-
Lusten att förstå : om lärande på människans...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2010. 284 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. En bok som ger mycket på många olika plan. Bra översikt med bra exempel och idéer att ta till sig. Jämförelserna ger mycket. Genom att man får ord/begrepp på aktiviteter och teorier gör att man lättare tar till sig dem. Ordet mönster och dess betydelse so läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127121652
- Titel
- Lusten att förstå : om lärande på människans villkor
- Författare
- Gärdenfors, Peter
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 284 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 220 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 430 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I fokus för Peter Gärdenfors bok Lusten att förstå står den unika mänskliga egenskapen att vara en lärande, och undervisande, varelse. Vi föds med en naturlig nyfikenhet och lust att lära. Det rör sig om ett slags informellt lärande, där motivationen tycks komma inifrån. En viktig uppgift för skolan i dag är att skapa och vidmakthålla motivationen i det formella lärandet. I ett fungerande utbildningssystem är eleverna motiverade – lärandet leder till förståelse – och då kan man alltså ta hjälp av de processer som är aktiva i det informella lärandet.
Lusten att förstå inleds med en diskussion kring vad lärande är, hur förståelse skapas och vilka processer i hjärnan som spelar roll i sammanhanget. Under de senaste decennierna har kognitionsvetenskapen kommit fram till ny kunskap om samspelet mellan tanke, känsla och lärande. Nya rön om neurologiska processer i hjärnan har också bidragit till att vi har en allt bättre möjlighet att förstå hur det informella lärandet går till och hur vi kan dra nytta av detta även inom det formella lärandet.
En mer tillämpad infallsvinkel finns i de kapitel som tar upp lek, berättelse och olika former av visualisering. Här diskuteras också hur olika former av teknikstött lärande kan utvecklas. I ett avslutande sammanfattande kapitel ger författaren en rad konkreta rekommendationer för hur undervisning kan bedrivas för att gynna och utveckla elevernas motivation och förståelse.
Lusten att förstå vänder sig främst till lärare, lärarstuderande och föräldrar, men kan läsas av alla som är intresserade av grundläggande frågor kring vad det egentligen innebär att vara människa.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127121652 -
Lusten att förstå : om lärande på människans...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2010. 284 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Fantastisk bok i nära nyskick
Se även mina övriga annonser på böcker och filmer för samfraktningInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127121652
- Titel
- Lusten att förstå : om lärande på människans villkor
- Författare
- Gärdenfors, Peter
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 284 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 220 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 430 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I fokus för Peter Gärdenfors bok Lusten att förstå står den unika mänskliga egenskapen att vara en lärande, och undervisande, varelse. Vi föds med en naturlig nyfikenhet och lust att lära. Det rör sig om ett slags informellt lärande, där motivationen tycks komma inifrån. En viktig uppgift för skolan i dag är att skapa och vidmakthålla motivationen i det formella lärandet. I ett fungerande utbildningssystem är eleverna motiverade – lärandet leder till förståelse – och då kan man alltså ta hjälp av de processer som är aktiva i det informella lärandet.
Lusten att förstå inleds med en diskussion kring vad lärande är, hur förståelse skapas och vilka processer i hjärnan som spelar roll i sammanhanget. Under de senaste decennierna har kognitionsvetenskapen kommit fram till ny kunskap om samspelet mellan tanke, känsla och lärande. Nya rön om neurologiska processer i hjärnan har också bidragit till att vi har en allt bättre möjlighet att förstå hur det informella lärandet går till och hur vi kan dra nytta av detta även inom det formella lärandet.
En mer tillämpad infallsvinkel finns i de kapitel som tar upp lek, berättelse och olika former av visualisering. Här diskuteras också hur olika former av teknikstött lärande kan utvecklas. I ett avslutande sammanfattande kapitel ger författaren en rad konkreta rekommendationer för hur undervisning kan bedrivas för att gynna och utveckla elevernas motivation och förståelse.
Lusten att förstå vänder sig främst till lärare, lärarstuderande och föräldrar, men kan läsas av alla som är intresserade av grundläggande frågor kring vad det egentligen innebär att vara människa.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127121652 -
Lusten att förstå : om lärande på människans...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2010. 284 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127121652
- Titel
- Lusten att förstå : om lärande på människans villkor
- Författare
- Gärdenfors, Peter
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 284 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 220 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 430 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I fokus för Peter Gärdenfors bok Lusten att förstå står den unika mänskliga egenskapen att vara en lärande, och undervisande, varelse. Vi föds med en naturlig nyfikenhet och lust att lära. Det rör sig om ett slags informellt lärande, där motivationen tycks komma inifrån. En viktig uppgift för skolan i dag är att skapa och vidmakthålla motivationen i det formella lärandet. I ett fungerande utbildningssystem är eleverna motiverade – lärandet leder till förståelse – och då kan man alltså ta hjälp av de processer som är aktiva i det informella lärandet.
Lusten att förstå inleds med en diskussion kring vad lärande är, hur förståelse skapas och vilka processer i hjärnan som spelar roll i sammanhanget. Under de senaste decennierna har kognitionsvetenskapen kommit fram till ny kunskap om samspelet mellan tanke, känsla och lärande. Nya rön om neurologiska processer i hjärnan har också bidragit till att vi har en allt bättre möjlighet att förstå hur det informella lärandet går till och hur vi kan dra nytta av detta även inom det formella lärandet.
En mer tillämpad infallsvinkel finns i de kapitel som tar upp lek, berättelse och olika former av visualisering. Här diskuteras också hur olika former av teknikstött lärande kan utvecklas. I ett avslutande sammanfattande kapitel ger författaren en rad konkreta rekommendationer för hur undervisning kan bedrivas för att gynna och utveckla elevernas motivation och förståelse.
Lusten att förstå vänder sig främst till lärare, lärarstuderande och föräldrar, men kan läsas av alla som är intresserade av grundläggande frågor kring vad det egentligen innebär att vara människa.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127121652 -
Lusten att förstå : om lärande på människans...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2010. 284 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127121652
- Titel
- Lusten att förstå : om lärande på människans villkor
- Författare
- Gärdenfors, Peter
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 284 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 220 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 430 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I fokus för Peter Gärdenfors bok Lusten att förstå står den unika mänskliga egenskapen att vara en lärande, och undervisande, varelse. Vi föds med en naturlig nyfikenhet och lust att lära. Det rör sig om ett slags informellt lärande, där motivationen tycks komma inifrån. En viktig uppgift för skolan i dag är att skapa och vidmakthålla motivationen i det formella lärandet. I ett fungerande utbildningssystem är eleverna motiverade – lärandet leder till förståelse – och då kan man alltså ta hjälp av de processer som är aktiva i det informella lärandet.
Lusten att förstå inleds med en diskussion kring vad lärande är, hur förståelse skapas och vilka processer i hjärnan som spelar roll i sammanhanget. Under de senaste decennierna har kognitionsvetenskapen kommit fram till ny kunskap om samspelet mellan tanke, känsla och lärande. Nya rön om neurologiska processer i hjärnan har också bidragit till att vi har en allt bättre möjlighet att förstå hur det informella lärandet går till och hur vi kan dra nytta av detta även inom det formella lärandet.
En mer tillämpad infallsvinkel finns i de kapitel som tar upp lek, berättelse och olika former av visualisering. Här diskuteras också hur olika former av teknikstött lärande kan utvecklas. I ett avslutande sammanfattande kapitel ger författaren en rad konkreta rekommendationer för hur undervisning kan bedrivas för att gynna och utveckla elevernas motivation och förståelse.
Lusten att förstå vänder sig främst till lärare, lärarstuderande och föräldrar, men kan läsas av alla som är intresserade av grundläggande frågor kring vad det egentligen innebär att vara människa.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127121652 -
Lusten att förstå om lärande på människans vi...
Inbunden bok.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Natur & kultur. 2010. 284 s. 14 x 21,5cm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127121652
- Titel
- Lusten att förstå : om lärande på människans villkor
- Författare
- Gärdenfors, Peter
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 284 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 220 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 430 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I fokus för Peter Gärdenfors bok Lusten att förstå står den unika mänskliga egenskapen att vara en lärande, och undervisande, varelse. Vi föds med en naturlig nyfikenhet och lust att lära. Det rör sig om ett slags informellt lärande, där motivationen tycks komma inifrån. En viktig uppgift för skolan i dag är att skapa och vidmakthålla motivationen i det formella lärandet. I ett fungerande utbildningssystem är eleverna motiverade – lärandet leder till förståelse – och då kan man alltså ta hjälp av de processer som är aktiva i det informella lärandet.
Lusten att förstå inleds med en diskussion kring vad lärande är, hur förståelse skapas och vilka processer i hjärnan som spelar roll i sammanhanget. Under de senaste decennierna har kognitionsvetenskapen kommit fram till ny kunskap om samspelet mellan tanke, känsla och lärande. Nya rön om neurologiska processer i hjärnan har också bidragit till att vi har en allt bättre möjlighet att förstå hur det informella lärandet går till och hur vi kan dra nytta av detta även inom det formella lärandet.
En mer tillämpad infallsvinkel finns i de kapitel som tar upp lek, berättelse och olika former av visualisering. Här diskuteras också hur olika former av teknikstött lärande kan utvecklas. I ett avslutande sammanfattande kapitel ger författaren en rad konkreta rekommendationer för hur undervisning kan bedrivas för att gynna och utveckla elevernas motivation och förståelse.
Lusten att förstå vänder sig främst till lärare, lärarstuderande och föräldrar, men kan läsas av alla som är intresserade av grundläggande frågor kring vad det egentligen innebär att vara människa.
9789127121652 -
Lusten att förstå : om lärande på människans...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2010. 284 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Rak och ren utan namn eller slitage, men med ett nummer skrivet på försättsbladet
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127121652
- Titel
- Lusten att förstå : om lärande på människans villkor
- Författare
- Gärdenfors, Peter
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 284 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 220 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 430 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I fokus för Peter Gärdenfors bok Lusten att förstå står den unika mänskliga egenskapen att vara en lärande, och undervisande, varelse. Vi föds med en naturlig nyfikenhet och lust att lära. Det rör sig om ett slags informellt lärande, där motivationen tycks komma inifrån. En viktig uppgift för skolan i dag är att skapa och vidmakthålla motivationen i det formella lärandet. I ett fungerande utbildningssystem är eleverna motiverade – lärandet leder till förståelse – och då kan man alltså ta hjälp av de processer som är aktiva i det informella lärandet.
Lusten att förstå inleds med en diskussion kring vad lärande är, hur förståelse skapas och vilka processer i hjärnan som spelar roll i sammanhanget. Under de senaste decennierna har kognitionsvetenskapen kommit fram till ny kunskap om samspelet mellan tanke, känsla och lärande. Nya rön om neurologiska processer i hjärnan har också bidragit till att vi har en allt bättre möjlighet att förstå hur det informella lärandet går till och hur vi kan dra nytta av detta även inom det formella lärandet.
En mer tillämpad infallsvinkel finns i de kapitel som tar upp lek, berättelse och olika former av visualisering. Här diskuteras också hur olika former av teknikstött lärande kan utvecklas. I ett avslutande sammanfattande kapitel ger författaren en rad konkreta rekommendationer för hur undervisning kan bedrivas för att gynna och utveckla elevernas motivation och förståelse.
Lusten att förstå vänder sig främst till lärare, lärarstuderande och föräldrar, men kan läsas av alla som är intresserade av grundläggande frågor kring vad det egentligen innebär att vara människa.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127121652
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn