-
Digitalisering, literacy och multimodalitet
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2023. 137 sidor.
Mycket gott skick. Lite fläckig på framsidan, annars ingen anmärkning
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144159751
- Titel
- Digitalisering, literacy och multimodalitet
- Författare
- Edvardsson, Jenny
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2023
- Omfång
- 137 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 213 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Elevernas digitala kompetens i skolans olika ämnen betonas starkt i läroplanerna. Digitaliseringens betydelse för lärande är en nyckelfråga för lärare, skolledare och samhället i stort. Men vad innebär digitaliseringen i skolan? Hur kan den bli en del av elevernas literacyutveckling? Och vad kan de ökade möjligheterna att uttrycka sig multimodalt betyda för elevernas lärande och lärarens undervisning?
Författarna resonerar om digitaliseringen av skolan och tar upp såväl potentiellt positiva som negativa aspekter. De sätter teorier om digitaliseringens inverkan på mänsklig kommunikation i relation till läsande, skrivande och samtalande samt diskuterar hur olika modaliteter – bilder, ljud, text – kan samverka i klassrumsarbete och undervisning. Genom konkreta exempel från ämnena svenska och historia ges en tydlig bild av vad digitaliseringen kan innebära för lärarens planering, genomförande av undervisningen och efterarbete.
Denna andra upplaga är anpassad till skolans styrdokument 2022 och uppdaterad med forskning och utveckling inom området.
Digitalisering, literacy och multimodalitet vänder sig till lärare och lärarstudenter med intresse för digitaliseringens möjligheter och utmaningar.
Studentlitteratur AB 2 9789144159751 -
Digitalisering, literacy och multimodalitet
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2018. 114 sidor.
Gott skick. Inplastad,utgallrad från bibliotek.
Inga anteckningar...Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144117362
- Titel
- Digitalisering, literacy och multimodalitet
- Författare
- Edvardsson, Jenny
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 114 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm
- Vikt
- 180 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Elevernas digitala kompetens i skolans olika ämnen betonas starkt i de reviderade läroplanerna från 2017, och digitaliseringens betydelse för lärande är en nyckelfråga för lärare, skolledare och samhället i stort. Men vad innebär digitaliseringen i skolan? Hur kan den bli en del av elevernas literacyutveckling? Och vad kan de ökade möjligheterna att uttrycka sig multimodalt betyda för elevernas lärande och lärarens undervisning? Författarna resonerar kring digitaliseringen av skolan och tar upp såväl potentiellt positiva som negativa aspekter. De sätter teorier kring digitalisering och dess inverkan på mänsklig kommunikation i relation till läsande, skrivande och samtalande samt diskuterar hur olika modaliteter – bilder, ljud, text – kan samverka i klassrumsarbete och undervisning.
För att ge en tydlig bild av vad digitaliseringen kan innebära för lärarens planering, genomförande av undervisningen och efterarbete ges konkreta exempel från ämnena svenska och historia i gymnasiets årskurs 1. Digitalisering, literacy och multimodalitet vänder sig till en bred grupp av lärare och lärarstudenter med intresse för digitaliseringens möjligheter och utmaningar.
Studentlitteratur AB 1 9789144117362 -
Digitalisering, literacy och multimodalitet
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2018. 114 sidor.
Gott skick. Inplastad, gallrad från bibliotek.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144117362
- Titel
- Digitalisering, literacy och multimodalitet
- Författare
- Edvardsson, Jenny
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 114 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm
- Vikt
- 180 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Elevernas digitala kompetens i skolans olika ämnen betonas starkt i de reviderade läroplanerna från 2017, och digitaliseringens betydelse för lärande är en nyckelfråga för lärare, skolledare och samhället i stort. Men vad innebär digitaliseringen i skolan? Hur kan den bli en del av elevernas literacyutveckling? Och vad kan de ökade möjligheterna att uttrycka sig multimodalt betyda för elevernas lärande och lärarens undervisning? Författarna resonerar kring digitaliseringen av skolan och tar upp såväl potentiellt positiva som negativa aspekter. De sätter teorier kring digitalisering och dess inverkan på mänsklig kommunikation i relation till läsande, skrivande och samtalande samt diskuterar hur olika modaliteter – bilder, ljud, text – kan samverka i klassrumsarbete och undervisning.
För att ge en tydlig bild av vad digitaliseringen kan innebära för lärarens planering, genomförande av undervisningen och efterarbete ges konkreta exempel från ämnena svenska och historia i gymnasiets årskurs 1. Digitalisering, literacy och multimodalitet vänder sig till en bred grupp av lärare och lärarstudenter med intresse för digitaliseringens möjligheter och utmaningar.
Studentlitteratur AB 1 9789144117362
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
