-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9127074439
- Titel
- Pedagogik för 2000-talet
- Författare
- Henry Egidius
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 324 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 557 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under 1900-talet har en ny sorts pedagogik tagit form. Med paroller som självstyrt lärande, uppgiftsbaserat lärande och delaktighet riktas fokus på "lärande" och inte längre på "inlärande". Nya tekniska möjligheter, satsning på kompetensutveckling och kvalitetskontroll är andra omständigheter i tiden som påverkar pedagogikens utveckling.
Bokens första del är en revidering och omstrukturering av författarens tidigare utgivna Riktningar i modern pedagogik. Här möter vi några av den moderna pedagogikens förgrundsgestalter, exempelvis Dewey, Montessori, Piaget, Vygotskij, Rogers och Schön, som alla sätts in i ett historiskt sammanhang.
Hur samhällsutvecklingen och dessa pionjärers arbete har lett fram till ett pedagogiskt nytänkande skildras i bokens andra del. Här ges en konkret framställning av nya pedagogiska arbetssätt. Vi får en presentation av PBL (problembaserat lärande), casemetodik och nya former för bedömning och betygsättning, utvärdering och kvalitetsarbete.
Henry Egidius har mångårig erfarenhet av undervisning, pedagogiskt utvecklingsarbete och lärarutbildning. Han har även utarbetat en rad referensverk inom psykologi och pedagogik.
Natur & Kultur 3 9127074439 -
Pedagogik för 2000-talet
Inbunden bok. Natur & Kultur. 3 uppl. 2002. 324 sidor.
Mycket gott skick. Hylla 28 - Plan 3
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127074439
- Titel
- Pedagogik för 2000-talet
- Författare
- Henry Egidius
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 324 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 557 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under 1900-talet har en ny sorts pedagogik tagit form. Med paroller som självstyrt lärande, uppgiftsbaserat lärande och delaktighet riktas fokus på "lärande" och inte längre på "inlärande". Nya tekniska möjligheter, satsning på kompetensutveckling och kvalitetskontroll är andra omständigheter i tiden som påverkar pedagogikens utveckling.
Bokens första del är en revidering och omstrukturering av författarens tidigare utgivna Riktningar i modern pedagogik. Här möter vi några av den moderna pedagogikens förgrundsgestalter, exempelvis Dewey, Montessori, Piaget, Vygotskij, Rogers och Schön, som alla sätts in i ett historiskt sammanhang.
Hur samhällsutvecklingen och dessa pionjärers arbete har lett fram till ett pedagogiskt nytänkande skildras i bokens andra del. Här ges en konkret framställning av nya pedagogiska arbetssätt. Vi får en presentation av PBL (problembaserat lärande), casemetodik och nya former för bedömning och betygsättning, utvärdering och kvalitetsarbete.
Henry Egidius har mångårig erfarenhet av undervisning, pedagogiskt utvecklingsarbete och lärarutbildning. Han har även utarbetat en rad referensverk inom psykologi och pedagogik.
Natur & Kultur 3 9127074439 -
Pedagogik för 2000-talet
Inbunden bok. Natur & Kultur. 3 uppl. 2002. 324 sidor.
Mycket gott skick. Varsamt läst. Lätt slitage. Namnad på första sidan efter pärmen (överstruket med tusch).
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127074439
- Titel
- Pedagogik för 2000-talet
- Författare
- Henry Egidius
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 324 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 557 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under 1900-talet har en ny sorts pedagogik tagit form. Med paroller som självstyrt lärande, uppgiftsbaserat lärande och delaktighet riktas fokus på "lärande" och inte längre på "inlärande". Nya tekniska möjligheter, satsning på kompetensutveckling och kvalitetskontroll är andra omständigheter i tiden som påverkar pedagogikens utveckling.
Bokens första del är en revidering och omstrukturering av författarens tidigare utgivna Riktningar i modern pedagogik. Här möter vi några av den moderna pedagogikens förgrundsgestalter, exempelvis Dewey, Montessori, Piaget, Vygotskij, Rogers och Schön, som alla sätts in i ett historiskt sammanhang.
Hur samhällsutvecklingen och dessa pionjärers arbete har lett fram till ett pedagogiskt nytänkande skildras i bokens andra del. Här ges en konkret framställning av nya pedagogiska arbetssätt. Vi får en presentation av PBL (problembaserat lärande), casemetodik och nya former för bedömning och betygsättning, utvärdering och kvalitetsarbete.
Henry Egidius har mångårig erfarenhet av undervisning, pedagogiskt utvecklingsarbete och lärarutbildning. Han har även utarbetat en rad referensverk inom psykologi och pedagogik.
Natur & Kultur 3 9127074439 -
Pedagogik för 2000-talet
Inbunden bok. Natur & Kultur. 3 uppl. 2002. 324 sidor.
Nära nyskick. Lite understryckningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127074439
- Titel
- Pedagogik för 2000-talet
- Författare
- Henry Egidius
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 324 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 557 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under 1900-talet har en ny sorts pedagogik tagit form. Med paroller som självstyrt lärande, uppgiftsbaserat lärande och delaktighet riktas fokus på "lärande" och inte längre på "inlärande". Nya tekniska möjligheter, satsning på kompetensutveckling och kvalitetskontroll är andra omständigheter i tiden som påverkar pedagogikens utveckling.
Bokens första del är en revidering och omstrukturering av författarens tidigare utgivna Riktningar i modern pedagogik. Här möter vi några av den moderna pedagogikens förgrundsgestalter, exempelvis Dewey, Montessori, Piaget, Vygotskij, Rogers och Schön, som alla sätts in i ett historiskt sammanhang.
Hur samhällsutvecklingen och dessa pionjärers arbete har lett fram till ett pedagogiskt nytänkande skildras i bokens andra del. Här ges en konkret framställning av nya pedagogiska arbetssätt. Vi får en presentation av PBL (problembaserat lärande), casemetodik och nya former för bedömning och betygsättning, utvärdering och kvalitetsarbete.
Henry Egidius har mångårig erfarenhet av undervisning, pedagogiskt utvecklingsarbete och lärarutbildning. Han har även utarbetat en rad referensverk inom psykologi och pedagogik.
Natur & Kultur 3 9127074439 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9127074439
- Titel
- Pedagogik för 2000-talet
- Författare
- Henry Egidius
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 324 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 557 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under 1900-talet har en ny sorts pedagogik tagit form. Med paroller som självstyrt lärande, uppgiftsbaserat lärande och delaktighet riktas fokus på "lärande" och inte längre på "inlärande". Nya tekniska möjligheter, satsning på kompetensutveckling och kvalitetskontroll är andra omständigheter i tiden som påverkar pedagogikens utveckling.
Bokens första del är en revidering och omstrukturering av författarens tidigare utgivna Riktningar i modern pedagogik. Här möter vi några av den moderna pedagogikens förgrundsgestalter, exempelvis Dewey, Montessori, Piaget, Vygotskij, Rogers och Schön, som alla sätts in i ett historiskt sammanhang.
Hur samhällsutvecklingen och dessa pionjärers arbete har lett fram till ett pedagogiskt nytänkande skildras i bokens andra del. Här ges en konkret framställning av nya pedagogiska arbetssätt. Vi får en presentation av PBL (problembaserat lärande), casemetodik och nya former för bedömning och betygsättning, utvärdering och kvalitetsarbete.
Henry Egidius har mångårig erfarenhet av undervisning, pedagogiskt utvecklingsarbete och lärarutbildning. Han har även utarbetat en rad referensverk inom psykologi och pedagogik.
Natur & Kultur 3 9127074439 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789127074439
- Titel
- Pedagogik för 2000-talet
- Författare
- Henry Egidius
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 324 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 557 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under 1900-talet har en ny sorts pedagogik tagit form. Med paroller som självstyrt lärande, uppgiftsbaserat lärande och delaktighet riktas fokus på "lärande" och inte längre på "inlärande". Nya tekniska möjligheter, satsning på kompetensutveckling och kvalitetskontroll är andra omständigheter i tiden som påverkar pedagogikens utveckling.
Bokens första del är en revidering och omstrukturering av författarens tidigare utgivna Riktningar i modern pedagogik. Här möter vi några av den moderna pedagogikens förgrundsgestalter, exempelvis Dewey, Montessori, Piaget, Vygotskij, Rogers och Schön, som alla sätts in i ett historiskt sammanhang.
Hur samhällsutvecklingen och dessa pionjärers arbete har lett fram till ett pedagogiskt nytänkande skildras i bokens andra del. Här ges en konkret framställning av nya pedagogiska arbetssätt. Vi får en presentation av PBL (problembaserat lärande), casemetodik och nya former för bedömning och betygsättning, utvärdering och kvalitetsarbete.
Henry Egidius har mångårig erfarenhet av undervisning, pedagogiskt utvecklingsarbete och lärarutbildning. Han har även utarbetat en rad referensverk inom psykologi och pedagogik.
9789127074439 -
Pedagogik för 2000-talet
Natur&Kultur. 3:1 uppl. 2002. 325 s. inb. Kartonnage.
Mycket gott skick. Hur samhällsutvecklingen och dessa pionjärers arbete har lett fram till ett pedagogiskt nytänkande skildras i boken....
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127074439
- Titel
- Pedagogik för 2000-talet
- Författare
- Henry Egidius
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 324 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 557 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under 1900-talet har en ny sorts pedagogik tagit form. Med paroller som självstyrt lärande, uppgiftsbaserat lärande och delaktighet riktas fokus på "lärande" och inte längre på "inlärande". Nya tekniska möjligheter, satsning på kompetensutveckling och kvalitetskontroll är andra omständigheter i tiden som påverkar pedagogikens utveckling.
Bokens första del är en revidering och omstrukturering av författarens tidigare utgivna Riktningar i modern pedagogik. Här möter vi några av den moderna pedagogikens förgrundsgestalter, exempelvis Dewey, Montessori, Piaget, Vygotskij, Rogers och Schön, som alla sätts in i ett historiskt sammanhang.
Hur samhällsutvecklingen och dessa pionjärers arbete har lett fram till ett pedagogiskt nytänkande skildras i bokens andra del. Här ges en konkret framställning av nya pedagogiska arbetssätt. Vi får en presentation av PBL (problembaserat lärande), casemetodik och nya former för bedömning och betygsättning, utvärdering och kvalitetsarbete.
Henry Egidius har mångårig erfarenhet av undervisning, pedagogiskt utvecklingsarbete och lärarutbildning. Han har även utarbetat en rad referensverk inom psykologi och pedagogik.
9127074439 -
PEDAGOGIK FÖR 2000-TALET.
Tredje utg. 8:o. Illpbd. 324+(1) s. N&K. Falun 2002. Mycket fint ex.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127074439
- Titel
- Pedagogik för 2000-talet
- Författare
- Henry Egidius
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 324 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 557 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under 1900-talet har en ny sorts pedagogik tagit form. Med paroller som självstyrt lärande, uppgiftsbaserat lärande och delaktighet riktas fokus på "lärande" och inte längre på "inlärande". Nya tekniska möjligheter, satsning på kompetensutveckling och kvalitetskontroll är andra omständigheter i tiden som påverkar pedagogikens utveckling.
Bokens första del är en revidering och omstrukturering av författarens tidigare utgivna Riktningar i modern pedagogik. Här möter vi några av den moderna pedagogikens förgrundsgestalter, exempelvis Dewey, Montessori, Piaget, Vygotskij, Rogers och Schön, som alla sätts in i ett historiskt sammanhang.
Hur samhällsutvecklingen och dessa pionjärers arbete har lett fram till ett pedagogiskt nytänkande skildras i bokens andra del. Här ges en konkret framställning av nya pedagogiska arbetssätt. Vi får en presentation av PBL (problembaserat lärande), casemetodik och nya former för bedömning och betygsättning, utvärdering och kvalitetsarbete.
Henry Egidius har mångårig erfarenhet av undervisning, pedagogiskt utvecklingsarbete och lärarutbildning. Han har även utarbetat en rad referensverk inom psykologi och pedagogik.
9127074439 -
Pedagogik för 2000-talet
Inbunden bok.
Nyskick. Under 1900-talet har en ny sorts pedagogik tagit form. Med paroller som självstyrt lärande, uppgiftsbaserat och arbetsplatsförlagt lärande, delaktighet och jämställdhet riktas fokus lika mycket på dem som lär sig som på dem som undervisar och handleder. I läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127074439
- Titel
- Pedagogik för 2000-talet
- Författare
- Henry Egidius
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 324 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 557 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under 1900-talet har en ny sorts pedagogik tagit form. Med paroller som självstyrt lärande, uppgiftsbaserat lärande och delaktighet riktas fokus på "lärande" och inte längre på "inlärande". Nya tekniska möjligheter, satsning på kompetensutveckling och kvalitetskontroll är andra omständigheter i tiden som påverkar pedagogikens utveckling.
Bokens första del är en revidering och omstrukturering av författarens tidigare utgivna Riktningar i modern pedagogik. Här möter vi några av den moderna pedagogikens förgrundsgestalter, exempelvis Dewey, Montessori, Piaget, Vygotskij, Rogers och Schön, som alla sätts in i ett historiskt sammanhang.
Hur samhällsutvecklingen och dessa pionjärers arbete har lett fram till ett pedagogiskt nytänkande skildras i bokens andra del. Här ges en konkret framställning av nya pedagogiska arbetssätt. Vi får en presentation av PBL (problembaserat lärande), casemetodik och nya former för bedömning och betygsättning, utvärdering och kvalitetsarbete.
Henry Egidius har mångårig erfarenhet av undervisning, pedagogiskt utvecklingsarbete och lärarutbildning. Han har även utarbetat en rad referensverk inom psykologi och pedagogik.
9127074439 -
Pedagogik för 2000-talet
Inbunden bok. Natur & Kultur. 3 upplagan. 2002. 324 sid. Inbunden. 21,5x14cm. 550 gram.
Mycket gott skick. Under 1900-talet har en ny sorts pedagogik tagit form. Med paroller som självstyrt lärande, uppgiftsbaserat lärande och delaktighet riktas fokus på "lärande" och inte längre på "inlärande". Nya tekniska möjligheter, satsning på kompetensutveckling och kv läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127074439
- Titel
- Pedagogik för 2000-talet
- Författare
- Henry Egidius
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 324 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 557 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under 1900-talet har en ny sorts pedagogik tagit form. Med paroller som självstyrt lärande, uppgiftsbaserat lärande och delaktighet riktas fokus på "lärande" och inte längre på "inlärande". Nya tekniska möjligheter, satsning på kompetensutveckling och kvalitetskontroll är andra omständigheter i tiden som påverkar pedagogikens utveckling.
Bokens första del är en revidering och omstrukturering av författarens tidigare utgivna Riktningar i modern pedagogik. Här möter vi några av den moderna pedagogikens förgrundsgestalter, exempelvis Dewey, Montessori, Piaget, Vygotskij, Rogers och Schön, som alla sätts in i ett historiskt sammanhang.
Hur samhällsutvecklingen och dessa pionjärers arbete har lett fram till ett pedagogiskt nytänkande skildras i bokens andra del. Här ges en konkret framställning av nya pedagogiska arbetssätt. Vi får en presentation av PBL (problembaserat lärande), casemetodik och nya former för bedömning och betygsättning, utvärdering och kvalitetsarbete.
Henry Egidius har mångårig erfarenhet av undervisning, pedagogiskt utvecklingsarbete och lärarutbildning. Han har även utarbetat en rad referensverk inom psykologi och pedagogik.
9127074439 -
Pedagogik för 2000-talet
Inbunden bok. Natur ock Kultur. Inbunden.
Mycket gott skick. namnteckning i försättsblad(31).
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127074439
- Titel
- Pedagogik för 2000-talet
- Författare
- Henry Egidius
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 324 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 557 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under 1900-talet har en ny sorts pedagogik tagit form. Med paroller som självstyrt lärande, uppgiftsbaserat lärande och delaktighet riktas fokus på "lärande" och inte längre på "inlärande". Nya tekniska möjligheter, satsning på kompetensutveckling och kvalitetskontroll är andra omständigheter i tiden som påverkar pedagogikens utveckling.
Bokens första del är en revidering och omstrukturering av författarens tidigare utgivna Riktningar i modern pedagogik. Här möter vi några av den moderna pedagogikens förgrundsgestalter, exempelvis Dewey, Montessori, Piaget, Vygotskij, Rogers och Schön, som alla sätts in i ett historiskt sammanhang.
Hur samhällsutvecklingen och dessa pionjärers arbete har lett fram till ett pedagogiskt nytänkande skildras i bokens andra del. Här ges en konkret framställning av nya pedagogiska arbetssätt. Vi får en presentation av PBL (problembaserat lärande), casemetodik och nya former för bedömning och betygsättning, utvärdering och kvalitetsarbete.
Henry Egidius har mångårig erfarenhet av undervisning, pedagogiskt utvecklingsarbete och lärarutbildning. Han har även utarbetat en rad referensverk inom psykologi och pedagogik.
9127074439
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn