-
Design för lärande : ett multimodalt perspekt...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2017. 173 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144119762
- Titel
- Design för lärande : ett multimodalt perspektiv
- Författare
- Selander, Staffan
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 173 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 135 x 210 mm
- Vikt
- 210 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att reda ut tankarna och skapa begrepp runt lärande i en värld där kommunikation blir alltmer utvecklad – det är vad Staffan Selander och Gunther Kress gör i denna bok. De bidrar med ett perspektiv som gör det möjligt att förflytta blicken och se lärande på ett delvis nytt sätt och att sätta ord på det som i högt tempo sker idag med hjälp av digitala medier. Denna bok är ett svar på ett behov många pedagoger känner.
Vår, inte minst barns och ungas vardag är full av signaler, tecken, intryck, med andra ord synnerligen multimodal, i vilken de ska orientera sig och skapa mening. Vi vuxna missar något väsentligt om vi inte inser att detta myller spelar roll i lärsituationer. Med en rad utmärkta exempel visar författarna på detta multimodala perspektiv och när läsaren slår ihop boken ser hon eller han lärandeprocesser och meningsskapande aktiviteter med ett oåterkalleligt vidgat perspektiv ett perspektiv för dagens och morgondagens lärsituationer.
Boken vänder sig till lärarstuderande, lärarutbildare, lärare och forskare inom pedagogik och didaktik samt olika grenar av kommunikationsvetenskap. Design för lärande - ett multimodalt perspektiv har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Studentlitteratur AB 2 9789144119762 -
Design för lärande : ett multimodalt perspekt...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2017. 173 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144119762
- Titel
- Design för lärande : ett multimodalt perspektiv
- Författare
- Selander, Staffan
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 173 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 135 x 210 mm
- Vikt
- 210 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att reda ut tankarna och skapa begrepp runt lärande i en värld där kommunikation blir alltmer utvecklad – det är vad Staffan Selander och Gunther Kress gör i denna bok. De bidrar med ett perspektiv som gör det möjligt att förflytta blicken och se lärande på ett delvis nytt sätt och att sätta ord på det som i högt tempo sker idag med hjälp av digitala medier. Denna bok är ett svar på ett behov många pedagoger känner.
Vår, inte minst barns och ungas vardag är full av signaler, tecken, intryck, med andra ord synnerligen multimodal, i vilken de ska orientera sig och skapa mening. Vi vuxna missar något väsentligt om vi inte inser att detta myller spelar roll i lärsituationer. Med en rad utmärkta exempel visar författarna på detta multimodala perspektiv och när läsaren slår ihop boken ser hon eller han lärandeprocesser och meningsskapande aktiviteter med ett oåterkalleligt vidgat perspektiv ett perspektiv för dagens och morgondagens lärsituationer.
Boken vänder sig till lärarstuderande, lärarutbildare, lärare och forskare inom pedagogik och didaktik samt olika grenar av kommunikationsvetenskap. Design för lärande - ett multimodalt perspektiv har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Studentlitteratur AB 2 9789144119762
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn