-
Etik och företagskultur : att styra med hjälp...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 206 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042725
- Titel
- Etik och företagskultur : att styra med hjälp av värden
- Författare
- Sten Philipson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 206 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 579 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det är väl belagt att företag som arbetar med etik och värderingar – som försöker utveckla sin kultur – är mer framgångsrika än de som inte gör det.Företag som försöker forma en fungerande företagsetik, kan kallas värdedrivna då verksamhet och inre organisation utgår från en fastställd värdegrund. Men det räcker inte med att fastställa grundläggande värderingar, det vill säga att klargöra vad som är rätt och fel. Man måste också ha system som möjliggör för anställda och företagsledning att i vardagen faktiskt tillämpa de etiska principerna. Ska etiken omsättas i praktiken, måste man göra den till en del i en kultur som vägleder alla anställda. Värdedrivna företag förutsätter också ett ledarskap som utgår från värden. Företag som vill bygga sin verksamhet och organisation på värden behöver ledare som hämtar sina styrverktyg från företagets värdegrund. Ett sådant ledarskap kan kallas värdebaserat.Denna bok handlar om hur man skapar värdedrivna företag, hur man formar en företagsetik, hur man får ledare och chefer att styra med värden. Den förklarar vad värdebaserat ledarskap och företagskultur är. Även etikens grunder och principer beskrivs utförligt. En stor del av boken ägnas åt hur man praktiskt arbetar med etik och värderingar, hur man kvalitetssäkrar insatserna, hur man utvärderar och följer upp arbetet med att forma en kreativ och hälsosam företagskultur.
Studentlitteratur AB 1 9789144042725 -
Etik och företagskultur : att styra med hjälp...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 206 sidor.
Nyskick. Oläst exemplar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042725
- Titel
- Etik och företagskultur : att styra med hjälp av värden
- Författare
- Sten Philipson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 206 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 579 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det är väl belagt att företag som arbetar med etik och värderingar – som försöker utveckla sin kultur – är mer framgångsrika än de som inte gör det.Företag som försöker forma en fungerande företagsetik, kan kallas värdedrivna då verksamhet och inre organisation utgår från en fastställd värdegrund. Men det räcker inte med att fastställa grundläggande värderingar, det vill säga att klargöra vad som är rätt och fel. Man måste också ha system som möjliggör för anställda och företagsledning att i vardagen faktiskt tillämpa de etiska principerna. Ska etiken omsättas i praktiken, måste man göra den till en del i en kultur som vägleder alla anställda. Värdedrivna företag förutsätter också ett ledarskap som utgår från värden. Företag som vill bygga sin verksamhet och organisation på värden behöver ledare som hämtar sina styrverktyg från företagets värdegrund. Ett sådant ledarskap kan kallas värdebaserat.Denna bok handlar om hur man skapar värdedrivna företag, hur man formar en företagsetik, hur man får ledare och chefer att styra med värden. Den förklarar vad värdebaserat ledarskap och företagskultur är. Även etikens grunder och principer beskrivs utförligt. En stor del av boken ägnas åt hur man praktiskt arbetar med etik och värderingar, hur man kvalitetssäkrar insatserna, hur man utvärderar och följer upp arbetet med att forma en kreativ och hälsosam företagskultur.
Studentlitteratur AB 1 9789144042725 -
Etik och företagskultur : att styra med hjälp...
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 206 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144042728
- Titel
- Etik och företagskultur : att styra med hjälp av värden
- Författare
- Sten Philipson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 206 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 579 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det är väl belagt att företag som arbetar med etik och värderingar – som försöker utveckla sin kultur – är mer framgångsrika än de som inte gör det.Företag som försöker forma en fungerande företagsetik, kan kallas värdedrivna då verksamhet och inre organisation utgår från en fastställd värdegrund. Men det räcker inte med att fastställa grundläggande värderingar, det vill säga att klargöra vad som är rätt och fel. Man måste också ha system som möjliggör för anställda och företagsledning att i vardagen faktiskt tillämpa de etiska principerna. Ska etiken omsättas i praktiken, måste man göra den till en del i en kultur som vägleder alla anställda. Värdedrivna företag förutsätter också ett ledarskap som utgår från värden. Företag som vill bygga sin verksamhet och organisation på värden behöver ledare som hämtar sina styrverktyg från företagets värdegrund. Ett sådant ledarskap kan kallas värdebaserat.Denna bok handlar om hur man skapar värdedrivna företag, hur man formar en företagsetik, hur man får ledare och chefer att styra med värden. Den förklarar vad värdebaserat ledarskap och företagskultur är. Även etikens grunder och principer beskrivs utförligt. En stor del av boken ägnas åt hur man praktiskt arbetar med etik och värderingar, hur man kvalitetssäkrar insatserna, hur man utvärderar och följer upp arbetet med att forma en kreativ och hälsosam företagskultur.
Studentlitteratur AB 1 9144042728 -
Etik och företagskultur : att styra med hjälp...
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1:4 uppl. 2012. 206 sidor.
Nyskick. Författaren är docent vid Uppsala universitet och forskar inom etik och värderingar. Arbetar som konsult med företag och organisationer när det gäller etik, värdestyrning och utveckling av företagskultur. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042725
- Titel
- Etik och företagskultur : att styra med hjälp av värden
- Författare
- Sten Philipson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 206 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 579 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det är väl belagt att företag som arbetar med etik och värderingar – som försöker utveckla sin kultur – är mer framgångsrika än de som inte gör det.Företag som försöker forma en fungerande företagsetik, kan kallas värdedrivna då verksamhet och inre organisation utgår från en fastställd värdegrund. Men det räcker inte med att fastställa grundläggande värderingar, det vill säga att klargöra vad som är rätt och fel. Man måste också ha system som möjliggör för anställda och företagsledning att i vardagen faktiskt tillämpa de etiska principerna. Ska etiken omsättas i praktiken, måste man göra den till en del i en kultur som vägleder alla anställda. Värdedrivna företag förutsätter också ett ledarskap som utgår från värden. Företag som vill bygga sin verksamhet och organisation på värden behöver ledare som hämtar sina styrverktyg från företagets värdegrund. Ett sådant ledarskap kan kallas värdebaserat.Denna bok handlar om hur man skapar värdedrivna företag, hur man formar en företagsetik, hur man får ledare och chefer att styra med värden. Den förklarar vad värdebaserat ledarskap och företagskultur är. Även etikens grunder och principer beskrivs utförligt. En stor del av boken ägnas åt hur man praktiskt arbetar med etik och värderingar, hur man kvalitetssäkrar insatserna, hur man utvärderar och följer upp arbetet med att forma en kreativ och hälsosam företagskultur.
Studentlitteratur AB 1:4 9789144042725 -
Etik och företagskultur : att styra med hjälp...
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 206 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042725
- Titel
- Etik och företagskultur : att styra med hjälp av värden
- Författare
- Sten Philipson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 206 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 579 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det är väl belagt att företag som arbetar med etik och värderingar – som försöker utveckla sin kultur – är mer framgångsrika än de som inte gör det.Företag som försöker forma en fungerande företagsetik, kan kallas värdedrivna då verksamhet och inre organisation utgår från en fastställd värdegrund. Men det räcker inte med att fastställa grundläggande värderingar, det vill säga att klargöra vad som är rätt och fel. Man måste också ha system som möjliggör för anställda och företagsledning att i vardagen faktiskt tillämpa de etiska principerna. Ska etiken omsättas i praktiken, måste man göra den till en del i en kultur som vägleder alla anställda. Värdedrivna företag förutsätter också ett ledarskap som utgår från värden. Företag som vill bygga sin verksamhet och organisation på värden behöver ledare som hämtar sina styrverktyg från företagets värdegrund. Ett sådant ledarskap kan kallas värdebaserat.Denna bok handlar om hur man skapar värdedrivna företag, hur man formar en företagsetik, hur man får ledare och chefer att styra med värden. Den förklarar vad värdebaserat ledarskap och företagskultur är. Även etikens grunder och principer beskrivs utförligt. En stor del av boken ägnas åt hur man praktiskt arbetar med etik och värderingar, hur man kvalitetssäkrar insatserna, hur man utvärderar och följer upp arbetet med att forma en kreativ och hälsosam företagskultur.
Studentlitteratur AB 1 9789144042725 -
Etik och företagskultur : att styra med hjälp...
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 206 sidor.
Mycket gott skick. Helt och rent ex. Se också våra övriga böcker - samma frakt oavsett antal du beställer av oss.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042725
- Titel
- Etik och företagskultur : att styra med hjälp av värden
- Författare
- Sten Philipson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 206 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 579 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det är väl belagt att företag som arbetar med etik och värderingar – som försöker utveckla sin kultur – är mer framgångsrika än de som inte gör det.Företag som försöker forma en fungerande företagsetik, kan kallas värdedrivna då verksamhet och inre organisation utgår från en fastställd värdegrund. Men det räcker inte med att fastställa grundläggande värderingar, det vill säga att klargöra vad som är rätt och fel. Man måste också ha system som möjliggör för anställda och företagsledning att i vardagen faktiskt tillämpa de etiska principerna. Ska etiken omsättas i praktiken, måste man göra den till en del i en kultur som vägleder alla anställda. Värdedrivna företag förutsätter också ett ledarskap som utgår från värden. Företag som vill bygga sin verksamhet och organisation på värden behöver ledare som hämtar sina styrverktyg från företagets värdegrund. Ett sådant ledarskap kan kallas värdebaserat.Denna bok handlar om hur man skapar värdedrivna företag, hur man formar en företagsetik, hur man får ledare och chefer att styra med värden. Den förklarar vad värdebaserat ledarskap och företagskultur är. Även etikens grunder och principer beskrivs utförligt. En stor del av boken ägnas åt hur man praktiskt arbetar med etik och värderingar, hur man kvalitetssäkrar insatserna, hur man utvärderar och följer upp arbetet med att forma en kreativ och hälsosam företagskultur.
Studentlitteratur AB 1 9789144042725 -
Etik och företagskultur : att styra med hjälp...
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 206 sidor.
Hyggligt skick. Skyddsomslag i gott skick. Lite gula markeringar på vissa ställen i texten.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144042728
- Titel
- Etik och företagskultur : att styra med hjälp av värden
- Författare
- Sten Philipson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 206 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 579 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det är väl belagt att företag som arbetar med etik och värderingar – som försöker utveckla sin kultur – är mer framgångsrika än de som inte gör det.Företag som försöker forma en fungerande företagsetik, kan kallas värdedrivna då verksamhet och inre organisation utgår från en fastställd värdegrund. Men det räcker inte med att fastställa grundläggande värderingar, det vill säga att klargöra vad som är rätt och fel. Man måste också ha system som möjliggör för anställda och företagsledning att i vardagen faktiskt tillämpa de etiska principerna. Ska etiken omsättas i praktiken, måste man göra den till en del i en kultur som vägleder alla anställda. Värdedrivna företag förutsätter också ett ledarskap som utgår från värden. Företag som vill bygga sin verksamhet och organisation på värden behöver ledare som hämtar sina styrverktyg från företagets värdegrund. Ett sådant ledarskap kan kallas värdebaserat.Denna bok handlar om hur man skapar värdedrivna företag, hur man formar en företagsetik, hur man får ledare och chefer att styra med värden. Den förklarar vad värdebaserat ledarskap och företagskultur är. Även etikens grunder och principer beskrivs utförligt. En stor del av boken ägnas åt hur man praktiskt arbetar med etik och värderingar, hur man kvalitetssäkrar insatserna, hur man utvärderar och följer upp arbetet med att forma en kreativ och hälsosam företagskultur.
Studentlitteratur AB 1 9144042728 -
Etik och företagskultur - Att leda med värden
Inbunden bok.
Gott skick. Studentlitteratur. uppl.1. 2004. 206 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042725
- Titel
- Etik och företagskultur : att styra med hjälp av värden
- Författare
- Sten Philipson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 206 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 579 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det är väl belagt att företag som arbetar med etik och värderingar – som försöker utveckla sin kultur – är mer framgångsrika än de som inte gör det.Företag som försöker forma en fungerande företagsetik, kan kallas värdedrivna då verksamhet och inre organisation utgår från en fastställd värdegrund. Men det räcker inte med att fastställa grundläggande värderingar, det vill säga att klargöra vad som är rätt och fel. Man måste också ha system som möjliggör för anställda och företagsledning att i vardagen faktiskt tillämpa de etiska principerna. Ska etiken omsättas i praktiken, måste man göra den till en del i en kultur som vägleder alla anställda. Värdedrivna företag förutsätter också ett ledarskap som utgår från värden. Företag som vill bygga sin verksamhet och organisation på värden behöver ledare som hämtar sina styrverktyg från företagets värdegrund. Ett sådant ledarskap kan kallas värdebaserat.Denna bok handlar om hur man skapar värdedrivna företag, hur man formar en företagsetik, hur man får ledare och chefer att styra med värden. Den förklarar vad värdebaserat ledarskap och företagskultur är. Även etikens grunder och principer beskrivs utförligt. En stor del av boken ägnas åt hur man praktiskt arbetar med etik och värderingar, hur man kvalitetssäkrar insatserna, hur man utvärderar och följer upp arbetet med att forma en kreativ och hälsosam företagskultur.
9789144042725 -
Etik och företagskultur : att styra med hjälp...
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 206 sidor.
Gott skick. något klämd i ryggen, se bild
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042725
- Titel
- Etik och företagskultur : att styra med hjälp av värden
- Författare
- Sten Philipson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 206 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 579 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det är väl belagt att företag som arbetar med etik och värderingar – som försöker utveckla sin kultur – är mer framgångsrika än de som inte gör det.Företag som försöker forma en fungerande företagsetik, kan kallas värdedrivna då verksamhet och inre organisation utgår från en fastställd värdegrund. Men det räcker inte med att fastställa grundläggande värderingar, det vill säga att klargöra vad som är rätt och fel. Man måste också ha system som möjliggör för anställda och företagsledning att i vardagen faktiskt tillämpa de etiska principerna. Ska etiken omsättas i praktiken, måste man göra den till en del i en kultur som vägleder alla anställda. Värdedrivna företag förutsätter också ett ledarskap som utgår från värden. Företag som vill bygga sin verksamhet och organisation på värden behöver ledare som hämtar sina styrverktyg från företagets värdegrund. Ett sådant ledarskap kan kallas värdebaserat.Denna bok handlar om hur man skapar värdedrivna företag, hur man formar en företagsetik, hur man får ledare och chefer att styra med värden. Den förklarar vad värdebaserat ledarskap och företagskultur är. Även etikens grunder och principer beskrivs utförligt. En stor del av boken ägnas åt hur man praktiskt arbetar med etik och värderingar, hur man kvalitetssäkrar insatserna, hur man utvärderar och följer upp arbetet med att forma en kreativ och hälsosam företagskultur.
Studentlitteratur AB 1 9789144042725 -
Etik och företagskultur - att leda med värden
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 2004. 203 s. Inbunden. 520 gram.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144042728
- Titel
- Etik och företagskultur : att styra med hjälp av värden
- Författare
- Sten Philipson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 206 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 579 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det är väl belagt att företag som arbetar med etik och värderingar – som försöker utveckla sin kultur – är mer framgångsrika än de som inte gör det.Företag som försöker forma en fungerande företagsetik, kan kallas värdedrivna då verksamhet och inre organisation utgår från en fastställd värdegrund. Men det räcker inte med att fastställa grundläggande värderingar, det vill säga att klargöra vad som är rätt och fel. Man måste också ha system som möjliggör för anställda och företagsledning att i vardagen faktiskt tillämpa de etiska principerna. Ska etiken omsättas i praktiken, måste man göra den till en del i en kultur som vägleder alla anställda. Värdedrivna företag förutsätter också ett ledarskap som utgår från värden. Företag som vill bygga sin verksamhet och organisation på värden behöver ledare som hämtar sina styrverktyg från företagets värdegrund. Ett sådant ledarskap kan kallas värdebaserat.Denna bok handlar om hur man skapar värdedrivna företag, hur man formar en företagsetik, hur man får ledare och chefer att styra med värden. Den förklarar vad värdebaserat ledarskap och företagskultur är. Även etikens grunder och principer beskrivs utförligt. En stor del av boken ägnas åt hur man praktiskt arbetar med etik och värderingar, hur man kvalitetssäkrar insatserna, hur man utvärderar och följer upp arbetet med att forma en kreativ och hälsosam företagskultur.
9144042728 -
Etik och företagskultur
Inbunden bok. Studentlitteratur. 2008. 206 s. Inbunden.
Mycket gott skick. Att leda med värden. Någon överstrykning och markering i början av boken..
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042725
- Titel
- Etik och företagskultur : att styra med hjälp av värden
- Författare
- Sten Philipson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 206 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 579 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det är väl belagt att företag som arbetar med etik och värderingar – som försöker utveckla sin kultur – är mer framgångsrika än de som inte gör det.Företag som försöker forma en fungerande företagsetik, kan kallas värdedrivna då verksamhet och inre organisation utgår från en fastställd värdegrund. Men det räcker inte med att fastställa grundläggande värderingar, det vill säga att klargöra vad som är rätt och fel. Man måste också ha system som möjliggör för anställda och företagsledning att i vardagen faktiskt tillämpa de etiska principerna. Ska etiken omsättas i praktiken, måste man göra den till en del i en kultur som vägleder alla anställda. Värdedrivna företag förutsätter också ett ledarskap som utgår från värden. Företag som vill bygga sin verksamhet och organisation på värden behöver ledare som hämtar sina styrverktyg från företagets värdegrund. Ett sådant ledarskap kan kallas värdebaserat.Denna bok handlar om hur man skapar värdedrivna företag, hur man formar en företagsetik, hur man får ledare och chefer att styra med värden. Den förklarar vad värdebaserat ledarskap och företagskultur är. Även etikens grunder och principer beskrivs utförligt. En stor del av boken ägnas åt hur man praktiskt arbetar med etik och värderingar, hur man kvalitetssäkrar insatserna, hur man utvärderar och följer upp arbetet med att forma en kreativ och hälsosam företagskultur.
9789144042725
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn