-
Stadsråttan och lantråttan: Vingböckerna Steg...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 16 sidor.
Nyskick. Stadsråttan och lantråttan besöker varandra.
Vem har den bästa maten? Vem har det bästa hemmet? Vad är viktigast i livet?Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171798954
- Titel
- Vingböckerna Steg 9, fem olika böcker
- Författare
- Nigel Croser - Nigel Croser - Josephine Croser - Josephine Croser - Joelie Croser - Joelie Croser - Robyn Opie - Robyn Opie
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 255 g
- Språk
- Svenska
Studentlitteratur AB 1 9789171798954 -
Valle är velig: Vingböckerna Steg 3
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 16 sidor.
Nyskick. Björn tycker om grönsaker, och han bjuder gärna.
Men Valle vill inte ha.
Björn lurar Valle ...Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171798619
- Titel
- Vingböckerna Steg 3, fem olika böcker
- Författare
- Nigel Croser - Nigel Croser - Jill McDougall - Jill McDougall - Amanda Graham - Amanda Graham - Robyn Opie - Robyn Opie
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 257 g
- Språk
- Svenska
Studentlitteratur AB 1 9789171798619 -
Vad kungen tycker om: Vingböckerna Steg 2,
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 16 sidor.
Nyskick. Kungen gillar äventyr.
Han klättrar och flyger och åker bräda.
Men det finns eb sak som kungen inte gillar ...Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171798602
- Titel
- Vingböckerna Steg 2, fem olika böcker
- Författare
- Görel Hydén - Görel Hydén - Amanda Graham - Amanda Graham - Joelie Croser - Joelie Croser - Josephine Croser - Josephine Croser
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 254 g
- Språk
- Svenska
Studentlitteratur AB 1 9789171798602 -
Kung Midas: Vingböckerna Steg 9
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 16 sidor.
Nyskick. Kung Midas var en girig kung. Han önskade att allt han rörde vid skulle förvandlas till guld.
Så blev det, men Kung Midas blev ändå inte lycklig. Varför? … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171798954
- Titel
- Vingböckerna Steg 9, fem olika böcker
- Författare
- Nigel Croser - Nigel Croser - Josephine Croser - Josephine Croser - Joelie Croser - Joelie Croser - Robyn Opie - Robyn Opie
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 255 g
- Språk
- Svenska
Studentlitteratur AB 1 9789171798954 -
Läxboken - Grön
Inbunden bok.
Nära nyskick. Adastra Läromedel AB. 2002. 64s. Illustrerad i färg. Beskrivning: Läxboken - en inspirationskälla för både barnen och de vuxna, och för samarbetet mellan hem och skola! Läxböckerna är inbundna böcker med hårda pärmar. De innehåller uppgifter inom olika äm läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
- ISBN
- 9789144092850
- Titel
- Läsförståelse D
- Författare
- Hydén, Görel
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 47 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 265 mm Ryggbredd 5 mm
- Vikt
- 179 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Läsförståelse A-D tränas eleverna till att bli aktiva läsare - läsare som kopplar textens innehåll till egna erfarenheter och anpassar läsningen efter textens krav. I det här materialet innebär läsförståelse allt från att förstå vad texten handlar om, bokstavligen, till att förstå textens budskap. Frågorna är konstruerade så att svaren måste sökas i texten och motiveras utifrån den, ibland i kombination med egna erfarenheter.
I Läsförståelse A-D får eleverna möta olika texttyper, t.ex. berättelser, noveller, utdrag ur romaner, insändare, reportage, dikter, fabler, instruktioner, recensioner, inbjudningar och reklamtexter. Olika texter läses på olika sätt, och detta ska eleverna bli medvetna om och arbeta med. En läsare med genrekunskap har lättare att ”genomskåda” en text och förstår, till exempel, att man i en insändare läser en persons åsikter, inte fakta. I boken finns 22 texter, både faktatexter och skönlitterära texter. Några genrer återkommer i alla böcker, några i två eller tre, medan ytterligare några tas upp bara i en av böckerna. Textmängden och textens svårighetsgrad ökar i rimlig omfattning från bok till bok.
I Läsförståelse A-D är varje uppslag ett kapitel. På vänstersidan finns den text som eleverna ska läsa och sedan arbeta med. Här finns också uppgifter att arbeta med före läsningen, frågor som hjälper eleverna att lättare komma in i texten. På högersidan finns uppgifter med tre olika inriktningar på frågor.
• Vad står det i texten?
Svaret på gröna uppgifter står klart och tydligt i texten.
• Vad säger texten?
Svaret på gula uppgifter står också i texten, men det står mellan raderna.
Eleverna måste dra egna slutsatser.
• Fundera över texten I de röda uppgifter får eleverna reflektera över det som sägs i texten, och vara kritiska.
Serien Läsförståelse har sedan första upplagan fått ny layout samt många nya texter och bilder. Seriens omtyckta upplägg finns kvar.
Studentlitteratur 3 9789144092850 -
- ISBN
- 9789144092850
- Titel
- Läsförståelse D
- Författare
- Hydén, Görel
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 47 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 265 mm Ryggbredd 5 mm
- Vikt
- 179 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Läsförståelse A-D tränas eleverna till att bli aktiva läsare - läsare som kopplar textens innehåll till egna erfarenheter och anpassar läsningen efter textens krav. I det här materialet innebär läsförståelse allt från att förstå vad texten handlar om, bokstavligen, till att förstå textens budskap. Frågorna är konstruerade så att svaren måste sökas i texten och motiveras utifrån den, ibland i kombination med egna erfarenheter.
I Läsförståelse A-D får eleverna möta olika texttyper, t.ex. berättelser, noveller, utdrag ur romaner, insändare, reportage, dikter, fabler, instruktioner, recensioner, inbjudningar och reklamtexter. Olika texter läses på olika sätt, och detta ska eleverna bli medvetna om och arbeta med. En läsare med genrekunskap har lättare att ”genomskåda” en text och förstår, till exempel, att man i en insändare läser en persons åsikter, inte fakta. I boken finns 22 texter, både faktatexter och skönlitterära texter. Några genrer återkommer i alla böcker, några i två eller tre, medan ytterligare några tas upp bara i en av böckerna. Textmängden och textens svårighetsgrad ökar i rimlig omfattning från bok till bok.
I Läsförståelse A-D är varje uppslag ett kapitel. På vänstersidan finns den text som eleverna ska läsa och sedan arbeta med. Här finns också uppgifter att arbeta med före läsningen, frågor som hjälper eleverna att lättare komma in i texten. På högersidan finns uppgifter med tre olika inriktningar på frågor.
• Vad står det i texten?
Svaret på gröna uppgifter står klart och tydligt i texten.
• Vad säger texten?
Svaret på gula uppgifter står också i texten, men det står mellan raderna.
Eleverna måste dra egna slutsatser.
• Fundera över texten I de röda uppgifter får eleverna reflektera över det som sägs i texten, och vara kritiska.
Serien Läsförståelse har sedan första upplagan fått ny layout samt många nya texter och bilder. Seriens omtyckta upplägg finns kvar.
Studentlitteratur 3 9789144092850 -
FRI FRAKT inrikes
- ISBN
- 9789144092867
- Titel
- Läsförståelse C
- Författare
- Hydén, Görel
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 48 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 265 mm Ryggbredd 5 mm
- Vikt
- 179 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Läsförståelse A-D tränas eleverna till att bli aktiva läsare - läsare som kopplar textens innehåll till egna erfarenheter och anpassar läsningen efter textens krav. I det här materialet innebär läsförståelse allt från att förstå vad texten handlar om, bokstavligen, till att förstå textens budskap. Frågorna är konstruerade så att svaren måste sökas i texten och motiveras utifrån den, ibland i kombination med egna erfarenheter.
I Läsförståelse A-D får eleverna möta olika texttyper, t.ex. berättelser, noveller, utdrag ur romaner, insändare, reportage, dikter, fabler, instruktioner, recensioner, inbjudningar och reklamtexter. Olika texter läses på olika sätt, och detta ska eleverna bli medvetna om och arbeta med. En läsare med genrekunskap har lättare att ”genomskåda” en text och förstår, till exempel, att man i en insändare läser en persons åsikter, inte fakta. I boken finns 22 texter, både faktatexter och skönlitterära texter. Några genrer återkommer i alla böcker, några i två eller tre, medan ytterligare några tas upp bara i en av böckerna. Textmängden och textens svårighetsgrad ökar i rimlig omfattning från bok till bok.
I Läsförståelse A-D är varje uppslag ett kapitel. På vänstersidan finns den text som eleverna ska läsa och sedan arbeta med. Här finns också uppgifter att arbeta med före läsningen, frågor som hjälper eleverna att lättare komma in i texten. På högersidan finns uppgifter med tre olika inriktningar på frågor.
• Vad står det i texten?
Svaret på gröna uppgifter står klart och tydligt i texten.
• Vad säger texten?
Svaret på gula uppgifter står också i texten, men det står mellan raderna.
Eleverna måste dra egna slutsatser.
• Fundera över texten I de röda uppgifter får eleverna reflektera över det som sägs i texten, och vara kritiska.
Serien Läsförståelse har sedan första upplagan fått ny layout samt många nya texter och bilder. Seriens omtyckta upplägg finns kvar.
Studentlitteratur AB 3 9789144092867 -
FRI FRAKT inrikes
- ISBN
- 9789144092867
- Titel
- Läsförståelse C
- Författare
- Hydén, Görel
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 48 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 265 mm Ryggbredd 5 mm
- Vikt
- 179 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Läsförståelse A-D tränas eleverna till att bli aktiva läsare - läsare som kopplar textens innehåll till egna erfarenheter och anpassar läsningen efter textens krav. I det här materialet innebär läsförståelse allt från att förstå vad texten handlar om, bokstavligen, till att förstå textens budskap. Frågorna är konstruerade så att svaren måste sökas i texten och motiveras utifrån den, ibland i kombination med egna erfarenheter.
I Läsförståelse A-D får eleverna möta olika texttyper, t.ex. berättelser, noveller, utdrag ur romaner, insändare, reportage, dikter, fabler, instruktioner, recensioner, inbjudningar och reklamtexter. Olika texter läses på olika sätt, och detta ska eleverna bli medvetna om och arbeta med. En läsare med genrekunskap har lättare att ”genomskåda” en text och förstår, till exempel, att man i en insändare läser en persons åsikter, inte fakta. I boken finns 22 texter, både faktatexter och skönlitterära texter. Några genrer återkommer i alla böcker, några i två eller tre, medan ytterligare några tas upp bara i en av böckerna. Textmängden och textens svårighetsgrad ökar i rimlig omfattning från bok till bok.
I Läsförståelse A-D är varje uppslag ett kapitel. På vänstersidan finns den text som eleverna ska läsa och sedan arbeta med. Här finns också uppgifter att arbeta med före läsningen, frågor som hjälper eleverna att lättare komma in i texten. På högersidan finns uppgifter med tre olika inriktningar på frågor.
• Vad står det i texten?
Svaret på gröna uppgifter står klart och tydligt i texten.
• Vad säger texten?
Svaret på gula uppgifter står också i texten, men det står mellan raderna.
Eleverna måste dra egna slutsatser.
• Fundera över texten I de röda uppgifter får eleverna reflektera över det som sägs i texten, och vara kritiska.
Serien Läsförståelse har sedan första upplagan fått ny layout samt många nya texter och bilder. Seriens omtyckta upplägg finns kvar.
Studentlitteratur AB 3 9789144092867 -
- ISBN
- 9789144092836
- Titel
- Läsförståelse B
- Författare
- Hydén, Görel
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 47 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 265 mm Ryggbredd 4 mm
- Vikt
- 181 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Läsförståelse A-D tränas eleverna till att bli aktiva läsare - läsare som kopplar textens innehåll till egna erfarenheter och anpassar läsningen efter textens krav. I det här materialet innebär läsförståelse allt från att förstå vad texten handlar om, bokstavligen, till att förstå textens budskap. Frågorna är konstruerade så att svaren måste sökas i texten och motiveras utifrån den, ibland i kombination med egna erfarenheter.
I Läsförståelse A-D får eleverna möta olika texttyper, t.ex. berättelser, noveller, utdrag ur romaner, insändare, reportage, dikter, fabler, instruktioner, recensioner, inbjudningar och reklamtexter. Olika texter läses på olika sätt, och detta ska eleverna bli medvetna om och arbeta med. En läsare med genrekunskap har lättare att ”genomskåda” en text och förstår, till exempel, att man i en insändare läser en persons åsikter, inte fakta. I boken finns 22 texter, både faktatexter och skönlitterära texter. Några genrer återkommer i alla böcker, några i två eller tre, medan ytterligare några tas upp bara i en av böckerna. Textmängden och textens svårighetsgrad ökar i rimlig omfattning från bok till bok.
I Läsförståelse A-D är varje uppslag ett kapitel. På vänstersidan finns den text som eleverna ska läsa och sedan arbeta med. Här finns också uppgifter att arbeta med före läsningen, frågor som hjälper eleverna att lättare komma in i texten. På högersidan finns uppgifter med tre olika inriktningar på frågor.
• Vad står det i texten?
Svaret på gröna uppgifter står klart och tydligt i texten
• Vad säger texten?
Svaret på gula uppgifter står också i texten, men det står mellan raderna.
Eleverna måste dra egna slutsatser.
• Fundera över texten I de röda uppgifter får eleverna reflektera över det som sägs i texten, och vara kritiska.
Serien Läsförståelse har sedan första upplagan fått ny layout samt många nya texter och bilder. Seriens omtyckta upplägg finns kvar.
Studentlitteratur 3 9789144092836 -
- ISBN
- 9789144092836
- Titel
- Läsförståelse B
- Författare
- Hydén, Görel
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 47 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 265 mm Ryggbredd 4 mm
- Vikt
- 181 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Läsförståelse A-D tränas eleverna till att bli aktiva läsare - läsare som kopplar textens innehåll till egna erfarenheter och anpassar läsningen efter textens krav. I det här materialet innebär läsförståelse allt från att förstå vad texten handlar om, bokstavligen, till att förstå textens budskap. Frågorna är konstruerade så att svaren måste sökas i texten och motiveras utifrån den, ibland i kombination med egna erfarenheter.
I Läsförståelse A-D får eleverna möta olika texttyper, t.ex. berättelser, noveller, utdrag ur romaner, insändare, reportage, dikter, fabler, instruktioner, recensioner, inbjudningar och reklamtexter. Olika texter läses på olika sätt, och detta ska eleverna bli medvetna om och arbeta med. En läsare med genrekunskap har lättare att ”genomskåda” en text och förstår, till exempel, att man i en insändare läser en persons åsikter, inte fakta. I boken finns 22 texter, både faktatexter och skönlitterära texter. Några genrer återkommer i alla böcker, några i två eller tre, medan ytterligare några tas upp bara i en av böckerna. Textmängden och textens svårighetsgrad ökar i rimlig omfattning från bok till bok.
I Läsförståelse A-D är varje uppslag ett kapitel. På vänstersidan finns den text som eleverna ska läsa och sedan arbeta med. Här finns också uppgifter att arbeta med före läsningen, frågor som hjälper eleverna att lättare komma in i texten. På högersidan finns uppgifter med tre olika inriktningar på frågor.
• Vad står det i texten?
Svaret på gröna uppgifter står klart och tydligt i texten
• Vad säger texten?
Svaret på gula uppgifter står också i texten, men det står mellan raderna.
Eleverna måste dra egna slutsatser.
• Fundera över texten I de röda uppgifter får eleverna reflektera över det som sägs i texten, och vara kritiska.
Serien Läsförståelse har sedan första upplagan fått ny layout samt många nya texter och bilder. Seriens omtyckta upplägg finns kvar.
Studentlitteratur 3 9789144092836 -
- ISBN
- 9789144092782
- Titel
- Läsförståelse A
- Författare
- Hydén, Görel
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 47 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 265 mm Ryggbredd 5 mm
- Vikt
- 179 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Läsförståelse A-D tränas eleverna till att bli aktiva läsare - läsare som kopplar textens innehåll till egna erfarenheter och anpassar läsningen efter textens krav. I det här materialet innebär läsförståelse allt från att förstå vad texten handlar om, bokstavligen, till att förstå textens budskap. Frågorna är konstruerade så att svaren måste sökas i texten och motiveras utifrån den, ibland i kombination med egna erfarenheter.
I Läsförståelse A-D får eleverna möta olika texttyper, t.ex. berättelser, noveller, utdrag ur romaner, insändare, reportage, dikter, fabler, instruktioner, recensioner, inbjudningar och reklamtexter. Olika texter läses på olika sätt, och detta ska eleverna bli medvetna om och arbeta med. En läsare med genrekunskap har lättare att ”genomskåda” en text och förstår, till exempel, att man i en insändare läser en persons åsikter, inte fakta. I boken finns 22 texter, både faktatexter och skönlitterära texter. Några genrer återkommer i alla böcker, några i två eller tre, medan ytterligare några tas upp bara i en av böckerna. Textmängden och textens svårighetsgrad ökar i rimlig omfattning från bok till bok.
I Läsförståelse A-D är varje uppslag ett kapitel. På vänstersidan finns den text som eleverna ska läsa och sedan arbeta med. Här finns också uppgifter att arbeta med före läsningen, frågor som hjälper eleverna att lättare komma in i texten. På högersidan finns uppgifter med tre olika inriktningar på frågor.
• Vad står det i texten?
Svaret på gröna uppgifter står klart och tydligt i texten.
• Vad säger texten?
Svaret på gula uppgifter står också i texten, men det står mellan raderna.
Eleverna måste dra egna slutsatser.
• Fundera över texten I de röda uppgifter får eleverna reflektera över det som sägs i texten, och vara kritiska.
Serien Läsförståelse har sedan första upplagan fått ny layout samt många nya texter och bilder. Seriens omtyckta upplägg finns kvar.
Studentlitteratur 3 9789144092782 -
- ISBN
- 9789144092782
- Titel
- Läsförståelse A
- Författare
- Hydén, Görel
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 47 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 265 mm Ryggbredd 5 mm
- Vikt
- 179 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Läsförståelse A-D tränas eleverna till att bli aktiva läsare - läsare som kopplar textens innehåll till egna erfarenheter och anpassar läsningen efter textens krav. I det här materialet innebär läsförståelse allt från att förstå vad texten handlar om, bokstavligen, till att förstå textens budskap. Frågorna är konstruerade så att svaren måste sökas i texten och motiveras utifrån den, ibland i kombination med egna erfarenheter.
I Läsförståelse A-D får eleverna möta olika texttyper, t.ex. berättelser, noveller, utdrag ur romaner, insändare, reportage, dikter, fabler, instruktioner, recensioner, inbjudningar och reklamtexter. Olika texter läses på olika sätt, och detta ska eleverna bli medvetna om och arbeta med. En läsare med genrekunskap har lättare att ”genomskåda” en text och förstår, till exempel, att man i en insändare läser en persons åsikter, inte fakta. I boken finns 22 texter, både faktatexter och skönlitterära texter. Några genrer återkommer i alla böcker, några i två eller tre, medan ytterligare några tas upp bara i en av böckerna. Textmängden och textens svårighetsgrad ökar i rimlig omfattning från bok till bok.
I Läsförståelse A-D är varje uppslag ett kapitel. På vänstersidan finns den text som eleverna ska läsa och sedan arbeta med. Här finns också uppgifter att arbeta med före läsningen, frågor som hjälper eleverna att lättare komma in i texten. På högersidan finns uppgifter med tre olika inriktningar på frågor.
• Vad står det i texten?
Svaret på gröna uppgifter står klart och tydligt i texten.
• Vad säger texten?
Svaret på gula uppgifter står också i texten, men det står mellan raderna.
Eleverna måste dra egna slutsatser.
• Fundera över texten I de röda uppgifter får eleverna reflektera över det som sägs i texten, och vara kritiska.
Serien Läsförståelse har sedan första upplagan fått ny layout samt många nya texter och bilder. Seriens omtyckta upplägg finns kvar.
Studentlitteratur 3 9789144092782 -
Spår av tro 4-5 (Lärobok för grundskolan)
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. Första uppl. 1997. 144 sidor.
Mycket gott skick. Mått: b215 x h267 x rb11.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9171791876
- Titel
- Spår av tro 4-5
- Författare
- Magdalena Schubert - Görel Hydén
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 144 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 642 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Spår av tro lär eleverna känna Bibeln och den kristna traditionen, går vidare till de andra världsreligionerna och utvecklar sin respekt och tolerans för olika människors sätt att tro och uttrycka sin religiositet. Kopplingar till historien görs, för att skapa förståelse för religiösa händelser.I dagens mångkulturella samhälle bör ett läromedel redan för årskurs fyra och fem innehålla en ordentlig presentation av andra religioner än kristendomen. Kanske finns det elever i klassen med annan tro? Därför har världsreligionerna fått ett relativt stort utrymme redan i Spår av tro 4–5. I böckerna betonas likheterna mellan religionerna, men också skillnaderna berörs naturligtvis.Böckerna handlar mycket om historia, men de är inga historieböcker. Historiska sammanhang förklaras där det behövs för att kunna skapa förståelse för de religiösa händelserna.Elevböckerna innehåller många spännande texter, skrivna med tanke på att kunna användas som läsläxor.Spår av tro 4–5Här får eleverna veta vad som hände efter den första pingsten – från apostlarna och den första församlingen genom kyrkohistorien till vår egen tid. Händelserna följer varandra i kronologisk ordning vilket ger eleverna överblick och sammanhang.I kapitlen om andra religioner får vi veta hur fem barn ser på sina respektive religioner samt fakta om dem.Spår av tro 4–6 I Spår av tro 4–6 behandlas världsreligionerna mer utförligt. De första 103 sidorna i de båda böckerna är identiska, men kapitlen om andra religioner är längre och mer faktainriktade i Spår av tro 4–6.
Studentlitteratur AB Första 9171791876 -
SKALBAGGEN
Inbunden bok. Adastra Läromedel AB. Första uppl. 2007. 46 sidor.
Nyskick. FÖRLAGSNY. VINGBÖCKERNA Steg 13. / Vingböckerna steg 13 innehåller texter som roar och engagerar barn i 8-10-årsåldern, men som passar även något äldre barn som behöver texter på denna nivå. Böckerna är utformade för att inte verka "barnsliga" - svartvita läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKAdastra Läromedel AB Första -
SOFIA SPION : FALLET MED DEN FÖRSVUNNA BEAGLE...
Inbunden bok. Adastra Läromedel AB. Första uppl. 2007. 48 sidor.
Nyskick. Oläst. Ingår i VINGBÖCKERNA, steg 14. Ur bokens baksidestext: ’Sofia Spion: Fallet med den försvunna beaglen’ är en detektivhistoria som handlar om att hitta ledtrådar för att lösa ett mysterium. Men boken handlar också om oro, misstankar och vänskap.” VI läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171800794
- Titel
- Sofia spion : fallet med den försvunna beaglen
- Författare
- Hydén, Görel - Cummings, Phil.
- Förlag
- Sollentuna : Adastra
- Utgivningsår
- 2007
- Språk
- Svenska
Adastra Läromedel AB Första 9789171800794 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789171800688
- Titel
- Vingböckerna steg 14, fyra olika
- Författare
- Görel Hydén - Jill McDougall - Annie White - John Dennison Clarke - Declan Lee - Greg Holfeld - Phil Cummings - Deborah Baldassi
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 749 g
- Språk
- Svenska
Studentlitteratur AB 1 9789171800688 -
Läsförståelse Röd för lågstadiet
Häftad bok. Studentlitteratur. 12:e tryckningen, 2:a upplagan uppl. 2021. 47 sidor.
Nyskick. Spår efter raderade lösningar med blyerts på två sidor. 29,7 cm x 21,1 cm. 212 cm. (låda20230615-2?0).
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144072494
- Titel
- Läsförståelse Röd för lågstadiet
- Författare
- Hydén, Görel
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 47 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 297 mm Ryggbredd 5 mm
- Vikt
- 213 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läsförståelse Röd är avsedd för åk 3.
I Läsförståelse Mini, Start, Grön, Blå, Röd, Gul, Lila och Orange möter dina elever många olika texttyper. De kombineras med uppgifter där eleverna får söka information i texten, läsa mellan raderna och reflektera utifrån egna erfarenheter. Dessutom arbetar de med att förklara ord och uttryck ur texterna. Varje bok innehåller texter med tillhörande uppgifter i läs- och ordförståelse. Det finns en tydlig progression mellan böckerna i serien. Innehållet varieras och med längden på texterna, genrevalet samt svårighetsgraden på uppgifterna stegras nivån.
Bokens innehåll kan i korthet beskrivas så här:
• ca 15-20 meningar långa texter
• exempel på genrer i boken är berättelse, faktatext, instruktion, detektivhistoria och text och saga
• tecknade illustrationer
• A-uppgifter där eleven söker svar i texten och väljer mellan färdiga svarsalternativ eller formulerar egna svar
• B-uppgifter där frågorna utmanar eleven att läsa mellan raderna, dra slutsatser utifrån olika ledtrådar i texten eller göra egna reflektioner
• C-uppgifter att välja mellan där eleven förklarar ord och uttryck och skriver och berättar utifrån texterna. C-uppgifterna besvaras i skrivhäfte eller på lösblad.
• facit till de uppgifter där ”rätt svar” kan ges samt beskrivningar av aktuella texttyper finns i Lärarens bok.
Hela serien består av:
Läsförståelse Mini – Bok 1 avsedd för f-åk 1
Läsförståelse Start – Bok 2 avsedd för f-åk 1
Läsförståelse Grön – Bok 3 avsedd för åk 1
Läsförståelse Blå – Bok 4 avsedd för åk 2
Läsförståelse Röd – Bok 5 avsedd för åk 3
Läsförståelse Gul – Bok 6 avsedd för åk 4
Läsförståelse Lila – Bok 7 avsedd för åk 5
Läsförståelse Orange – Bok 8 avsedd för åk 6
Studentlitteratur 12:e tryckningen, 2:a upplagan 9789144072494 -
Ditt språk 6. Säg det som det är. Lärarens bo...
Häftad bok. Bromma : Bonnier läromedel. 1 uppl. 1989. 76 sidor.
Mycket gott skick. Svenska för mellanstadiet. Säg det som det är. Lärarens bok.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9162201204
- Titel
- Ditt språk
- Författare
- Engmarker Jansson, Eva - Hydén, Görel - Tegelström, Johanna
- Förlag
- Bromma : Bonnier läromedel
- Utgivningsår
- 1989
- Språk
- Svenska
Bromma : Bonnier läromedel 1 9162201204 -
Vingböckerna Steg 12, Solvagnen (R1B5)
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2012. 24 sidor.
Nära nyskick. Hållbart biblioteksinbunden med stämplar, annars utan anmärkning. Verkar oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144081205
- Titel
- Vingböckerna Steg 12, fem olika böcker
- Författare
- Croser, Nigel
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 24 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 153 x 210 mm Ryggbredd 4 mm
- Vikt
- 335 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vingböckerna är kvalitetsböcker utöver det vanliga, med en härlig samling karaktärer och engagerande texter. De gör det möjligt för nybörjarläsaren att redan från första början få uppleva läsning som både underhållande och meningsfull, och som inte lämnar läsaren med en känsla av "Än sen då?" i slutet av boken.
Böckerna är ordnade i olika steg. På pärmens insida längst bak i varje bok anges på vilket steg boken är placerad, och antalet ord i boken.
Vingböckerna steg 1–12 omfattar:
• 60 titlar fördelade på 12 steg
• 5 olika böcker på varje steg
• 16 sidor i varje bok (steg 1–10)
• 24 sidor i varje bok (steg 11–12)
• Lärarpärm med handledningar inkl. arbetsblad till alla böcker
• Diagnosmaterial
Vingböckerna är avsedda i första hand för år F–2, att användas vid självständig läsning och vid så kallad guidad läsning då läraren undervisar en grupp elever i lässtrategier för såväl avkodning som läsförståelse – strategier som eleverna ska lära sig använda på egen hand för att bli aktiva läsare. Färdiga underlag för läsprotokoll underlättar för läraren att fastställa elevens starka och svaga lässtrategier. Läsprotokollen ger också läraren info om vilken svårighetsgrad, vilket steg, som passar en viss elev vid självständig läsning, liksom vid guidad läsning.
Med Vingböckerna ges eleverna de bästa förutsättningar att lyckas med sin läsinlärning och att få en god läsutveckling med ökat självförtroende. Tack vare Vingböckernas utformning och uppläggning kan undervisningen lägga lika stor vikt på läs- och skrivglädje som på läs- och skrivfärdighet.
Vingböckernas karaktär
Detta är basen för Vingböckernas uppläggning och innehåll:
• Upprepande struktur – allt från en enda mening som upprepas genom hela boken med bara ett nytt ord sist i varje ny mening till längre stycken som upprepas 2–3 gånger i boken med flera byten av ord i varje ny upprepning. Fördelen med detta är att eleverna får se mönster i meningar, satser, ord och uttryck, mycket övning på vissa ord och uttryck på kort tid, snabbt uppleva känslan av att kunna läsa med flyt, dvs. med god hastighet, uttrycksfullt och med få omläsningar.
• Logiskt händelseförlopp i varje bok – allt från en episod och en karaktär till mer komplicerade berättelser där fler och fler karaktärer kommer in i handlingen. Den logiska gången underlättar för eleverna att dra rimliga slutsatser om hur berättelsen ska fortsätta.
• Bildstöd – allt från att vara mycket stort med en tydlig bild som illustrerar varje menings nya ord, till att illustrera en situation som beskrivs i ett längre textavsnitt. När dialoger introduceras står repliken på samma sida som den karaktär som talar.
• En poäng, knorr eller en sensmoral i slutet av varje bok. Detta gör det värt besväret att läsa hela boken, och det stimulerar till reflektioner runt bokens handling...
Studentlitteratur AB 2 9789144081205 -
Vingböckerna Steg 9, Kung Midas (R1B5)
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2012. 16 sidor.
Nära nyskick. Utgallrad från bibliotek med stämplar på insidan, annars i skick som ny. Verkar oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144081175
- Titel
- Vingböckerna Steg 9, fem olika böcker
- Författare
- Croser, Nigel
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 16 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 153 x 210 mm Ryggbredd 4 mm
- Vikt
- 255 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vingböckerna är kvalitetsböcker utöver det vanliga, med en härlig samling karaktärer och engagerande texter. De gör det möjligt för nybörjarläsaren att redan från första början få uppleva läsning som både underhållande och meningsfull, och som inte lämnar läsaren med en känsla av "Än sen då?" i slutet av boken.
Böckerna är ordnade i olika steg. På pärmens insida längst bak i varje bok anges på vilket steg boken är placerad, och antalet ord i boken.
Vingböckerna steg 1–12 omfattar:
• 60 titlar fördelade på 12 steg
• 5 olika böcker på varje steg
• 16 sidor i varje bok (steg 1–10)
• 24 sidor i varje bok (steg 11–12)
• Lärarpärm med handledningar inkl. arbetsblad till alla böcker
• Diagnosmaterial
Vingböckerna är avsedda i första hand för år F–2, att användas vid självständig läsning och vid så kallad guidad läsning då läraren undervisar en grupp elever i lässtrategier för såväl avkodning som läsförståelse–strategier som eleverna ska lära sig använda på egen hand för att bli aktiva läsare. Färdiga underlag för läsprotokoll underlättar för läraren att fastställa elevens starka och svaga lässtrategier. Läsprotokollen ger också läraren info om vilken svårighetsgrad, vilket steg, som passar en viss elev vid självständig läsning, liksom vid guidad läsning.
Med Vingböckerna ges eleverna de bästa förutsättningar att lyckas med sin läsinlärning och att få en god läsutveckling med ökat självförtroende. Tack vare Vingböckernas utformning och uppläggning kan undervisningen lägga lika stor vikt på läs- och skrivglädje som på läs- och skrivfärdighet.
Vingböckernas karaktär
Detta är basen för Vingböckernas uppläggning och innehåll:
• Upprepande struktur – allt från en enda mening som upprepas genom hela boken med bara ett nytt ord sist i varje ny mening till längre stycken som upprepas 2–3 gånger i boken med flera byten av ord i varje ny upprepning. Fördelen med detta är att eleverna får se mönster i meningar, satser, ord och uttryck, mycket övning på vissa ord och uttryck på kort tid, snabbt uppleva känslan av att kunna läsa med flyt, dvs. med god hastighet, uttrycksfullt och med få omläsningar.
• Logiskt händelseförlopp i varje bok – allt från en episod och en karaktär till mer komplicerade berättelser där fler och fler karaktärer kommer in i handlingen. Den logiska gången underlättar för eleverna att dra rimliga slutsatser om hur berättelsen ska fortsätta.
• Bildstöd – allt från att vara mycket stort med en tydlig bild som illustrerar varje menings nya ord, till att illustrera en situation som beskrivs i ett längre textavsnitt. När dialoger introduceras står repliken på samma sida som den karaktär som talar.
• En poäng, knorr eller en sensmoral i slutet av varje bok. Detta gör det värt besväret att läsa hela boken, och det stimulerar till reflektioner runt bokens handling...
Studentlitteratur AB 2 9789144081175 -
Vingböckerna Steg 12, Persikopojken (R1B5)
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2012. 24 sidor.
Nära nyskick. Den häftade boken hållbart biblioteksinbunden med stämplar. Annars utan anmärkning. Verkar oläst och i skick som ny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144081205
- Titel
- Vingböckerna Steg 12, fem olika böcker
- Författare
- Croser, Nigel
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 24 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 153 x 210 mm Ryggbredd 4 mm
- Vikt
- 335 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vingböckerna är kvalitetsböcker utöver det vanliga, med en härlig samling karaktärer och engagerande texter. De gör det möjligt för nybörjarläsaren att redan från första början få uppleva läsning som både underhållande och meningsfull, och som inte lämnar läsaren med en känsla av "Än sen då?" i slutet av boken.
Böckerna är ordnade i olika steg. På pärmens insida längst bak i varje bok anges på vilket steg boken är placerad, och antalet ord i boken.
Vingböckerna steg 1–12 omfattar:
• 60 titlar fördelade på 12 steg
• 5 olika böcker på varje steg
• 16 sidor i varje bok (steg 1–10)
• 24 sidor i varje bok (steg 11–12)
• Lärarpärm med handledningar inkl. arbetsblad till alla böcker
• Diagnosmaterial
Vingböckerna är avsedda i första hand för år F–2, att användas vid självständig läsning och vid så kallad guidad läsning då läraren undervisar en grupp elever i lässtrategier för såväl avkodning som läsförståelse – strategier som eleverna ska lära sig använda på egen hand för att bli aktiva läsare. Färdiga underlag för läsprotokoll underlättar för läraren att fastställa elevens starka och svaga lässtrategier. Läsprotokollen ger också läraren info om vilken svårighetsgrad, vilket steg, som passar en viss elev vid självständig läsning, liksom vid guidad läsning.
Med Vingböckerna ges eleverna de bästa förutsättningar att lyckas med sin läsinlärning och att få en god läsutveckling med ökat självförtroende. Tack vare Vingböckernas utformning och uppläggning kan undervisningen lägga lika stor vikt på läs- och skrivglädje som på läs- och skrivfärdighet.
Vingböckernas karaktär
Detta är basen för Vingböckernas uppläggning och innehåll:
• Upprepande struktur – allt från en enda mening som upprepas genom hela boken med bara ett nytt ord sist i varje ny mening till längre stycken som upprepas 2–3 gånger i boken med flera byten av ord i varje ny upprepning. Fördelen med detta är att eleverna får se mönster i meningar, satser, ord och uttryck, mycket övning på vissa ord och uttryck på kort tid, snabbt uppleva känslan av att kunna läsa med flyt, dvs. med god hastighet, uttrycksfullt och med få omläsningar.
• Logiskt händelseförlopp i varje bok – allt från en episod och en karaktär till mer komplicerade berättelser där fler och fler karaktärer kommer in i handlingen. Den logiska gången underlättar för eleverna att dra rimliga slutsatser om hur berättelsen ska fortsätta.
• Bildstöd – allt från att vara mycket stort med en tydlig bild som illustrerar varje menings nya ord, till att illustrera en situation som beskrivs i ett längre textavsnitt. När dialoger introduceras står repliken på samma sida som den karaktär som talar.
• En poäng, knorr eller en sensmoral i slutet av varje bok. Detta gör det värt besväret att läsa hela boken, och det stimulerar till reflektioner runt bokens handling...
Studentlitteratur AB 2 9789144081205 -
Folksagor : en antologi
Häftad bok. Adastra läromedel. 1994. 32 sidor.
Mycket gott skick. Klammerhäftad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9171790462
- Titel
- Folksagor : en antologi
- Författare
- O'Loughlin, Jane - Kennett, David - Karlsson, Jan
- Förlag
- Stockholm? : Adastra läromedel
- Utgivningsår
- 1994
- Språk
- Svenska
Adastra läromedel 9171790462 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9171799265
- Titel
- Skrivarskolan
- Författare
- Görel Hydén - Kristina Redin - Camilla Rundqvist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 48 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 178 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ingress vad är det? Hur skriver man ett reportage? Vad ska en rapport innehålla? Vad är det för skillnad mellan referat och recension?
I Skrivarskolan övas eleverna i att skriva olika slags texter (genrer). Syftet är att eleverna ska
förstå typiska särdrag i olika slags texter vad gäller layout, struktur, grammatik och ordval,
förstå i vilket sammanhang en viss genre används,
lära sig att skriva texter i olika genrer.
Skrivarskolan vänder sig till elever i årskurs 59 och hjälper dem att utveckla sitt skrivande till att omfatta mer än faktatexter och berättelser.
Boken innehåller modeller för 22 olika genrer och kan användas av eleverna över en längre tid. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9171799265 -
Lilla författarskolan Spännande berättelser
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 56 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag saknas. En av sidorna är ifylld med blyerts
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9171797327
- Titel
- Lilla författarskolan Spännande berättelser
- Författare
- Hydén, Görel
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 56 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 344 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lilla författarskolan Spännande berättelser är elevernas egen handbok i hur man gör spännande berättelser. Där skriver de även in det moment som de har tränat på. Boken vänder sig i första hand till elever i åk 3–6 som har blivit förtrogna med bildkort och berättarband, och som behöver fördjupa kunskaperna om speciella detaljer.
Lilla författarskolan Spännande berättelser innehåller skrivknep, bl.a. om hur man skapar intressanta och trovärdiga personer, miljöer och händelser, hur en berättelse kan börja för att väcka nyfikenhet och hur man gör för att få berättelsen att hänga ihop från början till slut.
Boken har tre delar:
1. Skapa karaktärer och miljöer
2. Skapa och bearbeta berättelsens tre delar: början, motgång/lösning och slut. Eleverna får också prova att börja berättelsen från mitten och slutet.
3. "Skrivguld" – skrivknep som är guld värt att känna till när man skriver. Här finns också två synonymordlistor och en checklista som stöd när man ska ändra och förbättra en text innan den skrivs rent.
Studentlitteratur AB 1 9171797327 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144072494
- Titel
- Läsförståelse Röd för lågstadiet
- Författare
- Hydén, Görel
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 47 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 297 mm Ryggbredd 5 mm
- Vikt
- 213 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läsförståelse Röd är avsedd för åk 3.
I Läsförståelse Mini, Start, Grön, Blå, Röd, Gul, Lila och Orange möter dina elever många olika texttyper. De kombineras med uppgifter där eleverna får söka information i texten, läsa mellan raderna och reflektera utifrån egna erfarenheter. Dessutom arbetar de med att förklara ord och uttryck ur texterna. Varje bok innehåller texter med tillhörande uppgifter i läs- och ordförståelse. Det finns en tydlig progression mellan böckerna i serien. Innehållet varieras och med längden på texterna, genrevalet samt svårighetsgraden på uppgifterna stegras nivån.
Bokens innehåll kan i korthet beskrivas så här:
• ca 15-20 meningar långa texter
• exempel på genrer i boken är berättelse, faktatext, instruktion, detektivhistoria och text och saga
• tecknade illustrationer
• A-uppgifter där eleven söker svar i texten och väljer mellan färdiga svarsalternativ eller formulerar egna svar
• B-uppgifter där frågorna utmanar eleven att läsa mellan raderna, dra slutsatser utifrån olika ledtrådar i texten eller göra egna reflektioner
• C-uppgifter att välja mellan där eleven förklarar ord och uttryck och skriver och berättar utifrån texterna. C-uppgifterna besvaras i skrivhäfte eller på lösblad.
• facit till de uppgifter där ”rätt svar” kan ges samt beskrivningar av aktuella texttyper finns i Lärarens bok.
Hela serien består av:
Läsförståelse Mini – Bok 1 avsedd för f-åk 1
Läsförståelse Start – Bok 2 avsedd för f-åk 1
Läsförståelse Grön – Bok 3 avsedd för åk 1
Läsförståelse Blå – Bok 4 avsedd för åk 2
Läsförståelse Röd – Bok 5 avsedd för åk 3
Läsförståelse Gul – Bok 6 avsedd för åk 4
Läsförståelse Lila – Bok 7 avsedd för åk 5
Läsförståelse Orange – Bok 8 avsedd för åk 6
Studentlitteratur 2 9789144072494 -
Tuffe Vilhelm
Häftad bok. Adastra/Vingböckerna. 2005. 24 sidor.
Mycket gott skick. Klammerhäftad. Inget skrivet
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKAdastra/Vingböckerna -
Ditt språk 4 . Troll i ord . Lärarens bok
Häftad bok. Bonnier läromedel. 1987. 71 sidor.
Nyskick. .Laminat.Rikt illustrerad.Format 29,8x21,1 cm.Språk:Svenska.Nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9162200984
- Titel
- Ditt språk
- Författare
- Engmarker Jansson, Eva - Hydén, Görel - Tegelström, Johanna
- Förlag
- Bromma : Bonnier läromedel
- Utgivningsår
- 1987
- Språk
- Svenska
Bonnier läromedel 9162200984
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn