-
Matematik och reflektion. En introduktion til...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2000. 157 sidor.
Nyskick. Andra tryckningen. Häftad. 22 x 15,5. Förefaller oläst. Vissa bidrag översatta från engelska och tyska. Medverkande författare: Arne Engström, Paul Ernest, Ernst von Glasersfeld, Heinrich Bauersfeld, Barbara Jaworski och Carolyn A. Maher. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144003323
- Titel
- Matematik och reflektion
- Författare
- Carolyn A. Maher - Barbara Jaworski - Heinrich Bauersfeld - Paul Ernest - Ernst von Glasersfeld
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Konstruktivistiska idéer har fått ett stort genomslag inom matematikdidaktiken, både som forskningsfält och som kunskapsområde, och det finns idag ett flertal olika konstruktivistiska riktningar. Behovet är därför stort av en introduktion till de grundläggande kunskapsteoretiska och pedagogiska idéerna på området.
Denna bok ger en inblick i den internationella matematikdidaktiska forskningen av idag. Mot bakgrund av författarnas egen teoretiska och empiriska klassrumsforskning diskuteras det konstruktivistiska synsättets konsekvenser för lärande och undervisning. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur 9144003323 -
Matematik och reflektion
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1998. 157 sidor.
Mycket gott skick. Inga anteckningar eller understrykningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144003323
- Titel
- Matematik och reflektion
- Författare
- Carolyn A. Maher - Barbara Jaworski - Heinrich Bauersfeld - Paul Ernest - Ernst von Glasersfeld
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Konstruktivistiska idéer har fått ett stort genomslag inom matematikdidaktiken, både som forskningsfält och som kunskapsområde, och det finns idag ett flertal olika konstruktivistiska riktningar. Behovet är därför stort av en introduktion till de grundläggande kunskapsteoretiska och pedagogiska idéerna på området.
Denna bok ger en inblick i den internationella matematikdidaktiska forskningen av idag. Mot bakgrund av författarnas egen teoretiska och empiriska klassrumsforskning diskuteras det konstruktivistiska synsättets konsekvenser för lärande och undervisning. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144003323
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn