-
Framtidens historia - Ämnesdidaktiska utmanin...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2009. 192 sidor.
Gott skick. Baksidan något fläckig.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147093403
- Titel
- Framtidens historia - Ämnesdidaktiska utmaningar för en ny historieundervisning
- Författare
- Hermansson Adler, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 259 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur skapas en spännande och engagerande historieundervisning som samtidigt främjar lärande om demokrati? I boken presenterar Magnus Hermansson Adler en dynamisk och kreativ historieundervisning som bygger på övningar som aktiverar och stimulerar eleverna. Denna historieundervisning innebär att eleverna genom reflektion och diskussion under handledning av läraren kritiskt granskar olika perspektiv på historiska händelser.
Läs mer
Det är genom aktiva elever som historieundervisningen bidrar till utvecklingen av demokratin. En annan viktig del är en öppen och rättvis bedömningsprocess vid betygsättning som förbättrar kvaliteten i historieundervisningen. Boken är främst praktiskt inriktad men har en god teoretisk grund och innehåller konkreta exempel på elevaktiva övningar och handfasta verktyg för en bättre och mer likvärdig betygsättning. På www.liber.se finns ytterligare förslag på övningar. Boken riktar sig till såväl erfarna som blivande lärare inom grundskola och gymnasium.
Om författarna
Magnus Hermanson Adler är universitetslektor i ämnesdidaktik med särskild inriktning mot historia vid Göteborgs universitet. Han är lärarutbildare sedan 1989, med en bakgrund som både grundskolelärare och gymnasielärare.
Liber 1 9789147093403 -
Framtidens historia - Ämnesdidaktiska utmanin...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2009. 192 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147093403
- Titel
- Framtidens historia - Ämnesdidaktiska utmaningar för en ny historieundervisning
- Författare
- Hermansson Adler, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 259 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur skapas en spännande och engagerande historieundervisning som samtidigt främjar lärande om demokrati? I boken presenterar Magnus Hermansson Adler en dynamisk och kreativ historieundervisning som bygger på övningar som aktiverar och stimulerar eleverna. Denna historieundervisning innebär att eleverna genom reflektion och diskussion under handledning av läraren kritiskt granskar olika perspektiv på historiska händelser.
Läs mer
Det är genom aktiva elever som historieundervisningen bidrar till utvecklingen av demokratin. En annan viktig del är en öppen och rättvis bedömningsprocess vid betygsättning som förbättrar kvaliteten i historieundervisningen. Boken är främst praktiskt inriktad men har en god teoretisk grund och innehåller konkreta exempel på elevaktiva övningar och handfasta verktyg för en bättre och mer likvärdig betygsättning. På www.liber.se finns ytterligare förslag på övningar. Boken riktar sig till såväl erfarna som blivande lärare inom grundskola och gymnasium.
Om författarna
Magnus Hermanson Adler är universitetslektor i ämnesdidaktik med särskild inriktning mot historia vid Göteborgs universitet. Han är lärarutbildare sedan 1989, med en bakgrund som både grundskolelärare och gymnasielärare.
Liber 1 9789147093403
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
