-
Mediesamhället: centrala begrepp
Häftad bok. Studentlitteratur. 2009. 267 sidor.
Hyggligt skick. Längre hörnveck på omslagets baksida, ca 12 cm långt; vecket mindre skarpt synligt även på en del sidblad i slutet av boken. Några stötta hörn på omslaget. Stött och lätt vätskepåverkat område vid nederkanten på omslagets framsida och på några inledande s läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144049038
- Titel
- Mediesamhället
- Författare
- Berglez, Peter
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 267 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 398 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I takt med att medvetenheten om mediernas centrala roll i samhället ökar inom olika vetenskapliga ämnen växer också behovet av kunskap om mediesamhället. Utifrån elva olika begrepp ger "Mediesamhället. Centrala begrepp" en bred introduktion till relationen mellan medier och samhälle. Författarna tar bland annat upp mediernas roll i skapandet av maktförhållanden, offentlighet, identitet, mobilitet, risker och interaktiva processer. Vad finns det för forskning om detta, och hur kan man inkludera medierna i den egna samhällsforskningen? Denna introduktion till studier om mediesamhället riktar sig till studenter, lärare och forskare inom medie- och kommunikationsvetenskap men också till samhällsvetare och humanister i allmänhet.
Studentlitteratur 9789144049038 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144049038
- Titel
- Mediesamhället
- Författare
- Berglez, Peter
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 267 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 398 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I takt med att medvetenheten om mediernas centrala roll i samhället ökar inom olika vetenskapliga ämnen växer också behovet av kunskap om mediesamhället. Utifrån elva olika begrepp ger "Mediesamhället. Centrala begrepp" en bred introduktion till relationen mellan medier och samhälle. Författarna tar bland annat upp mediernas roll i skapandet av maktförhållanden, offentlighet, identitet, mobilitet, risker och interaktiva processer. Vad finns det för forskning om detta, och hur kan man inkludera medierna i den egna samhällsforskningen? Denna introduktion till studier om mediesamhället riktar sig till studenter, lärare och forskare inom medie- och kommunikationsvetenskap men också till samhällsvetare och humanister i allmänhet.
Studentlitteratur AB 1 9789144049038 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144049038
- Titel
- Mediesamhället
- Författare
- Berglez, Peter
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 267 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 398 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I takt med att medvetenheten om mediernas centrala roll i samhället ökar inom olika vetenskapliga ämnen växer också behovet av kunskap om mediesamhället. Utifrån elva olika begrepp ger "Mediesamhället. Centrala begrepp" en bred introduktion till relationen mellan medier och samhälle. Författarna tar bland annat upp mediernas roll i skapandet av maktförhållanden, offentlighet, identitet, mobilitet, risker och interaktiva processer. Vad finns det för forskning om detta, och hur kan man inkludera medierna i den egna samhällsforskningen? Denna introduktion till studier om mediesamhället riktar sig till studenter, lärare och forskare inom medie- och kommunikationsvetenskap men också till samhällsvetare och humanister i allmänhet.
Studentlitteratur AB 1 9789144049038 -
Mediesamhället
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2009. 267 sidor.
Nyskick. I takt med att medvetenheten om mediernas centrala roll i samhället ökar inom olika vetenskapliga ämnen växer också behovet av kunskap om mediesamhället. Utifrån elva olika begrepp ger "Mediesamhället. Centrala begrepp" en bred introduktion till relation läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144049038
- Titel
- Mediesamhället
- Författare
- Berglez, Peter
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 267 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 398 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I takt med att medvetenheten om mediernas centrala roll i samhället ökar inom olika vetenskapliga ämnen växer också behovet av kunskap om mediesamhället. Utifrån elva olika begrepp ger "Mediesamhället. Centrala begrepp" en bred introduktion till relationen mellan medier och samhälle. Författarna tar bland annat upp mediernas roll i skapandet av maktförhållanden, offentlighet, identitet, mobilitet, risker och interaktiva processer. Vad finns det för forskning om detta, och hur kan man inkludera medierna i den egna samhällsforskningen? Denna introduktion till studier om mediesamhället riktar sig till studenter, lärare och forskare inom medie- och kommunikationsvetenskap men också till samhällsvetare och humanister i allmänhet.
Studentlitteratur AB 1 9789144049038 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144049038
- Titel
- Mediesamhället
- Författare
- Berglez, Peter
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 267 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 398 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I takt med att medvetenheten om mediernas centrala roll i samhället ökar inom olika vetenskapliga ämnen växer också behovet av kunskap om mediesamhället. Utifrån elva olika begrepp ger "Mediesamhället. Centrala begrepp" en bred introduktion till relationen mellan medier och samhälle. Författarna tar bland annat upp mediernas roll i skapandet av maktförhållanden, offentlighet, identitet, mobilitet, risker och interaktiva processer. Vad finns det för forskning om detta, och hur kan man inkludera medierna i den egna samhällsforskningen? Denna introduktion till studier om mediesamhället riktar sig till studenter, lärare och forskare inom medie- och kommunikationsvetenskap men också till samhällsvetare och humanister i allmänhet.
Studentlitteratur AB 1 9789144049038 -
Mediesamhället – Centrala begrepp
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:3 uppl. 2012. 267 sidor.
Gott skick. Vissa överstrykningar med märkpenna förekommer.
"I takt med att medvetenheten om mediernas centrala roll i samhället ökar inom olika vetenskapliga ämnen växer också behovet av kunskap om mediesamhället. Utifrån elva olika begrepp ger "Mediesamhället. Ce läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144049038
- Titel
- Mediesamhället
- Författare
- Berglez, Peter
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 267 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 398 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I takt med att medvetenheten om mediernas centrala roll i samhället ökar inom olika vetenskapliga ämnen växer också behovet av kunskap om mediesamhället. Utifrån elva olika begrepp ger "Mediesamhället. Centrala begrepp" en bred introduktion till relationen mellan medier och samhälle. Författarna tar bland annat upp mediernas roll i skapandet av maktförhållanden, offentlighet, identitet, mobilitet, risker och interaktiva processer. Vad finns det för forskning om detta, och hur kan man inkludera medierna i den egna samhällsforskningen? Denna introduktion till studier om mediesamhället riktar sig till studenter, lärare och forskare inom medie- och kommunikationsvetenskap men också till samhällsvetare och humanister i allmänhet.
Studentlitteratur AB 1:3 9789144049038 -
Mediesamhället
Häftad bok. Studentlitteratur AB . 2009. 267 sidor.
Nyskick. I takt med att medvetenheten om mediernas centrala roll i samhället ökar inom olika vetenskapliga ämnen växer också behovet av kunskap om mediesamhället. Utifrån elva olika begrepp ger "Mediesamhället. Centrala begrepp" en bred introduktion till relatione läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144049038
- Titel
- Mediesamhället
- Författare
- Berglez, Peter
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 267 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 398 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I takt med att medvetenheten om mediernas centrala roll i samhället ökar inom olika vetenskapliga ämnen växer också behovet av kunskap om mediesamhället. Utifrån elva olika begrepp ger "Mediesamhället. Centrala begrepp" en bred introduktion till relationen mellan medier och samhälle. Författarna tar bland annat upp mediernas roll i skapandet av maktförhållanden, offentlighet, identitet, mobilitet, risker och interaktiva processer. Vad finns det för forskning om detta, och hur kan man inkludera medierna i den egna samhällsforskningen? Denna introduktion till studier om mediesamhället riktar sig till studenter, lärare och forskare inom medie- och kommunikationsvetenskap men också till samhällsvetare och humanister i allmänhet.
Studentlitteratur AB 9789144049038
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn