-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789127082106
- Titel
- Pedagogik för 2000-talet
- Författare
- Henry Egidius
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 324 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 562 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under 1900-talet har en ny sorts pedagogik tagit form. Med paroller som självstyrt lärande, uppgiftsbaserat lärande och delaktighet riktas fokus på "lärande" och inte längre på "inlärande". Nya tekniska möjligheter, satsning på kompetensutveckling och kvalitetskontroll är andra omständigheter i tiden som påverkar pedagogikens utveckling.
Bokens första del är en revidering och omstrukturering av författarens tidigare utgivna Riktningar i modern pedagogik. Här möter vi några av den moderna pedagogikens förgrundsgestalter, exempelvis Dewey, Montessori, Piaget, Vygotskij, Rogers och Schön, som alla sätts in i ett historiskt sammanhang.
Hur samhällsutvecklingen och dessa pionjärers arbete har lett fram till ett pedagogiskt nytänkande skildras i bokens andra del. Här ges en konkret framställning av nya pedagogiska arbetssätt. Vi får en presentation av PBL (problembaserat lärande), casemetodik och nya former för bedömning och betygsättning, utvärdering och kvalitetsarbete.
Henry Egidius har mångårig erfarenhet av undervisning, pedagogiskt utvecklingsarbete och lärarutbildning. Han har även utarbetat en rad referensverk inom psykologi och pedagogik.
Natur & Kultur 2 9789127082106 -
Pedagogik för 2000-talet
Inbunden bok. Natur & Kultur. 2 uppl. 2000. 324 sidor.
Mycket gott skick. Fåtal anteckningar finns
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127082106
- Titel
- Pedagogik för 2000-talet
- Författare
- Henry Egidius
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 324 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 562 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under 1900-talet har en ny sorts pedagogik tagit form. Med paroller som självstyrt lärande, uppgiftsbaserat lärande och delaktighet riktas fokus på "lärande" och inte längre på "inlärande". Nya tekniska möjligheter, satsning på kompetensutveckling och kvalitetskontroll är andra omständigheter i tiden som påverkar pedagogikens utveckling.
Bokens första del är en revidering och omstrukturering av författarens tidigare utgivna Riktningar i modern pedagogik. Här möter vi några av den moderna pedagogikens förgrundsgestalter, exempelvis Dewey, Montessori, Piaget, Vygotskij, Rogers och Schön, som alla sätts in i ett historiskt sammanhang.
Hur samhällsutvecklingen och dessa pionjärers arbete har lett fram till ett pedagogiskt nytänkande skildras i bokens andra del. Här ges en konkret framställning av nya pedagogiska arbetssätt. Vi får en presentation av PBL (problembaserat lärande), casemetodik och nya former för bedömning och betygsättning, utvärdering och kvalitetsarbete.
Henry Egidius har mångårig erfarenhet av undervisning, pedagogiskt utvecklingsarbete och lärarutbildning. Han har även utarbetat en rad referensverk inom psykologi och pedagogik.
Natur & Kultur 2 9789127082106 -
Pedagogik för 2000-talet
Inbunden bok. Natur & Kultur. 2 uppl. 2000. 324 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag saknas. "Under 1900-talet har en ny sorts pedagogik tagit form. Med paroller som självstyrt lärande, uppgiftsbaserat lärande och delaktighet riktas fokus på "lärande" och inte längre på "inlärande"." … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127082105
- Titel
- Pedagogik för 2000-talet
- Författare
- Henry Egidius
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 324 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 562 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under 1900-talet har en ny sorts pedagogik tagit form. Med paroller som självstyrt lärande, uppgiftsbaserat lärande och delaktighet riktas fokus på "lärande" och inte längre på "inlärande". Nya tekniska möjligheter, satsning på kompetensutveckling och kvalitetskontroll är andra omständigheter i tiden som påverkar pedagogikens utveckling.
Bokens första del är en revidering och omstrukturering av författarens tidigare utgivna Riktningar i modern pedagogik. Här möter vi några av den moderna pedagogikens förgrundsgestalter, exempelvis Dewey, Montessori, Piaget, Vygotskij, Rogers och Schön, som alla sätts in i ett historiskt sammanhang.
Hur samhällsutvecklingen och dessa pionjärers arbete har lett fram till ett pedagogiskt nytänkande skildras i bokens andra del. Här ges en konkret framställning av nya pedagogiska arbetssätt. Vi får en presentation av PBL (problembaserat lärande), casemetodik och nya former för bedömning och betygsättning, utvärdering och kvalitetsarbete.
Henry Egidius har mångårig erfarenhet av undervisning, pedagogiskt utvecklingsarbete och lärarutbildning. Han har även utarbetat en rad referensverk inom psykologi och pedagogik.
Natur & Kultur 2 9127082105 -
Pedagogik för 2000-talet
Natur och Kultur, 2000, 324 sid. Inbunden, kartonnage. Gott skick, har blyertunderstrykningar och med överstrykningspenna. // Under 1900-talet har en ny sorts pedagogik tagit form. Med paroller som självstyrt lärande, uppgiftsbaserat lärande och delaktigh läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127082105
- Titel
- Pedagogik för 2000-talet
- Författare
- Henry Egidius
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 324 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 562 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under 1900-talet har en ny sorts pedagogik tagit form. Med paroller som självstyrt lärande, uppgiftsbaserat lärande och delaktighet riktas fokus på "lärande" och inte längre på "inlärande". Nya tekniska möjligheter, satsning på kompetensutveckling och kvalitetskontroll är andra omständigheter i tiden som påverkar pedagogikens utveckling.
Bokens första del är en revidering och omstrukturering av författarens tidigare utgivna Riktningar i modern pedagogik. Här möter vi några av den moderna pedagogikens förgrundsgestalter, exempelvis Dewey, Montessori, Piaget, Vygotskij, Rogers och Schön, som alla sätts in i ett historiskt sammanhang.
Hur samhällsutvecklingen och dessa pionjärers arbete har lett fram till ett pedagogiskt nytänkande skildras i bokens andra del. Här ges en konkret framställning av nya pedagogiska arbetssätt. Vi får en presentation av PBL (problembaserat lärande), casemetodik och nya former för bedömning och betygsättning, utvärdering och kvalitetsarbete.
Henry Egidius har mångårig erfarenhet av undervisning, pedagogiskt utvecklingsarbete och lärarutbildning. Han har även utarbetat en rad referensverk inom psykologi och pedagogik.
9127082105 -
Pedagogik för 2000-talet
Natur och Kultur, 2000. Kartonnage, bra bruksskick, vissa blyertsunderstrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127082105
- Titel
- Pedagogik för 2000-talet
- Författare
- Henry Egidius
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 324 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 562 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under 1900-talet har en ny sorts pedagogik tagit form. Med paroller som självstyrt lärande, uppgiftsbaserat lärande och delaktighet riktas fokus på "lärande" och inte längre på "inlärande". Nya tekniska möjligheter, satsning på kompetensutveckling och kvalitetskontroll är andra omständigheter i tiden som påverkar pedagogikens utveckling.
Bokens första del är en revidering och omstrukturering av författarens tidigare utgivna Riktningar i modern pedagogik. Här möter vi några av den moderna pedagogikens förgrundsgestalter, exempelvis Dewey, Montessori, Piaget, Vygotskij, Rogers och Schön, som alla sätts in i ett historiskt sammanhang.
Hur samhällsutvecklingen och dessa pionjärers arbete har lett fram till ett pedagogiskt nytänkande skildras i bokens andra del. Här ges en konkret framställning av nya pedagogiska arbetssätt. Vi får en presentation av PBL (problembaserat lärande), casemetodik och nya former för bedömning och betygsättning, utvärdering och kvalitetsarbete.
Henry Egidius har mångårig erfarenhet av undervisning, pedagogiskt utvecklingsarbete och lärarutbildning. Han har även utarbetat en rad referensverk inom psykologi och pedagogik.
9127082105 -
Pedagogik för 2000-talet
Natur&Kultur. 2 uppl. 2000. 323 s. inb. Kartonnage.
Nära nyskick. 1 tryckningen. Namn på insidan av pärmen. Understryckningar o överstryck med märkpenna i början .
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127082105
- Titel
- Pedagogik för 2000-talet
- Författare
- Henry Egidius
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 324 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 562 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under 1900-talet har en ny sorts pedagogik tagit form. Med paroller som självstyrt lärande, uppgiftsbaserat lärande och delaktighet riktas fokus på "lärande" och inte längre på "inlärande". Nya tekniska möjligheter, satsning på kompetensutveckling och kvalitetskontroll är andra omständigheter i tiden som påverkar pedagogikens utveckling.
Bokens första del är en revidering och omstrukturering av författarens tidigare utgivna Riktningar i modern pedagogik. Här möter vi några av den moderna pedagogikens förgrundsgestalter, exempelvis Dewey, Montessori, Piaget, Vygotskij, Rogers och Schön, som alla sätts in i ett historiskt sammanhang.
Hur samhällsutvecklingen och dessa pionjärers arbete har lett fram till ett pedagogiskt nytänkande skildras i bokens andra del. Här ges en konkret framställning av nya pedagogiska arbetssätt. Vi får en presentation av PBL (problembaserat lärande), casemetodik och nya former för bedömning och betygsättning, utvärdering och kvalitetsarbete.
Henry Egidius har mångårig erfarenhet av undervisning, pedagogiskt utvecklingsarbete och lärarutbildning. Han har även utarbetat en rad referensverk inom psykologi och pedagogik.
9127082105 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9127082105
- Titel
- Pedagogik för 2000-talet
- Författare
- Henry Egidius
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 324 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 562 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under 1900-talet har en ny sorts pedagogik tagit form. Med paroller som självstyrt lärande, uppgiftsbaserat lärande och delaktighet riktas fokus på "lärande" och inte längre på "inlärande". Nya tekniska möjligheter, satsning på kompetensutveckling och kvalitetskontroll är andra omständigheter i tiden som påverkar pedagogikens utveckling.
Bokens första del är en revidering och omstrukturering av författarens tidigare utgivna Riktningar i modern pedagogik. Här möter vi några av den moderna pedagogikens förgrundsgestalter, exempelvis Dewey, Montessori, Piaget, Vygotskij, Rogers och Schön, som alla sätts in i ett historiskt sammanhang.
Hur samhällsutvecklingen och dessa pionjärers arbete har lett fram till ett pedagogiskt nytänkande skildras i bokens andra del. Här ges en konkret framställning av nya pedagogiska arbetssätt. Vi får en presentation av PBL (problembaserat lärande), casemetodik och nya former för bedömning och betygsättning, utvärdering och kvalitetsarbete.
Henry Egidius har mångårig erfarenhet av undervisning, pedagogiskt utvecklingsarbete och lärarutbildning. Han har även utarbetat en rad referensverk inom psykologi och pedagogik.
9127082105 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9127082105
- Titel
- Pedagogik för 2000-talet
- Författare
- Henry Egidius
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 324 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 562 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under 1900-talet har en ny sorts pedagogik tagit form. Med paroller som självstyrt lärande, uppgiftsbaserat lärande och delaktighet riktas fokus på "lärande" och inte längre på "inlärande". Nya tekniska möjligheter, satsning på kompetensutveckling och kvalitetskontroll är andra omständigheter i tiden som påverkar pedagogikens utveckling.
Bokens första del är en revidering och omstrukturering av författarens tidigare utgivna Riktningar i modern pedagogik. Här möter vi några av den moderna pedagogikens förgrundsgestalter, exempelvis Dewey, Montessori, Piaget, Vygotskij, Rogers och Schön, som alla sätts in i ett historiskt sammanhang.
Hur samhällsutvecklingen och dessa pionjärers arbete har lett fram till ett pedagogiskt nytänkande skildras i bokens andra del. Här ges en konkret framställning av nya pedagogiska arbetssätt. Vi får en presentation av PBL (problembaserat lärande), casemetodik och nya former för bedömning och betygsättning, utvärdering och kvalitetsarbete.
Henry Egidius har mångårig erfarenhet av undervisning, pedagogiskt utvecklingsarbete och lärarutbildning. Han har även utarbetat en rad referensverk inom psykologi och pedagogik.
9127082105
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn