-
Den mångtydiga skolan : utbildning i det post...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 215 sidor.
Mycket gott skick. överstrykningspenna lite använd
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144045481
- Titel
- Den mångtydiga skolan : utbildning i det postmoderna samhället
- Författare
- Säfström, Carl-Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 215 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 313 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken handlar om skolans skyldighet att ge uttryck för rätten att bli respekterad tvärsöver grundläggande skillnader mellan människor. Det innebär att vi utgår från sociala realiteter snarare än från föreställningar om hur verkligheten borde vara. Kapitlens teman bygger på många lärarstudenters frågor och handlar om:
- skolans bemötande av religionsyttringar och politisk extremism,
- konstruktion av svenskhet och minoritetsgruppers position,
- gruppers dynamik och konfliktlösning, makt och ansvar.
De svar som läsaren får i boken baserar sig på forskning men är givetvis inte slutgiltiga utan ger nya inramningar till frågorna och hjälper därmed till att skärpa problemställningarna. Det är frågorna som öppnar för möjligheten att tänka längre än till det invanda och som gör studier till någonting radikalt annat än tillägnande av färdigförpackade svar.
Boken vänder sig till lärarstuderande, lärarutbildare, yrkesverksamma lärare, studerande i pedagogik och angränsande ämnen.
Studentlitteratur AB 1 9789144045481 -
Den mångtydiga skolan : utbildning i det post...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2006. 215 sidor.
Mycket gott skick. paperback 308g studentlitteratur 2006/2010 214s kortsida 155mm höjd 210mm tjocklek 5mm mycket fint skick används som kurslitteratur vid lärarutbild
ingår som del av paket av lärare och pedagogikböcker
porto 62 kr kan avhämtas utanför mariestadT OBS läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144045484
- Titel
- Den mångtydiga skolan : utbildning i det postmoderna samhället
- Författare
- Säfström, Carl-Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 215 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 313 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken handlar om skolans skyldighet att ge uttryck för rätten att bli respekterad tvärsöver grundläggande skillnader mellan människor. Det innebär att vi utgår från sociala realiteter snarare än från föreställningar om hur verkligheten borde vara. Kapitlens teman bygger på många lärarstudenters frågor och handlar om:
- skolans bemötande av religionsyttringar och politisk extremism,
- konstruktion av svenskhet och minoritetsgruppers position,
- gruppers dynamik och konfliktlösning, makt och ansvar.
De svar som läsaren får i boken baserar sig på forskning men är givetvis inte slutgiltiga utan ger nya inramningar till frågorna och hjälper därmed till att skärpa problemställningarna. Det är frågorna som öppnar för möjligheten att tänka längre än till det invanda och som gör studier till någonting radikalt annat än tillägnande av färdigförpackade svar.
Boken vänder sig till lärarstuderande, lärarutbildare, yrkesverksamma lärare, studerande i pedagogik och angränsande ämnen.
Studentlitteratur AB 1 9144045484
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn