-
Miljökommunikation och hållbar utveckling : s...
Inbunden bok. SIS Förlag. 1 uppl. 2009. 166 sidor.
Mycket gott skick. Hundöra på ett blad. I övrigt är inlagan ren och fin///Förlagets beskrivning: Att kommunicera företags och organisationers arbete med miljö och hållbar utveckling kräver kunskap om grundläggande principer och syften med kommunikationen, bl.a. baserat på f läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171626516
- Titel
- Miljökommunikation och hållbar utveckling : stärk ditt varumärke och skapa affärsnytta
- Författare
- Richard Almgren - Mattis Bergquist - Torbjörn Brorson - Peder Jonsson - Bengt Littorin - Anne Nilsson - Sven-Olof Ryding - Astrid von Schmeling - Inger Strömdahl - Cecilia Öfverholm
- Förlag
- SIS Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 166 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 174 x 245 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 540 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att kommunicera företags och organisationers arbete med miljö och hållbar utveckling kräver kunskap om grundläggande principer och syften med kommunikationen, bl.a. baserat på förhållanden och förväntningar hos både sändare och mottagare. Med hjälp av denna bok lär du dig att utforma rätt budskap till rätt målgrupp inom området hållbar utveckling och därigenom lägga grunden för en tydlig och trovärdig kommunikation.
Genom att aktivt arbeta med genomtänkt miljökommunikation kan din organisation stärka sitt varumärke och skapa affärsnytta, t.ex. i form av nya kunder och engagerade anställda.
Boken ger dig bl.a. svar på följande frågor:
Vilka kommunikationsvägar kan och bör jag använda?
Hur funderar, agerar och reagerar olika generationer och intressenter?
På vilket sätt kan Global Reporting Initiative (GRI) hjälpa mig i mitt arbete?
Hur påverkas varumärket och vad kan jag göra för att stärka det?
Hur hanterar jag kommunikationen i samband med risker och katastrofer?
Finns det speciell klimatkommunikation och klimatmärkning?
Boken vänder sig till alla som på olika sätt arbetar eller är sändare och mottagare av kommunikation inom områdena miljö och hållbar utveckling.
Författare; Magnus Enell, Richard Almgren, Mattis Bergquist, Torbjörn Brorson, Peder Jonsson, Anne Nilsson, Astrid von Schmeling, Cecilia Öfverholm, Sven-Olof Ryding, Inger Strömdahl, Bengt Littorin.
Ytterligare författare: Almgren, Richard
Ytterligare redaktörer: Enell, Magnus
Ytterligare författare: Bergquist, Mattis
Ytterligare författare: Brorson, Torbjörn
Ytterligare författare: Jonsson, Peder
Ytterligare författare: Littorin, Bengt
Ytterligare författare: Nilsson, Anne
Ytterligare författare: Ryding, Sven-Olof
Ytterligare författare: Schmeling, Astrid von
Ytterligare författare: Strömdahl, Inger
Ytterligare författare: Öfverholm, Cecilia
SIS Förlag 1 9789171626516 -
Miljökommunikation och hållbar utveckling : s...
Inbunden bok. SIS Förlag. 1 uppl. 2009. 166 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171626516
- Titel
- Miljökommunikation och hållbar utveckling : stärk ditt varumärke och skapa affärsnytta
- Författare
- Richard Almgren - Mattis Bergquist - Torbjörn Brorson - Peder Jonsson - Bengt Littorin - Anne Nilsson - Sven-Olof Ryding - Astrid von Schmeling - Inger Strömdahl - Cecilia Öfverholm
- Förlag
- SIS Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 166 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 174 x 245 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 540 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att kommunicera företags och organisationers arbete med miljö och hållbar utveckling kräver kunskap om grundläggande principer och syften med kommunikationen, bl.a. baserat på förhållanden och förväntningar hos både sändare och mottagare. Med hjälp av denna bok lär du dig att utforma rätt budskap till rätt målgrupp inom området hållbar utveckling och därigenom lägga grunden för en tydlig och trovärdig kommunikation.
Genom att aktivt arbeta med genomtänkt miljökommunikation kan din organisation stärka sitt varumärke och skapa affärsnytta, t.ex. i form av nya kunder och engagerade anställda.
Boken ger dig bl.a. svar på följande frågor:
Vilka kommunikationsvägar kan och bör jag använda?
Hur funderar, agerar och reagerar olika generationer och intressenter?
På vilket sätt kan Global Reporting Initiative (GRI) hjälpa mig i mitt arbete?
Hur påverkas varumärket och vad kan jag göra för att stärka det?
Hur hanterar jag kommunikationen i samband med risker och katastrofer?
Finns det speciell klimatkommunikation och klimatmärkning?
Boken vänder sig till alla som på olika sätt arbetar eller är sändare och mottagare av kommunikation inom områdena miljö och hållbar utveckling.
Författare; Magnus Enell, Richard Almgren, Mattis Bergquist, Torbjörn Brorson, Peder Jonsson, Anne Nilsson, Astrid von Schmeling, Cecilia Öfverholm, Sven-Olof Ryding, Inger Strömdahl, Bengt Littorin.
Ytterligare författare: Almgren, Richard
Ytterligare redaktörer: Enell, Magnus
Ytterligare författare: Bergquist, Mattis
Ytterligare författare: Brorson, Torbjörn
Ytterligare författare: Jonsson, Peder
Ytterligare författare: Littorin, Bengt
Ytterligare författare: Nilsson, Anne
Ytterligare författare: Ryding, Sven-Olof
Ytterligare författare: Schmeling, Astrid von
Ytterligare författare: Strömdahl, Inger
Ytterligare författare: Öfverholm, Cecilia
SIS Förlag 1 9789171626516 -
Miljökommunikation och hållbar utveckling : s...
SIS förlag, 2009, inbunden, 166 sidor. I nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171626516
- Titel
- Miljökommunikation och hållbar utveckling : stärk ditt varumärke och skapa affärsnytta
- Författare
- Richard Almgren - Mattis Bergquist - Torbjörn Brorson - Peder Jonsson - Bengt Littorin - Anne Nilsson - Sven-Olof Ryding - Astrid von Schmeling - Inger Strömdahl - Cecilia Öfverholm
- Förlag
- SIS Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 166 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 174 x 245 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 540 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att kommunicera företags och organisationers arbete med miljö och hållbar utveckling kräver kunskap om grundläggande principer och syften med kommunikationen, bl.a. baserat på förhållanden och förväntningar hos både sändare och mottagare. Med hjälp av denna bok lär du dig att utforma rätt budskap till rätt målgrupp inom området hållbar utveckling och därigenom lägga grunden för en tydlig och trovärdig kommunikation.
Genom att aktivt arbeta med genomtänkt miljökommunikation kan din organisation stärka sitt varumärke och skapa affärsnytta, t.ex. i form av nya kunder och engagerade anställda.
Boken ger dig bl.a. svar på följande frågor:
Vilka kommunikationsvägar kan och bör jag använda?
Hur funderar, agerar och reagerar olika generationer och intressenter?
På vilket sätt kan Global Reporting Initiative (GRI) hjälpa mig i mitt arbete?
Hur påverkas varumärket och vad kan jag göra för att stärka det?
Hur hanterar jag kommunikationen i samband med risker och katastrofer?
Finns det speciell klimatkommunikation och klimatmärkning?
Boken vänder sig till alla som på olika sätt arbetar eller är sändare och mottagare av kommunikation inom områdena miljö och hållbar utveckling.
Författare; Magnus Enell, Richard Almgren, Mattis Bergquist, Torbjörn Brorson, Peder Jonsson, Anne Nilsson, Astrid von Schmeling, Cecilia Öfverholm, Sven-Olof Ryding, Inger Strömdahl, Bengt Littorin.
Ytterligare författare: Almgren, Richard
Ytterligare redaktörer: Enell, Magnus
Ytterligare författare: Bergquist, Mattis
Ytterligare författare: Brorson, Torbjörn
Ytterligare författare: Jonsson, Peder
Ytterligare författare: Littorin, Bengt
Ytterligare författare: Nilsson, Anne
Ytterligare författare: Ryding, Sven-Olof
Ytterligare författare: Schmeling, Astrid von
Ytterligare författare: Strömdahl, Inger
Ytterligare författare: Öfverholm, Cecilia
9789171626516
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn