-
Medier och kultur
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 417 sidor.
Mycket gott skick. Namnad. Stämplar i titelsidan. Textmarkeringar i rosa. I snittet är M-J skrivet. Detta är en grundbok i medieanalys och medieteori. Denna introduktionsbok ger en bred och djup förståelse av mediernas förhållande till, samspel med och integration i kulture läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144007489
- Titel
- Medier och kultur
- Författare
- Kirsten Drotner
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 417 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Huvudtendensen i aktuell medieforskning är närmandet mellan humanistiskt och samhällsvetenskapligt inspirerad teori och metod. Medier och kultur analyserar hur massmedier bidrar till kulturen genom att tillskriva detta samhällelig mening. Denna introduktionsbok ger en både bred och djup förståelse av mediernas förhållande till, samspel med och integration i kulturen.
Medier och kultur belyser medier från fyra olika utgångspunkter:
1.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144007489 -
Medieresor : om medier för pedagoger
Inbunden bok. Sveriges Utbildningsradio AB. 2004. 204 sidor.
Nära nyskick. CD finns
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789125040009
- Titel
- Medieresor : om medier för pedagoger
- Författare
- Olson, Kristin
- Förlag
- Sveriges Utbildningsradio AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Språk
- Svenska
Sveriges Utbildningsradio AB 9789125040009 -
Mörk magi i vita medier – Svensk nyhetsjourna...
Häftad bok. Carlssons; Carlsson bokförlag, Stockholm. 1998. 139 sidor.
Gott skick. Smärre yttre nötningar/hanteringsspår, även en gammal prislapp. Inlagan är dock i mycket gott skick. Antologi som belyser journalistik kring invandrare och flyktingar, främlingsfientlighet och rasism.
Bokens redaktör Ylva Brune har skrivit ett bidrag om läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172038219
- Titel
- Mörk magi i vita medier Svensk nyhetsjournalistik om invandrare,
- Författare
- Ylva red Brune
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 140 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 130 x 210 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 209 g
- Språk
- Svenska
Carlssons; Carlsson bokförlag, Stockholm 9789172038219 -
Sociala medier : en marknadsföringshandbok
Häftad bok. Bokförlaget Redaktionen i Sthlm. 2010. 172 sidor.
Nära nyskick. Boken är läst varsamt och har inga direkta hanteringsspår. Se gärna mina övriga böcker för samfrakt
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197874762
- Titel
- Sociala medier : en marknadsföringshandbok
- Författare
- Emil Holmström - Erik Wikberg
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 172 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Alla pratar om sociala medier. Om hur viktigt det är att synas och finnas med som företag.
Frågan är: På vilka sätt kan sociala medier bli en guldgruva och framtida möjlighet för ditt företag? Just det får du hjälp att avgöra i den här snabba guiden. Författarna visar steg för steg hur du bär dig åt för att marknadsföra dig i sociala medier som Facebook, Twitter, Youtube och LinkedIn.
Det finns tre viktiga tankar med den här handboken:
1. Att du ska kunna avgöra om sociala medier är något för ditt företag att lägga kraft på (för de flesta är det rätt).
2. Att du ska kunna fixa det här snabbt själv (boken ger dig praktiska checklistor, smarta tips och steg för steg-guider till hur du får det att hända).
3. Att du ska kliva förbi konkurrenterna 2011.
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm 9789197874762 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKGleerups Första -
Att fånga lärandet - Pedagogisk dokumentation...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2000. 120 sidor.
Gott skick. Klistermärke på framsidan men annars ingen anmärkning
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147049424
- Titel
- Att fånga lärandet - Pedagogisk dokumentation med hjälp av olika medier
- Författare
- Wehner-Godée, Christina
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 120 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 182 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur tar man bäst till vara lusten och nyfikenheten i lärandet? Varför är det ibland lätt att lära och varför går det ibland inte alls?
I denna nya upplaga av Att fånga lärandet beskriver Christina Wehner Godée hur förskolelärare och lärare kan få nya perspektiv på barns lärandesituation med hjälp pedagogiks dokumentation och olika medier. Genom att använda kamera, ljudupptagare eller penna och papper kan man som pedagog betrakta situationer utifrån och få nya perspektiv på både andras och sitt eget lärande.
Läs mer
Författaren tar avstamp i frågorna: Vad är meningsfullt att dokumentera och varför? På vilket sätt kan man använda de olika medierna? Vad kan dokumentationen få för pedagogiska konsekvenser i ett förändringsarbete?
Om författarna
Christina Wehner-Godée är läromedelsförfattare och har undervisat i didaktik och media vid Lärarhögskolan i Stockholm, nuvarande Stockholms universitet.
Liber 1 9789147049424 -
Makt och medier : En bok om samspelet mellan...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 294 sidor.
Nyskick. Oläst. I fokus för denna bok står samspelet mellan medborgare, medier och makthavare. Den centrala frågan gäller om den svenska demokratin blivit en medialiserad demokrati. Vad händer med demokratin i en tid av professionaliserad politik, professionaliser läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144009889
- Titel
- Makt och medier : En bok om samspelet mellan medborgarna, medierna och de politiska makthavarna
- Författare
- Jesper Strömbäck
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 294 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
Studentlitteratur AB 1 9789144009889 -
Skriva i sociala medier. Handbok för digitala...
Häftad bok.
Nyskick. En praktisk guide för myndigheter och företag om effektiv kommunikation på sociala medier. | Morfem, Utg. 2017 | Häftad. 8:o (148x210 mm)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198125030
- Titel
- Skriva i sociala medier. Handbok för digitala redaktörer
- Författare
- Herbert, Ingrid
- Förlag
- Prodicta förlag
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 100 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Sociala medier – ett roligt och enkelt sätt att kommunicera med kunder och medborgare. Eller ett hopplöst pladdrigt ställe där det är omöjligt att hitta rätt ton? Om du tycker att kommunikationen på Facebook, Twitter och andra ställen är svår så är du inte ensam. Det är där den här boken kommer in i bilden. Den ska fungera som en guide till myndigheter och företag som vill komma igång med sociala medier, men som är osäkra på hur de ska uttrycka sig. Här hittar du råd om att skriva i olika kanaler, att skriva kort och att hitta din organisations egen ton.
För dig som redan kommit igång i arbetet fungerar boken som en skrivguide och ett stöd i kommunikationsstrategiarbetet, som måste fortsätta även efter det att Facebookkontot öppnats.
Boken är en ny upplaga av Språket i sociala medier från 2012 med helt nya exempel och omarbetat innehåll. Under de fem åren som har gått har det hunnit hända mycket – för det går snabbt i sociala medier!
Författarna Ingrid Herbert och Helena Englund Hjalmarsson är båda examinerade språkkonsulter i svenska och har lång erfarenhet av olika sociala kanaler.
9789198125030 -
Internetpublicering och sociala medier : En j...
Häftad bok.
Nyskick. En konkret och enkel guide till juridiken kring internetpublicering, sociala medier, e-handel och IT-tjänster, inklusive GDPR. | Norstedts Juridik AB, Utg. 2021 | Häftad. 8:o (148x210 mm) … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789139023012
- Titel
- Internetpublicering och sociala medier : en juridisk vägledning
- Författare
- Edmar, Malin
- Förlag
- Norstedts Juridik AB
- Utgivningsår
- 2021
- Omfång
- 294 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 382 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Syftet med denna bok är att på ett konkret och enkelt sätt förklara reglerna som rör internetpublicering, sociala medier, e-handel och IT-tjänster. Boken går igenom upphovsrätt, varumärken, domännamn, e-handel, reklamjuridik och inte minst GDPR. Den är full av exemplifierande rättsfall och förklaringar och ger samtidigt en god förståelse för hur den traditionella juridiken har utvecklats i takt med digitaliseringen. Exempel på frågor som besvaras i boken är: Får man använda cookies? Kan en blogg vara grundlagsskyddad? Vem behöver dataskyddsombud? För vilka personuppgifter krävs samtycke och när behöver man inte be om lov för att lägga ut uppgifter? Vad behöver de allmänna villkoren ta upp när en vara eller tjänst säljs på internet eller som molntjänst? Måste man ha ett personuppgiftsbiträdesavtal enligt GDPR? Hur får man marknadsföra en vara på internet? Får man lämna ut personuppgifter utanför EU? När är det förtal på Facebook? Kan länkning vara upphovsrättsligt relevant? Vem äger en webbproduktion? Vilket lands lag gäller för en webbplats?
9789139023012 -
Marknadsföring och kommunikation i sociala me...
Häftad bok. Kreafon. 2010. 159 sidor.
Mycket gott skick. Namnstämpel på titelbladet.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163353215
- Titel
- Marknadsföring och kommunikation i sociala medier : givande dialoger, starkare varumärke, ökad försäljning :-)
- Författare
- Lena Carlsson
- Förlag
- Kreafon
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 159 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 158 x 220 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 345 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bloggar, Twitter, Facebook, wikis, YouTube? Vad är egentligen sociala medier och hur kan företag och organisationer dra nytta av dem för PR, varumärkesbyggande, reklam och annan kommunikation?
På ett lättbegripligt sätt ger boken en introduktion i de sociala mediernas värld och nya sätt att kommunicera i en tid då reklamtrötthet och informationsöverflöd kräver nya vägar.
Boken presenterar övergripande förändringar och nya förutsättningar för marknadsföring och kommunikation. Dessutom visas praktiska exempel på hur nuvarande plattformar kan användas.
Begrepp som wiki, widget och mikroblogg förklaras och företag berättar om sina erfarenheter. Avslutande kapitel behandlar strategiskt arbete och juridiska riktlinjer.
Kort sagt boken ger dig en inblick i hur sociala medier kan användas för att bygga relationer, stärka varumärket och skaffa konkurrensfördelar.
Det här är en av de mest sålda böckerna om sociala medier på svenska. Boken vänder sig i första hand till yrkesverksamma informatörer, marknadsförare, kommunikatörer och företagare, men kan också vara lämplig som kurslitteratur.
Kreafon 9789163353215 -
Makt och ärlighet. En bok om politik, medier,...
Inbunden bok. Bonnier Alba. Första uppl. 1994. 161 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. 14 x 22 cm, 350 gram. Postas inom ett dygn
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789134515710
- Titel
- Makt och ärlighet : en bok om politik, medier, män & kvinnor
- Författare
- Boëthius, Maria-Pia
- Förlag
- Stockholm : Bonnier Alba
- Utgivningsår
- 1994
- Språk
- Svenska
Bonnier Alba Första 9789134515710 -
Digital passion : så blir du en vinnare med s...
Inbunden bok. HarperCollins Nordic. 1 uppl. 2018. 254 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Med mod och passion kan du nå hela världen! I boken får du 175 konkreta tips på hur du med rätt strategier och verktyg kan nå ut med ditt budskap, maximera din vinst eller bygga ditt varumärke.Överstruket namn insida av bokpärm. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789150932560
- Titel
- Digital passion : så blir du en vinnare med sociala medier
- Författare
- Boisen, Frida
- Förlag
- HarperCollins Nordic
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 254 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 193 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 323 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ny bok av författaren till Digital succé. Utvecklingen har aldrig gått så fort! I Digital passion får du 175 aktuella tips på hur du slår igenom bruset i sociala medier, hur du bygger stories med video, lyckas med influencer marketing, dark social och mycket mer.
HarperCollins Nordic 1 9789150932560 -
Medier och kulturer
Häftad bok. Carlsson. 1 uppl. 1990. 208 sidor.
Mycket gott skick. Gallrad biblioteksbok . I denna tvärvetenskapliga bok ger sju forskare en bild av mediernas betydelse i nutidens kulturer och samhällen. Länder som studerats är Kenya, Sverige, Polen, Nepal dessutom om TV-tittande som kulturhantering, och musikmediernas läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177983620
- Titel
- Medier och kulturer
- Författare
- U Hannerz
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 130 x 210 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 241 g
- Språk
- Svenska
Carlsson 1 9789177983620 -
I framtidens skugga: fyrtiotvå kapitel om pol...
Häftad bok. SOM-institutet. 2012. 694 sidor.
Dåligt skick. En del av omslagets framsida gått av vid ryggkanten (ca 7,5 cm). Visst ytslitage på omslagets baksida. Lodrätt veck på ryggen. 1102 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189673243
- Titel
- I framtidens skugga: Fyrtiotvå kapitel om politik, medier och samhälle [Elektronisk resurs]
- Författare
- Weibull, Lennart - Oscarsson, Henrik - Bergström, Annika
- Utgivningsår
- 2012
- Språk
- Svenska
SOM-institutet 9789189673243 -
Tio skäl att genast radera dina sociala medie...
Inbunden bok. Mondial. 1 uppl. 2018. 161 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188671707
- Titel
- Tio skäl att genast radera dina sociala medier
- Författare
- Lanier, Jaron
- Förlag
- Mondial
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 161 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 142 x 213 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 317 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det kanske är svårt att föreställa sig livet utan dina sociala medier. Hur skulle du kunna hålla kontakten med gamla vänner? Hålla koll på vad som händer i omvärlden? Fördriva tiden på den tråkiga bussresan?
Det skulle gå alldeles utmärkt, och du skulle till och med må mycket bättre utan dem, menar Jaron Lanier. I Tio skäl att genast radera dina sociala medier presenteras eleganta, övertygande och ibland skrämmande skäl till varför vi alla borde lämna nätjättarnas klor.
»En stridsskrift med ett budskap ingen kan missa: Stäng kontona. Get out.«
Elisabeth Åsbrink
»En strålande bra, angelägen och absolut nödvändig läsupplevelse.«
Zadie Smith
*
Jaron Lanier är forskare, musiker och författare, mest känd för sina insatser inom virtual reality. Hans tidigare böcker Who Owns the Future? och You Are Not a Gadget blev båda internationella bästsäljare.
Mondial 1 9789188671707 -
Interaktiva medier och lärandemiljöer
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 1 uppl. 2014. 168 sidor.
Mycket gott skick. Omslag lite kantstött och smutsigt. Inlaga i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140677976
- Titel
- Interaktiva medier och lärandemiljöer
- Författare
- Dunkels (red.), Elza
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 228 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 310 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Digitaliseringen i dagens samhälle är ett faktum. Vad innebär barns och ungdomars förändrade uppväxtvillkor för lärande och utbildning? Hur formas lärares roll i det samtida medielandskapet?
Interaktiva medier och lärandemiljöer presenterar olika synvinklar på dagens utbildning, både från forskning och från praktik. Författarna tar avstamp i att lärare redan har tillgång till interaktiva medier i lärandemiljöer men att de inte alltid vet hur de ska använda dessa tillsammans med eleverna.
Interaktiva medier och lärandemiljöer består av 13 kapitel som utifrån olika tillämpningar, erfarenheter och exempel ger lärare och pedagoger idéer, begrepp och metoder för sin professionella utveckling. De olika kapitlen ska kunna fungera som inspiration, diskussionsunderlag eller utgångspunkter för vidare problematisering, i arbetslag, utbildning eller för en enskild pedagog.
Elza Dunkels är docent i pedagogiskt arbete vid Umeå universitet.
Simon Lindgren är professor i sociologi vid Umeå universitet.
Gleerups Utbildning AB 1 9789140677976 -
Värsta bästa nätet. Bli säker och trygg på so...
Häftad bok. Bonnier Fakta. 2019. 111 sidor.
ISBN 9789178870165
Mycket gott skick. Format 22 x 14 cm Vikt 345 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, grafisk formgivning av Sebastian Wadsted. Ur baksidestexten: Ditt liv på nätet, sociala medier och spelchattar kanske är det roligaste du vet. Men många barn upplever ibland också motsatsen. Näth läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBonnier Fakta 9789178870165 -
Digitala verktyg och sociala medier i undervi...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 192 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147100521
- Titel
- Digitala verktyg och sociala medier i undervisningen:
- Författare
- Löfving, Christina
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 256 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Digitala verktyg och sociala medier i undervisningen behandlar hur man praktiskt kan använda digitala verktyg och sociala medier i alla ämnen i grundskolan.
Liber 1 9789147100521 -
App, app, app : Handbok för dig med barn som...
Inbunden bok.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Bokfabriken. 2021. 191 sidor. Oläst. Förlagsny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789178355549
- Titel
- App, app, app : Handbok för dig med barn som älskar sociala medier
- Författare
- Nordström, Rickard
- Förlag
- Bokfabriken
- Utgivningsår
- 2021
- Omfång
- 191 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 155 x 232 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 538 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Sociala medier är i dag något självklart för våra barn och ungdomar. Det är så de kommunicerar, skaffar vänner och har kul. Istället för att ständigt tjata om att de borde springa ut och spela fotboll eller hoppa hopprep, behöver vi bli delaktiga i deras liv på sociala medier. Med sin unika bakgrund som både lärare, förälder och influencer, visar han barnens och ungdomarnas digitala liv från den ljusa sidan och ger handfasta tips och råd för att vi alla ska kunna bli mer delaktiga i deras stora fritidsintresse - sociala medier!RICKARD NORDSTRÖM, känd som Magister Nordström, har prisats som "Årets lärare" och "Årets nytänkare". Han interagerar med barn och föräldrar på Youtube, Instagram och TikTok. Enbart på Tiktok har han över 200 000 följare. Nordström jobbar mycket med EQ-övningar och att svetsa samman eleverna, men också med digital kommunikation som är en så stor del av barnens vardag. I boken App, app, app: Handbok för dig med barn som älskar sociala medier hjälper Magister Nordström alla föräldrar som gått vilse i djungeln.
"App, app, app! är en lättläst, lättsam, personligt skriven, intressant och lärorik bok för den som vill lära sig mer om sociala medier och få en förståelse för vad barn och ungdomar sysslar med på nätet." Carola Forslund, BTJ
9789178355549 -
Jagets scen : Självframställning i olika medi...
Häftad bok.
Nyskick. En djupdykning i självframställningens roll i dagens mediekultur och individualiseringsideologi. | Makadam förlag, Utg. 2012 | Danskt band. 8:o (172x215 mm) … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170611131
- Titel
- Jagets scen - självframställning i olika medier
- Författare
- Sarrimo, Cristine
- Förlag
- Makadam förlag
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 287 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 172 x 215 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 670 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- vad händer när du träder fram i offentligheten och utger dig för att berätta sanningen om dig själv och ditt liv? Aldrig tidigare har vi så snabbt med hjälp av olika medier kunnat nå ut och skapa föreställningar om oss själva och reagera på vad andra skriver. Blondinbella säljer sitt boostade ego och Kissie provocerar, Per Olov Enquist tycks skydda sin integritet medan Ann Heberlein strävar efter att det sjuka jaget ska bli friskt. I Bodil Malmstens (b)loggböcker möter vi ett flyktigt jag anpassat efter ny och gammal medieteknik. Dokusåpor, bloggar, bekännelser och självbiografier är delar av en marknadsinriktad realitykultur som sätter jaget i centrum. Jagets scen. Självframställning i olika medier visar hur en nyliberal individualiseringsideologi får sitt genomslag i offentligheten och hur det påverkar vår uppfattning om vad en västerländsk individ är och bör vara.
9789170611131 -
Kanal – medier, samhälle, kommunikation 1 & 2
Häftad bok.
Mycket gott skick. Bonnier Utbildning 2011, häftad, 396 s, tilltryckta hörn på omslaget, mkt gott skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789152303528
- Titel
- Kanal - medier, samhälle och kommunikation
- Författare
- Fridolin, Gustav
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2011
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 176 x 245 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 773 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken är indelad i tre block:
• Massmedier i samhället
• Kommunikation
• Medieformer
Varje block är indelat i fyra avsnitt som beskriver innehållet. Det första avsnittet ger en introduktion en grundläggande orientering i ämnet, det andra avsnitt ser på medier, samhälle och kommunikation ur ett svenskt perspektiv. Därefter följer ett avsnitt som ser på ämnet utifrån ett globalt perspektiv och slutligen ett avsnitt som är tematiskt. På detta sätt skapas en naturlig struktur som ger eleverna möjlighet att först arbeta med det som ligger nära, för att sedan ta steget ut i världen. I det första blocket, Massmedier i samhället, beskrivs bland annat mediernas roll i den demokratiska processen och i det demokratiska samhället, grundläggande medieideologier, yttrandefrihet, tryckfrihetsbrott, källskydd och vikten av källkritik.
I blocket Kommunikation behandlas grundläggande kommunikationsmodeller och kommunikationsformer, liksom olika kommunikatörers roller i kommunikationsmodellen.
I det sista blocket, Medieformer, görs en systematisk och historisk genomgång av stora mediebärare som, radio, tv, tidningar, film och internet. Men det handlar också om hur de allt mer samverkar i nya kommunikationsformer. Lärarhandledningen till denna bok är slutsåld och har utgått ur sortimentet.
9789152303528 -
APP. APP. APP! – Handbok för dig med barn som...
Inbunden bok. –– FÖRLAGSNY! –– Bokfabriken. 2021. 191 sidor.
Nyskick. –– FÖRLAGSNY! –– Se fler bilder! ––
Magister Nordström hjälper alla föräldrar som gått vilse i djungeln.
• Sociala medier är i dag något självklart för våra barn och ungdomar. Det är så de kommunicerar, skaffar vänner och har kul. Istället för att s läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789178355549
- Titel
- App, app, app : Handbok för dig med barn som älskar sociala medier
- Författare
- Nordström, Rickard
- Förlag
- Bokfabriken
- Utgivningsår
- 2021
- Omfång
- 191 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 155 x 232 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 538 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Sociala medier är i dag något självklart för våra barn och ungdomar. Det är så de kommunicerar, skaffar vänner och har kul. Istället för att ständigt tjata om att de borde springa ut och spela fotboll eller hoppa hopprep, behöver vi bli delaktiga i deras liv på sociala medier. Med sin unika bakgrund som både lärare, förälder och influencer, visar han barnens och ungdomarnas digitala liv från den ljusa sidan och ger handfasta tips och råd för att vi alla ska kunna bli mer delaktiga i deras stora fritidsintresse - sociala medier!RICKARD NORDSTRÖM, känd som Magister Nordström, har prisats som "Årets lärare" och "Årets nytänkare". Han interagerar med barn och föräldrar på Youtube, Instagram och TikTok. Enbart på Tiktok har han över 200 000 följare. Nordström jobbar mycket med EQ-övningar och att svetsa samman eleverna, men också med digital kommunikation som är en så stor del av barnens vardag. I boken App, app, app: Handbok för dig med barn som älskar sociala medier hjälper Magister Nordström alla föräldrar som gått vilse i djungeln.
"App, app, app! är en lättläst, lättsam, personligt skriven, intressant och lärorik bok för den som vill lära sig mer om sociala medier och få en förståelse för vad barn och ungdomar sysslar med på nätet." Carola Forslund, BTJ
–– FÖRLAGSNY! –– Bokfabriken 9789178355549 -
Digital succé : så lyckas du med sociala medi...
Inbunden bok. Bokförlaget Forum. 2015. 265 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Beskriver hur du kan använda sociala medier till din egen fördel.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789137146461
- Titel
- Digital succé : så lyckas du med sociala medier
- Författare
- Boisen, Frida
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 265 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 190 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 370 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur gör man för att starta virala eldar och erövra världen? Nu delar Frida Boisen med sig av sina bästa knep. Hennes krönikor har delats hundratusentals gånger, tidningen hon var chefredaktör för gick på bara ett år om konkurrenten, mycket tack vare framgångar i sociala medier. Hemligheterna och knepen är många, oavsett om du är en lärare som brinner för en bättre skola, säljare som vill göra bättre affärer eller student som längtar efter drömjobbet – så vet Frida hur du genom sociala medier kan sticka ut, nå miljoner, driva trafik, bygga varumärke, väcka debatt eller rekordöka din vinst. Grunden börjar alltid med mod och passion. Våga tro på dig själv, dina idéer och värderingar. Utan det hade Frida aldrig gått från förortstjej i Västra Frölunda utan några kontakter med medieeliten i Stockholm, till att bli Sveriges yngsta kvinnliga chefredaktör någonsin för en kvällstidning. Hon hade aldrig fått 90 000 svenskar att skriva på för en folkomröstning med kampanjen #votegbg eller blivit utsedd till Sveriges nätverkare. Hon hade aldrig vågat skriva nakna texter om övergrepp, sexism, om när åttaåringar vill ha behåar, berättelser från sitt liv, rätt från hjärtat – rätt in i andras hjärtan.
Bokförlaget Forum 9789137146461 -
Texter - medier - kontexter : introduktion ti...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2006. 279 sidor.
Mycket gott skick. Fint exemplar utan anteckningar. Gamla hundöron och understrykningar i blyerts i kap. 3, samt i bläck i kap. 7.
• Jag har fler liknande böcker – passa på att fylla varukorgen. Frakten är alltid 62 kr.
… läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144045153
- Titel
- Texter - medier - kontexter : introduktion till textanalys i svenskundervisningen på grundskolan och i gymnasiet
- Författare
- Heith, Anne
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 279 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 406 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I dagens medie- och konsumtionskultur är den tryckta boken inte längre det överlägsna mediet för att lagra och sprida texter. Med Internet och World Wide Web har nya verkligheter, umgängesformer och texttyper uppstått. En viktig fråga är hur medieutvecklingen påverkat svenskämnet. Dagens svensklärare bör vara förtrogna med skriftkulturen och dess historia, men även kunna reflektera över och kritiskt granska nya medieprodukter. I boken presenteras olika sätt att se på svenskämnet. Styrdokumenten granskas och relateras till frågan om vilken värdegrund som kan vara adekvat för ett sekulariserat, mångkulturellt samhälle som det svenska. Fokus sätts på skolans uppgift att verka för demokrati och jämställdhet utan att ge avkall på reflexion och kritisk granskning. Förslag ges på hur läraren i det praktiska klassrumsarbetet kan utgå från dagens medie- och konsumtionskultur. Berättarteknikens grunder presenteras, liksom olika texttyper, medier och analysredskap. Därutöver ges en översikt av teorier om litteratur, texttolkning och analys. Avslutningsvis presenteras exempel på analyser av texter med anknytning till konsumtions-, medie- och populärkultur. Boken vänder sig främst till blivande och yrkesverksamma svensklärare. Den riktar sig även till de som är intresserade av svenskämnets och litteraturvetenskapens förhållande till kultur, medieutveckling och kulturanalys.
Studentlitteratur AB 1 9789144045153 -
Att skriva manus för interaktiva medier
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2000. 98 sidor.
Mycket gott skick. Rak och ren
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144012551
- Titel
- Att skriva manus för interaktiva medier
- Författare
- Beata Wiman
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 98 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 150 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken ”Att skriva manus för interaktiva medier” är en resa genom manusförfattarens och projektledarens olika processer i framtagandet av ett interaktivt, multimedialt verk. Komplexiteten är stor eftersom medierna är fler än vid exempelvis film- eller bildspelsproduktion. Den interaktiva egenskapen gör dessutom att du måste ha större insikt i den dramaturgiska delen som får slutanvändaren att interagera med datorn. Du måste helt enkelt ta reda på vad det är som driver oss vidare. Vad vår drivkraft föds och närs av.
En digital produktion sträcker sig från att kunna vara en spelplats på Internet – till att vara en företagspresentation på cd – vilket inte hindrar att vi kan väva in spelets dramaturgi i marknadsföring. Men produktionen behöver alltid ett manus för att förverkligas. Och vad innehåller egentligen ett manus till interaktiva verk? Vilka nya frågor ställs vi inför som den traditionella manusskolan inte kan svara på?
Bokens inledande del beskriver praktiska moment i en produktion. Du serveras modeller, arbetsmetodik och goda råd, följda av övningsuppgifter. Den andra delen är till för att väcka frågeställningar hos dig själv. Du möts av en korsbefruktning mellan filosofi och vetenskap – en modern växelverkan av metaforer och dramaturgiska modeller. Hur skapar vi gränssnitt som intuitivt leder användaren? Det som känns i magen innan hjärnan hunnit uppfatta att det hände. Hur belönar och straffar vi? Vad är det som får användaren att gå vidare? I filmens värld har vi vedertagna strukturer – hur tillämpar vi dem i interaktiv multimedia?
Du kan använda boken som läromedel eller bara läsa den utan förbehåll, låta dina egna funderingar födas ur ett filosofiskt djup, snudda vid outforskade dimensioner och njuta av att klä gamla tankebanor i ny förpackning. Det finns inga mallar för manusförfattande – din kreativitet ska drivas av ren lust, men ibland kan det vara bra att strukturera dina bästa idéer. Om inte annat för att kunna försörja dig på dem.
Studentlitteratur AB 9789144012551 -
Tio skäl att genast radera dina sociala medie...
Inbunden bok. Mondial. 1 uppl. 2018. 161 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188671707
- Titel
- Tio skäl att genast radera dina sociala medier
- Författare
- Lanier, Jaron
- Förlag
- Mondial
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 161 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 142 x 213 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 317 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det kanske är svårt att föreställa sig livet utan dina sociala medier. Hur skulle du kunna hålla kontakten med gamla vänner? Hålla koll på vad som händer i omvärlden? Fördriva tiden på den tråkiga bussresan?
Det skulle gå alldeles utmärkt, och du skulle till och med må mycket bättre utan dem, menar Jaron Lanier. I Tio skäl att genast radera dina sociala medier presenteras eleganta, övertygande och ibland skrämmande skäl till varför vi alla borde lämna nätjättarnas klor.
»En stridsskrift med ett budskap ingen kan missa: Stäng kontona. Get out.«
Elisabeth Åsbrink
»En strålande bra, angelägen och absolut nödvändig läsupplevelse.«
Zadie Smith
*
Jaron Lanier är forskare, musiker och författare, mest känd för sina insatser inom virtual reality. Hans tidigare böcker Who Owns the Future? och You Are Not a Gadget blev båda internationella bästsäljare.
Mondial 1 9789188671707 -
Medier i blåsväder : Den svenska radion och t...
Häftad bok. Norstedts. 1 uppl. 1997. 382 sidor.
Nära nyskick. Häftad bok med invikta pärmflikar
Inlaga i absolut nyskick
M&J 240318Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789119724014
- Titel
- Medier i blåsväder : Den svenska radion och televisionen som samhällsbevarare och samhällskritiker
- Författare
- Thurén, Torsten
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 382 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 597 g
- Språk
- Svenska
Norstedts 1 9789119724014 -
Värsta bästa nätet : bli säker och trygg på s...
Inbunden bok. Bokförlaget Hedvig. 2020. 82 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag saknas. Bearbetad till lättläst
Oläst exemplarInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789179710026
- Titel
- Värsta bästa nätet : bli säker och trygg på sociala medier, i chattar och spel (lättläst)
- Författare
- Dufva, Maria
- Förlag
- Bokförlaget Hedvig
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 82 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 155 x 218 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 290 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ditt liv på nätet är det roligaste du vet. Du kan träffa vänner, lägga ut filmer och följa dina idoler. Men nätet är också en otrygg plats. Näthat, läskiga kedjebrev, tjat om nakenbilder och fejkade konton är vanligt och många mår dåligt av det. Det behöver inte vara så. I den här boken får du tips som minskar risken att du råkar ut för jobbiga saker eller att du gör något brottsligt.
Det här är en lättläst version av Värsta bästa nätet, där kriminologen Maria Dufva vänder sig direkt till barnen för att berätta om hur man kan bli mer nätsmart och undvika farliga situationer.
Bokförlaget Hedvig 9789179710026 -
App, app, app : Handbok för dig med barn som...
Inbunden bok. Bokfabriken. 2021. 191 sidor.
Mycket gott skick. Föredetta biblioteksbok.
Köp hur många böcker du vill från mig och betala endast för en frakt.
(Gäller vid ett och samma köptillfälle.)
Klicka på mitt namn nedan för att se alla mina böcker. … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789178355549
- Titel
- App, app, app : Handbok för dig med barn som älskar sociala medier
- Författare
- Nordström, Rickard
- Förlag
- Bokfabriken
- Utgivningsår
- 2021
- Omfång
- 191 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 155 x 232 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 538 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Sociala medier är i dag något självklart för våra barn och ungdomar. Det är så de kommunicerar, skaffar vänner och har kul. Istället för att ständigt tjata om att de borde springa ut och spela fotboll eller hoppa hopprep, behöver vi bli delaktiga i deras liv på sociala medier. Med sin unika bakgrund som både lärare, förälder och influencer, visar han barnens och ungdomarnas digitala liv från den ljusa sidan och ger handfasta tips och råd för att vi alla ska kunna bli mer delaktiga i deras stora fritidsintresse - sociala medier!RICKARD NORDSTRÖM, känd som Magister Nordström, har prisats som "Årets lärare" och "Årets nytänkare". Han interagerar med barn och föräldrar på Youtube, Instagram och TikTok. Enbart på Tiktok har han över 200 000 följare. Nordström jobbar mycket med EQ-övningar och att svetsa samman eleverna, men också med digital kommunikation som är en så stor del av barnens vardag. I boken App, app, app: Handbok för dig med barn som älskar sociala medier hjälper Magister Nordström alla föräldrar som gått vilse i djungeln.
"App, app, app! är en lättläst, lättsam, personligt skriven, intressant och lärorik bok för den som vill lära sig mer om sociala medier och få en förståelse för vad barn och ungdomar sysslar med på nätet." Carola Forslund, BTJ
Bokfabriken 9789178355549 -
Risker, kommunikation och medier
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 364 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144013343
- Titel
- Risker, kommunikation och medier
- Författare
- Roland Nordlund - Ragnar Löfstedt - Ortwin Renn - Marjan Malesic - Bengt Sundelius - Olle Findahl - Göran Sundqvist - Britt-Marie Drottz Sjöberg - Birgitta Höijer
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 364 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi har blivit alltmer medvetna om de risker som finns i vår omgivning. Det har inneburit nya utmaningar för myndigheter, företag och organisationer som har ett ansvar för och intresse av att ha bra kontakt med medborgare, kunder och medlemmar. I en föränderlig värld, där budskap förmedlas sekundsnabbt över vår jord, är det viktigt att ha en medveten syn på kommunikation. Denna antologi vänder sig till myndigheter, företag och organisationer samt alla medborgare som är intresserade av att skaffa sig kunskap om kommunikationens villkor och roll i frågor som rör risker och kriser. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144013343
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
