-
Från Lappland till Sahara pr apostlahästar :...
Häftad bok. Eget förlag, Stockhoolm. 2 uppl. 1934. 116 sidor.
Gott skick. Fotoill. Liten pappersskada på nedre delen av ryggen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKEget förlag, Stockhoolm 2 -
Anpassning och påverkan. En studie i företage...
Häftad bok. Bokförlaget Forum. 1977. 240 sidor.
Mycket gott skick. Dedikering på försättsblad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171501844
- Titel
- Anpassn.O.Påverkan
- Författare
- Thimerdal, Arne
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 1977
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 308 g
- Språk
- Svenska
Bokförlaget Forum 9789171501844 -
En nöjesresa från kungen till Skara-Bert : en...
Häftad bok.
Nära nyskick. Turismkonsult Calle Möller attraktioner & besöksservice HB. 2018. 328 s. 15 x 21cm. Pärmen har lätt kantslitage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163905438
- Titel
- En nöjesresa : från kungen till Skara-Bert : en PR-mans berättelse
- Författare
- Möller, Calle
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
9789163905438 -
Läs mig! : en kreativ PR-handbok
Häftad bok. Calidris Förlag. 2016. 209 sidor.
Nära nyskick. Endast smärre hanteringsspår på pärmen. Verkar oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198333916
- Titel
- Läs mig! : en kreativ PR-handbok
- Författare
- Elmqvist, Marthina
- Förlag
- Calidris Förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 209 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 140 x 220 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur hamnar jag i en tv-soffa? Varför blir jag inte recenserad i DN? Hur fungerar införsäljning? Varför ska jag anlita en agent?
Detta är frågor som du som jobbar i den kreativa sfären förr eller senare kommer att ställa dig. Under alla omständigheter om du ska ge dig i kast med PR, marknadsföring och försäljning. Men vad betyder den här uppmärksamheten egentligen? Och vilka förväntningar är rimliga att ha?
I den här handboken kommer du få en bra överblick över hur man kan jobba med PR och marknadsföring, inte minst för dig med liten budget. Vilka regler som gäller för försäljning och hur du bygger ditt varumärke på sociala medier. Den innehåller handfasta tips och råd på hur man kan gå till väga och vad man bör undvika. Och ett alldeles eget kapitel ägnat åt krishantering - när du fuckat upp helt enkelt, vad gör man då? I boken hittar du också röster från branschen som ger sin syn på saken, allt från författare och recensenter till bokhandlare, agenter och journalister.
Calidris Förlag 9789198333916 -
Från Lappland till Sahara pr apostlahästar. M...
Häftad bok. Eget. 1934. 116 sidor.
Gott skick. Illustrerad med fotografier
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKEget -
Opinionsmakarna : en studie om PR-konsulter,...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. Första upplagan,, fjärde tryckningen uppl. 2011. 226 sidor.
Nyskick. 22 x 15,6 cm. 348 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144036885
- Titel
- Opinionsmakarna : en studie om PR-konsulter, journalistik och demokrati
- Författare
- Larsson, Larsåke
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 226 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 336 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Opinionsbildning via medierna har stor betydelse för företag, institutioneroch organisationer. Med hjälp av en växande kår konsulter bygger och formar man opinioner i samhället för att få till stånd politiskt gynnsamma beslut. Opionskonsulterna är numera en betydande aktör i den demokratiska processen. I Opinionsmakarna granskas och analyseras konsulternas opinionsbyggande aktiviteter ur ett demokratiperspektiv. Här beskrivs hur konsulterna arbetar, vilka strategier de använder och hur de får medierna att fungera som kanaler för att få inflytande. Författaren diskuterar frågor som: Vilken roll och makt har PR- och opinionskonsulterna i samhället och i samhällsutvecklingen? Hur fungerar relationen mellan PR-aktörerna och journalisterna? I vilken grad påverkar konsulterna opinionsbildningen och den politiska beslutsprocessen? Boken är resultatet av ett forskningsprojekt om opinionskonsulter och journalistik. Författaren bygger sin bok främst på intervjuer med PR-konsulter, informatörer och journalister samt ett antal fallstudier. Opinionsmakarna är lämplig i utbildning i medie- och kommunikationsvetenskap och statsvetenskap på alla nivåer vid universitet och högskolor. Den är även värdefull läsning för dig som arbetar med journalistik och opinionsbildande verksamheter eller som är intresserad av opinions- och demokratifrågor. Du kan läsa vidare om kontexten till PR-fenomenet samt om den svenska PR- och informationsbranschens utveckling och verksamhet i Larsåke Larssons bok Upplysning och propaganda. Utvecklingen av svensk PR och information.
Studentlitteratur AB Första upplagan,, fjärde tryckningen 9789144036885 -
Opinionsmakarna : en studie om PR-konsulter,...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 226 sidor.
Nära nyskick.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789144036885
- Titel
- Opinionsmakarna : en studie om PR-konsulter, journalistik och demokrati
- Författare
- Larsson, Larsåke
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 226 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 336 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Opinionsbildning via medierna har stor betydelse för företag, institutioneroch organisationer. Med hjälp av en växande kår konsulter bygger och formar man opinioner i samhället för att få till stånd politiskt gynnsamma beslut. Opionskonsulterna är numera en betydande aktör i den demokratiska processen. I Opinionsmakarna granskas och analyseras konsulternas opinionsbyggande aktiviteter ur ett demokratiperspektiv. Här beskrivs hur konsulterna arbetar, vilka strategier de använder och hur de får medierna att fungera som kanaler för att få inflytande. Författaren diskuterar frågor som: Vilken roll och makt har PR- och opinionskonsulterna i samhället och i samhällsutvecklingen? Hur fungerar relationen mellan PR-aktörerna och journalisterna? I vilken grad påverkar konsulterna opinionsbildningen och den politiska beslutsprocessen? Boken är resultatet av ett forskningsprojekt om opinionskonsulter och journalistik. Författaren bygger sin bok främst på intervjuer med PR-konsulter, informatörer och journalister samt ett antal fallstudier. Opinionsmakarna är lämplig i utbildning i medie- och kommunikationsvetenskap och statsvetenskap på alla nivåer vid universitet och högskolor. Den är även värdefull läsning för dig som arbetar med journalistik och opinionsbildande verksamheter eller som är intresserad av opinions- och demokratifrågor. Du kan läsa vidare om kontexten till PR-fenomenet samt om den svenska PR- och informationsbranschens utveckling och verksamhet i Larsåke Larssons bok Upplysning och propaganda. Utvecklingen av svensk PR och information.
Studentlitteratur AB 1 9789144036885 -
Kommunikation som styrmedel : en bok om PR i...
Inbunden bok. Malmö : LiberFörlag. 1986.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9138617498
- Titel
- Kommunikation som styrmedel : en bok om PR i dagens företag
- Författare
- Lundquist, Lars
- Förlag
- Malmö : LiberFörlag
- Utgivningsår
- 1986
- Språk
- Svenska
Malmö : LiberFörlag 9138617498 -
Kommunikation som styrmedel En bok om PR i da...
Inbunden bok. Liber. 1:1 uppl. 1986. 142 sidor.
ISBN 9138617499!
Mycket gott skick. Fåtal understrykningar i kulspets. Namnteckning på försättsbladet. PR och kommunikation har strategisk betydelse för företagen. Det ingår numera som ett av företagsledningens medel för att styra och utveckla företaget. Denna bok visar på de krav som ställ läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKLiber 1:1 9138617499! -
Ordfront Magasin nr 3 2015 ( Haiti fem år se...
Tidning, tidskrift. ordfront. 1 uppl. 2015. 51 sidor.
Gott skick. häftad tidskrift kortsida 170mm höjd 270mm tjocklek 4mm 150 g gott skick dock minirepa frampärm ingår som del av paket av ordfront magasin
kan avhämtas utanför mariestad om avhämtning önskas meddela före beställning … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKordfront 1 -
Opinionsmakarna : en studie om PR-konsulter,...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 226 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144036884
- Titel
- Opinionsmakarna : en studie om PR-konsulter, journalistik och demokrati
- Författare
- Larsson, Larsåke
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 226 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 336 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Opinionsbildning via medierna har stor betydelse för företag, institutioneroch organisationer. Med hjälp av en växande kår konsulter bygger och formar man opinioner i samhället för att få till stånd politiskt gynnsamma beslut. Opionskonsulterna är numera en betydande aktör i den demokratiska processen. I Opinionsmakarna granskas och analyseras konsulternas opinionsbyggande aktiviteter ur ett demokratiperspektiv. Här beskrivs hur konsulterna arbetar, vilka strategier de använder och hur de får medierna att fungera som kanaler för att få inflytande. Författaren diskuterar frågor som: Vilken roll och makt har PR- och opinionskonsulterna i samhället och i samhällsutvecklingen? Hur fungerar relationen mellan PR-aktörerna och journalisterna? I vilken grad påverkar konsulterna opinionsbildningen och den politiska beslutsprocessen? Boken är resultatet av ett forskningsprojekt om opinionskonsulter och journalistik. Författaren bygger sin bok främst på intervjuer med PR-konsulter, informatörer och journalister samt ett antal fallstudier. Opinionsmakarna är lämplig i utbildning i medie- och kommunikationsvetenskap och statsvetenskap på alla nivåer vid universitet och högskolor. Den är även värdefull läsning för dig som arbetar med journalistik och opinionsbildande verksamheter eller som är intresserad av opinions- och demokratifrågor. Du kan läsa vidare om kontexten till PR-fenomenet samt om den svenska PR- och informationsbranschens utveckling och verksamhet i Larsåke Larssons bok Upplysning och propaganda. Utvecklingen av svensk PR och information.
Studentlitteratur AB 1 9144036884 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Från Lappland till Sahara pr apostlahästar. M...
Häftad bok. Eget Förlag. Andra uppl. 1934. 116 sidor.
Gott skick. Bildframsida med karta och förf. 155 gram. En hel del svartvita foton. Stämplar. Mått BxH= 13,5x 20 cm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKEget Förlag Andra -
Opinionsmakarna : en studie om PR-konsulter,...
Nyskick. Studentlitteratur, 2005, häftad, 226 sidor. Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144036884
- Titel
- Opinionsmakarna : en studie om PR-konsulter, journalistik och demokrati
- Författare
- Larsson, Larsåke
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 226 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 336 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Opinionsbildning via medierna har stor betydelse för företag, institutioneroch organisationer. Med hjälp av en växande kår konsulter bygger och formar man opinioner i samhället för att få till stånd politiskt gynnsamma beslut. Opionskonsulterna är numera en betydande aktör i den demokratiska processen. I Opinionsmakarna granskas och analyseras konsulternas opinionsbyggande aktiviteter ur ett demokratiperspektiv. Här beskrivs hur konsulterna arbetar, vilka strategier de använder och hur de får medierna att fungera som kanaler för att få inflytande. Författaren diskuterar frågor som: Vilken roll och makt har PR- och opinionskonsulterna i samhället och i samhällsutvecklingen? Hur fungerar relationen mellan PR-aktörerna och journalisterna? I vilken grad påverkar konsulterna opinionsbildningen och den politiska beslutsprocessen? Boken är resultatet av ett forskningsprojekt om opinionskonsulter och journalistik. Författaren bygger sin bok främst på intervjuer med PR-konsulter, informatörer och journalister samt ett antal fallstudier. Opinionsmakarna är lämplig i utbildning i medie- och kommunikationsvetenskap och statsvetenskap på alla nivåer vid universitet och högskolor. Den är även värdefull läsning för dig som arbetar med journalistik och opinionsbildande verksamheter eller som är intresserad av opinions- och demokratifrågor. Du kan läsa vidare om kontexten till PR-fenomenet samt om den svenska PR- och informationsbranschens utveckling och verksamhet i Larsåke Larssons bok Upplysning och propaganda. Utvecklingen av svensk PR och information.
9144036884 -
Anpassning och påverkan. En studie i företage...
Sthm: SNS, 1977. 240 s. + tryckt omslag. Oläst.
Nära nyskick. [11E]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
I stället för PR. En bok om relationer
Inbunden bok.
Prisma. 1969. 224 s. Inbunden. 450 gram. Mycket gott skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Från Lappland till Sahara pr apostlahästar. M...
Häftad bok.
Eget förlag 1933. 116 sidor. Illustrerad med fotografier. Häftad. Ngt nött ex.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
