-
Skolämnet svenska : en kritisk ämnesdidaktik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2007. 198 sidor.
Gott skick. Finns överstruken namnteckning på främre pärms insida
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144019987
- Titel
- Skolämnet svenska : en kritisk ämnesdidaktik
- Författare
- Molloy, Gunilla
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 198 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 292 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Undervisar du på samma sätt idag som du gjorde under dina första år som lärare? Om ditt svar är nej, vad har förändrats och varför? Om svaret är ja, varför har inget förändrats? Båda svaren pekar mot en fråga som den här boken behandlar - hur lärare kan reflektera över sin egen undervisning. Att lärare diskuterar och analyserar sina val kring undervisningens form och innehåll ur ett didaktiskt perspektiv är inte alldeles vanligt. Men när så sker kan de tankar som finns bakom den litteraturpedagogik och den kunskapssyn som formar lärarens undervisning lyftas fram. Boken visar på olika bakomliggande undervisningstraditioner, vars styrka vi kanske inte alltid är medvetna om. Men den visar också hur svenskämnet i framtiden kan formas utifrån skolans dubbla uppdrag: kunskapsuppdraget och demokratiuppdraget. Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i svenska.
Studentlitteratur AB 1 9789144019987 -
Skolämnet svenska : en kritisk ämnesdidaktik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2007. 198 sidor.
Nyskick. detta ex. är ett omtryck 2021
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144019987
- Titel
- Skolämnet svenska : en kritisk ämnesdidaktik
- Författare
- Molloy, Gunilla
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 198 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 292 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Undervisar du på samma sätt idag som du gjorde under dina första år som lärare? Om ditt svar är nej, vad har förändrats och varför? Om svaret är ja, varför har inget förändrats? Båda svaren pekar mot en fråga som den här boken behandlar - hur lärare kan reflektera över sin egen undervisning. Att lärare diskuterar och analyserar sina val kring undervisningens form och innehåll ur ett didaktiskt perspektiv är inte alldeles vanligt. Men när så sker kan de tankar som finns bakom den litteraturpedagogik och den kunskapssyn som formar lärarens undervisning lyftas fram. Boken visar på olika bakomliggande undervisningstraditioner, vars styrka vi kanske inte alltid är medvetna om. Men den visar också hur svenskämnet i framtiden kan formas utifrån skolans dubbla uppdrag: kunskapsuppdraget och demokratiuppdraget. Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i svenska.
Studentlitteratur AB 1 9789144019987
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn