-
Det goda lärandets grunder
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 1 uppl. 2014. 136 sidor.
Nära nyskick. Utsort. Bibl. Bok.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140678102
- Titel
- Det goda lärandets grunder
- Författare
- Scherp (red.), Hans-Åke
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 136 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 360 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Enligt skollagen från 2010 ska utbildningen vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Med denna skrivning betonas betydelsen av mötet mellan vetenskapen och lärarnas dagliga arbete för skolans utveckling. För att kunna leva upp till dessa krav behöver lärare dock mer kunskap, både om vad vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet innebär och om hur de kan användas i skolans arbete.
I den här boken presenteras klassrumsnära forskning om bland annat motivation, bedömning och problembaserad skolutveckling. Syftet är att visa hur ett vetenskapligt förhållningssätt kan berika klassrumserfarenheter och skapa empiriskt grundad kunskap som är till nytta för andra lärare, men även för skolledare och dem som jobbar med utbildningsfrågor. Författarna beskriver även hur skolor kan organisera utvecklingsarbetet i enlighet med skollagens krav och på så sätt utveckla utbildningens kvalitet.
Mats Ekholm, professor emeritus i pedagogik, Karlstad universitet.
Hans-Åke Scherp, docent i pedagogik, Karlstad universitet.
Gleerups Utbildning AB 1 9789140678102 -
Det goda lärandets grunder
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 1 uppl. 2014. 136 sidor.
Gott skick. Överstrykningar och randanteckningar finns
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140678102
- Titel
- Det goda lärandets grunder
- Författare
- Scherp (red.), Hans-Åke
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 136 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 360 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Enligt skollagen från 2010 ska utbildningen vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Med denna skrivning betonas betydelsen av mötet mellan vetenskapen och lärarnas dagliga arbete för skolans utveckling. För att kunna leva upp till dessa krav behöver lärare dock mer kunskap, både om vad vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet innebär och om hur de kan användas i skolans arbete.
I den här boken presenteras klassrumsnära forskning om bland annat motivation, bedömning och problembaserad skolutveckling. Syftet är att visa hur ett vetenskapligt förhållningssätt kan berika klassrumserfarenheter och skapa empiriskt grundad kunskap som är till nytta för andra lärare, men även för skolledare och dem som jobbar med utbildningsfrågor. Författarna beskriver även hur skolor kan organisera utvecklingsarbetet i enlighet med skollagens krav och på så sätt utveckla utbildningens kvalitet.
Mats Ekholm, professor emeritus i pedagogik, Karlstad universitet.
Hans-Åke Scherp, docent i pedagogik, Karlstad universitet.
Gleerups Utbildning AB 1 9789140678102
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn