Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Marknadsföring

Marknadsföring

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:2 uppl. 2015. 456 sidor.

Mycket gott skick. Format 23 x 20,5 cm Vikt 1.085 g.
Häftad bok med mjuka flexipärmar, rikt illustrerad med figurer och foton i färg. INNEHÅLL: 1. Introduktion till marknadsföring 2. Omvärldsanalys: Den globala och lokala marknadsmiljön 3. Varumärken och samhällsansvar 4. Köpbeteende på olika typer av marknader 5. Segmentering och målmarknadsföring 6. Produkt 7. Prissättning 8. Marknadskanaler 9. Marknadskommunikation 10. Konkurrensfördelar samt Referenser och Register. // Pärmarna har mindre hanteringsspår, överstrykningar förekommer sparsamt. Bilden avser den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN för beställning av flera av mina böcker samtidigt. [0730]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144094496
Titel
Marknadsföring
Författare
Anders Parment
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2015
Omfång
456 sidor
Bandtyp
Flexband
Vikt
1085 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Marknadsföring är ett område som har utvecklats och förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden och budskap. Digitalisering, inter-nationalisering, avregleringar och ett stort intresse för hållbarhet har förändrat konkurrenssituationen och ökat marknadsföringens betydelse.
Den här boken ger fördjupningar i aktuella forskningsområden såsom hållbarhetsfrågor inom marknadsföring, platsmarknadsföring, employer branding, generationsmarknadsföring och det framväxande kommunikationslandskapet. En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om den modell- och begreppsvärld som används inom marknadsföringens praktik, samtidigt som utmanande idéer och perspektiv lyfts fram.
Boken innehåller många exempel från företag som agerar i en internationell kontext och som har lyckats tack vare en genomtänkt tillämpning av marknadsföringstänkande och marknadsföringsmodeller. På grund av att marknadsföring tillämpas i allt fler branscher och sektorer har författaren hämtat ett flertal exempel från skolor och annan offentlig verksamhet samt från politiska partier. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och hur smart marknadsföring, ofta med ett hållbarhetsperspektiv, har

bidragit till att vända en negativ utveckling.