-
Metoder i kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2010. 339 sidor.
Nära nyskick. Hel och ren.
Slitage av låg grad.
Läst ex.
Under bokstaven B.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144067636
- Titel
- Metoder i kommunikationsvetenskap
- Författare
- Peter Berglez - Mats Ekström - Bengt Johansson - Göran Eriksson - Åsa Nilsson - Larsåke Larsson - Åsa Kroon-Lundell - Orla Vigsö - Marinette Fogde - Johanna Ledin - Johan Östman
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 339 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 495 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ämnesspecifik metodlära. I boken presenteras både kvantitativa metoder – surveyundersökning och innehållsanalys – och kvalitativa metoder, som etnografisk observation, intervjuer (personliga intervjuer och gruppintervjuer) och textanalytisk metod.Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer också en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier. I boken presenteras därför ett antal av dessa metoder, med teoretisk bakgrund såväl som konkreta exempel. De analysmetoder som ingår i volymen är bildanalys, retorikanalys, filmanalys, receptionsanalys samt tre former av diskursanalys; kritisk diskursanalys, dialogisk analys och analys av samtal. Sammantaget ger boken en stabil grund för såväl avancerade forskare som studenter inom det breda forskningsfält som ämnet innefattar.Andra upplagan
Studentlitteratur 2 9789144067636 -
Bilder av FN och Nato : Dagens Nyheters bevak...
Häftad bok. Örebro : Univ. 1999. 142 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789176682067
- Titel
- Bilder av FN och Nato : Dagens Nyheters bevakning av de internationella insatserna i samband med konflikten i det forna Jugoslavien
- Författare
- Berglez, Peter
- Förlag
- Örebro : Univ
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- Svenska
Örebro : Univ 9789176682067 -
Global journalism : theory and practice
Häftad bok. 2018.
Nära nyskick. Inlaga är helt orörd och som ny. Små spår av förvaring utvändigt(se bild).
Se gärna mina övriga annonser för fler liknande böcker.
D3Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781433110306
- Titel
- Global journalism : theory and practice
- Författare
- Berglez, Peter
- Utgivningsår
- 2018
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index.
Global Journalism: An Introduction -- So What Exactly Is Global Journalism? -- The Relevance of Global Journalism -- Challenges to Global Journalism -- Global Journalism and the Digital Web.
9781433110306 -
Mediesamhället: centrala begrepp
Häftad bok. Studentlitteratur. 2009. 267 sidor.
Hyggligt skick. Längre hörnveck på omslagets baksida, ca 12 cm långt; vecket mindre skarpt synligt även på en del sidblad i slutet av boken. Några stötta hörn på omslaget. Stött och lätt vätskepåverkat område vid nederkanten på omslagets framsida och på några inledande s läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144049038
- Titel
- Mediesamhället
- Författare
- Berglez, Peter
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 267 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 398 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I takt med att medvetenheten om mediernas centrala roll i samhället ökar inom olika vetenskapliga ämnen växer också behovet av kunskap om mediesamhället. Utifrån elva olika begrepp ger "Mediesamhället. Centrala begrepp" en bred introduktion till relationen mellan medier och samhälle. Författarna tar bland annat upp mediernas roll i skapandet av maktförhållanden, offentlighet, identitet, mobilitet, risker och interaktiva processer. Vad finns det för forskning om detta, och hur kan man inkludera medierna i den egna samhällsforskningen? Denna introduktion till studier om mediesamhället riktar sig till studenter, lärare och forskare inom medie- och kommunikationsvetenskap men också till samhällsvetare och humanister i allmänhet.
Studentlitteratur 9789144049038 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144049038
- Titel
- Mediesamhället
- Författare
- Berglez, Peter
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 267 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 398 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I takt med att medvetenheten om mediernas centrala roll i samhället ökar inom olika vetenskapliga ämnen växer också behovet av kunskap om mediesamhället. Utifrån elva olika begrepp ger "Mediesamhället. Centrala begrepp" en bred introduktion till relationen mellan medier och samhälle. Författarna tar bland annat upp mediernas roll i skapandet av maktförhållanden, offentlighet, identitet, mobilitet, risker och interaktiva processer. Vad finns det för forskning om detta, och hur kan man inkludera medierna i den egna samhällsforskningen? Denna introduktion till studier om mediesamhället riktar sig till studenter, lärare och forskare inom medie- och kommunikationsvetenskap men också till samhällsvetare och humanister i allmänhet.
Studentlitteratur AB 1 9789144049038 -
Metoder i kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2010. 339 sidor.
Mycket gott skick. Liten rispa på främre pärm annars nära nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144067636
- Titel
- Metoder i kommunikationsvetenskap
- Författare
- Peter Berglez - Mats Ekström - Bengt Johansson - Göran Eriksson - Åsa Nilsson - Larsåke Larsson - Åsa Kroon-Lundell - Orla Vigsö - Marinette Fogde - Johanna Ledin - Johan Östman
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 339 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 495 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ämnesspecifik metodlära. I boken presenteras både kvantitativa metoder – surveyundersökning och innehållsanalys – och kvalitativa metoder, som etnografisk observation, intervjuer (personliga intervjuer och gruppintervjuer) och textanalytisk metod.Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer också en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier. I boken presenteras därför ett antal av dessa metoder, med teoretisk bakgrund såväl som konkreta exempel. De analysmetoder som ingår i volymen är bildanalys, retorikanalys, filmanalys, receptionsanalys samt tre former av diskursanalys; kritisk diskursanalys, dialogisk analys och analys av samtal. Sammantaget ger boken en stabil grund för såväl avancerade forskare som studenter inom det breda forskningsfält som ämnet innefattar.Andra upplagan
Studentlitteratur 2 9789144067636 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144049038
- Titel
- Mediesamhället
- Författare
- Berglez, Peter
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 267 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 398 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I takt med att medvetenheten om mediernas centrala roll i samhället ökar inom olika vetenskapliga ämnen växer också behovet av kunskap om mediesamhället. Utifrån elva olika begrepp ger "Mediesamhället. Centrala begrepp" en bred introduktion till relationen mellan medier och samhälle. Författarna tar bland annat upp mediernas roll i skapandet av maktförhållanden, offentlighet, identitet, mobilitet, risker och interaktiva processer. Vad finns det för forskning om detta, och hur kan man inkludera medierna i den egna samhällsforskningen? Denna introduktion till studier om mediesamhället riktar sig till studenter, lärare och forskare inom medie- och kommunikationsvetenskap men också till samhällsvetare och humanister i allmänhet.
Studentlitteratur AB 1 9789144049038 -
Metoder i kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2000. 318 sidor.
Mycket gott skick. (Blyerts några sidor i boken, rest efter prislapp bakpärmen)
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9144015216
- Titel
- Metoder i kommunikationsvetenskap
- Författare
- Britt-Marie Leivik-Knowles - Bitte Alling-Ode - Peter Berglez - Brigitte Mral - Mats Ekström - Bengt Johansson - Göran Eriksson - Åsa Nilsson - Larsåke Larsson - Åsa Kroon-Lundell
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ny ämnesspecifik metodlära. I bokens första del presenteras både kvantitativa metoder surveyundersökning och innehållsanalys och kvalitativa metoder, däribland etno-grafisk observation och personliga intervjuer.
Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer idag en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur 1 9144015216 -
Mediesamhället
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2009. 267 sidor.
Nyskick. I takt med att medvetenheten om mediernas centrala roll i samhället ökar inom olika vetenskapliga ämnen växer också behovet av kunskap om mediesamhället. Utifrån elva olika begrepp ger "Mediesamhället. Centrala begrepp" en bred introduktion till relation läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144049038
- Titel
- Mediesamhället
- Författare
- Berglez, Peter
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 267 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 398 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I takt med att medvetenheten om mediernas centrala roll i samhället ökar inom olika vetenskapliga ämnen växer också behovet av kunskap om mediesamhället. Utifrån elva olika begrepp ger "Mediesamhället. Centrala begrepp" en bred introduktion till relationen mellan medier och samhälle. Författarna tar bland annat upp mediernas roll i skapandet av maktförhållanden, offentlighet, identitet, mobilitet, risker och interaktiva processer. Vad finns det för forskning om detta, och hur kan man inkludera medierna i den egna samhällsforskningen? Denna introduktion till studier om mediesamhället riktar sig till studenter, lärare och forskare inom medie- och kommunikationsvetenskap men också till samhällsvetare och humanister i allmänhet.
Studentlitteratur AB 1 9789144049038 -
Metoder i kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2010. 339 sidor.
Nyskick. Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ämnesspecifik metodlära. I boken presenteras både kvan läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144067636
- Titel
- Metoder i kommunikationsvetenskap
- Författare
- Peter Berglez - Mats Ekström - Bengt Johansson - Göran Eriksson - Åsa Nilsson - Larsåke Larsson - Åsa Kroon-Lundell - Orla Vigsö - Marinette Fogde - Johanna Ledin - Johan Östman
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 339 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 495 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ämnesspecifik metodlära. I boken presenteras både kvantitativa metoder – surveyundersökning och innehållsanalys – och kvalitativa metoder, som etnografisk observation, intervjuer (personliga intervjuer och gruppintervjuer) och textanalytisk metod.Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer också en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier. I boken presenteras därför ett antal av dessa metoder, med teoretisk bakgrund såväl som konkreta exempel. De analysmetoder som ingår i volymen är bildanalys, retorikanalys, filmanalys, receptionsanalys samt tre former av diskursanalys; kritisk diskursanalys, dialogisk analys och analys av samtal. Sammantaget ger boken en stabil grund för såväl avancerade forskare som studenter inom det breda forskningsfält som ämnet innefattar.Andra upplagan
Studentlitteratur 2 9789144067636 -
Metoder i kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2000. 318 sidor.
Nära nyskick. Små märken som enbart syns i ljus vid rätt vinkling. Minimalt kantstött. Annars i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144015216
- Titel
- Metoder i kommunikationsvetenskap
- Författare
- Britt-Marie Leivik-Knowles - Bitte Alling-Ode - Peter Berglez - Brigitte Mral - Mats Ekström - Bengt Johansson - Göran Eriksson - Åsa Nilsson - Larsåke Larsson - Åsa Kroon-Lundell
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ny ämnesspecifik metodlära. I bokens första del presenteras både kvantitativa metoder surveyundersökning och innehållsanalys och kvalitativa metoder, däribland etno-grafisk observation och personliga intervjuer.
Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer idag en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur 1 9144015216 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144067636
- Titel
- Metoder i kommunikationsvetenskap
- Författare
- Peter Berglez - Mats Ekström - Bengt Johansson - Göran Eriksson - Åsa Nilsson - Larsåke Larsson - Åsa Kroon-Lundell - Orla Vigsö - Marinette Fogde - Johanna Ledin - Johan Östman
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 339 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 495 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ämnesspecifik metodlära. I boken presenteras både kvantitativa metoder – surveyundersökning och innehållsanalys – och kvalitativa metoder, som etnografisk observation, intervjuer (personliga intervjuer och gruppintervjuer) och textanalytisk metod.Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer också en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier. I boken presenteras därför ett antal av dessa metoder, med teoretisk bakgrund såväl som konkreta exempel. De analysmetoder som ingår i volymen är bildanalys, retorikanalys, filmanalys, receptionsanalys samt tre former av diskursanalys; kritisk diskursanalys, dialogisk analys och analys av samtal. Sammantaget ger boken en stabil grund för såväl avancerade forskare som studenter inom det breda forskningsfält som ämnet innefattar.Andra upplagan
Studentlitteratur 2 9789144067636 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144049038
- Titel
- Mediesamhället
- Författare
- Berglez, Peter
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 267 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 398 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I takt med att medvetenheten om mediernas centrala roll i samhället ökar inom olika vetenskapliga ämnen växer också behovet av kunskap om mediesamhället. Utifrån elva olika begrepp ger "Mediesamhället. Centrala begrepp" en bred introduktion till relationen mellan medier och samhälle. Författarna tar bland annat upp mediernas roll i skapandet av maktförhållanden, offentlighet, identitet, mobilitet, risker och interaktiva processer. Vad finns det för forskning om detta, och hur kan man inkludera medierna i den egna samhällsforskningen? Denna introduktion till studier om mediesamhället riktar sig till studenter, lärare och forskare inom medie- och kommunikationsvetenskap men också till samhällsvetare och humanister i allmänhet.
Studentlitteratur AB 1 9789144049038 -
Metoder i kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2010. 339 sidor.
Mycket gott skick. Andra upplagan. Lite kantstött och med lättare hanteringsspår.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144067636
- Titel
- Metoder i kommunikationsvetenskap
- Författare
- Peter Berglez - Mats Ekström - Bengt Johansson - Göran Eriksson - Åsa Nilsson - Larsåke Larsson - Åsa Kroon-Lundell - Orla Vigsö - Marinette Fogde - Johanna Ledin - Johan Östman
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 339 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 495 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ämnesspecifik metodlära. I boken presenteras både kvantitativa metoder – surveyundersökning och innehållsanalys – och kvalitativa metoder, som etnografisk observation, intervjuer (personliga intervjuer och gruppintervjuer) och textanalytisk metod.Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer också en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier. I boken presenteras därför ett antal av dessa metoder, med teoretisk bakgrund såväl som konkreta exempel. De analysmetoder som ingår i volymen är bildanalys, retorikanalys, filmanalys, receptionsanalys samt tre former av diskursanalys; kritisk diskursanalys, dialogisk analys och analys av samtal. Sammantaget ger boken en stabil grund för såväl avancerade forskare som studenter inom det breda forskningsfält som ämnet innefattar.Andra upplagan
Studentlitteratur 2 9789144067636 -
Metoder i kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2010. 339 sidor.
Mycket gott skick. Se bild. Hundöron, understrykningar med märkpenna, hanteringsslitage (framgår ur bild).
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144067636
- Titel
- Metoder i kommunikationsvetenskap
- Författare
- Peter Berglez - Mats Ekström - Bengt Johansson - Göran Eriksson - Åsa Nilsson - Larsåke Larsson - Åsa Kroon-Lundell - Orla Vigsö - Marinette Fogde - Johanna Ledin - Johan Östman
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 339 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 495 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ämnesspecifik metodlära. I boken presenteras både kvantitativa metoder – surveyundersökning och innehållsanalys – och kvalitativa metoder, som etnografisk observation, intervjuer (personliga intervjuer och gruppintervjuer) och textanalytisk metod.Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer också en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier. I boken presenteras därför ett antal av dessa metoder, med teoretisk bakgrund såväl som konkreta exempel. De analysmetoder som ingår i volymen är bildanalys, retorikanalys, filmanalys, receptionsanalys samt tre former av diskursanalys; kritisk diskursanalys, dialogisk analys och analys av samtal. Sammantaget ger boken en stabil grund för såväl avancerade forskare som studenter inom det breda forskningsfält som ämnet innefattar.Andra upplagan
Studentlitteratur 2 9789144067636 -
Metoder i kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 2:4 uppl. 2013. 339 sidor.
Mycket gott skick. Andra uppl. Några få hundöron. Lite kantstötta hörn. I övrigt ser boken i princip ut som ny. Gedigen och populär grundbok för studier i medie- och kommunikationsvetenskap.
… läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144067636
- Titel
- Metoder i kommunikationsvetenskap
- Författare
- Peter Berglez - Mats Ekström - Bengt Johansson - Göran Eriksson - Åsa Nilsson - Larsåke Larsson - Åsa Kroon-Lundell - Orla Vigsö - Marinette Fogde - Johanna Ledin - Johan Östman
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 339 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 495 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ämnesspecifik metodlära. I boken presenteras både kvantitativa metoder – surveyundersökning och innehållsanalys – och kvalitativa metoder, som etnografisk observation, intervjuer (personliga intervjuer och gruppintervjuer) och textanalytisk metod.Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer också en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier. I boken presenteras därför ett antal av dessa metoder, med teoretisk bakgrund såväl som konkreta exempel. De analysmetoder som ingår i volymen är bildanalys, retorikanalys, filmanalys, receptionsanalys samt tre former av diskursanalys; kritisk diskursanalys, dialogisk analys och analys av samtal. Sammantaget ger boken en stabil grund för såväl avancerade forskare som studenter inom det breda forskningsfält som ämnet innefattar.Andra upplagan
Studentlitteratur 2:4 9789144067636 -
Metoder i kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2000. 318 sidor.
Nyskick. Namnad
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144015217
- Titel
- Metoder i kommunikationsvetenskap
- Författare
- Britt-Marie Leivik-Knowles - Bitte Alling-Ode - Peter Berglez - Brigitte Mral - Mats Ekström - Bengt Johansson - Göran Eriksson - Åsa Nilsson - Larsåke Larsson - Åsa Kroon-Lundell
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ny ämnesspecifik metodlära. I bokens första del presenteras både kvantitativa metoder surveyundersökning och innehållsanalys och kvalitativa metoder, däribland etno-grafisk observation och personliga intervjuer.
Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer idag en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur 1 9789144015217 -
Metoder i kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 2013. 339 sidor.
Mycket gott skick. Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ämnesspecifik metodlära. I boken presenteras både läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144067636
- Titel
- Metoder i kommunikationsvetenskap
- Författare
- Peter Berglez - Mats Ekström - Bengt Johansson - Göran Eriksson - Åsa Nilsson - Larsåke Larsson - Åsa Kroon-Lundell - Orla Vigsö - Marinette Fogde - Johanna Ledin - Johan Östman
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 339 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 495 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ämnesspecifik metodlära. I boken presenteras både kvantitativa metoder – surveyundersökning och innehållsanalys – och kvalitativa metoder, som etnografisk observation, intervjuer (personliga intervjuer och gruppintervjuer) och textanalytisk metod.Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer också en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier. I boken presenteras därför ett antal av dessa metoder, med teoretisk bakgrund såväl som konkreta exempel. De analysmetoder som ingår i volymen är bildanalys, retorikanalys, filmanalys, receptionsanalys samt tre former av diskursanalys; kritisk diskursanalys, dialogisk analys och analys av samtal. Sammantaget ger boken en stabil grund för såväl avancerade forskare som studenter inom det breda forskningsfält som ämnet innefattar.Andra upplagan
Studentlitteratur 9789144067636 -
Mediesamhället – Centrala begrepp
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:3 uppl. 2012. 267 sidor.
Gott skick. Vissa överstrykningar med märkpenna förekommer.
"I takt med att medvetenheten om mediernas centrala roll i samhället ökar inom olika vetenskapliga ämnen växer också behovet av kunskap om mediesamhället. Utifrån elva olika begrepp ger "Mediesamhället. Ce läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144049038
- Titel
- Mediesamhället
- Författare
- Berglez, Peter
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 267 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 398 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I takt med att medvetenheten om mediernas centrala roll i samhället ökar inom olika vetenskapliga ämnen växer också behovet av kunskap om mediesamhället. Utifrån elva olika begrepp ger "Mediesamhället. Centrala begrepp" en bred introduktion till relationen mellan medier och samhälle. Författarna tar bland annat upp mediernas roll i skapandet av maktförhållanden, offentlighet, identitet, mobilitet, risker och interaktiva processer. Vad finns det för forskning om detta, och hur kan man inkludera medierna i den egna samhällsforskningen? Denna introduktion till studier om mediesamhället riktar sig till studenter, lärare och forskare inom medie- och kommunikationsvetenskap men också till samhällsvetare och humanister i allmänhet.
Studentlitteratur AB 1:3 9789144049038 -
Metoder i kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2010. 339 sidor.
Gott skick. Det är en använd kursbok, med understrykningar i. Ryggen är lite sned, men den är hel och ren och alla sidorna sitter fast.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144067636
- Titel
- Metoder i kommunikationsvetenskap
- Författare
- Peter Berglez - Mats Ekström - Bengt Johansson - Göran Eriksson - Åsa Nilsson - Larsåke Larsson - Åsa Kroon-Lundell - Orla Vigsö - Marinette Fogde - Johanna Ledin - Johan Östman
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 339 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 495 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ämnesspecifik metodlära. I boken presenteras både kvantitativa metoder – surveyundersökning och innehållsanalys – och kvalitativa metoder, som etnografisk observation, intervjuer (personliga intervjuer och gruppintervjuer) och textanalytisk metod.Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer också en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier. I boken presenteras därför ett antal av dessa metoder, med teoretisk bakgrund såväl som konkreta exempel. De analysmetoder som ingår i volymen är bildanalys, retorikanalys, filmanalys, receptionsanalys samt tre former av diskursanalys; kritisk diskursanalys, dialogisk analys och analys av samtal. Sammantaget ger boken en stabil grund för såväl avancerade forskare som studenter inom det breda forskningsfält som ämnet innefattar.Andra upplagan
Studentlitteratur 2 9789144067636 -
Metoder i kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2004. 318 sidor.
Gott skick. namnteckning
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144015216
- Titel
- Metoder i kommunikationsvetenskap
- Författare
- Britt-Marie Leivik-Knowles - Bitte Alling-Ode - Peter Berglez - Brigitte Mral - Mats Ekström - Bengt Johansson - Göran Eriksson - Åsa Nilsson - Larsåke Larsson - Åsa Kroon-Lundell
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ny ämnesspecifik metodlära. I bokens första del presenteras både kvantitativa metoder surveyundersökning och innehållsanalys och kvalitativa metoder, däribland etno-grafisk observation och personliga intervjuer.
Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer idag en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur 1 9144015216 -
Metoder i kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2010. 339 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144067636
- Titel
- Metoder i kommunikationsvetenskap
- Författare
- Peter Berglez - Mats Ekström - Bengt Johansson - Göran Eriksson - Åsa Nilsson - Larsåke Larsson - Åsa Kroon-Lundell - Orla Vigsö - Marinette Fogde - Johanna Ledin - Johan Östman
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 339 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 495 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ämnesspecifik metodlära. I boken presenteras både kvantitativa metoder – surveyundersökning och innehållsanalys – och kvalitativa metoder, som etnografisk observation, intervjuer (personliga intervjuer och gruppintervjuer) och textanalytisk metod.Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer också en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier. I boken presenteras därför ett antal av dessa metoder, med teoretisk bakgrund såväl som konkreta exempel. De analysmetoder som ingår i volymen är bildanalys, retorikanalys, filmanalys, receptionsanalys samt tre former av diskursanalys; kritisk diskursanalys, dialogisk analys och analys av samtal. Sammantaget ger boken en stabil grund för såväl avancerade forskare som studenter inom det breda forskningsfält som ämnet innefattar.Andra upplagan
Studentlitteratur 2 9789144067636 -
Global journalism : theory and practice
Häftad bok. Peter Lang Publishing Inc. 2018. 156 sidor.
Mycket gott skick. Förekommer understrykningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781433110306
- Titel
- Global journalism : theory and practice
- Författare
- Berglez, Peter
- Utgivningsår
- 2018
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index.
Global Journalism: An Introduction -- So What Exactly Is Global Journalism? -- The Relevance of Global Journalism -- Challenges to Global Journalism -- Global Journalism and the Digital Web.
Peter Lang Publishing Inc 9781433110306 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9144015216
- Titel
- Metoder i kommunikationsvetenskap
- Författare
- Britt-Marie Leivik-Knowles - Bitte Alling-Ode - Peter Berglez - Brigitte Mral - Mats Ekström - Bengt Johansson - Göran Eriksson - Åsa Nilsson - Larsåke Larsson - Åsa Kroon-Lundell
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ny ämnesspecifik metodlära. I bokens första del presenteras både kvantitativa metoder surveyundersökning och innehållsanalys och kvalitativa metoder, däribland etno-grafisk observation och personliga intervjuer.
Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer idag en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur 1 9144015216 -
Mediesamhället
Häftad bok. Studentlitteratur AB . 2009. 267 sidor.
Nyskick. I takt med att medvetenheten om mediernas centrala roll i samhället ökar inom olika vetenskapliga ämnen växer också behovet av kunskap om mediesamhället. Utifrån elva olika begrepp ger "Mediesamhället. Centrala begrepp" en bred introduktion till relatione läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144049038
- Titel
- Mediesamhället
- Författare
- Berglez, Peter
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 267 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 398 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I takt med att medvetenheten om mediernas centrala roll i samhället ökar inom olika vetenskapliga ämnen växer också behovet av kunskap om mediesamhället. Utifrån elva olika begrepp ger "Mediesamhället. Centrala begrepp" en bred introduktion till relationen mellan medier och samhälle. Författarna tar bland annat upp mediernas roll i skapandet av maktförhållanden, offentlighet, identitet, mobilitet, risker och interaktiva processer. Vad finns det för forskning om detta, och hur kan man inkludera medierna i den egna samhällsforskningen? Denna introduktion till studier om mediesamhället riktar sig till studenter, lärare och forskare inom medie- och kommunikationsvetenskap men också till samhällsvetare och humanister i allmänhet.
Studentlitteratur AB 9789144049038 -
Metoder i kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2000. 318 sidor.
Mycket gott skick. Färgmarkeringar förekommer.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144015216
- Titel
- Metoder i kommunikationsvetenskap
- Författare
- Britt-Marie Leivik-Knowles - Bitte Alling-Ode - Peter Berglez - Brigitte Mral - Mats Ekström - Bengt Johansson - Göran Eriksson - Åsa Nilsson - Larsåke Larsson - Åsa Kroon-Lundell
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ny ämnesspecifik metodlära. I bokens första del presenteras både kvantitativa metoder surveyundersökning och innehållsanalys och kvalitativa metoder, däribland etno-grafisk observation och personliga intervjuer.
Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer idag en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur 1 9144015216 -
Metoder i kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2000. 318 sidor.
Gott skick. Understrykningar finns i boken
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144015216
- Titel
- Metoder i kommunikationsvetenskap
- Författare
- Britt-Marie Leivik-Knowles - Bitte Alling-Ode - Peter Berglez - Brigitte Mral - Mats Ekström - Bengt Johansson - Göran Eriksson - Åsa Nilsson - Larsåke Larsson - Åsa Kroon-Lundell
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ny ämnesspecifik metodlära. I bokens första del presenteras både kvantitativa metoder surveyundersökning och innehållsanalys och kvalitativa metoder, däribland etno-grafisk observation och personliga intervjuer.
Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer idag en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur 1 9144015216 -
Global journalism : theory and practice
Häftad bok. Peter Lang Publishing Inc. 2018. 156 sidor.
Nyskick. Förlagsny och oläst. Flera ex i lager
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9781433110306
- Titel
- Global journalism : theory and practice
- Författare
- Berglez, Peter
- Utgivningsår
- 2018
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index.
Global Journalism: An Introduction -- So What Exactly Is Global Journalism? -- The Relevance of Global Journalism -- Challenges to Global Journalism -- Global Journalism and the Digital Web.
Peter Lang Publishing Inc 9781433110306 -
Metoder i kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 1:7 uppl. 2007. 320 sidor.
Nyskick. Medie- och kommunikationsvetenskap är ett samhällsvetenskapligt och humanistiskt ämne som använder sig av många olika forskningsmetoder. Denna bok syftar till att möta behovet av en ämnesspecifik metodlära.
Här behandlas grunder för vetenskaplig metod, läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144015217
- Titel
- Metoder i kommunikationsvetenskap
- Författare
- Britt-Marie Leivik-Knowles - Bitte Alling-Ode - Peter Berglez - Brigitte Mral - Mats Ekström - Bengt Johansson - Göran Eriksson - Åsa Nilsson - Larsåke Larsson - Åsa Kroon-Lundell
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ny ämnesspecifik metodlära. I bokens första del presenteras både kvantitativa metoder surveyundersökning och innehållsanalys och kvalitativa metoder, däribland etno-grafisk observation och personliga intervjuer.
Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer idag en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur 1:7 9789144015217 -
Metoder i kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2000. 318 sidor.
Mycket gott skick. ..................... // Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ämnesspecifik metodlära. I b läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144015216
- Titel
- Metoder i kommunikationsvetenskap
- Författare
- Britt-Marie Leivik-Knowles - Bitte Alling-Ode - Peter Berglez - Brigitte Mral - Mats Ekström - Bengt Johansson - Göran Eriksson - Åsa Nilsson - Larsåke Larsson - Åsa Kroon-Lundell
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ny ämnesspecifik metodlära. I bokens första del presenteras både kvantitativa metoder surveyundersökning och innehållsanalys och kvalitativa metoder, däribland etno-grafisk observation och personliga intervjuer.
Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer idag en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur 1 9144015216
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn