-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144059402
- Titel
- Icke-verbala inlärningssvårigheter
- Författare
- Urnes, Anne Grethe
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 241 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 363 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Icke-verbala inlärningssvårigheter hos barn och unga är ett problem som inte tidigare finns beskrivet på svenska. Ett brett, tvärfackligt forskningsfält har under de senaste tjugo åren åstadkommit mycket ny kunskap, och boken redogör för förståelsemodeller och åtgärder för barn och deras familjer. Bokens första del handlar om förståelse och utredning, och den andra delen fokuserar på anpassning, åtgärder och behandling.
Icke-verbala inlärningssvårigheter handlar om svårigheter med det mesta som är icke-språkligt och som förutsätter att barnet kan anpassa sig till nya saker eller lösa problem. Det som är sammansatt och nytt fungerar dåligt, medan nästan allt som är språkligt, automatiserat, enkelt och välkänt fungerar bra. Tillståndet innebär både specifika svårigheter och starka sidor, och inlärningsproblemen framträder som regel tydligare ju äldre barnet blir eftersom kontrasten mellan de starka sidorna och svårigheterna tycks växa. Många med icke-verbala inlärningssvårigheter blir inte utredda och förstådda i tillräcklig grad.
Boken vänder sig till såväl barnhälsovård, elevhälsovård, den psykiatriska barn- och ungdomsvården (BUP) som habiliteringsteam som utreder och behandlar barn och ungdomar. Den är även intressant för lärare och föräldrar som vill veta mer om icke-verbala inlärningssvårigheter och hjälpinsatser både i skolan och hemma.
Studentlitteratur 1 9789144059402 -
Icke-verbala inlärningssvårigheter
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2011. 241 sidor.
Nyskick. detta ex. är ett omtryck från 2021
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144059402
- Titel
- Icke-verbala inlärningssvårigheter
- Författare
- Urnes, Anne Grethe
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 241 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 363 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Icke-verbala inlärningssvårigheter hos barn och unga är ett problem som inte tidigare finns beskrivet på svenska. Ett brett, tvärfackligt forskningsfält har under de senaste tjugo åren åstadkommit mycket ny kunskap, och boken redogör för förståelsemodeller och åtgärder för barn och deras familjer. Bokens första del handlar om förståelse och utredning, och den andra delen fokuserar på anpassning, åtgärder och behandling.
Icke-verbala inlärningssvårigheter handlar om svårigheter med det mesta som är icke-språkligt och som förutsätter att barnet kan anpassa sig till nya saker eller lösa problem. Det som är sammansatt och nytt fungerar dåligt, medan nästan allt som är språkligt, automatiserat, enkelt och välkänt fungerar bra. Tillståndet innebär både specifika svårigheter och starka sidor, och inlärningsproblemen framträder som regel tydligare ju äldre barnet blir eftersom kontrasten mellan de starka sidorna och svårigheterna tycks växa. Många med icke-verbala inlärningssvårigheter blir inte utredda och förstådda i tillräcklig grad.
Boken vänder sig till såväl barnhälsovård, elevhälsovård, den psykiatriska barn- och ungdomsvården (BUP) som habiliteringsteam som utreder och behandlar barn och ungdomar. Den är även intressant för lärare och föräldrar som vill veta mer om icke-verbala inlärningssvårigheter och hjälpinsatser både i skolan och hemma.
Studentlitteratur 1 9789144059402
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn