Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Bortom mammas gata (lättläst)

Bortom mammas gata (lättläst)

Inbunden bok. Vilja Bokförlag. 1:a uppl. 2023. 119 sidor.

Nära nyskick. Små slitage på pärms hörnen. Oläst. 18,1 cm x 13,1 cm. 199 gram. (låda20231014-2?0).

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789179496234
Titel
Bortom mammas gata (lättläst)
Författare
Pascalidou, Alexandra
Förlag
Vilja förlag
Utgivningsår
2023
Omfång
128 sidor
Bandtyp
Kartonnage
Mått
130 x 181 mm Ryggbredd 13 mm
Vikt
198 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Starkt om kamp mot rasism och diskriminering
Alexandra Pascalidous hyllade självbiografi Bortom mammas gata utkom första gången 2001. Den har belönats med Svenska PEN:s Bernspris, Kommunals kulturstipendium, Immigrant-institutets pris och Fastighetsettans civilkuragepris. Boken har också översatts till grekiska.

På Vilja förlag finns sedan tidigare boken Mammorna i lättläst utgåva.

Sagt om bearbetningen av Mammorna
Boken visar en brutal verklighet från ett nytt perspektiv – kvinnornas. Intervjuerna känns personliga och ärliga. Även i den här kortare versionen går budskapet fram.
Marianne Ericson, BTJ

Om författaren:
Alexandra Pascalidou är författare, journalist och programledare. Hon har varit kolumnist i tidningarna Journalisten och Metro. Pascalidou har blivit utsedd till Årets europé 2018 och tilldelats S:t Eriksmedaljen 2015.

Recensioner av originalutgåvan av Bortom mammas gata:
Pascalidou skriver naket och självutlämnande, men behåller all värdighet.
Västerbottens Kuriren

En stark bok. Ett viktigt inlägg i kampen mot intolerans, nynazism och mänsklig dumhet.
Flamman

Denna bok klär av det officiella hyckleriet utan pardon.
Dagens Nyheter