-
Ledaridentiteter i skolan : positionering, fö...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2006. 263 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144043364
- Titel
- Ledaridentiteter i skolan : positionering, förhandlingar och tillhörighet
- Författare
- Möller, Jorunn
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 263 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 384 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Skolans organisation och ledning är inne i en förändringsperiod där nya uppfattningar om ledarskap bryts mot etablerade värderingar. Den här boken handlar om ledaridentiteter i en tid av snabba förändringar och konkurrerande sätt att tala om ledning. Den redogör för hur rektorer från fyra olika länder, i olika karriärfaser lever sina liv som skolledare. Genom sina berättelser beskriver de vad som gör arbetet meningsfullt, spännande och utmanande, och vad som har betydelse för hur de upplever sig själva som ledare. Författaren visar i boken hur samhällsstrukturer, etablerade lokala traditioner och "snacket om ledning" påverkar hur individen förstår sig själv och sin egen ledaridentitet. De gemenskaper vi hör till och engagerar oss i verkar ha stor betydelse i den pågående processen att utveckla en egen ledaridentitet. Boken vänder sig till studenter inom lärarutbildningens och pedagogikämnets kurser som behandlar frågor om ledarskap, ledning och utbildningsvetenskap samt skolledarutbildning och kompetensutveckling av verksamma skolledare och lärare.
Studentlitteratur 1 9789144043364 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144441214
- Titel
- Positionering
- Författare
- A Ries - J Trout
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1985
- Omfång
- 169 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 275 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Positionering är ett begrepp som har åstadkommit en revolution inom reklambranschen. Den går ut på att lära sig konsten att synas och höras på en överfull marknad. Det gäller att göra ett bestående intryck och sitta på översta pinnen på stegen i folks medvetande. Man kan positionera allt: produkter, politiker, länder, företag och sin egen karriär.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9789144441214 -
Att äga ett ord : framgångsrik positionering...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2010. 180 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147095667
- Titel
- Att äga ett ord : framgångsrik positionering från Jack uppskäraren till Iprenmannen
- Författare
- Lindqvist, Henric
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 180 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad har Volvo, Ryanair och prinsessan Diana gemensamt? De är alla exempel på framgångsrik positionering, det vill säga konsten att erövra och äga ett särskiljande ord på marknaden. Att äga ett ord belyser ett tjugotal människor, företag, produkter och tjänster som har trängt igenom bruset. Utifrån dessa fallstudier ger boken handfasta tips och råd om vad som krävs för att kunden ska välja ditt varumärke istället för någon av konkurrenterna.
Att äga ett ord vänder sig till företagsledare, marknadschefer, kommunikatörer och alla andra som vill veta hur en verksamhet kan förflytta sin största säljbara skillnad från styrelserummet till målgruppens hjärnor.
"I Att äga ett ord lyckas Henric Lindqvist beskriva det fokuserade affärsmannaskapet, där varje åtgärd och händelse talar samma språk. Så byggs ett framgångsrikt varumärke. Och så skapas förutsättningar för tillväxt, långsiktig lönsamhet och medarbetarnas engagemang. Denna förståelse är avgörande för svenskt näringslivs framtida konkurrenskraft i den globala ekonomin."
– Jan Carlzon, affärsman, författare till Riv pyramiderna!
Om författarna
Henric Lindqvist arbetar som strategisk copywriter. Han har utarbetat positioneringsstrategier för omkring fyrtio varumärken, varav ett tiotal med miljardomsättning. Henric är fil. kand. vid Lunds universitet och har lång erfarenhet från näringslivet och reklambranschen. Han är femfaldig pristagare i reklamtävlingen 100-wattaren och vinnare av Svenska Publishing-Priset.
Liber 1 9789147095667 -
Ledaridentiteter i skolan : positionering, fö...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2006. 263 sidor.
Nyskick. NYSKICK oläst
Den här boken handlar om ledaridentiteter i en tid av snabba förändringar och konkurrerande sätt att tala om ledning..
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144043364
- Titel
- Ledaridentiteter i skolan : positionering, förhandlingar och tillhörighet
- Författare
- Möller, Jorunn
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 263 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 384 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Skolans organisation och ledning är inne i en förändringsperiod där nya uppfattningar om ledarskap bryts mot etablerade värderingar. Den här boken handlar om ledaridentiteter i en tid av snabba förändringar och konkurrerande sätt att tala om ledning. Den redogör för hur rektorer från fyra olika länder, i olika karriärfaser lever sina liv som skolledare. Genom sina berättelser beskriver de vad som gör arbetet meningsfullt, spännande och utmanande, och vad som har betydelse för hur de upplever sig själva som ledare. Författaren visar i boken hur samhällsstrukturer, etablerade lokala traditioner och "snacket om ledning" påverkar hur individen förstår sig själv och sin egen ledaridentitet. De gemenskaper vi hör till och engagerar oss i verkar ha stor betydelse i den pågående processen att utveckla en egen ledaridentitet. Boken vänder sig till studenter inom lärarutbildningens och pedagogikämnets kurser som behandlar frågor om ledarskap, ledning och utbildningsvetenskap samt skolledarutbildning och kompetensutveckling av verksamma skolledare och lärare.
Studentlitteratur 1 9789144043364 -
Samtal om svenska : Förhandling, positionerin...
Häftad bok.
Nyskick. Utforska elever och lärares uppfattningar om språkbruk i en pedagogisk studie av Norrby och Håkansson. | Morfem, Utg. 2018 | Häftad. 8:o (136x215 mm) … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188419057
- Titel
- Samtal om svenska : förhandling, positionering och känslosvall
- Författare
- Norrby, Catrin
- Förlag
- Morfem
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 136 x 215 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilka uppfattningar om språkbruk ligger bakom omdömen som bra och dåligt språk? Det har språkforskarna Catrin Norrby och Gisela Håkansson undersökt i en studie där grupper av elever och lärare resonerat om och värderat ett antal autentiska exempel på samtida svenska. I boken visar de hur gruppdeltagarna förhandlar om språket och positionerar sig i olika språkfrågor. Här studeras dels vad gruppdeltagarna säger, men också hur de säger det. Genom att få mer kunskap om hur elevers och lärares uppfattningar skiljer sig åt kan lärare få pedagogiska redskap för att diskutera språkfrågor i klassrummet med utgångspunkt i det eleverna vet, kan, tror eller tycker.
9789188419057 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144441214
- Titel
- Positionering
- Författare
- A Ries - J Trout
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1985
- Omfång
- 169 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 275 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Positionering är ett begrepp som har åstadkommit en revolution inom reklambranschen. Den går ut på att lära sig konsten att synas och höras på en överfull marknad. Det gäller att göra ett bestående intryck och sitta på översta pinnen på stegen i folks medvetande. Man kan positionera allt: produkter, politiker, länder, företag och sin egen karriär.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144441214 -
Representera och bli representerad [Elektroni...
Inbunden bok. Karlstad Karlstads universitet. 2016. 241 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170637247
- Titel
- Representera och bli representerad [Elektronisk resurs] Elever med religiös positionering talar om skolans religionskunskapsundervisning
- Författare
- Holmqvist Lidh, Carina - Osbeck, Christina - von Brömssen, Kerstin - Anker, Trine - Karlstads universitet Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)
- Förlag
- Karlstad Karlstads universitet
- Utgivningsår
- 2016
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan lärare på bästa sätt möta elever med religiös positionering i religionskunskapsklassrummet? Hur kan undervisningen utformas för att ge religiösa traditioner en framställning som elever med religiös positionering kan acceptera, relatera till och kanske också lära nytt av? Den här religionsdidaktiska studien handlar om hur elever som positionerar sig inom muslimsk, kristen, buddhistisk och judisk tradition talar om skolans religionskunskapsundervisning. Studien berör tre teman. För det första undersöks mötet mellan undervisningsinnehåll och elevernas erfarenheter av sin egen religiösa tradition och tro. För det andra riktas uppmärksamheten mot hur eleverna talar om sina erfarenheter av att vara eller att förväntas vara representant för sin egen tradition i undervisningen. Ett tredje tema handlar om hur eleverna beskriver ramar och förutsättningar för religionskunskapsundervisningen. Intervjumaterialet har analyserats med hjälp av kritisk diskursanalys. Resultaten visar bland annat att eleverna har svårt att känna igen och relatera till sin egen tradition i undervisningen. De befarar att undervisningen snarare förstärker än dekonstruerar stereotypa föreställningar om religion och religiöst liv.
This study focuses on the encounter between students who postition themselves within a religious tradition and the Swedish school system´s mandatory, integrative and non-confessional subject Religious Education. The aim of the study is to show how students who position themselves within a religious tradition speak about the school's religious education. The interest is directed towards three themes. Firstly, the encounter between teaching content and the students experiences of their own religious tradition and faith. A second theme deals with the issue of being representatives of their own tradition in the classroom. A third theme addresses how the students describe the framework and conditions for religious education. The empirical material consists of twenty-one group- and individual interviews with students ages 16-19 from Muslim, Jewish, Christian and Buddhist traditions. Social constructionist theory provides the basis and critical discourse analysis is used as theoretical and analytical approach. The results show that all the students in the study find it difficult to recognise and relate to their own tradition in the framework of religious education. According to the students, religious traditions are presented in a shallow, stereotypical and fact-oriented manner with a focus on history, strict rules and obedience. Another finding is summarised in the discourse "religious positioning as an independent choice". These articulations are understood as a resistance discourse. It seems necessary for the students to challenge what they perceive as dominant discourses of religion and religious life, as expressed in the religious education classroom, in school and in society. For some students, representing their own tradition in the classroom, is discribed as a selfimposed position allowing them to defend and give a more nuanced picture of their own tradition. Most students, however, describe the position of being a faith representative in the classroom as assigned and undesirable. Within the discourse "the neutral religious education", teaching is described as tightly regulated by the requirements of neutrality, objectivity and fairness. In the light of students' talk about other school subjects (NO and Philosophy), it is possible to understand ”the neutral religious education” as part of a wider secular, possibly secularist discourse, where the school fosters critical thinking and imposes a strict scientific worldview, where religion and religious beliefs are dismissed, ridiculed and denied. Although the students criticise the teaching, they value the subject´s potential of contributing to tolerance and mutual understanding. Implications of the findings are discussed in relation to the teachers didactical choices, the classroom practice and the aims of Religious Education.
Lic.-avh. Karlstad : Karlstads universitet, 2016
Karlstad Karlstads universitet 9789170637247 -
Att äga ett ord. Framgångsrik positionering f...
Inbunden bok. Liber. 1:1 uppl. 2010. 179 sidor.
Nära nyskick. Format 24,5 x 17,5 cm Vikt 500 g.
Inbundet laminatband, illustrerad med sv/v foton. INNEHÅLL: Ett enda ord räcker. Så här använder du boken 1. Hjärnockupation och hjärntrötthet 2. Positionering i praktiken - internationellt 3. Positionering i praktiken - läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147095667
- Titel
- Att äga ett ord : framgångsrik positionering från Jack uppskäraren till Iprenmannen
- Författare
- Lindqvist, Henric
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 180 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad har Volvo, Ryanair och prinsessan Diana gemensamt? De är alla exempel på framgångsrik positionering, det vill säga konsten att erövra och äga ett särskiljande ord på marknaden. Att äga ett ord belyser ett tjugotal människor, företag, produkter och tjänster som har trängt igenom bruset. Utifrån dessa fallstudier ger boken handfasta tips och råd om vad som krävs för att kunden ska välja ditt varumärke istället för någon av konkurrenterna.
Att äga ett ord vänder sig till företagsledare, marknadschefer, kommunikatörer och alla andra som vill veta hur en verksamhet kan förflytta sin största säljbara skillnad från styrelserummet till målgruppens hjärnor.
"I Att äga ett ord lyckas Henric Lindqvist beskriva det fokuserade affärsmannaskapet, där varje åtgärd och händelse talar samma språk. Så byggs ett framgångsrikt varumärke. Och så skapas förutsättningar för tillväxt, långsiktig lönsamhet och medarbetarnas engagemang. Denna förståelse är avgörande för svenskt näringslivs framtida konkurrenskraft i den globala ekonomin."
– Jan Carlzon, affärsman, författare till Riv pyramiderna!
Om författarna
Henric Lindqvist arbetar som strategisk copywriter. Han har utarbetat positioneringsstrategier för omkring fyrtio varumärken, varav ett tiotal med miljardomsättning. Henric är fil. kand. vid Lunds universitet och har lång erfarenhet från näringslivet och reklambranschen. Han är femfaldig pristagare i reklamtävlingen 100-wattaren och vinnare av Svenska Publishing-Priset.
Liber 1:1 9789147095667 -
Ledaridentiteter i skolan : positionering, fö...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2006. 263 sidor.
Nyskick. Oläst, perfekt skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144043364
- Titel
- Ledaridentiteter i skolan : positionering, förhandlingar och tillhörighet
- Författare
- Möller, Jorunn
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 263 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 384 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Skolans organisation och ledning är inne i en förändringsperiod där nya uppfattningar om ledarskap bryts mot etablerade värderingar. Den här boken handlar om ledaridentiteter i en tid av snabba förändringar och konkurrerande sätt att tala om ledning. Den redogör för hur rektorer från fyra olika länder, i olika karriärfaser lever sina liv som skolledare. Genom sina berättelser beskriver de vad som gör arbetet meningsfullt, spännande och utmanande, och vad som har betydelse för hur de upplever sig själva som ledare. Författaren visar i boken hur samhällsstrukturer, etablerade lokala traditioner och "snacket om ledning" påverkar hur individen förstår sig själv och sin egen ledaridentitet. De gemenskaper vi hör till och engagerar oss i verkar ha stor betydelse i den pågående processen att utveckla en egen ledaridentitet. Boken vänder sig till studenter inom lärarutbildningens och pedagogikämnets kurser som behandlar frågor om ledarskap, ledning och utbildningsvetenskap samt skolledarutbildning och kompetensutveckling av verksamma skolledare och lärare.
Studentlitteratur 1 9789144043364 -
LEDARIDENTITETER I SKOLAN - Positionering,...
Häftad bok.
Nära nyskick. Studentlitteratur, 2012, 263 s., uppl. 1:2; övers. från norskan av Birgitta Önnerfält
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144043364
- Titel
- Ledaridentiteter i skolan : positionering, förhandlingar och tillhörighet
- Författare
- Möller, Jorunn
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 263 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 384 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Skolans organisation och ledning är inne i en förändringsperiod där nya uppfattningar om ledarskap bryts mot etablerade värderingar. Den här boken handlar om ledaridentiteter i en tid av snabba förändringar och konkurrerande sätt att tala om ledning. Den redogör för hur rektorer från fyra olika länder, i olika karriärfaser lever sina liv som skolledare. Genom sina berättelser beskriver de vad som gör arbetet meningsfullt, spännande och utmanande, och vad som har betydelse för hur de upplever sig själva som ledare. Författaren visar i boken hur samhällsstrukturer, etablerade lokala traditioner och "snacket om ledning" påverkar hur individen förstår sig själv och sin egen ledaridentitet. De gemenskaper vi hör till och engagerar oss i verkar ha stor betydelse i den pågående processen att utveckla en egen ledaridentitet. Boken vänder sig till studenter inom lärarutbildningens och pedagogikämnets kurser som behandlar frågor om ledarskap, ledning och utbildningsvetenskap samt skolledarutbildning och kompetensutveckling av verksamma skolledare och lärare.
9789144043364 -
Samtal om svenska : förhandling, positionerin...
Häftad bok. Morfem. 1:a uppl. 2018. 250 sidor.
Nära nyskick. Inget skrivet.
Oläst.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188419057
- Titel
- Samtal om svenska : förhandling, positionering och känslosvall
- Författare
- Norrby, Catrin
- Förlag
- Morfem
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 136 x 215 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilka uppfattningar om språkbruk ligger bakom omdömen som bra och dåligt språk? Det har språkforskarna Catrin Norrby och Gisela Håkansson undersökt i en studie där grupper av elever och lärare resonerat om och värderat ett antal autentiska exempel på samtida svenska. I boken visar de hur gruppdeltagarna förhandlar om språket och positionerar sig i olika språkfrågor. Här studeras dels vad gruppdeltagarna säger, men också hur de säger det. Genom att få mer kunskap om hur elevers och lärares uppfattningar skiljer sig åt kan lärare få pedagogiska redskap för att diskutera språkfrågor i klassrummet med utgångspunkt i det eleverna vet, kan, tror eller tycker.
Morfem 1:a 9789188419057 -
Samtal om svenska : förhandling, positionerin...
Häftad bok. Morfem. 1 uppl. 2018. 250 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188419057
- Titel
- Samtal om svenska : förhandling, positionering och känslosvall
- Författare
- Norrby, Catrin
- Förlag
- Morfem
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 136 x 215 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilka uppfattningar om språkbruk ligger bakom omdömen som bra och dåligt språk? Det har språkforskarna Catrin Norrby och Gisela Håkansson undersökt i en studie där grupper av elever och lärare resonerat om och värderat ett antal autentiska exempel på samtida svenska. I boken visar de hur gruppdeltagarna förhandlar om språket och positionerar sig i olika språkfrågor. Här studeras dels vad gruppdeltagarna säger, men också hur de säger det. Genom att få mer kunskap om hur elevers och lärares uppfattningar skiljer sig åt kan lärare få pedagogiska redskap för att diskutera språkfrågor i klassrummet med utgångspunkt i det eleverna vet, kan, tror eller tycker.
Morfem 1 9789188419057 -
Ledaridentiteter i skolan : positionering, fö...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2022. 263 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144043364
- Titel
- Ledaridentiteter i skolan : positionering, förhandlingar och tillhörighet
- Författare
- Möller, Jorunn
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 263 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 384 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Skolans organisation och ledning är inne i en förändringsperiod där nya uppfattningar om ledarskap bryts mot etablerade värderingar. Den här boken handlar om ledaridentiteter i en tid av snabba förändringar och konkurrerande sätt att tala om ledning. Den redogör för hur rektorer från fyra olika länder, i olika karriärfaser lever sina liv som skolledare. Genom sina berättelser beskriver de vad som gör arbetet meningsfullt, spännande och utmanande, och vad som har betydelse för hur de upplever sig själva som ledare. Författaren visar i boken hur samhällsstrukturer, etablerade lokala traditioner och "snacket om ledning" påverkar hur individen förstår sig själv och sin egen ledaridentitet. De gemenskaper vi hör till och engagerar oss i verkar ha stor betydelse i den pågående processen att utveckla en egen ledaridentitet. Boken vänder sig till studenter inom lärarutbildningens och pedagogikämnets kurser som behandlar frågor om ledarskap, ledning och utbildningsvetenskap samt skolledarutbildning och kompetensutveckling av verksamma skolledare och lärare.
Studentlitteratur 1 9789144043364 -
Ledaridentiteter i skolan : positionering, fö...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2006. 263 sidor.
Gott skick. I gott skick, en bläckanteckning på försättssida, några markeringar med överstrykningspenna.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144043364
- Titel
- Ledaridentiteter i skolan : positionering, förhandlingar och tillhörighet
- Författare
- Möller, Jorunn
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 263 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 384 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Skolans organisation och ledning är inne i en förändringsperiod där nya uppfattningar om ledarskap bryts mot etablerade värderingar. Den här boken handlar om ledaridentiteter i en tid av snabba förändringar och konkurrerande sätt att tala om ledning. Den redogör för hur rektorer från fyra olika länder, i olika karriärfaser lever sina liv som skolledare. Genom sina berättelser beskriver de vad som gör arbetet meningsfullt, spännande och utmanande, och vad som har betydelse för hur de upplever sig själva som ledare. Författaren visar i boken hur samhällsstrukturer, etablerade lokala traditioner och "snacket om ledning" påverkar hur individen förstår sig själv och sin egen ledaridentitet. De gemenskaper vi hör till och engagerar oss i verkar ha stor betydelse i den pågående processen att utveckla en egen ledaridentitet. Boken vänder sig till studenter inom lärarutbildningens och pedagogikämnets kurser som behandlar frågor om ledarskap, ledning och utbildningsvetenskap samt skolledarutbildning och kompetensutveckling av verksamma skolledare och lärare.
Studentlitteratur 1 9789144043364 -
Samtal om svenska : förhandling, positionerin...
Förlagsny häftad bok. Morfem. 1 uppl. 2018. 250 sidor.
Vilka uppfattningar om språkbruk ligger bakom omdömen som bra och dåligt språk? Det har språkforskarna Catrin Norrby och Gisela Håkansson undersökt i en studie där grupper av elever och lärare resonerat om och värderat ett antal autentiska exempel på samt läs mer … läs mer
Direkt från förlagetInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188419057
- Titel
- Samtal om svenska : förhandling, positionering och känslosvall
- Författare
- Norrby, Catrin
- Förlag
- Morfem
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 136 x 215 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilka uppfattningar om språkbruk ligger bakom omdömen som bra och dåligt språk? Det har språkforskarna Catrin Norrby och Gisela Håkansson undersökt i en studie där grupper av elever och lärare resonerat om och värderat ett antal autentiska exempel på samtida svenska. I boken visar de hur gruppdeltagarna förhandlar om språket och positionerar sig i olika språkfrågor. Här studeras dels vad gruppdeltagarna säger, men också hur de säger det. Genom att få mer kunskap om hur elevers och lärares uppfattningar skiljer sig åt kan lärare få pedagogiska redskap för att diskutera språkfrågor i klassrummet med utgångspunkt i det eleverna vet, kan, tror eller tycker.
Morfem 1 9789188419057
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
