-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147096473
- Titel
- Att förstå företagsetik
- Författare
- Frostenson, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 224 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är företagsetik? Hur kan man förstå moraliska problem i näringslivet? Kan ett företag vara moraliskt? Hur arbetar företag med etikfrågor? Denna bok ger en tydlig och pedagogisk introduktion till ämnet företagsetik. Man kan förstå ett företag på många olika sätt och det får skilda konsekvenser för synen på företagets ansvar. Författaren diskuterar hur värderingar och normer kan styra företagets verksamhet, men också hur man kan styra och påverka dessa. Genom att förstå företagsetikens idéer och de verktyg som företagen har att tillgå, kan man bättre förstå och möta omvärldens krav och förväntningar på företags moraliska ansvar.
Boken vänder sig till såväl studenter och forskare på universitet och högskolor som till yrkesverksamma och andra som vill fördjupa sina kunskaper om företagsetik och kunna föra diskussionen om företagens ansvar på en högre nivå.
Om författaren
Magnus Frostenson är ekonomie doktor och forskare i företagsetik, verksam vid Uppsala och Örebro universitet. Han har publicerat ett flertal artiklar, bokkapitel och rapporter inom ämnet företagsetik. Framför allt har han studerat frågor om hur etiken formas inom organisationer. Dessutom har han forskat kring hur idén om företagens sociala ansvar sprids, om hållbarhetsredovisning, om etik i kärnavfallsfrågan och om etiska frågor inom detaljhandeln.
9789147096473 -
Att förstå företagsetik
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2011. 160 sidor.
Gott skick. Enstaka understrykningar i bläck (inte många), ett par sidor där det syns att hörnen varit vikta och ett namn stämplat på första sidan, men i övrigt i mycket gott skick. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147096473
- Titel
- Att förstå företagsetik
- Författare
- Frostenson, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 224 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är företagsetik? Hur kan man förstå moraliska problem i näringslivet? Kan ett företag vara moraliskt? Hur arbetar företag med etikfrågor? Denna bok ger en tydlig och pedagogisk introduktion till ämnet företagsetik. Man kan förstå ett företag på många olika sätt och det får skilda konsekvenser för synen på företagets ansvar. Författaren diskuterar hur värderingar och normer kan styra företagets verksamhet, men också hur man kan styra och påverka dessa. Genom att förstå företagsetikens idéer och de verktyg som företagen har att tillgå, kan man bättre förstå och möta omvärldens krav och förväntningar på företags moraliska ansvar.
Boken vänder sig till såväl studenter och forskare på universitet och högskolor som till yrkesverksamma och andra som vill fördjupa sina kunskaper om företagsetik och kunna föra diskussionen om företagens ansvar på en högre nivå.
Om författaren
Magnus Frostenson är ekonomie doktor och forskare i företagsetik, verksam vid Uppsala och Örebro universitet. Han har publicerat ett flertal artiklar, bokkapitel och rapporter inom ämnet företagsetik. Framför allt har han studerat frågor om hur etiken formas inom organisationer. Dessutom har han forskat kring hur idén om företagens sociala ansvar sprids, om hållbarhetsredovisning, om etik i kärnavfallsfrågan och om etiska frågor inom detaljhandeln.
Liber 1 9789147096473
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn