-
Praktisk marknadsrätt
Inbunden bok. Norstedts Juridik AB. 7 uppl. 2003. 736 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789139104247
- Titel
- Praktisk marknadsrätt
- Författare
- Norstedts Juridik
- Förlag
- Norstedts Juridik AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 736 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 1459 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den ledande handboken och läroboken för alla som planerar och genomför marknadsföringsåtgärder. Den sjunde upplagan innehåller många nyheter:
– Hantering av personuppgifter enligt PUL
– Ändringar i upphovsrättslagstiftningen och marknadsföringslagen
– Regler för det s.k. NIX-registret
– Nya regler för obeställbar reklam och jämförande reklam
– Den nya distansavtalslagen
Flera EG-anpassningar, särskilt det s.k. förbudsföreläggandedirektiivet
– Inom IT-rätten kommenteras bl.a. rätten till domännamn samt rätten och ansvaret för länkat material på webbsidor.
Tonvikten ligger i övrigt på företagens ansvar för reklam, konkurrens och försäljning, men även reglerna om mutor och bestickning, immaterialrätt och tryckfrihet är centrala. Såväl lagstiftning som praxis inom marknads- och konsumenträtt behandlas ingående. Författarna är jurister och sedan länge verksamma inom marknadsrättens område.
Norstedts Juridik AB 7 9789139104247
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
