-
Könshierarkier i gungning : kvinnor i kunskap...
Häftad bok. Uppsala. 1994. 187 sidor.
Mycket gott skick. Diss med löst spikblad. Med tillskrift.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9155432816
- Titel
- Könshierarkier i gungning : kvinnor i kunskapsföretag = [Gender hierarchies challenged] : [women in knowledge-intensive companies]
- Författare
- Blomqvist, Martha
- Förlag
- Uppsala : Univ. ; Stockholm : Almqvist & Wiksell International [distributör
- Utgivningsår
- 1994
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Omvandlingen från industrisamhälle till tjänstesamhälle kan öka kvinnors möjligheter i arbetslivet. Den slutsatsen utkristalliserar sig ur en studie av företag i data- och reklambranscherna. Jämförelsevis många av de anställda med självständiga och kvalificerade jobb är kvinnor. Undersökningen visar att det finns ett samband mellan företagets arbetsorganisation och inställningen till att rekrytera kvinnor. Andra faktorer som har betydelse är företagskulturen, hur arbetsinsatser värderas och vilken filosofi som styr vid rekrytering. Resultaten av denna studie kan användas som ett redskap när man analyserar och förändrar arbetsorganisationer, och i jämställdhetsarbete på arbetsplatser.
Diss.
Diss. Uppsala : Univ.
Uppsala 9155432816 -
Könshierarkier i gungning : Kvinnor i kunskap...
Häftad bok. Uppsala universitet. 1994. 187 sidor.
Mycket gott skick. Diss. Lös abstract-lapp medföljer. Resultat av ett projekt "Kvinnor i nya arbetsmiljöer". Med tillskrift på förtitelsidan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9155432816
- Titel
- Könshierarkier i gungning : kvinnor i kunskapsföretag = [Gender hierarchies challenged] : [women in knowledge-intensive companies]
- Författare
- Blomqvist, Martha
- Förlag
- Uppsala : Univ. ; Stockholm : Almqvist & Wiksell International [distributör
- Utgivningsår
- 1994
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Omvandlingen från industrisamhälle till tjänstesamhälle kan öka kvinnors möjligheter i arbetslivet. Den slutsatsen utkristalliserar sig ur en studie av företag i data- och reklambranscherna. Jämförelsevis många av de anställda med självständiga och kvalificerade jobb är kvinnor. Undersökningen visar att det finns ett samband mellan företagets arbetsorganisation och inställningen till att rekrytera kvinnor. Andra faktorer som har betydelse är företagskulturen, hur arbetsinsatser värderas och vilken filosofi som styr vid rekrytering. Resultaten av denna studie kan användas som ett redskap när man analyserar och förändrar arbetsorganisationer, och i jämställdhetsarbete på arbetsplatser.
Diss.
Diss. Uppsala : Univ.
Uppsala universitet 9155432816
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
