-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147112319
- Titel
- CSR: Företagsansvar i förändring
- Författare
- Grafström, Maria
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 290 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken ger en översikt inom CSR och fungerar som underlag för reflekterande diskussioner om företagets roll och ansvar i samhället.Boken ger en översikt inom CSR och fungerar som underlag för reflekterande diskussioner om företagets roll och ansvar i samhället.
Boken visar hur och varför idéer om företagsansvar förändras över tid och ger insyn i hur företag kan hantera dessa föränderliga krav på ansvarstagande. Den teoretiska diskussionen varvas med praktiska exempel från företag och andra organisationers arbete med socialt ansvar och hållbarhet.
Denna andra upplaga är baserad på aktuell forskning inom området och har genomgående uppdaterats med nya exempel på hur företag tar sig an frågor om samhällsansvar. Författarna har särskilt utvecklat diskussionen om anseende, kommunikation och sociala medier med utgångspunkt i det förändrade medielandskap som växer fram.
Boken riktar sig till studenter inom ekonomi och andra samhällsvetenskapliga ämnen på universitet och högskolor samt till företag och andra organisationer som är intresserade av bokens frågeställningar.
Om författarna
Maria Grafström är docent i företagsekonomi och verksam forskare vid Stockholm Centre for Organizational Research (Score) vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet. Pauline Göthberg, ekon.dr, arbetar som nationell samordnare för Sveriges landsting och regioners arbete med hållbar upphandling. Hon är även affilierad forskare vid Centrum för Bank och Finans, Kungliga Tekniska Högskolan. Karolina Windell är ekon.dr och verksam forskare vid Stockholm Centre for Organizational Research (Score) vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet.
Liber 2 9789147112319 -
CSR och Hållbart företagande (OBS! pdf-fil me...
Övrigt tryckt och skrivet. Sanoma Utbildning. andra uppl. 2017. 365 sidor.
Nyskick. Boken är i pdf-format med vattenmärkesskydd
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSanoma Utbildning andra -
License to operate : CSR och hållbarhetsredov...
Inbunden bok. Ekerlids. 2008. 161 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170920684
- Titel
- License to operate : CSR och hållbarhetsredovisning i praktiken
- Författare
- Larsson, Lars-Olle
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 162 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 215 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 330 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Larsson, Lars-Olle
Ekerlids 9789170920684 -
CSR and sustainable business, upplaga 2
Häftad bok. Sanoma Utbildning. 2021. 366 sidor.
Nära nyskick. Enstaka sidor som haft vikta hörn, annars nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789152360460
- Titel
- CSR and sustainable business, upplaga 2
- Författare
- Borglund, Tommy
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2021
- Omfång
- 366 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 169 x 238 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 915 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- CSR AND SUSTAINABLE BUSINESS introduces many perspectives on corporate social responsibility and sustainable business, as well as how the different perspectives are connected. The discussion is based on real examples and cases.
The development within CSR has been moving quickly, both in politics and in business. Phenomena, like social entrepreneurism, sustainable business strategies and new financial models relating to sustainability, have grown stronger. This book gives an overview of the most important concepts and theories, as well as offering a depth of historical perspectives and connections to business ethics. Theoretical aspects are combined with examples from a large number of companies and organizations. The text is divided into three parts. The first part provides an overview of the topic, its history and growth. The second part covers practices at companies and business operations. In the third part, the focus is on control and strategies for responsible, sustainable business. This first edition in English features some of the most influential experts in the field. The original Swedish edition published in 2012 has been used extensively in leading universities and management training courses in both Sweden and Finland for years.
Sanoma Utbildning 9789152360460 -
CSR i praktiken : hur företag jobbar med håll...
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2012. 245 sidor.
Mycket gott skick. signerad?
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147098279
- Titel
- CSR i praktiken : hur företag jobbar med hållbarhet för att tjäna pengar
- Författare
- Grankvist, Per
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 245 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 446 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Sveriges mest hyllade bok om CSR har kommit ut i en ny, uppdaterad upplaga med över 160 konkreta exempel på hur företag tjänar pengar på att jobba med hållbarhet. Insikten om att företag genom att bidra till att lösa samhällsproblem kan öka sin innovationsförmåga, konkurrenskraft och lönsamhet märks i allt fler organisationer, i allt fler branscher, i allt fler länder. Drivkraften är inte längre moral, men mammon. I "CSR i praktiken" visar Per Grankvist, samtidsanalytiker och hållbarhetsexpert, hur innovativa företag över hela världen förändrat sitt sätt att agera för att öka sin lönsamhet.
Läs mer
I denna reviderade och utökade upplaga av bästsäljaren ges både nya exempel och förklaringar till fler vanliga begrepp. Dessutom har en helt ny del adderats om den politiska bakgrunden till hur samhället sett på ansvarstagande under 1900-talet. I boken ingår nu även ett efterord med tankar om en tänkbar utveckling framåt, i skenet av bland annat Kinas ökade aptit på råvaror, det växande intresset för samhällsentreprenörskap och Occupy Wall Street-rörelsen.
Sagt om första upplagan av boken:
"CSR i praktiken borde vara en källa till inspiration och en ögonöppnare för många företagsledningar om hur man får igång – och lika viktigt – hur man integrerar CSR arbetet i verksamheten."
- Göran Holm VD, Coca-Cola Sverige
"En inspirerande bok som med sina många konkreta exempel belyser och tydliggör affärsnyttan av CSR."
- Anna Ryott generalsekreterare, SOS Barnbyar
"För den som söker exempel att använda i argumentation inför ledningen, personalen, kunderna, leverantörerna eller kanske inför sig själv är den här boken en guldgruva."
- Karolina Windell forskare Uppsala Universitet
"CSR i praktiken innehåller många intressanta, konkreta och faktaspäckade exempel på hur företag genom ett aktivt och framsynt hållbarhetsarbete kan öka sin lönsamhet. Många exempel är klockrena och kan direkt plockas in i den egna verksamheten och återanvändas!"
- Olle Blidholm fd. utvecklingschef hållbarhet, IKEA
"Boken innehåller många bra och enkla konkreta exempel på CSRarbete. Det är en mycket inspirerande bok som jag tror kan bidra till att ännu fler företag börjar tänka hållbart."
- Malin Ripa CSR-ansvarig, Volvo
"Boken är supertydlig med att hållbarhet skapar kundnytta och inspirerar oss att ta ett steg till."
- Johan Öhnell VD, Telge Energi
Om författarna
Per Grankvist är samtidsanalytiker och författare med fokus på hur företag kan jobba med hållbarhet. Han räknas som en av de mest inflytelserika experterna på området i Skandinavien. Per är också fristående kolumnist på ledarsidorna i Sydsvenskan och Helsingborgs Dagblad, och skriver om etik i Resumé.
Hur hållbarhet påverkar företags lönsamhet och innovationsförmåga i en värld där företagens förutsättningar snabbt omdefinieras är ett ständigt närvarande tema i hans artiklar, krönikor, tal och tweets.
Per har en bakgrund som hållbarhetsredaktör på Veckans affärer, rådgivare till flera stora europeiska företag och är en eftertraktad föreläsare inom både akademi och i näringslivet.
Han är även en flitig twittrare och kan följas på @pergrankvist. För mer information, se www.pergrankvist.se
Liber 2 9789147098279 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147112319
- Titel
- CSR: Företagsansvar i förändring
- Författare
- Grafström, Maria
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 290 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken ger en översikt inom CSR och fungerar som underlag för reflekterande diskussioner om företagets roll och ansvar i samhället.Boken ger en översikt inom CSR och fungerar som underlag för reflekterande diskussioner om företagets roll och ansvar i samhället.
Boken visar hur och varför idéer om företagsansvar förändras över tid och ger insyn i hur företag kan hantera dessa föränderliga krav på ansvarstagande. Den teoretiska diskussionen varvas med praktiska exempel från företag och andra organisationers arbete med socialt ansvar och hållbarhet.
Denna andra upplaga är baserad på aktuell forskning inom området och har genomgående uppdaterats med nya exempel på hur företag tar sig an frågor om samhällsansvar. Författarna har särskilt utvecklat diskussionen om anseende, kommunikation och sociala medier med utgångspunkt i det förändrade medielandskap som växer fram.
Boken riktar sig till studenter inom ekonomi och andra samhällsvetenskapliga ämnen på universitet och högskolor samt till företag och andra organisationer som är intresserade av bokens frågeställningar.
Om författarna
Maria Grafström är docent i företagsekonomi och verksam forskare vid Stockholm Centre for Organizational Research (Score) vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet. Pauline Göthberg, ekon.dr, arbetar som nationell samordnare för Sveriges landsting och regioners arbete med hållbar upphandling. Hon är även affilierad forskare vid Centrum för Bank och Finans, Kungliga Tekniska Högskolan. Karolina Windell är ekon.dr och verksam forskare vid Stockholm Centre for Organizational Research (Score) vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet.
Liber 2 9789147112319 -
CSR: Företagsansvar i förändring
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2015. 208 sidor.
Gott skick. Hanteringsspår på pärmen.
Anteckningar och understrykningar i blyerts.
Annars i mycket gott skick.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147112319
- Titel
- CSR: Företagsansvar i förändring
- Författare
- Grafström, Maria
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 290 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken ger en översikt inom CSR och fungerar som underlag för reflekterande diskussioner om företagets roll och ansvar i samhället.Boken ger en översikt inom CSR och fungerar som underlag för reflekterande diskussioner om företagets roll och ansvar i samhället.
Boken visar hur och varför idéer om företagsansvar förändras över tid och ger insyn i hur företag kan hantera dessa föränderliga krav på ansvarstagande. Den teoretiska diskussionen varvas med praktiska exempel från företag och andra organisationers arbete med socialt ansvar och hållbarhet.
Denna andra upplaga är baserad på aktuell forskning inom området och har genomgående uppdaterats med nya exempel på hur företag tar sig an frågor om samhällsansvar. Författarna har särskilt utvecklat diskussionen om anseende, kommunikation och sociala medier med utgångspunkt i det förändrade medielandskap som växer fram.
Boken riktar sig till studenter inom ekonomi och andra samhällsvetenskapliga ämnen på universitet och högskolor samt till företag och andra organisationer som är intresserade av bokens frågeställningar.
Om författarna
Maria Grafström är docent i företagsekonomi och verksam forskare vid Stockholm Centre for Organizational Research (Score) vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet. Pauline Göthberg, ekon.dr, arbetar som nationell samordnare för Sveriges landsting och regioners arbete med hållbar upphandling. Hon är även affilierad forskare vid Centrum för Bank och Finans, Kungliga Tekniska Högskolan. Karolina Windell är ekon.dr och verksam forskare vid Stockholm Centre for Organizational Research (Score) vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet.
Liber 2 9789147112319 -
CSR och hållbart företagande – [Upplaga 3]
Häftad bok. Sanoma Utbildning, Stockholm. 3 uppl. 2021. 437 sidor.
Mycket gott skick. "Boken samlar några av de mest inflytelserika experterna inom området och används vid ett stort antal universitet och chefsutbildningar i Sverige." Lite kantstött bok med små, lätta hanteringsspår. Fortfarande nästan som ny. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789152360279
- Titel
- CSR och hållbart företagande Upplaga 3
- Författare
- Borglund, Tommy
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2021
- Omfång
- 350 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 171 x 240 mm Ryggbredd 27 mm
- Vikt
- 837 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- CSR OCH HÅLLBART FÖRETAGANDE introducerar många perspektiv på företagens sociala ansvar och hållbart företagande, samt hur de olika perspektiven hänger ihop. Resonemangen knyter an till verkliga exempel och fall.
Utvecklingen inom CSR har gått snabbt inom både politik och företagande. Fenomen som socialt entreprenörskap, hållbara affärsstrategier och nya finansiella modeller kring hållbarhet har vuxit sig allt starkare. Nytt i denna upplaga är att de globala hållbarhetsmålen diskuteras mer ingående och ett helt nytt kapitel har tillkommit som diskuterar begrepp och fenomen kopplade till mångfald och integration. Boken ger både en överblick över de viktigaste koncepten och teorierna samt ett djup kring historiska perspektiv och företagsetiska kopplingar. Teori varvas med exempel från en lång rad företag och organisationer.
Boken är uppdelad i tre delar: Den första delen ger en överblick av ämnet, dess bakgrund och framväxt. Den andra delen tar upp företagens och affärsverksamhetens praktik. I den tredje delen lyfts fokus till styrning och strategier för ansvarsfullt och hållbart företagande.
Boken samlar några av de mest inflytelserika experterna inom området och används vid ett stort antal universitet och chefsutbildningar i Sverige.
Sanoma Utbildning, Stockholm 3 9789152360279 -
CSR i praktiken : hur företag jobbar med håll...
Häftad bok. Liber. ny reviderad / 2 uppl. 2012. 245 sidor.
Nära nyskick. (Boklåda:2)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147098279
- Titel
- CSR i praktiken : hur företag jobbar med hållbarhet för att tjäna pengar
- Författare
- Grankvist, Per
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 245 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 446 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Sveriges mest hyllade bok om CSR har kommit ut i en ny, uppdaterad upplaga med över 160 konkreta exempel på hur företag tjänar pengar på att jobba med hållbarhet. Insikten om att företag genom att bidra till att lösa samhällsproblem kan öka sin innovationsförmåga, konkurrenskraft och lönsamhet märks i allt fler organisationer, i allt fler branscher, i allt fler länder. Drivkraften är inte längre moral, men mammon. I "CSR i praktiken" visar Per Grankvist, samtidsanalytiker och hållbarhetsexpert, hur innovativa företag över hela världen förändrat sitt sätt att agera för att öka sin lönsamhet.
Läs mer
I denna reviderade och utökade upplaga av bästsäljaren ges både nya exempel och förklaringar till fler vanliga begrepp. Dessutom har en helt ny del adderats om den politiska bakgrunden till hur samhället sett på ansvarstagande under 1900-talet. I boken ingår nu även ett efterord med tankar om en tänkbar utveckling framåt, i skenet av bland annat Kinas ökade aptit på råvaror, det växande intresset för samhällsentreprenörskap och Occupy Wall Street-rörelsen.
Sagt om första upplagan av boken:
"CSR i praktiken borde vara en källa till inspiration och en ögonöppnare för många företagsledningar om hur man får igång – och lika viktigt – hur man integrerar CSR arbetet i verksamheten."
- Göran Holm VD, Coca-Cola Sverige
"En inspirerande bok som med sina många konkreta exempel belyser och tydliggör affärsnyttan av CSR."
- Anna Ryott generalsekreterare, SOS Barnbyar
"För den som söker exempel att använda i argumentation inför ledningen, personalen, kunderna, leverantörerna eller kanske inför sig själv är den här boken en guldgruva."
- Karolina Windell forskare Uppsala Universitet
"CSR i praktiken innehåller många intressanta, konkreta och faktaspäckade exempel på hur företag genom ett aktivt och framsynt hållbarhetsarbete kan öka sin lönsamhet. Många exempel är klockrena och kan direkt plockas in i den egna verksamheten och återanvändas!"
- Olle Blidholm fd. utvecklingschef hållbarhet, IKEA
"Boken innehåller många bra och enkla konkreta exempel på CSRarbete. Det är en mycket inspirerande bok som jag tror kan bidra till att ännu fler företag börjar tänka hållbart."
- Malin Ripa CSR-ansvarig, Volvo
"Boken är supertydlig med att hållbarhet skapar kundnytta och inspirerar oss att ta ett steg till."
- Johan Öhnell VD, Telge Energi
Om författarna
Per Grankvist är samtidsanalytiker och författare med fokus på hur företag kan jobba med hållbarhet. Han räknas som en av de mest inflytelserika experterna på området i Skandinavien. Per är också fristående kolumnist på ledarsidorna i Sydsvenskan och Helsingborgs Dagblad, och skriver om etik i Resumé.
Hur hållbarhet påverkar företags lönsamhet och innovationsförmåga i en värld där företagens förutsättningar snabbt omdefinieras är ett ständigt närvarande tema i hans artiklar, krönikor, tal och tweets.
Per har en bakgrund som hållbarhetsredaktör på Veckans affärer, rådgivare till flera stora europeiska företag och är en eftertraktad föreläsare inom både akademi och i näringslivet.
Han är även en flitig twittrare och kan följas på @pergrankvist. För mer information, se www.pergrankvist.se
Liber ny reviderad / 2 9789147098279 -
CSR i praktiken. Hur företag jobbar med hållb...
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2012. 245 sidor.
Mycket gott skick. Danskt band, trådbunden. Rakt och rent ex.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147098279
- Titel
- CSR i praktiken : hur företag jobbar med hållbarhet för att tjäna pengar
- Författare
- Grankvist, Per
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 245 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 446 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Sveriges mest hyllade bok om CSR har kommit ut i en ny, uppdaterad upplaga med över 160 konkreta exempel på hur företag tjänar pengar på att jobba med hållbarhet. Insikten om att företag genom att bidra till att lösa samhällsproblem kan öka sin innovationsförmåga, konkurrenskraft och lönsamhet märks i allt fler organisationer, i allt fler branscher, i allt fler länder. Drivkraften är inte längre moral, men mammon. I "CSR i praktiken" visar Per Grankvist, samtidsanalytiker och hållbarhetsexpert, hur innovativa företag över hela världen förändrat sitt sätt att agera för att öka sin lönsamhet.
Läs mer
I denna reviderade och utökade upplaga av bästsäljaren ges både nya exempel och förklaringar till fler vanliga begrepp. Dessutom har en helt ny del adderats om den politiska bakgrunden till hur samhället sett på ansvarstagande under 1900-talet. I boken ingår nu även ett efterord med tankar om en tänkbar utveckling framåt, i skenet av bland annat Kinas ökade aptit på råvaror, det växande intresset för samhällsentreprenörskap och Occupy Wall Street-rörelsen.
Sagt om första upplagan av boken:
"CSR i praktiken borde vara en källa till inspiration och en ögonöppnare för många företagsledningar om hur man får igång – och lika viktigt – hur man integrerar CSR arbetet i verksamheten."
- Göran Holm VD, Coca-Cola Sverige
"En inspirerande bok som med sina många konkreta exempel belyser och tydliggör affärsnyttan av CSR."
- Anna Ryott generalsekreterare, SOS Barnbyar
"För den som söker exempel att använda i argumentation inför ledningen, personalen, kunderna, leverantörerna eller kanske inför sig själv är den här boken en guldgruva."
- Karolina Windell forskare Uppsala Universitet
"CSR i praktiken innehåller många intressanta, konkreta och faktaspäckade exempel på hur företag genom ett aktivt och framsynt hållbarhetsarbete kan öka sin lönsamhet. Många exempel är klockrena och kan direkt plockas in i den egna verksamheten och återanvändas!"
- Olle Blidholm fd. utvecklingschef hållbarhet, IKEA
"Boken innehåller många bra och enkla konkreta exempel på CSRarbete. Det är en mycket inspirerande bok som jag tror kan bidra till att ännu fler företag börjar tänka hållbart."
- Malin Ripa CSR-ansvarig, Volvo
"Boken är supertydlig med att hållbarhet skapar kundnytta och inspirerar oss att ta ett steg till."
- Johan Öhnell VD, Telge Energi
Om författarna
Per Grankvist är samtidsanalytiker och författare med fokus på hur företag kan jobba med hållbarhet. Han räknas som en av de mest inflytelserika experterna på området i Skandinavien. Per är också fristående kolumnist på ledarsidorna i Sydsvenskan och Helsingborgs Dagblad, och skriver om etik i Resumé.
Hur hållbarhet påverkar företags lönsamhet och innovationsförmåga i en värld där företagens förutsättningar snabbt omdefinieras är ett ständigt närvarande tema i hans artiklar, krönikor, tal och tweets.
Per har en bakgrund som hållbarhetsredaktör på Veckans affärer, rådgivare till flera stora europeiska företag och är en eftertraktad föreläsare inom både akademi och i näringslivet.
Han är även en flitig twittrare och kan följas på @pergrankvist. För mer information, se www.pergrankvist.se
Liber 2 9789147098279 -
CSR och hållbart företagande – [Upplaga 2]
Häftad bok. Sanoma Utbildning. 2:1 uppl. 2017. 364 sidor.
Gott skick. Andra upplagan. Läst men fortsatt fint exemplar. Främre pärmen är veckad i hörnen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789152340455
- Titel
- CSR och hållbart företagande
- Författare
- Borglund, Tommy
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2017
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 185 x 237 mm Ryggbredd 26 mm
- Vikt
- 828 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den nya upplagan av CSR och hållbart företagande är uppdaterad för att följa med i den snabba utvecklingen på området. Boken har bland annat fått en ny struktur och ett nytt kapitel om hållbarhetsredovisning. CSR och hållbart företagande presenterar ämnesområdet Corporate Social Responsibility. Boken introducerar läsaren till de många frågor som utgör CSR och visar samtidigt hur de olika frågorna hänger ihop. Områden som boken går igenom är bland andra: etiska riktlinjer, anti-korruption, miljö- och hållbarhetsfrågor, marknadsföring och strategier. Boken innehåller även case med exempel från CSR-området. CSR och hållbart företagande är den hittills mest omfattande bok som beskriver CSR på svenska. Den är författad av några av Sveriges främsta experter i ämnet. Alla har en bakgrund som akademiska forskare och texterna i boken knyter an till det etablerade kunskapsläget.
Sanoma Utbildning 2:1 9789152340455 -
CSR and Sustainable Business
Häftad bok. Sanoma Utbildning. 1:1 uppl. 2017. 366 sidor.
Mycket gott skick. I någon utsträckning läst men fortsatt fint exemplar. Tillskrift i bläck på titelsidan. First Edition. "CSR and Sustainable Business introduces many perspectives on corporate social responsibility and sustainable business, as well as showing how the diffe läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789152350461
- Titel
- CSR and sustainable business
- Författare
- Borglund, Tommy
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 366 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 184 x 237 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 753 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- CSR and Sustainable Business introduces many perspectives on corporate social responsibility and sustainable business, as well as showing how the different perspectives are connected. The discussion is based on real examples and cases. The development within CSR has been fast. New phenomena, like social entrepreneurism, sustainable business strategies and new financial models relating to sustainability, have grown stronger. This book gives an overview of the most important concepts and theories, as well as offering a depth of historical perspectives and connections to business ethics. Theoretical aspects are combined with examples from a large number of companies and organizations. The text is divided into three parts. The first part provides an overview of the topic, its history and growth. The second part covers practices at companies and business operations. In the third part, the focus is on steering and strategies for responsible, sustainable business. The book features some of the most influential experts in the field and is used at many universities and management training courses in Sweden. CSR and Sustainable Business is written by Hans De Geer, Tommy Borglund, Susanne Sweet, Magnus Frostenson, Lin Lerpold, Sara Nordbrand, Emma Sjöström and Karolina Windell.
Sanoma Utbildning 1:1 9789152350461 -
Företagsansvar - CSR som managementidé
Häftad bok.
Mycket gott skick. Studentlitteratur. uppl.1. 2011. 198 s. lättare skav på pärm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144068794
- Titel
- Företagsansvar : CSR som managementidé
- Författare
- Ardenfors, Matilda
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 198 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 297 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- CSR, företags sociala ansvarstagande, har blivit ett populärt koncept i företagsvärlden. Denna bok behandlar CSR som en managementidé, det vill säga som ett redskap för verksamhetsstyrning. Boken visar att CSR har mycket gemensamt med andra populära managementidéer – lean production, total quality management, just-in-time, business process reenginering och six sigma, för att nämna några. Men det finns också väsentliga skillnader. I boken redogörs för hur CSR uppkommer och sprids i företagets omvärld, men även för vad som händer när CSR når företagsledningar, implementeras och används i den dagliga verksamheten. Författarna visar att två grundläggande värden för allt företagande – legitimitet och effektivitet – är lämpliga för att analysera hur CSR påverkar företag, samt hur CSR liknar och skiljer sig från andra populära managementidéer. Boken är lämplig för kurser i ekonomi vid universitet och högskola, för forskare och insatta praktiker.
9789144068794 -
CSR: En fluga eller konsten att tjäna mer pen...
Häftad bok. Kerasos. 1 uppl. 2009. 96 sidor.
Nära nyskick. Danskt band. Boken är oläst. Omslaget har några små märken.
I boken får du lära dig mer om CSR och hur du kan använda det i din egen verksamhet. Det handlar om samhällsansvar - och möjlighet att tjäna mer goda pengar. … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197570831
- Titel
- CSR: En fluga eller konsten att tjäna mer pengar
- Författare
- Sofia Cerne
- Förlag
- Master Management
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 96 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 145 x 219 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 265 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- INNEHÅLLSFÖRTECKNING
1. VAD ÄR CSR?
2. CHECKLISTA
3. VARFÖR CSR?
4. HISTORIK
5. VARFÖR CSR JUST NU?
6. DET ÄR LÖNSAMT!
7. HUR OCH VEM SKA GÖRA DET VEMS ÄR ANSVARET?
8. I PRAKTIKEN
9. INRESSENTERNA, PÅVERKA ELLER PÅVERKAS?
10. EXEMPEL PÅ CSR-AKTIVITETER
11. EXEMPEL DÄR CSR LETT TILL MER OCH FLER AFFÄRER
12. INKÖPARENS ROLL
13. STEG FÖR STEG MOT EN CSR-STRATEGI
14. KOMMUNIKATIONEN
15. REDOVISNINGAR, KODER OCH REGLER
Sagt om boken och författaren
Den här boken är jätteviktig, Sofia!
VD medelstort företag i IT-branschen
Bra blandning av teori och praktik VD mindre internationellt bolag
Sofia gör CSR konkret och begripligt Soloföretagare
Sofia Cerne har specialiserat sig inom personligt ledarskap och entreprenörskap, med en fil.kand från Uppsala universitet. Hon har tidigare skrivit och gett två böcker, Det goda livet och Etik och värderingar i företagsamhetens tjänst.
Hon äger och driver företaget Kerasos och har erfarenhet som styrelseledamot från ett antal olika områden och arbetar som rådgivare på NyföretagarCentrum Nacka Värmdö Tyresö. Hon är grundare och fd VD för Entreprenörskapsstiftelsen Drivhuset vid Uppsala universitet. Hon har arbetat i flera afrikanska länder med utvecklingsfrågor, i sitt första företag i början av seklet ägnade hon sig åt framför allt näringslivssamverkan och utveckling, samt CSR frågor.
Kerasos 1 9789197570831 -
CSR
Häftad bok. Prazska mestska pojistovna. 104 sidor.
Mycket gott skick. Text på checkiska, tyska, franska och engelska. Svartvita foton. Pärmkanterna invikta.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKPrazska mestska pojistovna -
Värdeskapande CSR : hur företag tar socialt a...
Häftad bok. Norstedts Akademiska Förlag. 1 uppl. 2008. 165 sidor.
Nära nyskick. Hel och välvårdad bok.
Under bokstaven H.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172276161
- Titel
- Värdeskapande CSR : hur företag tar socialt ansvar
- Författare
- Borglund, Tommy
- Förlag
- Norstedts Akademiska Förlag
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 165 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 262 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken utgår från en såväl teoretisk som praktiskt förankrad genomgång av vad CSR (Corporate Social Resonsibility) är, och hur det idag används som ett värdeskapande verktyg av allt fler företag. I boken redogör också företrädare för flera stora svenska företag hur de arbetar med frågan, inte minst ur ett kommunikativt perspektiv.
Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Norstedts Akademiska Förlag 1 9789172276161 -
CSR – en guide till företagets ansvar
Häftad bok. Sanoma Utbildning. 2012. 306 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789152304778
- Titel
- CSR – en guide till företagets ansvar
- Författare
- Tommy Borglund - Hans De Geer - Magnus Frostenson - Lin Lerpold - Sara Nordbrand - Emma Sjöström - Susanne Sweet - Karolina Windell
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2012
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 184 x 238 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 701 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- CSR - en guide till företagets ansvar presenterar ämnesområdet Corporate Social Responsibility. Boken introducerar läsaren till de många frågor som utgör CSR och visar samtidigt hur de olika frågorna hänger ihop. Områden som boken går igenom är bland andra: etiska riktlinjer, anti-korruption, miljö- och hållbarhetsfrågor, marknadsföring och strategier. Boken innehåller även case med exempel från CSR-området.CSR - en guide till företagets ansvar är den hittills mest omfattande bok som beskriver CSR på svenska. Den är författad av några av Sveriges främsta experter i ämnet. Alla har en bakgrund som akademiska forskare och texterna i boken knyter an till det etablerade kunskapsläget.
Sanoma Utbildning 9789152304778 -
CSR i praktiken : hur företag jobbar med håll...
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2012. 245 sidor.
Mycket gott skick. Med understrykningar. Är det verkligen möjligt för alla företag att bidra till ett bättre samhällsklimat och till minskad miljöförstöring och samtidigt fortsätta vara lönsamma? Är samhällsansvaret ännu ett av de krav som läggs på företag eller kan det ock läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147098279
- Titel
- CSR i praktiken : hur företag jobbar med hållbarhet för att tjäna pengar
- Författare
- Grankvist, Per
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 245 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 446 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Sveriges mest hyllade bok om CSR har kommit ut i en ny, uppdaterad upplaga med över 160 konkreta exempel på hur företag tjänar pengar på att jobba med hållbarhet. Insikten om att företag genom att bidra till att lösa samhällsproblem kan öka sin innovationsförmåga, konkurrenskraft och lönsamhet märks i allt fler organisationer, i allt fler branscher, i allt fler länder. Drivkraften är inte längre moral, men mammon. I "CSR i praktiken" visar Per Grankvist, samtidsanalytiker och hållbarhetsexpert, hur innovativa företag över hela världen förändrat sitt sätt att agera för att öka sin lönsamhet.
Läs mer
I denna reviderade och utökade upplaga av bästsäljaren ges både nya exempel och förklaringar till fler vanliga begrepp. Dessutom har en helt ny del adderats om den politiska bakgrunden till hur samhället sett på ansvarstagande under 1900-talet. I boken ingår nu även ett efterord med tankar om en tänkbar utveckling framåt, i skenet av bland annat Kinas ökade aptit på råvaror, det växande intresset för samhällsentreprenörskap och Occupy Wall Street-rörelsen.
Sagt om första upplagan av boken:
"CSR i praktiken borde vara en källa till inspiration och en ögonöppnare för många företagsledningar om hur man får igång – och lika viktigt – hur man integrerar CSR arbetet i verksamheten."
- Göran Holm VD, Coca-Cola Sverige
"En inspirerande bok som med sina många konkreta exempel belyser och tydliggör affärsnyttan av CSR."
- Anna Ryott generalsekreterare, SOS Barnbyar
"För den som söker exempel att använda i argumentation inför ledningen, personalen, kunderna, leverantörerna eller kanske inför sig själv är den här boken en guldgruva."
- Karolina Windell forskare Uppsala Universitet
"CSR i praktiken innehåller många intressanta, konkreta och faktaspäckade exempel på hur företag genom ett aktivt och framsynt hållbarhetsarbete kan öka sin lönsamhet. Många exempel är klockrena och kan direkt plockas in i den egna verksamheten och återanvändas!"
- Olle Blidholm fd. utvecklingschef hållbarhet, IKEA
"Boken innehåller många bra och enkla konkreta exempel på CSRarbete. Det är en mycket inspirerande bok som jag tror kan bidra till att ännu fler företag börjar tänka hållbart."
- Malin Ripa CSR-ansvarig, Volvo
"Boken är supertydlig med att hållbarhet skapar kundnytta och inspirerar oss att ta ett steg till."
- Johan Öhnell VD, Telge Energi
Om författarna
Per Grankvist är samtidsanalytiker och författare med fokus på hur företag kan jobba med hållbarhet. Han räknas som en av de mest inflytelserika experterna på området i Skandinavien. Per är också fristående kolumnist på ledarsidorna i Sydsvenskan och Helsingborgs Dagblad, och skriver om etik i Resumé.
Hur hållbarhet påverkar företags lönsamhet och innovationsförmåga i en värld där företagens förutsättningar snabbt omdefinieras är ett ständigt närvarande tema i hans artiklar, krönikor, tal och tweets.
Per har en bakgrund som hållbarhetsredaktör på Veckans affärer, rådgivare till flera stora europeiska företag och är en eftertraktad föreläsare inom både akademi och i näringslivet.
Han är även en flitig twittrare och kan följas på @pergrankvist. För mer information, se www.pergrankvist.se
Liber 2 9789147098279 -
CSR – en guide till företagets ansvar
Häftad bok. Sanoma Utbildning. 2012.
Nära nyskick. CSR - en guide till företagets ansvar presenterar ämnesområdet Corporate Social Responsibility. Boken introducerar läsaren till de många frågor som utgör CSR och visar samtidigt hur de olika frågorna hänger ihop. Områden som boken går igenom är bland and läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789152304778
- Titel
- CSR – en guide till företagets ansvar
- Författare
- Tommy Borglund - Hans De Geer - Magnus Frostenson - Lin Lerpold - Sara Nordbrand - Emma Sjöström - Susanne Sweet - Karolina Windell
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2012
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 184 x 238 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 701 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- CSR - en guide till företagets ansvar presenterar ämnesområdet Corporate Social Responsibility. Boken introducerar läsaren till de många frågor som utgör CSR och visar samtidigt hur de olika frågorna hänger ihop. Områden som boken går igenom är bland andra: etiska riktlinjer, anti-korruption, miljö- och hållbarhetsfrågor, marknadsföring och strategier. Boken innehåller även case med exempel från CSR-området.CSR - en guide till företagets ansvar är den hittills mest omfattande bok som beskriver CSR på svenska. Den är författad av några av Sveriges främsta experter i ämnet. Alla har en bakgrund som akademiska forskare och texterna i boken knyter an till det etablerade kunskapsläget.
Sanoma Utbildning 9789152304778 -
CSR i praktiken. Hur företag jobbar med hållb...
Häftad bok. Liber . 2 uppl. 2012. 246 sidor.
Nära nyskick. Ny reviderad upplaga av "Sveriges mest hyllade bok" om Corporate Social Responsibility och hållbarhet.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKLiber 2 -
Värdeskapande CSR : hur företag tar socialt a...
Häftad bok. Norstedts Akademiska Förlag. 1 uppl. 2008. 165 sidor.
Nyskick. Förlagsny, oläst. Flera ex i lager.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172276161
- Titel
- Värdeskapande CSR : hur företag tar socialt ansvar
- Författare
- Borglund, Tommy
- Förlag
- Norstedts Akademiska Förlag
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 165 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 262 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken utgår från en såväl teoretisk som praktiskt förankrad genomgång av vad CSR (Corporate Social Resonsibility) är, och hur det idag används som ett värdeskapande verktyg av allt fler företag. I boken redogör också företrädare för flera stora svenska företag hur de arbetar med frågan, inte minst ur ett kommunikativt perspektiv.
Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Norstedts Akademiska Förlag 1 9789172276161 -
CSR – en guide till företagets ansvar
Häftad bok. Sanoma Utbildning. 2012.
Mycket gott skick. Enstaka hanteringsspår utvändigt. Invändigt i utmärkt skick.
När du handlar böcker av mig:
* Jag skickar ditt paket spårbart med Schenker eller Postnord. Du får ett försändelsenummer och kan följa paketets väg.
* Enhetsfrakt innebär att du kan kö läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789152304778
- Titel
- CSR – en guide till företagets ansvar
- Författare
- Tommy Borglund - Hans De Geer - Magnus Frostenson - Lin Lerpold - Sara Nordbrand - Emma Sjöström - Susanne Sweet - Karolina Windell
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2012
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 184 x 238 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 701 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- CSR - en guide till företagets ansvar presenterar ämnesområdet Corporate Social Responsibility. Boken introducerar läsaren till de många frågor som utgör CSR och visar samtidigt hur de olika frågorna hänger ihop. Områden som boken går igenom är bland andra: etiska riktlinjer, anti-korruption, miljö- och hållbarhetsfrågor, marknadsföring och strategier. Boken innehåller även case med exempel från CSR-området.CSR - en guide till företagets ansvar är den hittills mest omfattande bok som beskriver CSR på svenska. Den är författad av några av Sveriges främsta experter i ämnet. Alla har en bakgrund som akademiska forskare och texterna i boken knyter an till det etablerade kunskapsläget.
Sanoma Utbildning 9789152304778 -
The Age of Responsibility: CSR 2.0 and the Ne...
Inbunden bok. John Wiley & Sons. 1 uppl. 2011. 408 sidor.
Gott skick. Några understrykningar i blyerts. KG
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780470688571
- Titel
- The Age of Responsibility: CSR 2.0 and the New DNA of Business
- Författare
- Wayne Visser
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 408 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 1 9780470688571 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
CSR and Sustainable Business
Häftad bok. Sanoma Utbildning. 2017. 366 sidor.
Nära nyskick. Endast minimala spår av hantering. First Edition. "CSR and Sustainable Business introduces many perspectives on corporate social responsibility and sustainable business, as well as showing how the different perspectives are connected. The discussion is ba läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789152350461
- Titel
- CSR and sustainable business
- Författare
- Borglund, Tommy
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 366 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 184 x 237 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 753 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- CSR and Sustainable Business introduces many perspectives on corporate social responsibility and sustainable business, as well as showing how the different perspectives are connected. The discussion is based on real examples and cases. The development within CSR has been fast. New phenomena, like social entrepreneurism, sustainable business strategies and new financial models relating to sustainability, have grown stronger. This book gives an overview of the most important concepts and theories, as well as offering a depth of historical perspectives and connections to business ethics. Theoretical aspects are combined with examples from a large number of companies and organizations. The text is divided into three parts. The first part provides an overview of the topic, its history and growth. The second part covers practices at companies and business operations. In the third part, the focus is on steering and strategies for responsible, sustainable business. The book features some of the most influential experts in the field and is used at many universities and management training courses in Sweden. CSR and Sustainable Business is written by Hans De Geer, Tommy Borglund, Susanne Sweet, Magnus Frostenson, Lin Lerpold, Sara Nordbrand, Emma Sjöström and Karolina Windell.
Sanoma Utbildning 9789152350461 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147087532
- Titel
- CSR: Företagsansvar i förändring
- Författare
- Grafström, Maria
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 280 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken ger en översikt inom CSR och fungerar som underlag för reflekterande diskussioner om företagets roll och ansvar i samhället.
Läs mer
Boken visar hur och varför idéer om företagsansvar förändras över tid och ger insyn i hur företag kan hantera dessa föränderliga krav på ansvarstagande. Den teoretiska diskussionen varvas med praktiska exempel från företag och andra organisationers arbete med socialt ansvar och hållbarhet.
Denna andra upplaga är baserad på aktuell forskning inom området och har genomgående uppdaterats med nya exempel på hur företag tar sig an frågor om samhällsansvar. Författarna har särskilt utvecklat diskussionen om anseende, kommunikation och sociala medier med utgångspunkt i det förändrade medielandskap som växer fram.
Boken riktar sig till studenter inom ekonomi och andra samhällsvetenskapliga ämnen på universitet och högskolor samt till företag och andra organisationer som är intresserade av bokens frågeställningar.
Om författarna
Maria Grafström är docent i företagsekonomi och verksam forskare vid Stockholm Centre for Organizational Research (Score) vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet.
Pauline Göthberg, ekon.dr, arbetar som nationell samordnare för Sveriges landsting och regioners arbete med hållbar upphandling. Hon är även affilierad forskare vid Centrum för Bank och Finans, Kungliga Tekniska Högskolan.
Karolina Windell är ekon.dr och verksam forskare vid Stockholm Centre for Organizational Research (Score) vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet.
Liber 1 9789147087532 -
CSR for HR: A Necessary Partnership for Advan...
Inbunden bok. Greenleaf Publishing Limited. 2010.
Mycket gott skick. Namnteckning, annars mycket gott ex.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781906093464
- Titel
- CSR for HR: A Necessary Partnership for Advancing Responsible Business Practices [Elektronisk resurs]
- Författare
- Cohen, Elaine
- Förlag
- Greenleaf Publishing Limited
- Utgivningsår
- 2010
- Språk
- English
Greenleaf Publishing Limited 9781906093464 -
CSR – en guide till företagets ansvar
Häftad bok. Sanoma Utbildning. 1 uppl. 2012. 349 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789152304778
- Titel
- CSR – en guide till företagets ansvar
- Författare
- Tommy Borglund - Hans De Geer - Magnus Frostenson - Lin Lerpold - Sara Nordbrand - Emma Sjöström - Susanne Sweet - Karolina Windell
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2012
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 184 x 238 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 701 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- CSR - en guide till företagets ansvar presenterar ämnesområdet Corporate Social Responsibility. Boken introducerar läsaren till de många frågor som utgör CSR och visar samtidigt hur de olika frågorna hänger ihop. Områden som boken går igenom är bland andra: etiska riktlinjer, anti-korruption, miljö- och hållbarhetsfrågor, marknadsföring och strategier. Boken innehåller även case med exempel från CSR-området.CSR - en guide till företagets ansvar är den hittills mest omfattande bok som beskriver CSR på svenska. Den är författad av några av Sveriges främsta experter i ämnet. Alla har en bakgrund som akademiska forskare och texterna i boken knyter an till det etablerade kunskapsläget.
Sanoma Utbildning 1 9789152304778 -
CSR - en guide till företagets ansvar (utkomm...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Sanoma Utbildning, 2012 2012 Häftad Utmärkt skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789152304778
- Titel
- CSR – en guide till företagets ansvar
- Författare
- Tommy Borglund - Hans De Geer - Magnus Frostenson - Lin Lerpold - Sara Nordbrand - Emma Sjöström - Susanne Sweet - Karolina Windell
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2012
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 184 x 238 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 701 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- CSR - en guide till företagets ansvar presenterar ämnesområdet Corporate Social Responsibility. Boken introducerar läsaren till de många frågor som utgör CSR och visar samtidigt hur de olika frågorna hänger ihop. Områden som boken går igenom är bland andra: etiska riktlinjer, anti-korruption, miljö- och hållbarhetsfrågor, marknadsföring och strategier. Boken innehåller även case med exempel från CSR-området.CSR - en guide till företagets ansvar är den hittills mest omfattande bok som beskriver CSR på svenska. Den är författad av några av Sveriges främsta experter i ämnet. Alla har en bakgrund som akademiska forskare och texterna i boken knyter an till det etablerade kunskapsläget.
9789152304778 -
CSR: En fluga? Eller konsten att tjäna mer pe...
Häftad bok. Kerasos. 2009. 96 sidor.
Nära nyskick. INNEHÅLLSFÖRTECKNING1. VAD ÄR CSR?2. CHECKLISTA3. VARFÖR CSR?4. HISTORIK5. VARFÖR CSR JUST NU?6. DET ÄR LÖNSAMT!7. HUR OCH VEM SKA GÖRA DET ? VEMS ÄR ANSVARET?8. I PRAKTIKEN?9. INRESSENTERNA, PÅVERKA ELLER PÅVERKAS?10. EXEMPEL PÅ CSR-AKTIVITETER11. EXEMPE läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197570831
- Titel
- CSR: En fluga eller konsten att tjäna mer pengar
- Författare
- Sofia Cerne
- Förlag
- Master Management
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 96 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 145 x 219 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 265 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- INNEHÅLLSFÖRTECKNING
1. VAD ÄR CSR?
2. CHECKLISTA
3. VARFÖR CSR?
4. HISTORIK
5. VARFÖR CSR JUST NU?
6. DET ÄR LÖNSAMT!
7. HUR OCH VEM SKA GÖRA DET VEMS ÄR ANSVARET?
8. I PRAKTIKEN
9. INRESSENTERNA, PÅVERKA ELLER PÅVERKAS?
10. EXEMPEL PÅ CSR-AKTIVITETER
11. EXEMPEL DÄR CSR LETT TILL MER OCH FLER AFFÄRER
12. INKÖPARENS ROLL
13. STEG FÖR STEG MOT EN CSR-STRATEGI
14. KOMMUNIKATIONEN
15. REDOVISNINGAR, KODER OCH REGLER
Sagt om boken och författaren
Den här boken är jätteviktig, Sofia!
VD medelstort företag i IT-branschen
Bra blandning av teori och praktik VD mindre internationellt bolag
Sofia gör CSR konkret och begripligt Soloföretagare
Sofia Cerne har specialiserat sig inom personligt ledarskap och entreprenörskap, med en fil.kand från Uppsala universitet. Hon har tidigare skrivit och gett två böcker, Det goda livet och Etik och värderingar i företagsamhetens tjänst.
Hon äger och driver företaget Kerasos och har erfarenhet som styrelseledamot från ett antal olika områden och arbetar som rådgivare på NyföretagarCentrum Nacka Värmdö Tyresö. Hon är grundare och fd VD för Entreprenörskapsstiftelsen Drivhuset vid Uppsala universitet. Hon har arbetat i flera afrikanska länder med utvecklingsfrågor, i sitt första företag i början av seklet ägnade hon sig åt framför allt näringslivssamverkan och utveckling, samt CSR frågor.
Kerasos 9789197570831
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
