-
Den nya ekonomin -10 strategier för en uppkop...
Inbunden bok. Timbro. 1 uppl. 1999. 235 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Namnad på insidan. Oläst
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175664187
- Titel
- Den nya ekonomin -10 strategier för en uppkopplad värld
- Författare
- Kevin Kelly
- Förlag
- Timbro
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 235 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 137 x 217 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 435 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Glöm de gamla reglerna, de gäller inte längre! Numera är det tillgängligheten och förmågan att bygga nätverk som avgör. Denna nätverksekonomi har sin egen logik och i Den nya ekonomin - 10 strategier för en uppkopplad värld formulerar Kevin Kelly tio regler, som gör det möjligt att begripa och bli framgångsrik i den nya verkligheten.Frågorna om överflöd och brist är ett exempel. Enligt den industriella logiken är det brist som driver upp priset och kan ge ökad vinst. I nätverksekonomin, i den nya ekonomin, är välståndet tvärtom kopplat till tillgänglighet och största möjliga spridning. En enda faxmaskin kan inte användas till mycket, men när det uppstår ett nätverk av faxar ökar varje ny maskin antalet möjliga kontakter och därmed värdet av alla de andra maskinerna. Mängden skapar värde. Vill man bli framgångsrik i den nya ekonomin gäller det att se till att det man erbjuder kan knyta an till så mycket som möjligt av tjänster, varor och nätverk.Ett annat exempel är gratistänkandet. Numera gäller det att vidga nätverken, att snabbt knyta många till sig. Det leder till att varor skänks bort för att säkra en stor publik, som sedan betalar för tilläggsprodukter, uppdateringar och nya tjänster. Vår tids stora bristvara är kundernas uppmärksamhet: att fånga den är en kungsregel.Kellys regler är kraftfulla redskap i händerna på den som vill bli framgångsrik i dagens nya läge. Deras tillämplighet går långt bortom företagsekonomin. Inte bara företag utan alla - politiker, organisationer, medier - ignorerar dem på egen risk.Mer info
Timbro 1 9789175664187 -
Den nya ekonomin. 10 strategier för en uppkop...
Inbunden bok. Timbro. 1 uppl. 1999. 235 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Glöm de gamla reglerna när du bedriver elektronisk handel via Internet, nu är det förmågan att bygga nätverk som avgör. Och att vidga nätverken, att snabbt knyta många till sig... Inbunden, förlagsband med skyddsomslag. 8:o. 217x137x20 mm. 440 g. Välvårda läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175664186
- Titel
- Den nya ekonomin -10 strategier för en uppkopplad värld
- Författare
- Kevin Kelly
- Förlag
- Timbro
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 235 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 137 x 217 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 435 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Glöm de gamla reglerna, de gäller inte längre! Numera är det tillgängligheten och förmågan att bygga nätverk som avgör. Denna nätverksekonomi har sin egen logik och i Den nya ekonomin - 10 strategier för en uppkopplad värld formulerar Kevin Kelly tio regler, som gör det möjligt att begripa och bli framgångsrik i den nya verkligheten.Frågorna om överflöd och brist är ett exempel. Enligt den industriella logiken är det brist som driver upp priset och kan ge ökad vinst. I nätverksekonomin, i den nya ekonomin, är välståndet tvärtom kopplat till tillgänglighet och största möjliga spridning. En enda faxmaskin kan inte användas till mycket, men när det uppstår ett nätverk av faxar ökar varje ny maskin antalet möjliga kontakter och därmed värdet av alla de andra maskinerna. Mängden skapar värde. Vill man bli framgångsrik i den nya ekonomin gäller det att se till att det man erbjuder kan knyta an till så mycket som möjligt av tjänster, varor och nätverk.Ett annat exempel är gratistänkandet. Numera gäller det att vidga nätverken, att snabbt knyta många till sig. Det leder till att varor skänks bort för att säkra en stor publik, som sedan betalar för tilläggsprodukter, uppdateringar och nya tjänster. Vår tids stora bristvara är kundernas uppmärksamhet: att fånga den är en kungsregel.Kellys regler är kraftfulla redskap i händerna på den som vill bli framgångsrik i dagens nya läge. Deras tillämplighet går långt bortom företagsekonomin. Inte bara företag utan alla - politiker, organisationer, medier - ignorerar dem på egen risk.Mer info
Timbro 1 9175664186 -
Den nya ekonomin -10 strategier för en uppkop...
Inbunden bok. Timbro. 1 uppl. 1999. 235 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175664186
- Titel
- Den nya ekonomin -10 strategier för en uppkopplad värld
- Författare
- Kevin Kelly
- Förlag
- Timbro
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 235 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 137 x 217 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 435 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Glöm de gamla reglerna, de gäller inte längre! Numera är det tillgängligheten och förmågan att bygga nätverk som avgör. Denna nätverksekonomi har sin egen logik och i Den nya ekonomin - 10 strategier för en uppkopplad värld formulerar Kevin Kelly tio regler, som gör det möjligt att begripa och bli framgångsrik i den nya verkligheten.Frågorna om överflöd och brist är ett exempel. Enligt den industriella logiken är det brist som driver upp priset och kan ge ökad vinst. I nätverksekonomin, i den nya ekonomin, är välståndet tvärtom kopplat till tillgänglighet och största möjliga spridning. En enda faxmaskin kan inte användas till mycket, men när det uppstår ett nätverk av faxar ökar varje ny maskin antalet möjliga kontakter och därmed värdet av alla de andra maskinerna. Mängden skapar värde. Vill man bli framgångsrik i den nya ekonomin gäller det att se till att det man erbjuder kan knyta an till så mycket som möjligt av tjänster, varor och nätverk.Ett annat exempel är gratistänkandet. Numera gäller det att vidga nätverken, att snabbt knyta många till sig. Det leder till att varor skänks bort för att säkra en stor publik, som sedan betalar för tilläggsprodukter, uppdateringar och nya tjänster. Vår tids stora bristvara är kundernas uppmärksamhet: att fånga den är en kungsregel.Kellys regler är kraftfulla redskap i händerna på den som vill bli framgångsrik i dagens nya läge. Deras tillämplighet går långt bortom företagsekonomin. Inte bara företag utan alla - politiker, organisationer, medier - ignorerar dem på egen risk.Mer info
Timbro 1 9175664186 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9175664186
- Titel
- Den nya ekonomin -10 strategier för en uppkopplad värld
- Författare
- Kevin Kelly
- Förlag
- Timbro
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 235 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 137 x 217 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 435 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Glöm de gamla reglerna, de gäller inte längre! Numera är det tillgängligheten och förmågan att bygga nätverk som avgör. Denna nätverksekonomi har sin egen logik och i Den nya ekonomin - 10 strategier för en uppkopplad värld formulerar Kevin Kelly tio regler, som gör det möjligt att begripa och bli framgångsrik i den nya verkligheten.Frågorna om överflöd och brist är ett exempel. Enligt den industriella logiken är det brist som driver upp priset och kan ge ökad vinst. I nätverksekonomin, i den nya ekonomin, är välståndet tvärtom kopplat till tillgänglighet och största möjliga spridning. En enda faxmaskin kan inte användas till mycket, men när det uppstår ett nätverk av faxar ökar varje ny maskin antalet möjliga kontakter och därmed värdet av alla de andra maskinerna. Mängden skapar värde. Vill man bli framgångsrik i den nya ekonomin gäller det att se till att det man erbjuder kan knyta an till så mycket som möjligt av tjänster, varor och nätverk.Ett annat exempel är gratistänkandet. Numera gäller det att vidga nätverken, att snabbt knyta många till sig. Det leder till att varor skänks bort för att säkra en stor publik, som sedan betalar för tilläggsprodukter, uppdateringar och nya tjänster. Vår tids stora bristvara är kundernas uppmärksamhet: att fånga den är en kungsregel.Kellys regler är kraftfulla redskap i händerna på den som vill bli framgångsrik i dagens nya läge. Deras tillämplighet går långt bortom företagsekonomin. Inte bara företag utan alla - politiker, organisationer, medier - ignorerar dem på egen risk.Mer info
9175664186 -
Den nya ekonomin : 10 strategier för en uppko...
Timbro, 1999 Inbunden, skyddsomslag, 235s. 21,5x14cm, 437g.
Mycket gott skick. Originaltitel: New rules for the new economy. ISBN 9175664186.
Glöm de gamla reglerna, de gäller inte längre! Numera är det tillgängligheten och förmågan att bygga nätverk som avgör. Denna nätverksekonomi har sin egen logik och i Den nya ekonomin - 10 s läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175664186
- Titel
- Den nya ekonomin -10 strategier för en uppkopplad värld
- Författare
- Kevin Kelly
- Förlag
- Timbro
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 235 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 137 x 217 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 435 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Glöm de gamla reglerna, de gäller inte längre! Numera är det tillgängligheten och förmågan att bygga nätverk som avgör. Denna nätverksekonomi har sin egen logik och i Den nya ekonomin - 10 strategier för en uppkopplad värld formulerar Kevin Kelly tio regler, som gör det möjligt att begripa och bli framgångsrik i den nya verkligheten.Frågorna om överflöd och brist är ett exempel. Enligt den industriella logiken är det brist som driver upp priset och kan ge ökad vinst. I nätverksekonomin, i den nya ekonomin, är välståndet tvärtom kopplat till tillgänglighet och största möjliga spridning. En enda faxmaskin kan inte användas till mycket, men när det uppstår ett nätverk av faxar ökar varje ny maskin antalet möjliga kontakter och därmed värdet av alla de andra maskinerna. Mängden skapar värde. Vill man bli framgångsrik i den nya ekonomin gäller det att se till att det man erbjuder kan knyta an till så mycket som möjligt av tjänster, varor och nätverk.Ett annat exempel är gratistänkandet. Numera gäller det att vidga nätverken, att snabbt knyta många till sig. Det leder till att varor skänks bort för att säkra en stor publik, som sedan betalar för tilläggsprodukter, uppdateringar och nya tjänster. Vår tids stora bristvara är kundernas uppmärksamhet: att fånga den är en kungsregel.Kellys regler är kraftfulla redskap i händerna på den som vill bli framgångsrik i dagens nya läge. Deras tillämplighet går långt bortom företagsekonomin. Inte bara företag utan alla - politiker, organisationer, medier - ignorerar dem på egen risk.Mer info
9175664186 -
Den nya ekonomin -10 strategier för en uppkop...
Inbunden bok. Timbro. 1 uppl. 1999. 235 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. I1080
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175664186
- Titel
- Den nya ekonomin -10 strategier för en uppkopplad värld
- Författare
- Kevin Kelly
- Förlag
- Timbro
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 235 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 137 x 217 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 435 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Glöm de gamla reglerna, de gäller inte längre! Numera är det tillgängligheten och förmågan att bygga nätverk som avgör. Denna nätverksekonomi har sin egen logik och i Den nya ekonomin - 10 strategier för en uppkopplad värld formulerar Kevin Kelly tio regler, som gör det möjligt att begripa och bli framgångsrik i den nya verkligheten.Frågorna om överflöd och brist är ett exempel. Enligt den industriella logiken är det brist som driver upp priset och kan ge ökad vinst. I nätverksekonomin, i den nya ekonomin, är välståndet tvärtom kopplat till tillgänglighet och största möjliga spridning. En enda faxmaskin kan inte användas till mycket, men när det uppstår ett nätverk av faxar ökar varje ny maskin antalet möjliga kontakter och därmed värdet av alla de andra maskinerna. Mängden skapar värde. Vill man bli framgångsrik i den nya ekonomin gäller det att se till att det man erbjuder kan knyta an till så mycket som möjligt av tjänster, varor och nätverk.Ett annat exempel är gratistänkandet. Numera gäller det att vidga nätverken, att snabbt knyta många till sig. Det leder till att varor skänks bort för att säkra en stor publik, som sedan betalar för tilläggsprodukter, uppdateringar och nya tjänster. Vår tids stora bristvara är kundernas uppmärksamhet: att fånga den är en kungsregel.Kellys regler är kraftfulla redskap i händerna på den som vill bli framgångsrik i dagens nya läge. Deras tillämplighet går långt bortom företagsekonomin. Inte bara företag utan alla - politiker, organisationer, medier - ignorerar dem på egen risk.Mer info
Timbro 1 9175664186 -
Den nya ekonomin -10 strategier för en uppkop...
Inbunden bok. Timbro. 1 uppl. 235 sidor.
Gott skick. Timbro, 1999. 235 s. Inbunden med skyddsomslag. 21,5 x 14 cm. Vikt 432 g. Aningen snedläst. Två sidor i början med understrykningar i blyerts. Eftersättsbladen med anteckningar i blyerts. I övrigt gott skick. Översättning från engelska av Karl G Fredrikss läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175664186
- Titel
- Den nya ekonomin -10 strategier för en uppkopplad värld
- Författare
- Kevin Kelly
- Förlag
- Timbro
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 235 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 137 x 217 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 435 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Glöm de gamla reglerna, de gäller inte längre! Numera är det tillgängligheten och förmågan att bygga nätverk som avgör. Denna nätverksekonomi har sin egen logik och i Den nya ekonomin - 10 strategier för en uppkopplad värld formulerar Kevin Kelly tio regler, som gör det möjligt att begripa och bli framgångsrik i den nya verkligheten.Frågorna om överflöd och brist är ett exempel. Enligt den industriella logiken är det brist som driver upp priset och kan ge ökad vinst. I nätverksekonomin, i den nya ekonomin, är välståndet tvärtom kopplat till tillgänglighet och största möjliga spridning. En enda faxmaskin kan inte användas till mycket, men när det uppstår ett nätverk av faxar ökar varje ny maskin antalet möjliga kontakter och därmed värdet av alla de andra maskinerna. Mängden skapar värde. Vill man bli framgångsrik i den nya ekonomin gäller det att se till att det man erbjuder kan knyta an till så mycket som möjligt av tjänster, varor och nätverk.Ett annat exempel är gratistänkandet. Numera gäller det att vidga nätverken, att snabbt knyta många till sig. Det leder till att varor skänks bort för att säkra en stor publik, som sedan betalar för tilläggsprodukter, uppdateringar och nya tjänster. Vår tids stora bristvara är kundernas uppmärksamhet: att fånga den är en kungsregel.Kellys regler är kraftfulla redskap i händerna på den som vill bli framgångsrik i dagens nya läge. Deras tillämplighet går långt bortom företagsekonomin. Inte bara företag utan alla - politiker, organisationer, medier - ignorerar dem på egen risk.Mer info
Timbro 1 9175664186 -
Den nya ekonomin. 10 strategier för en uppkop...
Timbro, 1999. Inbunden, 235 sid. Skyddsomslag. I bra skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175664186
- Titel
- Den nya ekonomin -10 strategier för en uppkopplad värld
- Författare
- Kevin Kelly
- Förlag
- Timbro
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 235 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 137 x 217 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 435 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Glöm de gamla reglerna, de gäller inte längre! Numera är det tillgängligheten och förmågan att bygga nätverk som avgör. Denna nätverksekonomi har sin egen logik och i Den nya ekonomin - 10 strategier för en uppkopplad värld formulerar Kevin Kelly tio regler, som gör det möjligt att begripa och bli framgångsrik i den nya verkligheten.Frågorna om överflöd och brist är ett exempel. Enligt den industriella logiken är det brist som driver upp priset och kan ge ökad vinst. I nätverksekonomin, i den nya ekonomin, är välståndet tvärtom kopplat till tillgänglighet och största möjliga spridning. En enda faxmaskin kan inte användas till mycket, men när det uppstår ett nätverk av faxar ökar varje ny maskin antalet möjliga kontakter och därmed värdet av alla de andra maskinerna. Mängden skapar värde. Vill man bli framgångsrik i den nya ekonomin gäller det att se till att det man erbjuder kan knyta an till så mycket som möjligt av tjänster, varor och nätverk.Ett annat exempel är gratistänkandet. Numera gäller det att vidga nätverken, att snabbt knyta många till sig. Det leder till att varor skänks bort för att säkra en stor publik, som sedan betalar för tilläggsprodukter, uppdateringar och nya tjänster. Vår tids stora bristvara är kundernas uppmärksamhet: att fånga den är en kungsregel.Kellys regler är kraftfulla redskap i händerna på den som vill bli framgångsrik i dagens nya läge. Deras tillämplighet går långt bortom företagsekonomin. Inte bara företag utan alla - politiker, organisationer, medier - ignorerar dem på egen risk.Mer info
9175664186 -
Den nya ekonomin
Inbunden bok. Timbro. 1999. 235 s. Inbunden.
Nära nyskick. Skyddsomslag finns i nära nyskick. porto+emb 45 kr.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175664186
- Titel
- Den nya ekonomin -10 strategier för en uppkopplad värld
- Författare
- Kevin Kelly
- Förlag
- Timbro
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 235 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 137 x 217 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 435 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Glöm de gamla reglerna, de gäller inte längre! Numera är det tillgängligheten och förmågan att bygga nätverk som avgör. Denna nätverksekonomi har sin egen logik och i Den nya ekonomin - 10 strategier för en uppkopplad värld formulerar Kevin Kelly tio regler, som gör det möjligt att begripa och bli framgångsrik i den nya verkligheten.Frågorna om överflöd och brist är ett exempel. Enligt den industriella logiken är det brist som driver upp priset och kan ge ökad vinst. I nätverksekonomin, i den nya ekonomin, är välståndet tvärtom kopplat till tillgänglighet och största möjliga spridning. En enda faxmaskin kan inte användas till mycket, men när det uppstår ett nätverk av faxar ökar varje ny maskin antalet möjliga kontakter och därmed värdet av alla de andra maskinerna. Mängden skapar värde. Vill man bli framgångsrik i den nya ekonomin gäller det att se till att det man erbjuder kan knyta an till så mycket som möjligt av tjänster, varor och nätverk.Ett annat exempel är gratistänkandet. Numera gäller det att vidga nätverken, att snabbt knyta många till sig. Det leder till att varor skänks bort för att säkra en stor publik, som sedan betalar för tilläggsprodukter, uppdateringar och nya tjänster. Vår tids stora bristvara är kundernas uppmärksamhet: att fånga den är en kungsregel.Kellys regler är kraftfulla redskap i händerna på den som vill bli framgångsrik i dagens nya läge. Deras tillämplighet går långt bortom företagsekonomin. Inte bara företag utan alla - politiker, organisationer, medier - ignorerar dem på egen risk.Mer info
9175664186 -
Den nya ekonomin - 10 strategier för en uppko...
Inbunden bok. Timbro. 1999. 235 s. Inbunden. 21,5x13,5cm. 428 gram.
Nära nyskick. Skyddsomslag finns i mycket gott skick. (12).
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175664186
- Titel
- Den nya ekonomin -10 strategier för en uppkopplad värld
- Författare
- Kevin Kelly
- Förlag
- Timbro
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 235 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 137 x 217 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 435 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Glöm de gamla reglerna, de gäller inte längre! Numera är det tillgängligheten och förmågan att bygga nätverk som avgör. Denna nätverksekonomi har sin egen logik och i Den nya ekonomin - 10 strategier för en uppkopplad värld formulerar Kevin Kelly tio regler, som gör det möjligt att begripa och bli framgångsrik i den nya verkligheten.Frågorna om överflöd och brist är ett exempel. Enligt den industriella logiken är det brist som driver upp priset och kan ge ökad vinst. I nätverksekonomin, i den nya ekonomin, är välståndet tvärtom kopplat till tillgänglighet och största möjliga spridning. En enda faxmaskin kan inte användas till mycket, men när det uppstår ett nätverk av faxar ökar varje ny maskin antalet möjliga kontakter och därmed värdet av alla de andra maskinerna. Mängden skapar värde. Vill man bli framgångsrik i den nya ekonomin gäller det att se till att det man erbjuder kan knyta an till så mycket som möjligt av tjänster, varor och nätverk.Ett annat exempel är gratistänkandet. Numera gäller det att vidga nätverken, att snabbt knyta många till sig. Det leder till att varor skänks bort för att säkra en stor publik, som sedan betalar för tilläggsprodukter, uppdateringar och nya tjänster. Vår tids stora bristvara är kundernas uppmärksamhet: att fånga den är en kungsregel.Kellys regler är kraftfulla redskap i händerna på den som vill bli framgångsrik i dagens nya läge. Deras tillämplighet går långt bortom företagsekonomin. Inte bara företag utan alla - politiker, organisationer, medier - ignorerar dem på egen risk.Mer info
9175664186 -
Den nya ekonomin : 10 strategier för en uppko...
Timbro, 2000. Första upplagan, fjärde tryckningen. Förlagsband med skyddsomslag.
Mycket gott skick. 235 s. ISBN 91-7566-418-6.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175664186
- Titel
- Den nya ekonomin -10 strategier för en uppkopplad värld
- Författare
- Kevin Kelly
- Förlag
- Timbro
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 235 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 137 x 217 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 435 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Glöm de gamla reglerna, de gäller inte längre! Numera är det tillgängligheten och förmågan att bygga nätverk som avgör. Denna nätverksekonomi har sin egen logik och i Den nya ekonomin - 10 strategier för en uppkopplad värld formulerar Kevin Kelly tio regler, som gör det möjligt att begripa och bli framgångsrik i den nya verkligheten.Frågorna om överflöd och brist är ett exempel. Enligt den industriella logiken är det brist som driver upp priset och kan ge ökad vinst. I nätverksekonomin, i den nya ekonomin, är välståndet tvärtom kopplat till tillgänglighet och största möjliga spridning. En enda faxmaskin kan inte användas till mycket, men när det uppstår ett nätverk av faxar ökar varje ny maskin antalet möjliga kontakter och därmed värdet av alla de andra maskinerna. Mängden skapar värde. Vill man bli framgångsrik i den nya ekonomin gäller det att se till att det man erbjuder kan knyta an till så mycket som möjligt av tjänster, varor och nätverk.Ett annat exempel är gratistänkandet. Numera gäller det att vidga nätverken, att snabbt knyta många till sig. Det leder till att varor skänks bort för att säkra en stor publik, som sedan betalar för tilläggsprodukter, uppdateringar och nya tjänster. Vår tids stora bristvara är kundernas uppmärksamhet: att fånga den är en kungsregel.Kellys regler är kraftfulla redskap i händerna på den som vill bli framgångsrik i dagens nya läge. Deras tillämplighet går långt bortom företagsekonomin. Inte bara företag utan alla - politiker, organisationer, medier - ignorerar dem på egen risk.Mer info
9175664186 -
Den nya ekonomin -10 strategier för en uppkop...
Inbunden bok. Timbro. Första uppl. 1999. 235 s. Inbunden. 21,5x13,5cm. 435 gram.
Mycket gott skick. Mindre fläckar skyddsomslag. Glöm de gamla reglerna, de gäller inte längre! Numera är det tillgängligheten och förmågan att bygga nätverk som avgör. Denna nätverksekonomi har sin egen logik och i Den nya ekonomin - 10 strategier för en uppkopplad värld f läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175664186
- Titel
- Den nya ekonomin -10 strategier för en uppkopplad värld
- Författare
- Kevin Kelly
- Förlag
- Timbro
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 235 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 137 x 217 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 435 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Glöm de gamla reglerna, de gäller inte längre! Numera är det tillgängligheten och förmågan att bygga nätverk som avgör. Denna nätverksekonomi har sin egen logik och i Den nya ekonomin - 10 strategier för en uppkopplad värld formulerar Kevin Kelly tio regler, som gör det möjligt att begripa och bli framgångsrik i den nya verkligheten.Frågorna om överflöd och brist är ett exempel. Enligt den industriella logiken är det brist som driver upp priset och kan ge ökad vinst. I nätverksekonomin, i den nya ekonomin, är välståndet tvärtom kopplat till tillgänglighet och största möjliga spridning. En enda faxmaskin kan inte användas till mycket, men när det uppstår ett nätverk av faxar ökar varje ny maskin antalet möjliga kontakter och därmed värdet av alla de andra maskinerna. Mängden skapar värde. Vill man bli framgångsrik i den nya ekonomin gäller det att se till att det man erbjuder kan knyta an till så mycket som möjligt av tjänster, varor och nätverk.Ett annat exempel är gratistänkandet. Numera gäller det att vidga nätverken, att snabbt knyta många till sig. Det leder till att varor skänks bort för att säkra en stor publik, som sedan betalar för tilläggsprodukter, uppdateringar och nya tjänster. Vår tids stora bristvara är kundernas uppmärksamhet: att fånga den är en kungsregel.Kellys regler är kraftfulla redskap i händerna på den som vill bli framgångsrik i dagens nya läge. Deras tillämplighet går långt bortom företagsekonomin. Inte bara företag utan alla - politiker, organisationer, medier - ignorerar dem på egen risk.Mer info
9175664186 -
Den nya ekonomin : 10 strategier för en uppko...
Stockholm : Timbro, 1999 Inbunden, skyddsomslag, 235s. 400g.
Mycket gott skick. ISBN 9175664186 Originaltitel: New rules for the new economy. Baksidestext: Glöm de gamla reglerna, de gäller inte längre! Numera är det tillgängligheten och förmågan att bygga nätverk som avgör. Denna nätverksekonomi har sin egen logik och i Den nya eko läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175664186
- Titel
- Den nya ekonomin -10 strategier för en uppkopplad värld
- Författare
- Kevin Kelly
- Förlag
- Timbro
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 235 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 137 x 217 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 435 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Glöm de gamla reglerna, de gäller inte längre! Numera är det tillgängligheten och förmågan att bygga nätverk som avgör. Denna nätverksekonomi har sin egen logik och i Den nya ekonomin - 10 strategier för en uppkopplad värld formulerar Kevin Kelly tio regler, som gör det möjligt att begripa och bli framgångsrik i den nya verkligheten.Frågorna om överflöd och brist är ett exempel. Enligt den industriella logiken är det brist som driver upp priset och kan ge ökad vinst. I nätverksekonomin, i den nya ekonomin, är välståndet tvärtom kopplat till tillgänglighet och största möjliga spridning. En enda faxmaskin kan inte användas till mycket, men när det uppstår ett nätverk av faxar ökar varje ny maskin antalet möjliga kontakter och därmed värdet av alla de andra maskinerna. Mängden skapar värde. Vill man bli framgångsrik i den nya ekonomin gäller det att se till att det man erbjuder kan knyta an till så mycket som möjligt av tjänster, varor och nätverk.Ett annat exempel är gratistänkandet. Numera gäller det att vidga nätverken, att snabbt knyta många till sig. Det leder till att varor skänks bort för att säkra en stor publik, som sedan betalar för tilläggsprodukter, uppdateringar och nya tjänster. Vår tids stora bristvara är kundernas uppmärksamhet: att fånga den är en kungsregel.Kellys regler är kraftfulla redskap i händerna på den som vill bli framgångsrik i dagens nya läge. Deras tillämplighet går långt bortom företagsekonomin. Inte bara företag utan alla - politiker, organisationer, medier - ignorerar dem på egen risk.Mer info
9175664186 -
Den nya ekonomin : 10 strategier för en uppko...
Översättning: Karl G Fredriksson. Timbro. 1999 (Klippan). Förlagsband med skyddsomslag. 235 s. ISBN: 91-7566-418-6.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175664186
- Titel
- Den nya ekonomin -10 strategier för en uppkopplad värld
- Författare
- Kevin Kelly
- Förlag
- Timbro
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 235 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 137 x 217 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 435 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Glöm de gamla reglerna, de gäller inte längre! Numera är det tillgängligheten och förmågan att bygga nätverk som avgör. Denna nätverksekonomi har sin egen logik och i Den nya ekonomin - 10 strategier för en uppkopplad värld formulerar Kevin Kelly tio regler, som gör det möjligt att begripa och bli framgångsrik i den nya verkligheten.Frågorna om överflöd och brist är ett exempel. Enligt den industriella logiken är det brist som driver upp priset och kan ge ökad vinst. I nätverksekonomin, i den nya ekonomin, är välståndet tvärtom kopplat till tillgänglighet och största möjliga spridning. En enda faxmaskin kan inte användas till mycket, men när det uppstår ett nätverk av faxar ökar varje ny maskin antalet möjliga kontakter och därmed värdet av alla de andra maskinerna. Mängden skapar värde. Vill man bli framgångsrik i den nya ekonomin gäller det att se till att det man erbjuder kan knyta an till så mycket som möjligt av tjänster, varor och nätverk.Ett annat exempel är gratistänkandet. Numera gäller det att vidga nätverken, att snabbt knyta många till sig. Det leder till att varor skänks bort för att säkra en stor publik, som sedan betalar för tilläggsprodukter, uppdateringar och nya tjänster. Vår tids stora bristvara är kundernas uppmärksamhet: att fånga den är en kungsregel.Kellys regler är kraftfulla redskap i händerna på den som vill bli framgångsrik i dagens nya läge. Deras tillämplighet går långt bortom företagsekonomin. Inte bara företag utan alla - politiker, organisationer, medier - ignorerar dem på egen risk.Mer info
9175664186
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn