kan också läsas av dem som har ett allmänt intresse för det som händer med en professionsutbildning som förläggs vid universitet och högskola.Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9789144047553 -
Spår av teorier i praktiken
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 131 sidor.
Nära nyskick. lite sliten i hörnen
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144022161
- Titel
- Spår av teorier i praktiken
- Författare
- Silwa Claesson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 131 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under senare år har flera yrkesutbildningar strävat efter att få vetenskaplig inriktning. Det har medfört att de blivit en del av universitet och högskola. Vad har det resulterat i? I boken får läsaren exempel på hur vetenskaplig strävan kan komma till uttryck i praktiken för lärare. Några pedagogiska och didaktiska teorier som varit aktuella under senare år presenteras - konstruktivism, det sociokulturella perspektivet och fenomenografi.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144022161 -
Spår av teorier i praktiken
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 152 sidor.
Mycket gott skick. Använd som kurslitteratur i Masterutbildning Utbildningsvetenskap
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789144047553
- Titel
- Spår av teorier i praktiken : några skolexempel
- Författare
- Claesson, Silwa
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 152 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 223 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den kunskap blivande lärare förväntas behöva är vetenskaplig. På vilka sätt kan den komma till nytta? Vilken typ av vetenskaplig kunskap behöver de? I denna bok undersöker författaren hur lärare förhåller sig till den vetenskapliga kunskap om lärande som presenteras vid våra universitet och högskolor och belyser förhållandet mellan teori och skolpraktik. Läsaren får följa fyra lärare som säger att de inspirerats av forskning om lärande. I avslutningskapitlet av denna nya upplaga beskrivs dessutom vad som hänt dessa lärare några år senare. Hur tänker de om sitt arbete i skolan? Vilka frågor är centrala i deras yrkesutövande i en tid av förändrade samhällsdiskussioner om skolan? Boken vänder sig i första hand till lärare och lärarstudenter. Den kan också läsas av dem som har ett allmänt intresse för det som händer med en professionsutbildning som förläggs vid universitet och högskola.Andra upplagan
Studentlitteratur 2 9789144047553 -
Spår av teorier i praktiken : några skolexemp...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2007. 152 sidor.
Mycket gott skick. Få tecken på användning.
Utan anteckningar och understrykningar.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144047553
- Titel
- Spår av teorier i praktiken : några skolexempel
- Författare
- Claesson, Silwa
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 152 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 223 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den kunskap blivande lärare förväntas behöva är vetenskaplig. På vilka sätt kan den komma till nytta? Vilken typ av vetenskaplig kunskap behöver de? I denna bok undersöker författaren hur lärare förhåller sig till den vetenskapliga kunskap om lärande som presenteras vid våra universitet och högskolor och belyser förhållandet mellan teori och skolpraktik. Läsaren får följa fyra lärare som säger att de inspirerats av forskning om lärande. I avslutningskapitlet av denna nya upplaga beskrivs dessutom vad som hänt dessa lärare några år senare. Hur tänker de om sitt arbete i skolan? Vilka frågor är centrala i deras yrkesutövande i en tid av förändrade samhällsdiskussioner om skolan? Boken vänder sig i första hand till lärare och lärarstudenter. Den kan också läsas av dem som har ett allmänt intresse för det som händer med en professionsutbildning som förläggs vid universitet och högskola.Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9789144047553 -
Spår av teorier i praktiken
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 131 sidor.
Gott skick. Understrykningar med blyerts. Hylla VL51.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144022166
- Titel
- Spår av teorier i praktiken
- Författare
- Silwa Claesson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 131 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under senare år har flera yrkesutbildningar strävat efter att få vetenskaplig inriktning. Det har medfört att de blivit en del av universitet och högskola. Vad har det resulterat i? I boken får läsaren exempel på hur vetenskaplig strävan kan komma till uttryck i praktiken för lärare. Några pedagogiska och didaktiska teorier som varit aktuella under senare år presenteras - konstruktivism, det sociokulturella perspektivet och fenomenografi.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144022166 -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 157 sidor.
Hyggligt skick. Bok i gott skick men med överstrykningar i kapitel 1-2 & 6-8
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144614113
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 9789144614113 -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 157 sidor.
Mycket gott skick. Inga understrykningar eller anteckningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914461411x
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 914461411x -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 157 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144614113
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 9789144614113 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914461411x
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 914461411x -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144614113
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 9789144614113 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144022166
- Titel
- Spår av teorier i praktiken
- Författare
- Silwa Claesson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 131 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under senare år har flera yrkesutbildningar strävat efter att få vetenskaplig inriktning. Det har medfört att de blivit en del av universitet och högskola. Vad har det resulterat i? I boken får läsaren exempel på hur vetenskaplig strävan kan komma till uttryck i praktiken för lärare. Några pedagogiska och didaktiska teorier som varit aktuella under senare år presenteras - konstruktivism, det sociokulturella perspektivet och fenomenografi.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144022166
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
