-
Kolla! på affischen 2002-2012 : grafisk desig...
Inbunden bok. Bokförlaget Arena. 1 uppl. 2012. 239 sidor.
Nyskick. Oläst
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789178434008
- Titel
- Kolla! på affischen 2002-2012 : grafisk design & Illustration
- Författare
- Maina Arvas - Pierre Bernard - Marie-Louise Bowallius - Olof Halldin - Annina Rabe - Susan Sontag - Kajsa Ståhl - Sara Teleman
- Förlag
- Bokförlaget Arena
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 185 x 265 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 956 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kolla! är en tävling och arena för grafisk design, illustration och rörlig bild. I samband med Kolla!s 10-årsjubileum firas kreatören och man slår ett slag för affischen genom det retrospektiva bokverket Kolla! på affischen 2002-2012, som handlar om grafisk design och illustration från ett decennium, sett genom 64 utvalda affischer. I boken reflekterar också 8 skribenter kring affischens skapande och uttryck, yrkesrollens utveckling och en konstart som angår oss alla.
Bokförlaget Arena 1 9789178434008 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9170002088
- Titel
- Typographica : Sept. 10, 2002-Jan. 10, 2003 : an exhibition of 20th century typography and graphic design
- Författare
- Hultenheim, Carl Fredrik - Kungliga biblioteket
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
9170002088 -
Kolla! på affischen 2002-2012 : grafisk desig...
Inbunden bok. Bokförlaget Arena. 1 uppl. 2012. 239 sidor.
Nära nyskick. Förlagsband, 4o. Fint ex.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789178434008
- Titel
- Kolla! på affischen 2002-2012 : grafisk design & Illustration
- Författare
- Maina Arvas - Pierre Bernard - Marie-Louise Bowallius - Olof Halldin - Annina Rabe - Susan Sontag - Kajsa Ståhl - Sara Teleman
- Förlag
- Bokförlaget Arena
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 185 x 265 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 956 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kolla! är en tävling och arena för grafisk design, illustration och rörlig bild. I samband med Kolla!s 10-årsjubileum firas kreatören och man slår ett slag för affischen genom det retrospektiva bokverket Kolla! på affischen 2002-2012, som handlar om grafisk design och illustration från ett decennium, sett genom 64 utvalda affischer. I boken reflekterar också 8 skribenter kring affischens skapande och uttryck, yrkesrollens utveckling och en konstart som angår oss alla.
Bokförlaget Arena 1 9789178434008 -
KOLLA! – PÅ AFFISCHEN 2002–2012 –– Grafisk de...
Inbunden bok. Bokförlaget Arena. 2012. 239 sidor.
Nyskick. –– ABSOLUT NYSKICK / FÖRLAGSNY! – Se fler bilder! –– Kolla! är en tävling och arena för grafisk design, illustration och rörlig bild. • I samband med Kolla!s 10-årsjubileum firas kreatören och man slår ett slag för affischen genom det retrospektiva bo läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789178434008
- Titel
- Kolla! på affischen 2002-2012 : grafisk design & Illustration
- Författare
- Maina Arvas - Pierre Bernard - Marie-Louise Bowallius - Olof Halldin - Annina Rabe - Susan Sontag - Kajsa Ståhl - Sara Teleman
- Förlag
- Bokförlaget Arena
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 185 x 265 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 956 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kolla! är en tävling och arena för grafisk design, illustration och rörlig bild. I samband med Kolla!s 10-årsjubileum firas kreatören och man slår ett slag för affischen genom det retrospektiva bokverket Kolla! på affischen 2002-2012, som handlar om grafisk design och illustration från ett decennium, sett genom 64 utvalda affischer. I boken reflekterar också 8 skribenter kring affischens skapande och uttryck, yrkesrollens utveckling och en konstart som angår oss alla.
Bokförlaget Arena 9789178434008 -
1900-2002 : svensk form - internationell desi...
Inbunden bok. Bokförlaget DN. 2002. 240 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175884202
- Titel
- 1900-2002 : svensk form - internationell design
- Författare
- Hedqvist, Hedvig
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 207 x 251 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 1118 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hedvig Hedqvist, en av våra främsta designskribenter, skriver svensk designhistoria i ett internationellt perspektiv. På ett personligt och åskådligt sätt belyser hon varje årtionde under 1900-talet. Man mår bättre, blir vänligare och gladare, i fall man i sitt hem möter vackra former och färger på de ting, med vilka man omgiver sig. Så skriver Ellen Key 1904 i boken Skönhet för alla. Ellen Keys tankar om skönhet i hemmen leder i början av förra seklet fram till en strävan efter vackrare vardagsvara och i slutet av seklet blir det IKEA:s affärsidé. Via förmedlingsbyråer knyts konstnärer till industrin och svensk glaskonst inleder sin storhetstid. Till Liljevalchs Hemutställning 1917 engageras unga arkitekter och formgivare och drar stor publik. Swedish grace blir ett begrepp efter att svensk arkitektur och formgivning slagit igenom i Paris och New York på 1920-talet. Funktionalismens rationella bostadsideal får sitt genombrott i Tyskland och influerar även programmet för Stockholmsutställningen 1930. Bauhausskolans förkärlek för glas, stål och betong åtföljs sedan av mjukare linjer och ljust trä. Under 1940-talet, i skuggan av kriget, lanseras Stringhyllan, och i Småland startar det lilla handelsföretaget IKEA. Hälsingborgsutställningen, H55, blir en solig designfest 1950-talets stora händelse. Organiska, skulpturala former och interiörer med långa raka linjer är tidstypiskt. Byggboom på 1960-talet. Moderniseringen sveper fram; gamla hus rivs för att ge plats åt varuhus och parkeringsplatser. Familjeekonomin tillåter tv, tvättmaskin och bil. 1970-talet är gröna vågens decennium; furumöbler, rutiga och randiga bomullstyger och drömmen om det lyckliga familjelivet på landet. Nu myntas även begreppet high tech som avser en rationell och saklig design för effektiva arbetsmiljöer, utan anspråk på att vara insmickrande. Postmodernism och betongestetik under 1980-talet den gränsöverskridande kreativitetens årtionde. Design av känd designer blir köpargument för allt fler konsumenter. Design har blivit en maktfaktor att räkna med, säger den italienske Memphisarkitekten Ettore Sottsass. 1990-talet präglas av mer återhållsamma uttryck. Minimalism ersätter de yviga gesterna från 1980-talet. I Sverige lyfter vi fram arvet från 1700-talet.
Bokförlaget DN 9789175884202 -
Kolla! på affischen 2002-2012 : grafisk desig...
Inbunden bok. Bokförlaget Arena. 1 uppl. 2012. 239 sidor.
Mycket gott skick. Smärre hanteringsspår på pärmen. Verkar närmast oläst. [rum 1]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789178434008
- Titel
- Kolla! på affischen 2002-2012 : grafisk design & Illustration
- Författare
- Maina Arvas - Pierre Bernard - Marie-Louise Bowallius - Olof Halldin - Annina Rabe - Susan Sontag - Kajsa Ståhl - Sara Teleman
- Förlag
- Bokförlaget Arena
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 185 x 265 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 956 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kolla! är en tävling och arena för grafisk design, illustration och rörlig bild. I samband med Kolla!s 10-årsjubileum firas kreatören och man slår ett slag för affischen genom det retrospektiva bokverket Kolla! på affischen 2002-2012, som handlar om grafisk design och illustration från ett decennium, sett genom 64 utvalda affischer. I boken reflekterar också 8 skribenter kring affischens skapande och uttryck, yrkesrollens utveckling och en konstart som angår oss alla.
Bokförlaget Arena 1 9789178434008 -
1900-2002: Svensk form - internationell desig...
Inbunden bok. Bokförlaget DN. 2002. 240 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Inbunden i förlagets klotband med skyddsomslag. Rikt illustrerad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175884208
- Titel
- 1900-2002 : svensk form - internationell design
- Författare
- Hedqvist, Hedvig
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 207 x 251 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 1118 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hedvig Hedqvist, en av våra främsta designskribenter, skriver svensk designhistoria i ett internationellt perspektiv. På ett personligt och åskådligt sätt belyser hon varje årtionde under 1900-talet. Man mår bättre, blir vänligare och gladare, i fall man i sitt hem möter vackra former och färger på de ting, med vilka man omgiver sig. Så skriver Ellen Key 1904 i boken Skönhet för alla. Ellen Keys tankar om skönhet i hemmen leder i början av förra seklet fram till en strävan efter vackrare vardagsvara och i slutet av seklet blir det IKEA:s affärsidé. Via förmedlingsbyråer knyts konstnärer till industrin och svensk glaskonst inleder sin storhetstid. Till Liljevalchs Hemutställning 1917 engageras unga arkitekter och formgivare och drar stor publik. Swedish grace blir ett begrepp efter att svensk arkitektur och formgivning slagit igenom i Paris och New York på 1920-talet. Funktionalismens rationella bostadsideal får sitt genombrott i Tyskland och influerar även programmet för Stockholmsutställningen 1930. Bauhausskolans förkärlek för glas, stål och betong åtföljs sedan av mjukare linjer och ljust trä. Under 1940-talet, i skuggan av kriget, lanseras Stringhyllan, och i Småland startar det lilla handelsföretaget IKEA. Hälsingborgsutställningen, H55, blir en solig designfest 1950-talets stora händelse. Organiska, skulpturala former och interiörer med långa raka linjer är tidstypiskt. Byggboom på 1960-talet. Moderniseringen sveper fram; gamla hus rivs för att ge plats åt varuhus och parkeringsplatser. Familjeekonomin tillåter tv, tvättmaskin och bil. 1970-talet är gröna vågens decennium; furumöbler, rutiga och randiga bomullstyger och drömmen om det lyckliga familjelivet på landet. Nu myntas även begreppet high tech som avser en rationell och saklig design för effektiva arbetsmiljöer, utan anspråk på att vara insmickrande. Postmodernism och betongestetik under 1980-talet den gränsöverskridande kreativitetens årtionde. Design av känd designer blir köpargument för allt fler konsumenter. Design har blivit en maktfaktor att räkna med, säger den italienske Memphisarkitekten Ettore Sottsass. 1990-talet präglas av mer återhållsamma uttryck. Minimalism ersätter de yviga gesterna från 1980-talet. I Sverige lyfter vi fram arvet från 1700-talet.
Bokförlaget DN 9175884208 -
1900-2002 : svensk form - internationell desi...
Inbunden bok. Bokförlaget DN. 2002. 240 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Oläst exenplar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175884208
- Titel
- 1900-2002 : svensk form - internationell design
- Författare
- Hedqvist, Hedvig
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 207 x 251 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 1118 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hedvig Hedqvist, en av våra främsta designskribenter, skriver svensk designhistoria i ett internationellt perspektiv. På ett personligt och åskådligt sätt belyser hon varje årtionde under 1900-talet. Man mår bättre, blir vänligare och gladare, i fall man i sitt hem möter vackra former och färger på de ting, med vilka man omgiver sig. Så skriver Ellen Key 1904 i boken Skönhet för alla. Ellen Keys tankar om skönhet i hemmen leder i början av förra seklet fram till en strävan efter vackrare vardagsvara och i slutet av seklet blir det IKEA:s affärsidé. Via förmedlingsbyråer knyts konstnärer till industrin och svensk glaskonst inleder sin storhetstid. Till Liljevalchs Hemutställning 1917 engageras unga arkitekter och formgivare och drar stor publik. Swedish grace blir ett begrepp efter att svensk arkitektur och formgivning slagit igenom i Paris och New York på 1920-talet. Funktionalismens rationella bostadsideal får sitt genombrott i Tyskland och influerar även programmet för Stockholmsutställningen 1930. Bauhausskolans förkärlek för glas, stål och betong åtföljs sedan av mjukare linjer och ljust trä. Under 1940-talet, i skuggan av kriget, lanseras Stringhyllan, och i Småland startar det lilla handelsföretaget IKEA. Hälsingborgsutställningen, H55, blir en solig designfest 1950-talets stora händelse. Organiska, skulpturala former och interiörer med långa raka linjer är tidstypiskt. Byggboom på 1960-talet. Moderniseringen sveper fram; gamla hus rivs för att ge plats åt varuhus och parkeringsplatser. Familjeekonomin tillåter tv, tvättmaskin och bil. 1970-talet är gröna vågens decennium; furumöbler, rutiga och randiga bomullstyger och drömmen om det lyckliga familjelivet på landet. Nu myntas även begreppet high tech som avser en rationell och saklig design för effektiva arbetsmiljöer, utan anspråk på att vara insmickrande. Postmodernism och betongestetik under 1980-talet den gränsöverskridande kreativitetens årtionde. Design av känd designer blir köpargument för allt fler konsumenter. Design har blivit en maktfaktor att räkna med, säger den italienske Memphisarkitekten Ettore Sottsass. 1990-talet präglas av mer återhållsamma uttryck. Minimalism ersätter de yviga gesterna från 1980-talet. I Sverige lyfter vi fram arvet från 1700-talet.
Bokförlaget DN 9175884208 -
Kolla! på affischen 2002-2012 : grafisk desig...
Inbunden bok. Bokförlaget Arena. 1 uppl. 2012. 239 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag saknas.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789178434008
- Titel
- Kolla! på affischen 2002-2012 : grafisk design & Illustration
- Författare
- Maina Arvas - Pierre Bernard - Marie-Louise Bowallius - Olof Halldin - Annina Rabe - Susan Sontag - Kajsa Ståhl - Sara Teleman
- Förlag
- Bokförlaget Arena
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 185 x 265 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 956 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kolla! är en tävling och arena för grafisk design, illustration och rörlig bild. I samband med Kolla!s 10-årsjubileum firas kreatören och man slår ett slag för affischen genom det retrospektiva bokverket Kolla! på affischen 2002-2012, som handlar om grafisk design och illustration från ett decennium, sett genom 64 utvalda affischer. I boken reflekterar också 8 skribenter kring affischens skapande och uttryck, yrkesrollens utveckling och en konstart som angår oss alla.
Bokförlaget Arena 1 9789178434008 -
1900-2002 : svensk form - internationell desi...
Inbunden bok. Bokförlaget DN. 2002. 240 sidor.
Mycket gott skick. Gallrad biblioteksbok i mycket fint skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175884208
- Titel
- 1900-2002 : svensk form - internationell design
- Författare
- Hedqvist, Hedvig
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 207 x 251 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 1118 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hedvig Hedqvist, en av våra främsta designskribenter, skriver svensk designhistoria i ett internationellt perspektiv. På ett personligt och åskådligt sätt belyser hon varje årtionde under 1900-talet. Man mår bättre, blir vänligare och gladare, i fall man i sitt hem möter vackra former och färger på de ting, med vilka man omgiver sig. Så skriver Ellen Key 1904 i boken Skönhet för alla. Ellen Keys tankar om skönhet i hemmen leder i början av förra seklet fram till en strävan efter vackrare vardagsvara och i slutet av seklet blir det IKEA:s affärsidé. Via förmedlingsbyråer knyts konstnärer till industrin och svensk glaskonst inleder sin storhetstid. Till Liljevalchs Hemutställning 1917 engageras unga arkitekter och formgivare och drar stor publik. Swedish grace blir ett begrepp efter att svensk arkitektur och formgivning slagit igenom i Paris och New York på 1920-talet. Funktionalismens rationella bostadsideal får sitt genombrott i Tyskland och influerar även programmet för Stockholmsutställningen 1930. Bauhausskolans förkärlek för glas, stål och betong åtföljs sedan av mjukare linjer och ljust trä. Under 1940-talet, i skuggan av kriget, lanseras Stringhyllan, och i Småland startar det lilla handelsföretaget IKEA. Hälsingborgsutställningen, H55, blir en solig designfest 1950-talets stora händelse. Organiska, skulpturala former och interiörer med långa raka linjer är tidstypiskt. Byggboom på 1960-talet. Moderniseringen sveper fram; gamla hus rivs för att ge plats åt varuhus och parkeringsplatser. Familjeekonomin tillåter tv, tvättmaskin och bil. 1970-talet är gröna vågens decennium; furumöbler, rutiga och randiga bomullstyger och drömmen om det lyckliga familjelivet på landet. Nu myntas även begreppet high tech som avser en rationell och saklig design för effektiva arbetsmiljöer, utan anspråk på att vara insmickrande. Postmodernism och betongestetik under 1980-talet den gränsöverskridande kreativitetens årtionde. Design av känd designer blir köpargument för allt fler konsumenter. Design har blivit en maktfaktor att räkna med, säger den italienske Memphisarkitekten Ettore Sottsass. 1990-talet präglas av mer återhållsamma uttryck. Minimalism ersätter de yviga gesterna från 1980-talet. I Sverige lyfter vi fram arvet från 1700-talet.
Bokförlaget DN 9175884208 -
1900-2002 : svensk form - internationell desi...
Inbunden bok. Bokförlaget DN. 2002. 240 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175884202
- Titel
- 1900-2002 : svensk form - internationell design
- Författare
- Hedqvist, Hedvig
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 207 x 251 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 1118 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hedvig Hedqvist, en av våra främsta designskribenter, skriver svensk designhistoria i ett internationellt perspektiv. På ett personligt och åskådligt sätt belyser hon varje årtionde under 1900-talet. Man mår bättre, blir vänligare och gladare, i fall man i sitt hem möter vackra former och färger på de ting, med vilka man omgiver sig. Så skriver Ellen Key 1904 i boken Skönhet för alla. Ellen Keys tankar om skönhet i hemmen leder i början av förra seklet fram till en strävan efter vackrare vardagsvara och i slutet av seklet blir det IKEA:s affärsidé. Via förmedlingsbyråer knyts konstnärer till industrin och svensk glaskonst inleder sin storhetstid. Till Liljevalchs Hemutställning 1917 engageras unga arkitekter och formgivare och drar stor publik. Swedish grace blir ett begrepp efter att svensk arkitektur och formgivning slagit igenom i Paris och New York på 1920-talet. Funktionalismens rationella bostadsideal får sitt genombrott i Tyskland och influerar även programmet för Stockholmsutställningen 1930. Bauhausskolans förkärlek för glas, stål och betong åtföljs sedan av mjukare linjer och ljust trä. Under 1940-talet, i skuggan av kriget, lanseras Stringhyllan, och i Småland startar det lilla handelsföretaget IKEA. Hälsingborgsutställningen, H55, blir en solig designfest 1950-talets stora händelse. Organiska, skulpturala former och interiörer med långa raka linjer är tidstypiskt. Byggboom på 1960-talet. Moderniseringen sveper fram; gamla hus rivs för att ge plats åt varuhus och parkeringsplatser. Familjeekonomin tillåter tv, tvättmaskin och bil. 1970-talet är gröna vågens decennium; furumöbler, rutiga och randiga bomullstyger och drömmen om det lyckliga familjelivet på landet. Nu myntas även begreppet high tech som avser en rationell och saklig design för effektiva arbetsmiljöer, utan anspråk på att vara insmickrande. Postmodernism och betongestetik under 1980-talet den gränsöverskridande kreativitetens årtionde. Design av känd designer blir köpargument för allt fler konsumenter. Design har blivit en maktfaktor att räkna med, säger den italienske Memphisarkitekten Ettore Sottsass. 1990-talet präglas av mer återhållsamma uttryck. Minimalism ersätter de yviga gesterna från 1980-talet. I Sverige lyfter vi fram arvet från 1700-talet.
Bokförlaget DN 9789175884202 -
1900-2002 : svensk form - internationell desi...
Inbunden bok. Bokförlaget DN. 2002. 240 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175884208
- Titel
- 1900-2002 : svensk form - internationell design
- Författare
- Hedqvist, Hedvig
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 207 x 251 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 1118 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hedvig Hedqvist, en av våra främsta designskribenter, skriver svensk designhistoria i ett internationellt perspektiv. På ett personligt och åskådligt sätt belyser hon varje årtionde under 1900-talet. Man mår bättre, blir vänligare och gladare, i fall man i sitt hem möter vackra former och färger på de ting, med vilka man omgiver sig. Så skriver Ellen Key 1904 i boken Skönhet för alla. Ellen Keys tankar om skönhet i hemmen leder i början av förra seklet fram till en strävan efter vackrare vardagsvara och i slutet av seklet blir det IKEA:s affärsidé. Via förmedlingsbyråer knyts konstnärer till industrin och svensk glaskonst inleder sin storhetstid. Till Liljevalchs Hemutställning 1917 engageras unga arkitekter och formgivare och drar stor publik. Swedish grace blir ett begrepp efter att svensk arkitektur och formgivning slagit igenom i Paris och New York på 1920-talet. Funktionalismens rationella bostadsideal får sitt genombrott i Tyskland och influerar även programmet för Stockholmsutställningen 1930. Bauhausskolans förkärlek för glas, stål och betong åtföljs sedan av mjukare linjer och ljust trä. Under 1940-talet, i skuggan av kriget, lanseras Stringhyllan, och i Småland startar det lilla handelsföretaget IKEA. Hälsingborgsutställningen, H55, blir en solig designfest 1950-talets stora händelse. Organiska, skulpturala former och interiörer med långa raka linjer är tidstypiskt. Byggboom på 1960-talet. Moderniseringen sveper fram; gamla hus rivs för att ge plats åt varuhus och parkeringsplatser. Familjeekonomin tillåter tv, tvättmaskin och bil. 1970-talet är gröna vågens decennium; furumöbler, rutiga och randiga bomullstyger och drömmen om det lyckliga familjelivet på landet. Nu myntas även begreppet high tech som avser en rationell och saklig design för effektiva arbetsmiljöer, utan anspråk på att vara insmickrande. Postmodernism och betongestetik under 1980-talet den gränsöverskridande kreativitetens årtionde. Design av känd designer blir köpargument för allt fler konsumenter. Design har blivit en maktfaktor att räkna med, säger den italienske Memphisarkitekten Ettore Sottsass. 1990-talet präglas av mer återhållsamma uttryck. Minimalism ersätter de yviga gesterna från 1980-talet. I Sverige lyfter vi fram arvet från 1700-talet.
Bokförlaget DN 9175884208 -
Kolla! på affischen 2002-2012 Grafisk design...
Nyskick. INBUNDEN. 2012. 239s. 27x18c. 960g. NY.
Kolla! är en tävling och arena för grafisk design, illustration och rörlig bild. I samband med Kolla!s 10-årsjubileum firas kreatören och man slår ett slag för affischen genom det retrospektiva bokverket Kolla! på läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789178434008
- Titel
- Kolla! på affischen 2002-2012 : grafisk design & Illustration
- Författare
- Maina Arvas - Pierre Bernard - Marie-Louise Bowallius - Olof Halldin - Annina Rabe - Susan Sontag - Kajsa Ståhl - Sara Teleman
- Förlag
- Bokförlaget Arena
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 185 x 265 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 956 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kolla! är en tävling och arena för grafisk design, illustration och rörlig bild. I samband med Kolla!s 10-årsjubileum firas kreatören och man slår ett slag för affischen genom det retrospektiva bokverket Kolla! på affischen 2002-2012, som handlar om grafisk design och illustration från ett decennium, sett genom 64 utvalda affischer. I boken reflekterar också 8 skribenter kring affischens skapande och uttryck, yrkesrollens utveckling och en konstart som angår oss alla.
9789178434008 -
Cap & Design Nr 3 2002
Tidning, tidskrift. IDG. 2002. 82 sidor.
Nära nyskick. Artiklar: BLM:s återfödelse från skiss till skarpt. Ideellt arbete släpper loss kreativiteten. m.m.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKIDG -
Cap & Design Nr 5 2002
Tidning, tidskrift. IDG. 2002. 82 sidor.
Nära nyskick. Artiklar: Sony Ericsson - två varumärken blir ett. Vägmärken och andra skyltsystem.m.m.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKIDG -
Cap & Design Nr 6 2002
Tidning, tidskrift. IDG. 2002. 82 sidor.
Nära nyskick. Artiklar: Partiernas grafiska form i valet 2002. Digitalfoto. Jean-François Porchez - typsnittstecknare.m.m.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKIDG -
Cap & Design Nr 1 2002
Tidning, tidskrift. IDG. 2002. 82 sidor.
Nära nyskick. Artiklar: Att lansera ett nytt varumärke: KF blir COOP. Kollektivet Stockholm Illustration. Bildupphandling.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKIDG -
Cap & design Nr 4 2002
Tidning, tidskrift. IDG. 2002. 80 sidor.
Nära nyskick. Artiklar: Formen bakom en blankett. Färg i dagspress. Filmförtexter. m.m.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKIDG -
Kolla! på affischen 2002-2012 grafisk design...
Inbunden bok.
Nyskick. Arena. 2012. 239 s. Förlagsband. 18,5 x 26,5cm. Rikt illustrerad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789178434008
- Titel
- Kolla! på affischen 2002-2012 : grafisk design & Illustration
- Författare
- Maina Arvas - Pierre Bernard - Marie-Louise Bowallius - Olof Halldin - Annina Rabe - Susan Sontag - Kajsa Ståhl - Sara Teleman
- Förlag
- Bokförlaget Arena
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 185 x 265 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 956 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kolla! är en tävling och arena för grafisk design, illustration och rörlig bild. I samband med Kolla!s 10-årsjubileum firas kreatören och man slår ett slag för affischen genom det retrospektiva bokverket Kolla! på affischen 2002-2012, som handlar om grafisk design och illustration från ett decennium, sett genom 64 utvalda affischer. I boken reflekterar också 8 skribenter kring affischens skapande och uttryck, yrkesrollens utveckling och en konstart som angår oss alla.
9789178434008 -
Kolla! på affischen 2002-2012 : grafisk desig...
Inbunden bok. Bokförlaget Arena. 1 uppl. 2012. 239 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag saknas. Rikt illustrerad i färg.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789178434008
- Titel
- Kolla! på affischen 2002-2012 : grafisk design & Illustration
- Författare
- Maina Arvas - Pierre Bernard - Marie-Louise Bowallius - Olof Halldin - Annina Rabe - Susan Sontag - Kajsa Ståhl - Sara Teleman
- Förlag
- Bokförlaget Arena
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 185 x 265 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 956 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kolla! är en tävling och arena för grafisk design, illustration och rörlig bild. I samband med Kolla!s 10-årsjubileum firas kreatören och man slår ett slag för affischen genom det retrospektiva bokverket Kolla! på affischen 2002-2012, som handlar om grafisk design och illustration från ett decennium, sett genom 64 utvalda affischer. I boken reflekterar också 8 skribenter kring affischens skapande och uttryck, yrkesrollens utveckling och en konstart som angår oss alla.
Bokförlaget Arena 1 9789178434008 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 0300093594
- Titel
- Utopia & reality : modernity in Sweden 1900-1960 : [Bard Graduate Center for Studies in the Decorative Arts, Design and Culture, New York, March 14 - June 16, 2002]
- Författare
- Widenheim, Cecilia - Koch, Henning - Mazzarella, Sylvester - McDuff, David
- Förlag
- New Haven : Yale University Press
- Språk
- English
0300093594 -
Kolla! på affischen 2002-2012 : grafisk desig...
Nyskick. Malmö : Arena, 2012 2012 Illustrerat pappband m klotrygg Förlagsny. Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789178434008
- Titel
- Kolla! på affischen 2002-2012 : grafisk design & Illustration
- Författare
- Maina Arvas - Pierre Bernard - Marie-Louise Bowallius - Olof Halldin - Annina Rabe - Susan Sontag - Kajsa Ståhl - Sara Teleman
- Förlag
- Bokförlaget Arena
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 185 x 265 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 956 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kolla! är en tävling och arena för grafisk design, illustration och rörlig bild. I samband med Kolla!s 10-årsjubileum firas kreatören och man slår ett slag för affischen genom det retrospektiva bokverket Kolla! på affischen 2002-2012, som handlar om grafisk design och illustration från ett decennium, sett genom 64 utvalda affischer. I boken reflekterar också 8 skribenter kring affischens skapande och uttryck, yrkesrollens utveckling och en konstart som angår oss alla.
9789178434008 -
Kolla! På affischen 2002 - 2012. Grafisk desi...
Inbunden bok. Bokförlaget Arena. 2012. Inbunden. Förlagets dekorerade kartonnageband. 950 gram.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789178434008
- Titel
- Kolla! på affischen 2002-2012 : grafisk design & Illustration
- Författare
- Maina Arvas - Pierre Bernard - Marie-Louise Bowallius - Olof Halldin - Annina Rabe - Susan Sontag - Kajsa Ståhl - Sara Teleman
- Förlag
- Bokförlaget Arena
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 185 x 265 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 956 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kolla! är en tävling och arena för grafisk design, illustration och rörlig bild. I samband med Kolla!s 10-årsjubileum firas kreatören och man slår ett slag för affischen genom det retrospektiva bokverket Kolla! på affischen 2002-2012, som handlar om grafisk design och illustration från ett decennium, sett genom 64 utvalda affischer. I boken reflekterar också 8 skribenter kring affischens skapande och uttryck, yrkesrollens utveckling och en konstart som angår oss alla.
9789178434008 -
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn