-
Utveckla barns emotionella o sociala kompeten...
Häftad bok. Gleerups. 2004. 320 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172053694
- Titel
- Utveckla barns emotionella o sociala kompetens
- Författare
- Carolyn Webster-Stratton
- Förlag
- Gleerups
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 680 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det går att strukturerat och utifrån ett positivt synsätt utveckla alla barns sociala och emotionella kompetens. När man gör det förbättrar man också barnets inlärningsmöjligheter överhuvudtaget.
Konkreta exempel
Författaren knyter samman teori och praktik och visar med konkreta exempel hur man som lärare t ex kan arbeta med, och växla mellan, olika ledningsstrategier och arbetssätt allt i syfte att förstärka såväl barns sociala kompetens som deras problemlösningsförmåga och ämnes mässiga inlärning. Detta oavsett om det gäller svåra elever i stora klasser eller elever i allmänhet. I boken visas också exempel på hanterliga planer för långsiktigt och strukturerat arbete med högriskbarn. Exemplen handlar mest om yngre barn, från 3 till 10 år, men går lätt att anpassa för högre åldrar.
Carolyn Webster-Stratton är psykolog med mångårig erfarenhet från skolområdet, både som praktiker och som forskare.
Gleerups 9789172053694 -
Utveckla barns emotionella och sociala kompet...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Gothia. 2004. 320 s. 15 x 23cm. Pärmen har något hörnslitage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172053694
- Titel
- Utveckla barns emotionella o sociala kompetens
- Författare
- Carolyn Webster-Stratton
- Förlag
- Gleerups
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 680 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det går att strukturerat och utifrån ett positivt synsätt utveckla alla barns sociala och emotionella kompetens. När man gör det förbättrar man också barnets inlärningsmöjligheter överhuvudtaget.
Konkreta exempel
Författaren knyter samman teori och praktik och visar med konkreta exempel hur man som lärare t ex kan arbeta med, och växla mellan, olika ledningsstrategier och arbetssätt allt i syfte att förstärka såväl barns sociala kompetens som deras problemlösningsförmåga och ämnes mässiga inlärning. Detta oavsett om det gäller svåra elever i stora klasser eller elever i allmänhet. I boken visas också exempel på hanterliga planer för långsiktigt och strukturerat arbete med högriskbarn. Exemplen handlar mest om yngre barn, från 3 till 10 år, men går lätt att anpassa för högre åldrar.
Carolyn Webster-Stratton är psykolog med mångårig erfarenhet från skolområdet, både som praktiker och som forskare.
9789172053694
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn