-
Lärande i skolan : learning study som skolutv...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2006. 225 sidor.
Mycket gott skick. Boken har vikt kant på framsidan för att den är läst. Lite nötta hörn på utsidan av boken.
Fram till sida 65 är det understruket med blyerts. Annars är boken i mycket bra skick.
Kolla gärna in mina andra annonser. Samfraktar. … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144045061
- Titel
- Lärande i skolan : learning study som skolutvecklingsmodell
- Författare
- Holmqvist, Mona
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 225 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 338 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur går det till när elever lär sig? Det är en av skolans mest centrala frågor. Ett svar bland många andra är att undervisningen måste göra det möjligt för elever att se samband och upptäcka nya saker i omvärlden. I den här boken beskriver författarna genom ett antal learning studies hur lärare medvetet kan planera och genomföra undervisning på sätt som är avgörande för elevers lärande. Boken presenterar hur lärarledd undervisning kan utvecklas från envägskommunikation till ömsesidigt samspel mellan lärares och elevers erfarande. Läraren analyserar elevernas initiala förmågor innan undervisningen startar och utvecklar insikter om elevernas sätt att tänka och resonera om ett innehåll. Därigenom kan läraren på ett mera framgångsrikt sätt planera och lyfta de aspekter i undervisningssituationen som blir avgörande för lärandet i den aktuella elevgruppen. Detta kan ske på olika sätt, genom föreläsningar, grupparbeten, individuellt arbete eller pararbete. Boken vänder sig till studenter på lärarutbildning inom allmänna utbildningsområdet och ämnesdidaktiskt präglade inriktningar och specialiseringar. Den är också mycket lämplig som kompetensutveckling för verksamma lärare och skolledare.
Studentlitteratur AB 1 9789144045061 -
Lärande i skolan : learning study som skolutv...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2006. 225 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144045061
- Titel
- Lärande i skolan : learning study som skolutvecklingsmodell
- Författare
- Holmqvist, Mona
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 225 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 338 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur går det till när elever lär sig? Det är en av skolans mest centrala frågor. Ett svar bland många andra är att undervisningen måste göra det möjligt för elever att se samband och upptäcka nya saker i omvärlden. I den här boken beskriver författarna genom ett antal learning studies hur lärare medvetet kan planera och genomföra undervisning på sätt som är avgörande för elevers lärande. Boken presenterar hur lärarledd undervisning kan utvecklas från envägskommunikation till ömsesidigt samspel mellan lärares och elevers erfarande. Läraren analyserar elevernas initiala förmågor innan undervisningen startar och utvecklar insikter om elevernas sätt att tänka och resonera om ett innehåll. Därigenom kan läraren på ett mera framgångsrikt sätt planera och lyfta de aspekter i undervisningssituationen som blir avgörande för lärandet i den aktuella elevgruppen. Detta kan ske på olika sätt, genom föreläsningar, grupparbeten, individuellt arbete eller pararbete. Boken vänder sig till studenter på lärarutbildning inom allmänna utbildningsområdet och ämnesdidaktiskt präglade inriktningar och specialiseringar. Den är också mycket lämplig som kompetensutveckling för verksamma lärare och skolledare.
Studentlitteratur AB 1 9789144045061 -
Lärande i skolan : learning study som skolutv...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2006. 225 sidor.
Mycket gott skick. rak och ren utan namn eller skador
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144045061
- Titel
- Lärande i skolan : learning study som skolutvecklingsmodell
- Författare
- Holmqvist, Mona
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 225 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 338 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur går det till när elever lär sig? Det är en av skolans mest centrala frågor. Ett svar bland många andra är att undervisningen måste göra det möjligt för elever att se samband och upptäcka nya saker i omvärlden. I den här boken beskriver författarna genom ett antal learning studies hur lärare medvetet kan planera och genomföra undervisning på sätt som är avgörande för elevers lärande. Boken presenterar hur lärarledd undervisning kan utvecklas från envägskommunikation till ömsesidigt samspel mellan lärares och elevers erfarande. Läraren analyserar elevernas initiala förmågor innan undervisningen startar och utvecklar insikter om elevernas sätt att tänka och resonera om ett innehåll. Därigenom kan läraren på ett mera framgångsrikt sätt planera och lyfta de aspekter i undervisningssituationen som blir avgörande för lärandet i den aktuella elevgruppen. Detta kan ske på olika sätt, genom föreläsningar, grupparbeten, individuellt arbete eller pararbete. Boken vänder sig till studenter på lärarutbildning inom allmänna utbildningsområdet och ämnesdidaktiskt präglade inriktningar och specialiseringar. Den är också mycket lämplig som kompetensutveckling för verksamma lärare och skolledare.
Studentlitteratur AB 1 9789144045061 -
Lärande i skolan : learning study som skolutv...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. Ny upplaga uppl. 2011. 225 sidor.
Nära nyskick. 22,5 x 15,5 cm. 330 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144045061
- Titel
- Lärande i skolan : learning study som skolutvecklingsmodell
- Författare
- Holmqvist, Mona
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 225 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 338 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur går det till när elever lär sig? Det är en av skolans mest centrala frågor. Ett svar bland många andra är att undervisningen måste göra det möjligt för elever att se samband och upptäcka nya saker i omvärlden. I den här boken beskriver författarna genom ett antal learning studies hur lärare medvetet kan planera och genomföra undervisning på sätt som är avgörande för elevers lärande. Boken presenterar hur lärarledd undervisning kan utvecklas från envägskommunikation till ömsesidigt samspel mellan lärares och elevers erfarande. Läraren analyserar elevernas initiala förmågor innan undervisningen startar och utvecklar insikter om elevernas sätt att tänka och resonera om ett innehåll. Därigenom kan läraren på ett mera framgångsrikt sätt planera och lyfta de aspekter i undervisningssituationen som blir avgörande för lärandet i den aktuella elevgruppen. Detta kan ske på olika sätt, genom föreläsningar, grupparbeten, individuellt arbete eller pararbete. Boken vänder sig till studenter på lärarutbildning inom allmänna utbildningsområdet och ämnesdidaktiskt präglade inriktningar och specialiseringar. Den är också mycket lämplig som kompetensutveckling för verksamma lärare och skolledare.
Studentlitteratur AB Ny upplaga 9789144045061
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn